Qlturka.pl – dziecko i kultura

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Biblioteka szkolna „W bibliotece znajdziesz wszystko, czego chcesz, starą prawdę, mądrą bajkę, piękny wiersz” (Krystyna Wodnicka)  
Advertisements

System informacyjny dla organizacji pozarządowych
„ Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat”.
Grażyna Lewandowicz-Nosal IKiCz, Biblioteka Narodowa
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2010.
Wpływ domu rodzinnego na sukcesy edukacyjne uczniów
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Akademia Orange - łączy nas kultura program edukacyjny.
Czyli co możemy znaleźć w Pomorskiej Bibliotece Cyfrowej REGIONALNY PORTAL WIEDZY Biblioteka Główna Politechniki Gdańskiej Bożena Hakuć, Michał Kontek,
Biblioteka Pedagogiczna w Kazimierzy Wielkiej
1 Akademia Orange dla bibliotek. 2 Akademia Orange dla bibliotek wprowadzenie Na mocy porozumienia w sprawie utworzenia programu internetyzacji polskich.
Projekt współfinansowany Przez Unię Europejską W ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Grzegorz Kruszyński, Sylwia Petryna Fundacja Edukacji Europejskiej.
Projekt współfinansowany Przez Unię Europejską W ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Grzegorz Kruszyński, Sylwia Petryna Fundacja Edukacji Europejskiej.
PROGRAM COMENIUS Dobre Szkoły dla Młodych Europejczyków/Edukacja Społeczna i Uczenie się Metodą Projektów Good Schools for European Juniors/Social.
Województwo pomorskie –
2009 Warszawa, 24 czerwca 2009 r Oferta Krajowego Systemu Usług (KSU) dla przedsiębiorców Warszawa, 7 września 2009 r.
Zespołu Szkół nr 1 w Zakrzówku
kampania edukacyjno-informacyjna MAŁOPOLSKA 3E konkurs na ekologiczny biznes (produkt) targi ekoofert budowanie potencjału znaku (eko)jakości MAŁOPOLSKA.
Nowoczesne technologie w edukacji Andrzej Matuła
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
PREZENTACJA PLATFORMY
Nasza Biblioteka 2011.
Opracowała Romana Stąsiek Wnętrze naszej biblioteki:
DZIAŁALNOŚĆ BIBLIOTEKI SZKOLNEJ GIMNAZJUM NR 10 IM. JANA PAWŁA II
PRoto.pl prezentacja portalu. Czym jest PRoto.pl Portal PRoto.pl: użytkownicy: UU/mc: liczba odsłon: PV/mc: % czytelników odwiedza portal.
Time Promotion Jesteśmy tam gdzie docenia się piękno… Stawiamy na jako ść …
Technologia informacyjna
Biblioteka szkolna powstała w roku 1964, wraz z oddaniem nowego obiektu szkolnego. Stan księgozbioru w roku szkolnym 2011/2012 to 5778 woluminów.
Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych w ramach rządowego programu ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań Razem bezpieczniej.
Fundacja Barak Kultury
Biblioteka szkolna Zespołu Szkół w Regnowie
Oferta na rok szkolny 2007/08 Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Szkolne centrum informacji składa się z trzech pomieszczeń: czytelni, w której uczniowie mają dostęp do księgozbioru i do 8 komputerów podłączonych do.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Dlaczego warto nas wspierać?
-wyszukiwanie informacji.
Elektronika w służbie czytelnika
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
Organizacja wspomagania szkół
„Czysta Małopolska” selektywne gospodarowanie odpadami Szkoła Podstawowa im. Wł. Broniewskiego w Psarach ul. Szkolna
Inicjatywa studencka na miarę XXI wieku. Plan prezentacji ● 1. Czym jest BiznesZone? ● 2. Przedsięwzięcia związane z projektem ● 3. Kim są odbiorcy projektu.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Wrocławskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli ul. Swobodna 73a, Wrocław, tel: ; fax:
Wrocław Światową Stolicą Książki 2016 Projekt działań bibliotek szkolnych Wrocławia wspierający rozwój czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży grudzień.
L. Firma powstała w 2000 r. jako wydawca magazynu Aktivist, a przez kolejne 14 lat sukcesywnie wzbogacała swoje portfolio o kolejne brandy. Valkea Media.
Katedra Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Łódzkiego Łódź 2015 Informacja – droga do przyszłości.
Biblioteka szkolna „W bibliotece znajdziesz wszystko, czego chcesz, starą prawdę, mądrą bajkę, piękny wiersz” (Krystyna Wodnicka)  
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Obszary – tematy i techniki badawcze Opracowała: Krystyna Dzikowska
Działania promujące czytelnictwo
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
O ile dom rodzinny, biblioteka wspomagają rozwój czytelnictwa, o tyle szkoła jest tym miejscem, w którym decyduje się przyszłość słowa drukowanego. Szkoła.
Jak zachęcać uczniów do czytania
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
Innowacja pedagogiczna
Jak inspirować zainteresowania czytelnicze uczniów szkoły podstawowej Z doświadczeń nauczyciela bibliotekarza Opracowała Monika Rowińska.
Każdego roku uczniowie naszej szkoły biorą udział w Międzynarodowym QUIZIE z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu.
AKCJA LATO 2016 Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna w Gdańsku.
Koordynatorki Wojewódzkie nagrodzone za najlepiej prowadzoną kampanię
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Przedszkolu nr 6 im
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
„Rola bajki w rozwoju i wychowaniu dzieci przedszkolnych”
KOMPETENCJE I PERSPEKTYWY ZAWODOWE
KLUCZEM DO WIEDZY WCIĄŻ JEST CZYTANIE !.
Czytaj od A do Zachwytu - projekt promocji czytelnictwa zrealizowany
I CZYTELNICTWA NA ROZWÓJ
Upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży opracowanie: Katarzyna Gozdawa-Grajewska Anna Węgrzyn Sylwia.
Data i miejsce: r., Centrum Sztuki FORT, Warszawa
Zapis prezentacji:

Qlturka.pl – dziecko i kultura Pierwsze opiniotwórcze medium w dziedzinie kultury i sztuki dla dzieci

Firma Qlturka.pl – dziecko i kultura została założona w drugiej połowie 2008 roku przez Ewę Świerżewską, tłumaczkę, recenzentkę literatury dziecięcej, prywatnie mamę dwóch córek, z myślą o prowadzeniu działalności na polu szeroko pojętej kultury i sztuki dla dzieci. Od tego czasu nieustannie budujemy naszą markę i dbamy, by kojarzona była z najwyższą jakością w obszarze kultury dla dzieci. Przede wszystkim skupiamy się na działaniu w Internecie, gdzie prowadzimy dwa portale, jednak czasami wychodzimy do świata realnego.

OBSZARY DZIAŁALNOŚCI: prowadzenie portalu Qlturka.pl – www.qlturka.pl (skierowanego do rodziców dzieci w wieku 0-10, wychowawców przedszkolnych i nauczycieli klas 1-3, bibliotekarzy, animatorów kultury i wszystkich zainteresowanych kulturą lub pracujących z dziećmi) - portal Qlturka.pl to miejsce, w którym każdy, kto interesuje się tematyką kultury dla dzieci, znajdzie ciekawe teksty i pliki multimedialne, aktualne informacje i rzetelne recenzje z obszaru literatury, muzyki, teatru i filmu, sztuk plastycznych. Portal jest obecny w sieci od 6. grudnia 2008. W grudniu 2011 odnotował 142 tys. odwiedzin, 110 tys. UU i 450 tys. odsłon. Przez 21 miesięcy projekt był współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach PO IG Innowacyjna Gospodarka; prowadzenie portalu Kulturalny Plac Zabaw – www.kulturalnyplaczabaw.pl (skierowanego do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym), oferującego rozrywkę i edukację opartą na kulturze;

prowadzenie portalu eksperckiego Egodziecka. pl (www. egodziecka prowadzenie portalu eksperckiego Egodziecka.pl (www.egodziecka.pl) o rozwoju, emocjach i wychowaniu, skierowanego do rodziców dzieci 0-10 lat organizacja warsztatów artystycznych i czytelniczych dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, a także dla rodziców (obecnie w ofercie: warsztaty czytelniczo-artystyczne - „Tworzymy własną książkę”; warsztaty artystyczne Coś z niczego – „Tworzymy własny teatrzyk”; warsztaty artystyczne – „Wielka wyspa z marzeń”; warsztaty dla rodziców, nauczycieli, wychowawców – „Książka zabawka, książka pomocnik, książka czysta przyjemność); organizacja akcji społecznych w obszarze kultury i sztuki dla dzieci; - pełnienie roli agencji promocji kultury dla dzieci – łącznika pomiędzy „producentami” kultury a odbiorcami; pomiędzy „producentami” kultury a podmiotami zainteresowanymi włączeniem się w rozwój kultury dla dzieci.

NASI PARTNERZY   Firma Qlturka.pl współpracuje z wieloma wydawnictwami specjalizującymi się w literaturze dziecięcej (m.in. EneDueRabe, Buka, Wilga, Media Rodzina, Auditus itd.), z teatrami (m.in. Arlekin w Łodzi, Baj w Warszawie, Guliwer w Warszawie, Baj Pomorski w Toruniu itd.), kinami (m.in. Muranów w Warszawie, Kino pod Baranami w Krakowie itd.), portalami (m.in. Netbird.pl) i czasopismami (m.in. „Świerszczyk”). Pełna lista partnerów dostępna w portalu (zakładka Partnerzy). Prowadzimy współpracę reklamową z takimi firmami jak: Astra, LEGO, Bartek, Wydawnictwo Egmont, Wydawnictwo Wilga, Chipita (producent rogalików Chipicao), CD Projekt, producent gier komputerowych, dystrybutor filmów Disney’a na DVD i Blu-ray; Posti – producent herbat; LIKEaBIKE – importer i dystrybutor rowerków biegowych itp., Hasbro

O NAS W MEDIACH Projekt Qlturka.pl budzi zainteresowanie mediów. Do tej pory ukazało się kilka wywiadów z założycielką i redaktor naczelną portalu, a także teksty informacyjne, polecające portal, m.in.: http://wiadomosci.ngo.pl/wiadomosc/481483.html http://mediafm.net/wywiad/22279,Ewa-Swierzewska:-Qlturka-zatacza-coraz-szersze-kregi.html – wywiad z Ewą Świerżewską http://www.wellnessday.eu/kobieta-sukcesu/260-kobieta-sukcesu-ewa-swierzewska - wywiad http://rynek-ksiazki.pl/aktualnosci/kulturalny-plac-zabaw_21286.html http://mambiznes.pl/artykuly/czytaj/id/4201 - wywiad Tekst Agnieszki Sikorskiej-Celejewskiej o portalach książkowych http://www.edupress.pl/pdf/artykuly/Biblioteka_02_2010.pdf Felieton filmowy w TVP 2 w cyklu „Pejzaż z Europą w tle” http://www.tvp.pl/publicystyka/ekonomia-i-gospodarka/pejzaz-z-europa-w-tle/wideo/portal-dla-dzieci-i-rodzicow-w-warszawie/1585131 Felieton filmowy w TVP Info w cyklu „Jej sukces” 10.01.2011 gościliśmy w DDTVN, a 16.01.2011 w TVN Warszawa. Redaktor naczelna portalu, Ewa Świerżewska, współpracuje jako recenzent z magazynem „Dziecko”, z portalem Empiku www.przecinekikropka.pl; magazynem „PaperMINT”, przez 2 lata pisała do „Bluszcza”.

NASZE SUKCESY: W ciągu czterech lat działalności udało się nam zdobyć grono wiernych czytelników, które sukcesywnie się powiększa. (W listopadzie 2012 portal odnotował 146,6 tys. odwiedzin, 116,67 tys. UU i 450 tys. odsłon.; w tej chwili posiadamy w bazie 33,1 tys. adresów odbiorców newslettera); W 2009 roku portal Qlturka.pl został wyróżniony w konkursie Papierowy Ekran, w którym Fundacja Nad Wyraz nagradza najlepsze portale o książkach i literaturze; W 2011 i 2012 roku portal Qlturka.pl został wyróżniony Medalem Fundacji ABCXXI za promocję czytelnictwa i kampanii „Cała Polska czyta dzieciom”; W 2012 roku otrzymaliśmy wyróżnienie w Konkursie Polski Internet 2011; Od początku działalności objęliśmy patronatem medialnym ponad 1000 książek, płyt, filmów i wydarzeń kulturalnych; Portal Qlturka.pl jest coraz bardziej rozpoznawalny i postrzegany jako wiarygodne medium w dziedzinie kultury i sztuki dla dzieci.

PLANY NA PRZYSZŁOŚĆ: Ciągłe budowanie marki i oglądalności portalu; Rozwój portalu, doskonalenie funkcjonalności i podążanie za rozwojem technologii mobilnych; Szukanie ciekawych partnerstw i aliansów, prowadzących do wzmocnienie marki, a także realizacji celu, jakim jest promowanie kultury i sztuki dla dzieci; Poszerzanie portfolio produktów; Prowadzenie ogólnopolskich akcji społecznych nastawionych na promowanie kultury i sztuki dla dzieci oraz idei wprowadzania dzieci w kulturę od najmłodszych lat.

81 % - z wyższym wykształceniem 81 % - w wieku 26-45 lat NASI CZYTELNICY 96 % - kobiety 81 % - z wyższym wykształceniem 81 % - w wieku 26-45 lat 79 % - zainteresowane zakupem rekomendowanych przez nasz portal produktów i usług 53 % - poszukujące rekomendacji produktów i usług dla dzieci Dane na podstawie badania ankietowego, przeprowadzonego na próbie 324 Czytelników portalu Qlturka.pl