Uniwersytet Warszawski

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
System Zapewnienia Jakości Kształcenia w AGH
Advertisements

Zapewnianie jakości kształcenia na Uniwersytecie Warszawskim w roku akademickim 2012/2013 Agata Wroczyńska i Paweł Stępień Uniwersytet Warszawski 30.
Zapewnianie jakości kształcenia w jednostkach Uniwersytetu Warszawskiego w warunkach znowelizowanego Prawa o szkolnictwie wyższym Paweł Stępień i.
Rola Wydziałowych Zespołów Zapewniania Jakości Kształcenia w pracach nad wewnętrznymi systemami zapewniania jakości kształcenia w jednostkach Uniwersytetu.
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Uniwersytet Warszawski
Uniwersytet Warszawski
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
Strategia rozwoju Uniwersytetu Opolskiego w latach
Wewnętrzny system zapewniania jakości kształcenia
Uniwersytet Warszawski
Kształtowanie motywacji pracowników
Propozycje działań na rzecz jakości kształcenia przygotowane przez Uczelniany Zespół Zapewnienia Jakości Kształcenia na podstawie Raportu z drugiej Ogólnouniwersyteckiej.
Efekty kształcenia a zadania uczelnianego systemu doskonalenia jakości na przykładzie Uniwersytetu Warszawskiego Paweł Stępień Uniwersytet Warszawski 29.
Pracownia Ewaluacji Jakości Kształcenia
Rola studentów w zapewnianiu jakości kształcenia w jednostkach Uniwersytetu Warszawskiego.
Mały Senat 23 listopada 2011 Marta Kicińska-Habior.
Uniwersytet Warszawski
Zapewnianie jakości kształcenia na Uniwersytecie Warszawskim w roku akademickim 2012/2013 Agata Wroczyńska i Paweł Stępień Uniwersytet Warszawski 5.
1. REFORMA SYSTEMU FINANSOWANIA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO I NAUKI Stworzenie sprawnego systemu finansowania działalności naukowo- badawczej i dydaktycznej uczelni.
Pełnomocnik Rektora ds. Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
Zebranie Uczelnianego Zespołu ds. Jakości Kształcenia
1.Prezentacja zadań UZZJK zgodnie z zaleceniami PKA. 2.Przedstawienie bieżącej sytuacji dotyczącej przeprowadzonych hospitacji i ankietyzacji na poszczególnych.
Cele i zadania UZZJK zgodnie z Uchwałą Senatu 32/2012 z dnia 25 października 2012r.
Warsztaty dla studentów z Jakości Kształcenia Prof. dr hab. n. med. Józef Kobos Pełnomocnik Rektora ds. Krajowych Ram Kwalifikacji i Jakości.
Ustawa Prawo o Szkolnictwie Wyższym
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
Jakość kształcenia w roku akademickim 2012/13
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
WYDZIAŁOWE SYSTEMY ZAPEWNIANIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA Szczecin 15 listopad 2013.
DOSKONALENIE PROGRAMÓW KSZTAŁCENIA WARSZTATY 8 maj 2013.
OKRESOWA OCENA NAUCZYCIELI AKADEMICKICH W POLITECHNICE ŚLĄSKIEJ
Propozycja zmian w dokumencie Zasady i tryb postępowania akredytacyjnego Bohdan Macukow.
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Regionalny Program Operacyjny
Budowa i funkcjonowanie systemu zapewniania jakości kształcenia na Wydziale Lingwistyki Stosowanej UW.
ZASADY FUNKCJONOWANIA UCZELNIANEGO SYSTEMU ZAPEWNIANIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W POLITECHNICE WROCŁAWSKIEJ § 3. W celu realizacji zadań USZJK na szczeblu uczelnianym,
DOBRE PRAKTYKI W ZAPEWNIANIU I DOSKONALENIU JAKOŚCI KSZTAŁCENIA
Dokument: ZASADY FUNKCJONOWANIA SYSTEMU ZAPEWNIENIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA
Uniwersytet Warszawski
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
1 Prezentujemy zadania, obowiązki i zamierzenia Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Łodzi Część I Prezentacja przygotowana z okazji uroczystego otwarcia.
Omówienie formularza Sprawozdania z oceny własnej – doświadczenia jednostek w uznawaniu efektów uczenia się osiągniętych poza edukacją formalną (2014)
System zapewniania i doskonalenia jakości kształcenia na Uniwersytecie Warszawskim – wybrane zagadnienia Agata Wroczyńska i Paweł Stępień Spotkanie z Przewodniczącymi.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
Jak w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego potwierdzać efekty uczenia się zdobyte poza systemem.
Kto może ubiegać się o stypendium Rektora?
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia w Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie Sprawozdanie z działalności w roku akademickim 2014/2015.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
POTWIERDZANIE EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Szczecin 26 październik 2015.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Nowelizacja wewnątrzuniwersyteckich aktów prawnych dotyczących jakości kształcenia oraz Wskazówek i propozycji rozwiązań dotyczących systemu zapewniania.
WYDZIAŁ DZIENNIKARSTWA, INFORMACJI I BIBLIOLOGII Janusz Włodzimierz Adamowski Program wyborczy: kadencja
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Ustawa Wypracowanie stanowiska doktorantów
Opiekunowie roczników
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
Dokument: ZASADY FUNKCJONOWANIA SYSTEMU ZAPEWNIENIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA
Kielce, 25 października 2018 r. (UKJK)
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród nauczycieli w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym
NOWY STATUT UNIWERSYTETU JAN KOCHANOWSKIEGO W KIELCACH
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród studentów w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
PROJEKTY POWER
Zapis prezentacji:

Uniwersytet Warszawski

System zapewnienia i doskonalenia jakości kształcenia na Uniwersytecie Warszawskim

SYSTEM ZAPEWNIENIA I DOSKONALENIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA NA UNIWERSYTECIE WARSZAWSKIM System zapewnienia i doskonalenia jakości kształcenia na Uniwersytecie Warszawskim budowany jest z poszanowaniem autonomii i specyfiki jednostek Uniwersytetu, w oparciu o ich dobre doświadczenia w zapewnianiu jakości kształcenia, w przekonaniu, że wysoką jakość umacniają: ocena własna, dialog, współpraca, wspieranie i upowszechnianie najlepszych rozwiązań. Uchwała nr 240 Senatu Uniwersytetu Warszawskiego z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie systemu zapewnienia i doskonalenia jakości kształcenia na Uniwersytecie Warszawskim

SYSTEM ZAPEWNIENIA I DOSKONALENIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA NA UNIWERSYTECIE WARSZAWSKIM Akty prawne Uchwała nr 240 Senatu Uniwersytetu Warszawskiego z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie systemu zapewnienia i doskonalenia jakości kształcenia na Uniwersytecie Warszawskim Uchwała nr 241 Senatu Uniwersytetu Warszawskiego z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie badań ankietowych na Uniwersytecie Warszawskim

SYSTEM ZAPEWNIENIA I DOSKONALENIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA NA UNIWERSYTECIE WARSZAWSKIM W skład systemu zapewnienia i doskonalenia jakości kształcenia na Uniwersytecie Warszawskim wchodzą: Uczelniany Zespół Zapewnienia Jakości Kształcenia (UZZJK) Wydziałowe Zespoły Zapewnienia Jakości Kształcenia (WZZJK) Zespoły Zapewnienia Jakości Kształcenia w innych jednostkach organizacyjnych UW

UCZELNIANY ZESPÓŁ ZAPEWNIENIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA (UZZJK) Członkowie Uczelnianego Zespołu Zapewnienia Jakości Kształcenia (UZZJK), jak i Pełnomocnik Rektora ds. Jakości Kształcenia wybierani/mianowani są przez Rektora UW na okres kadencji organów Uczelni. W skład UZZJK wchodzą: Pełnomocnik Rektora ds. Jakości Kształcenia Dziewięciu nauczycieli akademickich z jednostek organizacyjnych UW Jeden doktorant, wskazany przez Zarząd Samorządu Doktorantów UW Dwóch studentów wskazanych przez Zarząd Samorządu Studentów UW

UCZELNIANY ZESPÓŁ ZAPEWNIENIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA (UZZJK) Uczelniany Zespół Zapewnienia Jakości pełni przede wszystkim funkcję doradczą i rekomendacyjną dla Rektora. Najważniejsze obszary, w których UZZJK podejmuje działania na rzecz zapewnienia i doskonalenia jakości kształcenia w Uczelni dotyczą: polityki określającej cele i strategię zapewnienia i doskonalenia jakości procedur zapewnienia jakości zasad oceniania studentów i doktorantów zasad zapewnienia jakości kadry dydaktycznej zasad przeglądu i podnoszenia jakości zasobów do nauki i środków wsparcia dla studentów zasad gromadzenia, analizowania i publikowania informacji na temat jakości kształcenia na Uniwersytecie Warszawskim

WEWNĘTRZNY SYSTEM OCENY JAKOŚCI NA UNIWERSYTECIE WARSZAWSKIM Uczelniany Zespół Zapewnienia Jakości Kształcenia (UZZJK) opracowuje formularz sprawozdania z oceny własnej dla jednostek organizacyjnych UW, wskazując termin sporządzenia sprawozdania, zakres ewaluacji oraz kryteria, według których dokonywana jest ocena jakości kształcenia na danym roku akademickim Jednostki dydaktyczne UW przygotowują raporty z oceny własnej i przedstawiają je UZZJK

WEWNĘTRZNY SYSTEM OCENY JAKOŚCI NA UNIWERSYTECIE WARSZAWSKIM Uczelniany Zespół Zapewnienia Jakości Kształcenia przygotowuje raport na temat jakości kształcenia na UW, który zawiera: analizę raportów samooceny z poszczególnych jednostek dydaktycznych wyniki ogólnouniwersyteckich badań ankietowych na temat warunków kształcenia na UW przeprowadzonych przez Pracownię Ewaluacji Jakości Kształcenia wnioski i propozycje dotyczące jakości kształcenia na UW oraz rekomendacje dotyczące upowszechniania wzorów dobrych praktyk w dziedzinie jakości kształcenia Raport na temat jakości kształcenia na UW jest przedstawiany Rektorowi

WYDZIAŁOWE ZESPOŁY ZAPEWNIENIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA (WZZJK) NA UW WZZJK działają na poziomie jednostek dydaktycznych Uczelni WZZJK podejmują działania na rzecz zapewnienia i doskonalenia jakości kształcenia w jednostce dydaktycznej Zespoły pełnią przede wszystkim funkcję doradczą i rekomendacyjną wobec kierownika jednostki W skład każdego WZZJK wchodzi: przewodniczący, przedstawiciel nauczycieli akademickich jednostki, przedstawiciel doktorantów wskazany przez Zarząd Samorządu Doktorantów jednostki lub Zarząd Samorządu Doktorantów UW, przedstawiciel studentów wskazany przez Zarząd Samorządu Studentów jednostki lub UW

WEWNĘTRZNY SYSTEM OCENY JAKOŚCI (RAPORT SAMOOCENY W JEDNOSTKACH DYDAKTYCZNYCH) WZZJK otrzymuje wytyczne od UZZJK odnośnie kryteriów tworzenia sprawozdania z oceny własnej oraz termin jego wykonania WZZJK przygotowuje raport samooceny jednostki dydaktycznej zawierający: Wyniki ankiet studenckich przeprowadzonych w jednostce dydaktycznej na temat: organizacyjnej strony zajęć dydaktycznych jasności wymagań i obiektywizmu oceny sposobu prowadzenia zajęć stosunku nauczyciela akademickiego do studentów i doktorantów oraz jego dostępności w ramach konsultacji ogólnej oceny zajęć dydaktycznych

Raport samooceny jednostki dydaktycznej dostarczany jest do UZZJK WEWNĘTRZNY SYSTEM OCENY JAKOŚCI (RAPORT SAMOOCENY W JEDNOSTKACH DYDAKTYCZNYCH) Mocne i słabe strony jednostek dydaktycznych Plany i kalendarium działań służących wyeliminowaniu zjawisk niepożądanych i naprawy niedostatków Raport samooceny jednostki dydaktycznej dostarczany jest do UZZJK Raporty z oceny własnej są jawne i publikowane na stronie internetowej uczelni oraz na stronach internetowych jednostek dydaktycznych

Biuro ds. Jakości Kształcenia SYSTEM ZAPEWNIENIA I DOSKONALENIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA NA UNIWERSYTECIE WARSZAWSKIM Zespoły Zapewnienia Jakości Kształcenia w innych jednostkach organizacyjnych UW – Biuro ds. Jakości Kształcenia

BIURO DS. JAKOŚCI KSZTAŁCENIA Głównym zadaniem Biura ds. Jakości Kształcenia jest wspomaganie i koordynacja działania systemu zapewnienia i doskonalenia jakości na UW.

BIURO DS. JAKOŚCI KSZTAŁCENIA SEKCJA PEŁNOMOCNIKA DS BIURO DS. JAKOŚCI KSZTAŁCENIA SEKCJA PEŁNOMOCNIKA DS. JAKOŚCI KSZTAŁCENIA Istotnym zadaniem Sekcji Pełnomocnika jest wspomaganie podejmowanych przez niego działań o charakterze koncepcyjnym i organizacyjnym i koordynacji przedsięwzięć zmierzających do zapewnienia i podnoszenia jakości studiów na Uniwersytecie Warszawskim. Sekcja wspiera Pełnomocnika w gromadzeniu i przetwarzaniu informacji dotyczących wdrażania systemu oraz we współdziałaniu z jednostkami dydaktycznymi UW w zakresie wprowadzania systemu zapewnienia i doskonalenia jakości kształcenia.

Pozostałe zadania Sekcji Pełnomocnika ds. Jakości Kształcenia: BIURO DS. JAKOŚCI KSZTAŁCENIA SEKCJA PEŁNOMOCNIKA DS. JAKOŚCI KSZTAŁCENIA Pozostałe zadania Sekcji Pełnomocnika ds. Jakości Kształcenia: monitorowanie doświadczenia krajowych i zagranicznych szkół wyższych w zakresie jakości kształcenia udzielanie studentom i pracownikom uczelni informacji dotyczących tematyki jakości kształcenia w szkolnictwie wyższym w Polsce i na świecie dbanie o spójną politykę informacyjną dotyczącą zagadnień jakości kształcenia na UW organizacja szkoleń i seminariów naukowych dotyczące zagadnień jakości kształcenia prowadzenie działań konsultacyjno-doradczych w zakresie technik, metod i procedur zapewnienia jakości.

BIURO DS. JAKOŚCI KSZTAŁCENIA SEKCJA PEŁNOMOCNIKA DS BIURO DS. JAKOŚCI KSZTAŁCENIA SEKCJA PEŁNOMOCNIKA DS. JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W celu realizacji swoich zadań Sekcja Pełnomocnika ds. Jakości Kształcenia współpracuje z: Biurem Spraw Studenckich Biurem ds. Realizacji Procesu Bolońskiego Biurem ds. Rekrutacji Biurem Zawodowej Promocji Absolwentów Biurem Współpracy z Zagranicą Biurem Promocji

BIURO DS. JAKOŚCI KSZTAŁCENIA PRACOWNIA EWALUACJI JAKOŚCI KSZTAŁCENIA Pracownia Ewaluacji Jakości Kształcenia, wchodząca w strukturę Biura ds. Jakości Kształcenia, stanowi jeden z najistotniejszych elementów systemu zapewnienia i doskonalenia jakości na Uniwersytecie Warszawskim. Jej głównym zadaniem jest systematyczne badanie warunków kształcenia na UW oraz rekomendowanie działań służących poprawie jakości kształcenia. Przedmiotem badań prowadzących przez Pracownię Ewaluację Jakości Kształcenia są: Warunki kształcenia na UW Opinie na temat jakości i warunków kształcenia na UW

BIURO DS. JAKOŚCI KSZTAŁCENIA PRACOWNIA EWALUACJI JAKOŚCI KSZTAŁCENIA Warunki kształcenia na UW Dokonywany przez Pracownię opis warunków kształcenia na UW obejmuje: analizę związanych z dydaktyką i jakością kształcenia potrzeb Uniwersytetu oraz jednostek dydaktycznych UW opis dydaktyki na UW opis działań podejmowanych na UW na rzecz podnoszenia jakości kształcenia. Analizy zmian w tych obszarach Pracownia dokonuje systematycznie.

BIURO DS. JAKOŚCI KSZTAŁCENIA PRACOWNIA EWALUACJI JAKOŚCI KSZTAŁCENIA Opinie na temat jakości i warunków kształcenia na UW Podstawowe wnioski na temat jakości dydaktyki prowadzonej na UW Pracownia formułuje na bazie wyników ankiet ogólnouniwersyteckich przygotowanych przez Pracownię, które będą przeprowadzane w formie elektronicznej wśród: społeczności akademickiej obecnych studentów studiów pierwszego i drugiego stopnia, studentów trzeciego stopnia (doktorantów), słuchaczy studiów podyplomowych pracowników naukowych pracowników administracyjnych kandydatów na studia i absolwentów UW pracodawców, mediów oraz innych podmiotów opiniujących jakość kształcenia na UW (np. Państwowa Komisja Akredytacyjna)

BIURO DS. JAKOŚCI KSZTAŁCENIA Wyniki badań nad jakością kształcenia BJK wykorzystuje do efektywnej współpracy z jednostkami dydaktycznymi UW przy doskonaleniu ogólnouniwersyteckiego systemu zapewnienia jakości kształcenia. Doskonaleniu systemu służą m.in. upowszechniania wyników badań nad jakością kształcenia i promocja dobrych praktyk związanych z jakością kształcenia na UW.

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Zdjęcia zamieszczone w prezentacji za uprzejmością Biura Promocji