PROCEDURA OPRACOWANIA I AKTUALIZACJI WIELOLETNIEGO PROGRAMU INWESTYCYJNEGO MIASTA PUŁAWY.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
Advertisements

STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
„StrategiA rozwoju sportu i wolontariatu sportowego dla Mrągowa”
Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Zmiana Planu zagospodarowania przestrzennego Województwa Lubuskiego
Studium wykonalności – analiza możliwości realizacji i eksploatacji projektu inwestycyjnego Szymon Kawa.
Sposób prac nad Programem Operacyjnym dotyczącym Polski Wschodniej na lata Warszawa 9 stycznia 2013 r.
Lokalny program rewitalizacji Metodyka przygotowania dokumentu LPR
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
AKTUALIZACJA STRATEGII ROZWOJU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWODZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA Toruń,
1. Kryteria wyboru operacji finansowanych w ramach RPO WD – kryteria oceny merytorycznej Priorytet V Energetyka Działanie 5.4 Zwiększanie efektywności.
Skoro nie wiesz dokąd zmierzasz Nigdy tam nie dojdziesz Konwent zrzeszenia Prezydentów, Burmistrzów i Wójtów Województwa Lubuskiego Pogorzelica
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
Krystyna BANDAU-PALKA gł. specjalista DWM – MN i Sz W
MIASTA – PARTNERZY PROJEKTU Płock – Miasto (Partner) wiodący + lider bloku tematycznego Włocławek, Elbląg – Partner projektu – lider bloku tematycznego.
Środki pochodzące ze źródeł zagranicznych w wydatkach publicznych w spojrzeniu regionalnych izb obrachunkowych Małgorzata Kern Naczelnik Wydziału Informacji,
ZARZĄD OBSŁUGI JEDNOSTEK MIEJSKICH WSPÓŁPRACA Z SAMORZĄDAMI OSIEDLI
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
CELE PROWADZENIA BADAŃ
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
NARZĘDZIA PRZYGOTOWANIA PLANÓW ROZWOJU LOKALNEGO
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
Lokalna Strategia Rozwoju Obszarów Rybackich LGR Obra - Warta
Wspieranie sektora pozarządowego w powiecie mławskim cel: ROZWÓJ ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH I AKTYWNOŚCI SPOŁECZNEJ MIESZKAŃCÓW POWIATU MŁAWSKIEGO Spotkanie.
1. 2 Pilotażowy Program Leader+ Krzysztof Janiak Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa FAPA Przemyśl, 12 października 2007 r.
Grudziądzki Pilotażowy Budżet Partycypacyjny. Podstawowe założenia Kwota nie większa niż 2 mln zł Podział środków finansowych 50% po równo na każdy z.
Zasada partnerstwa w nowej perspektywie finansowej
Moduł III Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.
PROCEDURA WYBORU OFERT W GMINIE MIASTA SOPOTU SPOTKANIE KONSULTACYJNE 16 LUTY 2015 R.
Programowanie rozwoju lokalnego w latach Dr Mariusz Sienkiewicz Zakład Samorządów i Polityki Lokalnej Wydział Politologii UMCS.
Regranting jako narzędzie realizacji Lokalnej Strategii Rozwoju na przykładzie LGD Wstęga Kociewia opracował: Marek Modrzejewski, Kierownik Biura Lokalnej.
BUDŻET PARTYCYPACYJNY W DZIELNICY BEMOWO M.ST. WARSZAWY NA 2016 ROK
Zasady tworzenia regionalnych strategii rozwoju Narzędzia zarządzania rozwojem regionalnym.
Kryteria wyboru projektów dla Działania 8.1 Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Spotkanie robocze Komitetu Monitorującego RPO Wrocław,
Program Budowy Dróg Krajowych na lata
Strategia Rozwoju Kraju aktualizacja Strategii Rozwoju Kraju
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych – realizacja w 2015 roku
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Konkurs FIO 2016 Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Departament Pożytku Publicznego 1.
Program rozwoju turystyki w województwie śląskim Mariusz Raczek Regionalne Centrum Analiz i Planowania Strategicznego Wydział Rozwoju.
Program rozwoju turystyki w województwie śląskim Regionalne Centrum Analiz i Planowania Strategicznego Wydział Rozwoju Regionalnego Urząd Marszałkowski.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
GDAŃSK W NOWEJ PERSPEKTYWIE STUDIUM UWARUNKOWAŃ I KIERUNKÓW ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO MIASTA GDAŃSKA GDAŃSK W NOWEJ PERSPEKTYWIE STUDIUM UWARUNKOWAŃ.
1 Zmiana studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Gniew – rejon wsi Gogolewo CEL PREZENTACJI: CEL PREZENTACJI: PRZEDSTAWIENIE.
1 Wnioski z konkursu dla JST dot. rozwoju miast, finansowanego ze środków MF EOG.
Spotkanie informacyjne 25 października 2010 roku Śląski Urząd Wojewódzki.
Plan gospodarki niskoemisyjnej dla miasta Katowice
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt "Rola bezpośrednich inwestycji zagranicznych w kształtowaniu aktualnego i przyszłego profilu gospodarczego województwa.
Kryteria wyboru projektów w ramach poddziałania Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT - wsparcie dotacyjne Regionalny Program Operacyjny Województwa.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Wieloletni Plan Inwestycyjny Miasta Gdańska na lata Gdańsk 10 październik 2005.
Harmonogram prac nad programowaniem Kujawsko-Pomorskiego Regionalnego Programu Operacyjnego Toruń, 16 lipca 2013 r. Departament Zarządzania Funduszami.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Najważniejsze elementy ze stanu wdrażania X posiedzenie KM RPO WKP
BUDŻET OBYWATELSKI Jastrzębie-Zdrój. proces decyzyjny Mieszkańcy współtworzą budżet danego miasta Budżet partycypacyjny – w Polsce często nazywany „obywatelskim”
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Kieleckiego Obszaru Funkcjonalnego na lata Kielce, maj 2017 r.
na opracowanie lub aktualizację programów rewitalizacji
Audyt planów strategicznych i rozwojowych Jak najlepiej odpowiadać na potrzeby mieszkańców, jak badać czy przyjęte plany i założenia są realizowane oraz.
Budżet obywatelski w Gminie Ryglice
Konsultacje społeczne projektu
Projekt strategiczny „Zintegrowane Inwestycje Terytorialne PLUS”
Prezentacja projektu „Przygotowanie programu rewitalizacji Gminy Strzegom” oraz przebiegu prac nad programem Strzegom r.
ZGODNIE Z UZYSKANĄ INFORMACJĄ NIE, PROJEKT MPZP. JEST W OPRACOWANIU
Propozycja zmian Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko- Pomorskiego na lata
KOLEKTORY SŁONECZNE SZCZAWNICA
Kryteria wyboru projektów w ramach działania Gospodarka Odpadowa
Stan prac nad aktualizacją dziewięciu strategii rozwoju
Olsztyn, 14 maja 2019 r. Miejski Obszar Funkcjonalny OLSZTYNA.
Zapis prezentacji:

PROCEDURA OPRACOWANIA I AKTUALIZACJI WIELOLETNIEGO PROGRAMU INWESTYCYJNEGO MIASTA PUŁAWY

I. Założenia ogólne. II. Etapy tworzenia WPI. III. Metodologia prac i zakres działania Zespołu Koordynacyjnego ds. WPI. IV. Korzyści i znaczenie wieloletniego planowania inwestycyjnego.

Wieloletni Program Inwestycyjny jest: programem gospodarczym w zakresie zamierzeń inwestycyjnych miasta Puławy na kolejne 5 lat; instrumentem realizacji Strategii Rozwoju Miasta Puławy; punktem odniesienia przy tworzeniu WPF, budżetu oraz przy pozyskiwaniu środków zewnętrznych na inwestycje; dokumentem strategicznym sporządzanym przy udziale społeczeństwa lokalnego; programem postępującym i kroczącym tworzonym na bazie wniosków inwestycyjnych.

Etapy procesu tworzenia/aktualizacji WPI: I. Ogłoszenie o przystąpieniu do opracowania/aktualizacji WPI: marzec; II. Nabór wniosków inwestycyjnych: marzec-sierpień; III. Ocena nowych wniosków inwestycyjnych: wrzesień; IV. Aktualizacja zadań już ujętych w WPI: maj-październik; V.Opracowanie i przedstawienie Prezydentowi Miasta sporządzonego WPI: listopad; VI. Przekazanie WPI pod obrady Rady Miasta: grudzień.

Ocena nowych wniosków inwestycyjnych Analiza i weryfikacja priorytetów inwestycji już ujętych w WPI wyznaczonych przez jednostki realizujące oraz Wydział PI Główne zadania Zespołu Koordynacyjnego ds. WPI Prace nad tworzeniem WPI prowadzone są przez Zespół Koordynacyjny powoływany przez Prezydenta Miasta w każdym roku aktualizacji WPI.

Zgodność ze strategią i programami rozwoju Udział zewnętrznych źródeł finansowania Aktywizacja rozwoju gospodarczego Wpływ na środowisko naturalne Wpływ na budżet miasta KRYTERIA OCENY NOWYCH WNIOSKÓW INWESTYCYJNYCH: pkt 0 – 3 – 5 Zasięg oddziaływania Metodologia oceny nowych wniosków inwestycyjnych

Metodologia oceny nowych wniosków inwestycyjnych Kwalifikacja nowych inwestycji na ostatni rok programowania Hierarchizacja nowych inwestycji na końcu działów klasyfikacji budżetowej wg uzyskanej punktacji Możliwość skierowania nowej inwestycji do wcześniejszej realizacji (ważne uwarunkowania prawne, społeczne i finansowe)

Metodologia aktualizacji inwestycji już ujętych w WPI Aktualizacja inwestycji w zakresie rzeczowo- finansowym, okresu realizacji oraz realności wykonania Wyznaczenie cech i priorytetu inwestycji Jednostki realizujące zadania inwestycyjne

CECHY ZADANIA INWESTYCYJNEGO WYZNACZAJĄCE PRIORYTET INWESTYCJI: rozpoczęte i wymagające kontynuacji; gotowość instytucjonalno-prawna i dokumentacyjna; decyzje administracyjne utracą ważność w najbliższym roku; powiązanie z innymi inwestycjami; istnieją przesłanki do pozyskania funduszy zewnętrznych; realizacja inwestycji umożliwi pilne osiągnięcie celów wyznaczonych w strategii rozwoju; duże poparcie społeczne; największa efektywność i pozytywne oddziaływanie w skali całego miasta.

PRIORYTET I Inwestycja bardzo pilna, bezwzględnie konieczna do rozpoczęcia realizacji w I roku programowania WPI Inwestycja posiadająca wszystkie lub zdecydowaną większość CECH ZADANIA INWESTYCYJNEGO

PRIORYTET II Inwestycja pilna, konieczna do rozpoczęcia realizacji w kolejnych latach programowania WPI Inwestycja posiadająca minimum 50% CECH ZADANIA INWESTYCYJNEGO

PRIORYTET III Inwestycja może czekać, proponowana do rozpoczęcia realizacji w ostatnich latach programowania WPI Inwestycja posiadająca mniej niż 50% CECH ZADANIA INWESTYCYJNEGO

Metodologia aktualizacji inwestycji już ujętych w WPI Weryfikacja priorytetów inwestycji Propozycje Wydziału PI Decyzja Zespołu ds. WPI

PRZYKŁADOWE KORZYŚCI Z WIELOLETNIEGO PLANOWANIA INWESTYCYJNEGO lepsza informacja o realizowanych i planowanych do realizacji inwestycjach w m. Puławy; czytelne procedury określania potrzeb inwestycyjnych; możliwość czynnego uczestniczenia w procesie planowania poprzez składanie wniosków inwestycyjnych (konsultacje społeczne). dla mieszkańców

wyraźnie określone cele i priorytety polityki inwestycyjnej m. Puławy; większa wiarygodność miasta jako partnera gospodarczego. narzędzie kontroli realizowanej polityki inwestycyjnej miasta i deklaracji politycznych; czytelne procedury określania potrzeb inwestycyjnych w m. Puławy. dla inwestorów dla radnych

możliwość uszeregowania inwestycji wg pożądanej kolejności ich realizacji w powiązaniu z Wieloletnią Prognozą Finansową; usprawnienie procesu inwestycyjnego poprzez właściwe rozłożenie w czasie i przygotowanie zadań pod względem finansowo- rzeczowym – zwłaszcza zadań czasochłonnych i kosztownych; usystematyzowana praca według przyjętych standardów. dla urzędników

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ