III GLIWICKIE FORUM OŚWIATOWE DIAGNOZA STANU INFRASTRUKTURY SPORTOWO-REKREACYJNEJ W GLIWICKICH SZKOŁACH Adam Sarkowicz Rada Sportu przy Prezydencie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
Advertisements

Śródmieście Włocławka stan obecny, perspektywy rozwoju 23 kwiecień 2008 rok WŁOCŁAWEK Andrzej Pałucki Prezydent Miasta Włocławek.
Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. TWÓRCÓW LITERATURY DZIECIĘCEJ
Szkoła dla 6-latka 6.
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Szkoła nie musi być zamknięta. Realizacja polityki oświatowej w Opolu. Centrum Nauk Przyrodniczych przy PG nr 6, jako przykład zagospodarowania budynku.
Drugi priorytet Ministra Edukacji Narodowej Wrzesień 2007 r.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Konferencja SPORT – Jawor n/Soliną
SPORTOWE ZAJĘCIA POZALEKCYJNE
X GLIWICKIE FORUM OŚWIATOWE Wojna postu z karnawałem, co finansować: oświatę czy sport, zdrowie czy kulturę? 25 lutego 2011 roku.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO w LUBLINIE Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego Możliwości i perspektywy wspomagania edukacji ze środków.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Priorytet 2 Podlaskiego Kuratora Oświaty
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANINY MAJKOWSKIEJ W SIERADZU NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY.
BUDOWA SZKOŁY PODSTAWOWEJ PRZY UL. KALINOWEJ I AZALIOWEJ W GDAŃSKU
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 WIDEOKONFERENCJA RODN WOM w Częstochowie r.
BEZPIECZEŃSTWO PLACU ZABAW I GIER
X GLIWICKIE FORUM OŚWIATOWE Wojna postu z karnawałem, co finansować: oświatę czy sport, zdrowie czy kulturę? - założone tezy 25 lutego 2011 roku.
Współpraca ze Szkolnym Związkiem Sportowym w powiecie oleśnickim.
ORGANIZACJA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W INNYCH FORMACH
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Organizacja lodowisk przyszkolnych na terenach gmin
IM. POLSKICH OLIMPIJCZYKÓW
FUNDUSZE EUROPEJSKIE DLA MAŁOPOLSKI
Alternatywne formy zajęć wychowania fizycznego organizowane w Publicznym Gimnazjum im. Kazimierza Górskiego w Zespole Szkół w Widuchowej Widuchowa 2010.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY
Realizacja czwartej godziny wychowania fizycznego w szkołach podstawowych województwa dolnośląskiego.
Szkoła Podstawowa nr uczniów 33 klasy 60 nauczycieli
Oświata: inwestycje i remonty w latach 2006 – 2010.
PLAN ROZWOJU BAZY SPORTOWEJ STOŁECZNEGO CENTRUM SPORTU AKTYWNA WARSZAWA w latach Warszawa r.
„PÓŁNOC” Młodzieżowe Centrum Sportowe. Plan prezentacji Lokalizacja. Lokalizacja. Prezentacja projektu. Prezentacja projektu. Wykorzystanie obiektu Wykorzystanie.
Prelegent: Prorektor ds. Organizacji i Rozwoju UKW
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
Warto wybrać, bo… W zależności od zainteresowań uczniów, szkoła proponuje różne zajęcia dodatkowe : Chór szkolny Zajęcia SKS (Szkolne Koło Sportowe)
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
WIELOLETNI PLAN ROZWOJU GMINY JAROCIN NA LATA
Październik-grudzień 2015 r. Rządowy program „Bezpieczna i przyjazna szkoła ” Uczeń w sieci program podnoszenia poziomu bezpieczeństwa w Internecie szkołach.
Realizacja zadań z zakresu sportu w 2016 r.
Współpraca ze Szkolnym Związkiem Sportowym w powiecie oleśnickim.
Sprawozdanie z wykonania Budżetu Miasta za 2011 rok.
PRIORYTETY W OBSZARZE OŚWIATY NA NOWY ROK SZKOLNY 2015/2016 PROGRAM MODERNIZACJI PRACOWNI KOMPUTEROWYCH W GDAŃSKICH PLACÓWKACH. KOMPLEKSOWY PROGRAM PROFILAKTYKI.
ZASADY NAJMU I UDOSTĘPNIANIA MIEJSKICH ZASOBÓW LOKALOWYCH.
SYSTEM OŚWIATY GMINY LESZNOWOLA STAN INFRASTRUKTURY po modernizacjach 2016 rok.
JAKO JEDNOSTKA REALIZUJĄCA PROJEKT W IMIENIU TRZECH GMIN.
Pierwsza strona INWESTYCJE SPORTOWE W POZNAŃSKICH PLACÓWKACH OŚWIATOWYCH WYDZIAŁ OŚWIATY URZĄD MIASTA POZNANIA POZNAŃ 2007.
Roczny Program Współpracy Miasta Poznania z Organizacjami Pozarządowymi na 2015 rok.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 ul. Gen. J. Hallera Ruda Śląska
Rok szkolny 2014/2015. Wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły o oddział sportowy w klasie IV.
POMORSKA RADA OŚWIATOWA. Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym I.Art Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych.
MOJA SZKOŁA ZA 70 LAT AUTOR MIŁOSZ PLUCHA KLASA 6A.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
INFORMACJA o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Kartuzy, w roku szkolnym 2015/2016 w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów w szkołach, których.
Doradztwo zawodowe w szkołach
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Bezpieczeństwo drogowe dla dzieci i młodzieży
„SZKOLNE KLUBY SPORTOWE – STAN I PERSPEKTYWY ROZWOJU”
Świetlica Szkolna W Roku Szkolnym 2016/2017 r świetlica zapewniła opiekę 207 uczniom, w tym 41 objętych integracją: Z KLAS 0-III : 155 uczniów Z KLAS.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
BEZPIECZNA SZKOŁA+ 20 marca 2018 r..
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Od września 2018 roku Szkoła Podstawowa nr 48 Mistrzostwa Sportowego razem z III Liceum Ogólnokształcącym Mistrzostwa Sportowego im. Bolesława Prusa tworzy.
Programu polityki oświatowej Miasta Olsztyna na lata
Zapis prezentacji:

III GLIWICKIE FORUM OŚWIATOWE DIAGNOZA STANU INFRASTRUKTURY SPORTOWO-REKREACYJNEJ W GLIWICKICH SZKOŁACH Adam Sarkowicz Rada Sportu przy Prezydencie Miasta Gliwice ZSO Nr 10 Gliwice, 12 września 2008 r.

Plan prezentacji Uwarunkowania historyczne i prawne Szkolna infrastruktura sportowo-rekreacyjna Bezpieczeństwo i Higiena Pracy na terenie obiektów sportowych Diagnoza stanu infrastruktury sportowej w gliwickich szkołach Priorytety rozwoju szkolnej bazy sportowej w Gliwicach Podsumowanie

I Uwarunkowania historyczne i prawne Ustawa o systemie oświaty – art. 67 ust. 1, pkt. 5 Do realizacji zadań statutowych szkoła publiczna powinna zapewnić uczniom możliwość korzystania z: 5) zespołu urządzeń sportowych i rekreacyjnych Podstawa programowa wychowania fizycznego – proponowane zmiany Rozwój infrastruktury sportowej na przestrzeni lat

II Szkolna infrastruktura sportowo - rekreacyjna Hale i sale sportowe Sale zastępcze: salki gimnastyczne, salki tenisowe, siłownie, aule i hole szkolne itp. Obiekty przyszkolne: boiska, bieżnie, rzutnie, skocznie Baseny przyszkolne (kryte i otwarte) Pobliskie tereny sportowo-rekreacyjne: stadiony, parki, lodowiska, trasy rowerowe, wyciągi i trasy narciarskie, kryte pływalnie, strzelnice, kąpieliska otwarte, hipodromy, sale do squasha itp.

II Szkolna infrastruktura sportowo – rekreacyjna – cd. Wytyczne projektowania szkolnych sal sportowych Zasady budowy, użytkowania i konserwacja boisk Adaptacja obiektów sportowych dla potrzeb osób niepełnosprawnych

III Bezpieczeństwo i Higiena Pracy na terenie obiektów sportowych Podstawowe obowiązki w zakresie BHP Ochrona przeciwpożarowa Warunki higieniczno-sanitarne i stan techniczny urządzeń Przyczyny wypadków

IV Diagnoza stanu infrastruktury sportowej w gliwickich szkołach Zestawienie sal gimnastycznych i obiektów przyszkolnych Średnia ilość uczniów na zajęciach wychowania fizycznego Wskaźniki powierzchni sal na 1 ucznia Alternatywne formy wychowania fizycznego Utrzymanie obiektów sportowych

V Priorytety rozwoju szkolnej bazy sportowej w Gliwicach Budowa i modernizacja hal i sal sportowych Budowa i modernizacja boisk i infrastruktury sportowej przyszkolnej Budowa i modernizacja miejskich obiektów sportowych Wzrost nakładów na wyposażenie sal szkolnych

VI Podsumowanie Poprawa stanu infrastruktury sportowej w szkołach i w mieście – budowa i modernizacja obiektów sportowych Kreowanie programów edukacyjno-wychowawczych, wspieranie zajęć pozalekcyjnych Promowanie nauczycieli i szkół wyróżniających się w pracy z młodzieżą Wspieranie działalności SZS, poprzez ścisłą współpracę z ZOW-T „TUR”

Dziękuję za uwagę