System ocen pracowników

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Advertisements

Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
KONTROLA JAKO FUNKCJA ZARZĄDZANIA

system zarządzania zasobami ludzkimi
Wsparcie zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
ZASADY AUDITOWANIA ZARZĄDZANIE PROGRAMEM AUDITÓW
OKRESOWA OCENA PRACOWNICZA DIALOG DLA ROZWOJU
Mapowanie procesów pracy i organizacja stanowisk
Kształtowanie motywacji pracowników
Ocena ryzyka zawodowego Narzędzie do poprawy warunków pracy
RYZYKO OPERACYJNE Jak przeciwdziałać mu w praktyce?
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
Współpraca tłumacza z BT przed zdobyciem i po zdobyciu certyfikatu normy PN:EN Autor: Magdalena Gałczyńska Firma: BTInfo Biuro Tłumaczeń Informatycznych.
METODYKA PROJEKTOWANIA I DOSKONALENIA STRUKTUR
FUNKCJA PERSONALNA.
Ocenianie w procesie pracy
Wdrożenie MiFID – nowe obowiązki dla domów maklerskich
Kompleksowe zarządzanie jakością informacji (TIQM)
Koncepcja biznesowa i nowoczesne rozwiązania IT w zarządzaniu potencjałem społecznym dużej organizacji przemysłowej  na przykładzie KGHM Polska Miedź.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Zarządzanie zespołami ludzkimi
mgr Marta Mularczyk Kierownik projektu
Mechanizm komunikacji wewnętrznej jako integralny element doskonalenia systemu zarządzania jednostką. Doświadczenia Urzędu Miejskiego w Gliwicach Warszawa,
Analiza kluczowych czynników sukcesu
dr hab. inż. Alina Matuszak-Flejszman, prof. nadzw. UEP
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Wdrożenie zintegrowanego systemu Zarządzania Zasobami Ludzkimi
Mateusz Stefański. Zgodnie z badaniami firmy Forrester około 57% organizacji jest względnie usatysfakcjonowanych współpraca z dostawcą, 22% jest bardzo.
w projekcie PROCESY CELE KOMPETENCJE
Wprowadzenie teoretyczne
Ministerstwo Finansów
Agata Dulska Paulina Zielińska
Polityka personalna w Urzędzie Miejskim w Zabrzu oparta na łączeniu potrzeb pracodawcy i oczekiwań pracowników Urząd Miejski w Zabrzu.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
SYSTEM ZARZĄDZANIA BEZPIECZEŃSTWEM INFORMACJI- wymagania normy ISO 27001:2007 Grażyna Szydłowska.
Z A R Z Ą D Z A Ć Potrafię PRAKTYCZNIE WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ PRACY W KATOWICACH.
Karolina Muszyńska. Spis zagadnień Wprowadzenie Znaczenie zarządzania komunikacją dla powodzenia projektu Praktyki zarządzania komunikacją w zespołach.
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
KULTURA I ETYKA W PRACY BIUROWEJ
Ocenianie Pracowników
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Kontrola zarządcza w jednostce budżetowej
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek Kierownik projektu 1.12 Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Prawa człowieka i systemy ich ochrony
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Zarządzanie zmianą Sesja 5 Zarządzanie interesariuszami – stronami procesu zmiany.
2016 Warszawa, I konkurs na realizację projektów mających na celu powołanie i funkcjonowanie Sektorowych Rad ds. Kompetencji, Działanie 2.12.
Efektywność zarządzania w sektorze publicznym Ministerstwo Finansów 16 czerwca 2015 r. Coroczne spotkanie przedstawicieli komitetów audytu.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
Zasady i kryteria oceny pracownika i jego awansu na przykładzie Biblioteki Uniwersyteckiej w Olsztynie Katarzyna Maćkiewicz Biblioteka Uniwersytecka Uniwersytet.
Identyfikacja potrzeb rozwojowych w organizacji
Audyt planów strategicznych i rozwojowych Jak najlepiej odpowiadać na potrzeby mieszkańców, jak badać czy przyjęte plany i założenia są realizowane oraz.
ORGANIZOWANIE I PROJEKTOWANIE ORGANIZACJI PROCESOWEJ
Możliwości rozwoju kompetencji osób dorosłych – system bonów szkoleniowych i znak jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno - Szkoleniowych.
T 10. Metodologia Rapid Re - wprowadzenie
Zgłoszenie do konkursu
Raport po ocenie 360° - fragment
Zgłoszenie w ramach kategorii Wewnętrzne doskonalenie organizacji cc
Zgłoszenia w ramach kategorii Najlepszy Zespół wspierający
Zgłoszenie w ramach kategorii Razem
Zgłoszenia w ramach kategorii Najlepszy Zespół konsultantów
Zarządzanie ryzykiem - element kontroli zarządczej
Wewnątrzszkolne Ocenianie
Piotr Jóśko Z-ca Dyrektora
Zapis prezentacji:

System ocen pracowników Model kompetencyjny

Systemy ocen pracowniczych Zarządzanie kompetencjami stanowi podstawę całego systemu zarządzania zasobami ludzkimi Oleksyn

Systemy ocen pracowniczych

Systemy ocen pracowniczych System ocen okresowych pracowników Podejście praktyczne

Systemy ocen pracowniczych podstawowe narzędzie zzl w organizacji pozwalające na monitorowanie i kontrolowanie pracy (m.in. zgodności z przyjętymi standardami, efektywności) zatrudnionych osób

Funkcje oceny informacyjną (zwaną też funkcją ewaluacyjną), motywacyjną, decyzyjną, rozwojową, edukacyjną – jeżeli ocena obejmuje standardy organizacyjne (np. zgodność postępowania z przyjętym kodeksem etycznym) staje się czynnikiem kształtującym postawy

Systemy ocen pracowniczych Kompetencje ma pracownik Każda firma jest w ostatecznym rachunku skumulowaną wiedzą byłych i obecnych pracowników Obłój

Systemy ocen pracowniczych Zasady Adekwatności – szyty na miarę Prostoty Jawności Elastyczności Profil kompetencyjny

Systemy ocen pracowniczych Zasady Celowości – powiązanie ze strategią Użyteczności – powiązany z działaniami ZZL Powszechności – wszyscy podlegają ocenie Systematyczności Ciągłości – analizy, wnioski Jednolitości - standaryzacja

Systemy ocen pracowniczych Etapy wdrożenia SOOP Przygotowanie Konstruowanie Wdrożenie

Przygotowanie Po co?? Analiza sytuacji bieżącej Cel i zakres projekt (obszary, grupy pracownicze) Stworzenie lub przegląd opisów stanowisk

Przygotowanie Opis stanowiska pracy

Systemy ocen pracowniczych Kryteria oceny behawioralne osobowościowe kompetencyjne efektywność (mbo) kwalifikacyjne

Powołanie zespołu projektowego Przebieg oceny Odwołanie Samoocena Przygotowanie Powołanie zespołu projektowego Przebieg oceny Odwołanie Samoocena Powiązanie SOOP z innymi działaniami Model kompetencyjny

Konstruowanie Procedura – regulamin Wskaźniki Co oceniamy w kompetencji ?? Arkusze oceny

Konstruowanie Procedura – regulamin Podstawa prawna Określenie odpowiedzialności Cel Kryteria oceny Zasady przeprowadzenia ocen Częstotliwość Specjalnie traktowane grupy Obliczanie oceny okresowej Ocena negatywna Odwołanie Sytuacje niestandardowe

Konstruowanie Procedura – regulamin Podstawa prawna Kodeks pracy stosować obiektywne i sprawiedliwe kryteria oceny pracowników oraz wyników ich pracy, Ustawy szczegółowe Służba cywilna Samorząd

Konstruowanie Procedura – regulamin Określenie odpowiedzialności Formalne – komórka kadrowa Kierujących komórkami/jednostkami lokalnymi

Konstruowanie Procedura – regulamin Cel Efektywność, rozwój, kształtowanie postaw

Konstruowanie Procedura – regulamin Kryteria oceny obowiązkowe Profil kompetencyjny Dodatkowe/specjalistyczne kierownicze

Konstruowanie Procedura – regulamin Zasady przeprowadzenia ocen Kto ocenia Radca prawny Kiedy Samoocena

Konstruowanie Procedura – regulamin Częstotliwość cząstkowe roczne dwuletnie

Konstruowanie Procedura – regulamin Specjalnie traktowane grupy Radca prawny Nowo zatrudniony

Konstruowanie Procedura – regulamin Obliczanie oceny okresowej

Konstruowanie Procedura – regulamin Ocena negatywna

Konstruowanie Procedura – regulamin Odwołanie Określić zasady

Konstruowanie Procedura – regulamin Sytuacje niestandardowe Przeniesienia Zmiana bezpośredniego przełożonego Nieobecności

Konstruowanie Arkusz(e) oceny Ocena wynik Ocena kryteriów obowiązkowych Część rozwojowa Ocena kryteriów dodatkowych Podpis pod oceną

Konstruowanie Arkusz(e) oceny

Konstruowanie Wskaźniki opis Budowa kompetencji co oceniamy

Konstruowanie Wskaźniki opis Budowa kompetencji co oceniamy Prostota rozwiązań Budowa kompetencji co oceniamy

Wdrożenie Kampania informacyjna Pilotaż Korekty Wdrożenie właściwe Kalibracja oceny

Wdrożenie Kampania informacyjna Od początku Identyfikacja interesariuszy Określenie kanałów komunikacji

Wdrożenie Pilotaż Bardzo ważny etap

Wdrożenie Korekty

Wdrożenie Wdrożenie właściwe System informatyczny Wielkość organizacji

Błędy Korygowanie niedopasowania w zakresie temperamentu W celu przybliżenia tej kategorii i umożliwienia poprawnego zaklasyfikowania do niej pewnych zachowań pracownika, podam kilka przykładów reakcji uzależnionych od temperamentu.

Błędy Szkolenia tylko z zakresu regulacji prawnych Brak poparcia kierowników średniego szczebla

Ryzyka z projektu Ryzyko Prawdopodobieństwo wystąpienia Wpływ na realizację Projektu Działania korygujące Właściciel ryzyka Nieakceptowane kryteria oceny średnie Niewielki Modyfikacja po pilotażu systemu ocen okresowych Kierownik Projektu Wykonawcy Brak zaangażowania pracowników Możliwe opóźnienie Projektu Przedstawienie korzyści płynących z wdrożenia systemu ocen okresowych

Paweł Jędrzejewski pjedrzejewski@hotmail.com