Strategia działań PR obchody 10-lecia istnienia IAM

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Polish Decade 10 lat Instytutu Adama Mickiewicza.
Advertisements

{Instytut Adama Mickiewicza}
Instytut Adama Mickiewicza 2010
10-LECIE INSTYTUTU ADAMA MICKIEWICZA Wsparcie PR
Strategia komunikacji 10-lecia Instytutu Adama Mickiewicza
PROPOZYCJA STRATEGII DZIAŁAŃ PR
SPORT PR PREZENTACJA AGENCJI, ZAKRES USŁUG.
B UDOWANIE KOMPETENCJI DO WSPÓŁPRACY MIĘDZYSAMORZĄDOWEJ I MIĘDZYSEKTOROWEJ JAKO NARZĘDZI ROZWOJU LOKALNEGO I REGIONALNEGO Budowanie partnerstw- perspektywa.
Wartość informacyjna wiadomości a kryzys dziennikarstwa
Polityka regionalna Unii Europejskiej szansa i wyzwanie dla Polski
Plan komunikacji PO KL - założenia
Grupa Wymiany Doświadczeń Zarządzanie kulturą Miasto Kutno Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt.
Wrocław, dn. 20 maja 2011 r. Obchody Europejskiego Roku Wolontariatu 2011 na Dolnym Śląsku Wydział Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi UMWD Komisja.
Akademia Orange - łączy nas kultura program edukacyjny.
Gdańsk miastem wolności.
A B C POLSKIEJ PREZYDENCJI 2011.
Robert Łuczak Warszawa, 14 września 2013 r.
BIZNES_IDEE_PAŃSTWO_ROZWÓJ NA CZYM BUDOWAĆ PRZEWAGI KONKURENCYJNE EUROPY? POLSKA W EUROPIE A EUROPEJSKIE SOFT POWER SPECJALNE WYDANIA MAGAZYNU THINKTANK.
Inicjatywa Złoczew Głosuje Jest to inicjatywa społeczna koordynowana przez Urząd Miejski w Złoczewie. Pomysłodawcą projektu i autorem prezentacji jest.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
STRATEGIA ROZWOJU KULTURY w Gorzowie Wlkp. do roku 2020
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
Centrum Edukacji Obywatelskiej Młody Obywatel Ścieżka III-WOLONTARIAT Projekt III-KAMPANIA NA RZECZ ZAANGAŻOWANIA SPOŁECZNEGO.
OGÓLNOPOLSKA KAMPANIA SPOŁECZNA Z OKAZJI ŚWIATOWEGO DNIA BEZ TYTONIU
„MAZURY ZA PÓŁ CENY” PRZYKŁADEM WSPOŁPRACY SIECI LOKALNEJ
Olsztyńskie Centrum Organizacji Pozarządowych Strategia Rozwoju Organizacji Pozarządowych w Olsztynie rok.
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Szkoła Podstawowa Nr 22 im. Marii Dąbrowskiej w Olsztynie.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Polska w Programach Ramowych UE
Jak społeczność lokalna może wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Ośrodek Pomocy Społecznej w Śremie Projekt „Kompleksowe formy reintegracji społeczno-zawodowej w środowisku lokalnym” współfinansowany przez Unię Europejską.
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
Samorząd Uczniowski.
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
SPOTKANIE KADRY KIEROWNICZEJ OPS, PCPR I PUP Z TERENU WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO- MAZURSKIEGO Olsztyn, 16. czerwca 2010 ELBLĄSKIE STOWARZYSZENIE WSPIERANIA.
 Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
OGÓLNOPOLSKIE FORUM PORADNICTWA ZAWODOWEGO. 2000r. – powstanie Forum przy Biurze Koordynacji Kształcenia Kadr Cel – stworzenie spójnych rozwiązań podzielonego.
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
Tytuł projektu: Partnerstwo Nyskie 2020 – dialog między Partnerami Nazwa partnerstwa: Partnerstwo Nyskie 2020 Podmiot zgłaszający: Gmina Nysa.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Komitet Gospodarki Miejskiej Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Gospodarka miejska wobec.
Budżet partycypacyjny Ewa Stokłuska, Agata Bluj Podkowa Leśna, 15 kwietnia 2016 r.
Strategia Promocji Marki Poznań Paweł Woźniak – Biuro Promocji Miasta.
PROJEKT. Teza: Istnieje silny związek pomiędzy jakością edukacji ekonomicznej, a rozwojem gospodarczym Polski  Obywatele powinni posiadać wiedzę na temat.
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
udział w międzynarodowych targach przygotowanie plansz, prezentacji, które umożliwią szybkie i efektowne zaprezentowanie miasta.
Propozycje wyzwań, celów strategicznych i programów opracowanych w ramach obszaru USŁUGI SPOŁECZNE.
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
INNOWACYJNE AKCJE SPECJALNE i EVENTY
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
Kategoria: ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
PiszMów Dobowy Zabawa bez limitu
Nowe kierunki współczesnej dyplomacji – przykłady narzędzi stosowanych przez dyplomację ekonomiczną w promocji i wsparciu polskich przedsiębiorców za granicą.
HOOP - Dzień Przytulania
Wizerunek jako forma komunikacji publicznej
Stanisław Tamm Urząd Miasta Poznania Wydział Działalności Gospodarczej
Potrzeby informacyjne ROT WŁ w kontekście monitorowania SRWŁ 2020 i RSI LORIS 2030 Maciej Bąk (BPPWŁ ROT)
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Akcja 3 Rozwój polityki młodzieżowej
Zapis prezentacji:

Strategia działań PR obchody 10-lecia istnienia IAM Grupa 2

Agenda Uwarunkowania Grupy docelowe Cele Koncept kreatywny Etapy Narzędzia Mechanika kampanii

Uwarunkowania kampanii Mocne strony Jedyna taka instytucja reprezentująca Polską kulturę zagranicą Dorobek i doświadczenie instytucji Ludzie – know-how pracowników, wizjonerstwo, osobowość, medialność dyrektora Marka rozpoznawalna w pewnych kręgach kultury zagranicą Odwaga, pomysłowość, wyrazistość, nowoczesny model działania instytucji Istniejąca już strona www i rzesza użytkowników Wyzwania Słaba rozpoznawalność instytucji w Polsce; działania prowadzone zagranicą, stąd mało Polaków o nich wie Osoby, które znają instytucję, kojarzą ją na ogół z nieudolnością zarządzania, częstymi zmianami dyrektorów Nazwa – musimy przełamać pierwsze skojarzenie, że instytut zajmuje się literaturą Polską Bohater – uosobienie polskiego ducha romantycznego, wolności i jakości kultury polskiej docenianej na całym świecie - jednak niestety często kojarzony z obowiązkowymi lekturami szkolnymi, nudą

Uwarunkowania kampanii cd. Szanse Konteksty medialne, możliwość zaistnienia tematu promocji polskiej kultury w debacie publicznej, wykorzystując zainteresowanie mediów: Przygotowaniem do prezydencji Polski w Unii Europejskiej Walką miast polskich o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury Wyborami samorządowymi i początkiem kampanii do wyborów prezydenckich Przygotowanie do EURO 2012 Brak konkurencji ze strony innych instytucji promujących polską kulturę zagranicą Dobre postrzeganie kultury – każdy chce się snobować się na kulturę Możliwość medialnego zaistnienia Dyrektora Instytutu Możliwość wykorzystania zagranicznych kontaktów instytucji kulturę, które już doceniły Polską sztukę Silne argumenty natury ekonomicznej (udział kultury w PKB) które mają szansę przybliżyć stanowiska instytutów kultury i decydentów politycznych W dużej mierze uniezależnienie się od rządu Konieczność neutralizacji zagrożeń Inne instytucje kultury mogą postrzegać IAM jako rywala w walce o dotacje rządowe → konieczność przekonania ich, że IAM de facto wspiera ich rozwój, jest ich ambasadorem zagranicą Upolitycznienie środowiska decydentów politycznych, zależność od fluktuacji politycznych Ograniczenie niezależności działania - ustawowe ramy działalności Polacy nie doceniają znaczenia IAM, bo nie doceniają i nie znają własnej kultury Kultura ostatnia w piramidzie potrzeb Maslowa; priorytetem dla mas społecznych będą potrzeby socjalne, politycy, jako zakładnicy demokratycznych decyzji większości, zawsze będą priorytetowo spełniac rządania zorganizowanych grup interesów – pielęgniarek, górników, nauczycieli

Grupy docelowe Opinia Publiczna Decydenci polityczni: rząd, ministerstwa, zespoły doradców, komisje kultury Sejmu i Senatu, posłowie Opinia Publiczna

Kluczowi liderzy opinii  1. Decydenci polityczni Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego – minister Bogdan Zdrojewski i jego otoczenie Narodowe Centrum Kultury Ministerstwo Spraw Zagranicznych oraz Mikołaj Dowgielewicz, Sekretarz Stanu i cały jego zespół odpowiadający za przygotowanie polskiej prezydencji Minister Michał Boni, szef Komitetu Doradców Strategicznych Premiera i członkowie jego zespołu odpowiedzialni za rozdział Raportu Polska 2030 dotyczący Kapitału Społecznego Marszałkowie Sejmu i Senatu, posłowie – członkowie Komisji Kultury i Srodków Przekazu oraz szefowie klubów parlamentarnych Politycznie aktywni byli ministrowie, liderzy opinii: Jan Dworak, Waldemar Dąbrowski, Izabela Cywińska Lokalnie – wydziały kultury, wydziały promocji, wydziały komunikacji społecznej Lokalnie – komórki odpowiedzialne za realizację strategii walki o ESK w miastach rywalizujących Polscy MEP w Komisji Kultury i Edukacji PE  2. Środowiska twórców kultury i artyści Osobowości świata kultury:  np. Wajda, Cywińska, Kutz, Kondrat NGO działające w obszarze kultury 3. Zaangażowani w temat dziennikarze i postaci mediów Osobowości medialne: Torbickia, Szczuka, Lis, Wojewódzki 4. Instytucje odpowiedzialne za krzewienie kultury TVP, Polskie Radio etc.

Cele Nagłośnić obchody 10lecia, zaangażować w nie jak najszerszą grupę społeczeństwa, instytucje kultury i polityków Wypromować markę IAM w Polsce, jako instytucja potrzebnej, odnoszącej sukcesy Uwspółcześnić i przybliżyć Adama Mickiewicza, przedstawić go jako emanację polskiej wolności, romantycznego ducha i sukcesu Przekonać o potrzebie działalności IAM IAM tworzy nowy image Polski – jako kreatywnego zagłębia Europy Uświadomić opinii publicznej oraz decydentom, że wydatki na kulturę, to inwestycja, która przynosi zyski → dotowane instytucje kultury nie są gospodarczym pasożytem Pozyskanie przychylności decydentów politycznych Zwiększenia nakładów na kulturę Przychylne ustawodawstwo Pozyskanie przychylności innych instytucji kultury, przekonanie ich, że IAM nie jest ich rywalem a ambasadorem ich działalności zagranicą

Polacy… na co dzień narzekają ALE w szczególnych sytuacjach lubią się angażować, potrafią się zjednoczyć, zmobilizować i przezwyciężyć podziały KIEDY RODZI SIĘ ROMATYCZNY DUCH POLAKÓW? Wspólny cel Rywalizacja, walka Każdy chce się podpisać pod sukcesem

Polak potrafi! Docenione zagranicą! Jesteśmy najlepsi! POLACY TO KIBICE Polak potrafi! Docenione zagranicą! Jesteśmy najlepsi! Wspieramy naszych! Duma narodowa Nasi górą!

Koncept kreatywny POLACY TO KIBICE POLSKIEJ KULTURY IV – XII 2010: SEZON KIBICA POLSKIEJ KULTURY Z OKAZJI 10-LECIA ISTNIENIA IAM Możemy być dumni z Polskiej kultury Polska kultura została doceniona zagranicą → kibicujmy instytucji, która nas reprezentuje zagranicą Gdyby Adam Mickiewicz żył współcześnie, też kibicowałby naszym

Key messages – „transparenty stadionowe” Polacy mogą być dumni ze swojej kultury, która jest doceniana za granicą IAM jest ambasadorem polskiej kultury, dlatego warto go wspierać IAM jest nowoczesny, atrakcyjny, sexy! RAZEM KIBICUJEMY POLSKIEJ KULTURZE

Jak przekonamy główne grupy celu? SPOŁECZEŃSTWO ELITY WŁADZY MEDIA Stwórzmy wspólny cel – promocja polskiej kultury za granicą Danie im poczucia, że mogą być współwłaścicielami sukcesu polskiej kultury Dajemy im ciekawy temat Umożliwimy Polakom wspólne zaangażowanie się i uczestnictwo w wydarzeniach Naciski środowiska kultury Dajemy im możliwość współtworzenia projektu Dajmy Polakom powód do dumy Presja społeczna – nie wypada nie popierać kultury Wykorzystujemy ich misję publiczną

ETAPY I – wywołanie problemu (IV) Teaser i temat II – wykorzystanie momentu historycznego (V-XI) Mówimy o IAM-ie, to nasz rok, jesteśmy gospodarzami wielu ważnych wydarzeń (przed polską prezydencją w UE i EURO 2010) Wprowadzenie elementu emocjonalnego: zaangażowanie, wspólny cel, pokażmy, na co nas stać! III – kulminacja (XII) podsumowanie, wnioski, raport, duże wydarzenie medialne

Narzędzia – jak mówimy? Mówimy w nowoczesny, atrakcyjny sposób (tak jak nowoczesny jest IAM) Do treści przyciągamy przez formę Dajemy pole do współuczestnictwa

Mechanika kampanii

Polacy wyrażają poparcie dla promocji polskiej kultury Policzmy kibiców polskiej kultury! Jak? Mechanizm bramy. Zaangażujmy 10 miast, na 10-lecie IAM, w których powstanie brama licząca kibiców polskiej kultury Każdy mieszkaniec i turysta, chcąc wyrazić swoje poparcie dla polskiej kultury, przejdzie przez bramę Rywalizacja między miastami o największą liczbę kibiców kultury (na bieżąco publikujemy on-line liczbę kibiców) Ogłosimy zwycięskie miasto: Kibiców Polskiej Kultury 2010 Artyści ze zwycięskiego miasta w nagrodę będą mogli zaprezentować się za granicą – na imprezie organizowanej przez IAM Możliwa współpraca z urzędami miasta ESK Bramy mogą powstawać w różnych częściach miast, na rynkach, w parkach itd. Będą miały zamontowane czujniki liczące przechodzących przechodników.

Mickiewicz też byłby kibicem! Uwspółcześniamy sylwetkę Adama Mickiewicza, będącego uosobieniem polskiego romantyzmu, dążeń wolnościowych i promocji polskości za granicą – kojarzącego się z IAM Profil Mickiewicza na portalach - angażuje się w promocję polskiej kultury – poleca wydarzenia kulturalne, przeprowadza wywiady z artystami, opowiada o swoich fascynacjach sztuką (mechanizm dodawania go do „znajomych”) Mickiewicz jak współczesny celebrieties – każdy chce być jego przyjacielem Na NK powstanie profil Mickiewicza, z jego szkołą, nauczycielami, na goldenline z jego karierą zawodową, na facebooku fun club Mickiewicza

Światowa mapa polskiej kultury Światowa gra miejska w przestrzeni wirtualnej – stworzona przez IAM Stworzenie aplikacji (np. na facebook) podającej współrzędne geograficzne (użytkownicy tropią, wyszukują polskie ślady w danej przestrzeni) Punkty zdobywa się także za dodawanie nowych celów do odnalezienia

Gadżet Kibica Polskiej Kultury Pozyskanie do współpracy polskiej marki odzieżowej (np. Reserved), działającej za granicą Przygotowania specjalnej linii ubrań i gadżetów dla KPK

Publikacja Kibica Kultury Polskiej Umożliwienie głosowania na stronie culture.pl na najciekawsze w 10-leciu istnienia IAM wydarzenia kulturalne Liczba głosów na poszczególne projekty zdecyduje o ich pojawieniu się w publikacji Głosujący stworzą kalejdoskop najciekawszych wydarzeń przygotowanych przez IAM

Jesteśmy wszędzie! Pozyskanie jak najwięcej instytucji kultury, które realizują swoje wydarzenia w ramach Sezonu Kibica Kultury Polskiej Zjednoczenie różnych instytucji kultury wokół wspólnej idei – promocji polskiej sztuki Wspólny stempel SKKP

Grassroots lobbying Pozyskujemy sprzymierzeńców wśród środowisk kultury, liderów opinii – zapraszamy ich do grona inicjatorów Sezonu Polskiego Kibica Kultury Start sezonu i zaproszenie szerszej grupy Pozyskanie partnerów mediowych Poszerzanie kręgu KPK, zmasowana kampania (SKPK i IAM jest wszędzie!) Z takim poparciem społecznym politykom nie wypada nam odmówić!

Pozyskać elity władzy Test na kibica polskiej kultury Teaser – test z wiedzy o polskiej kulturze dostarczony do decydentów politycznych ORAZ o wpływie kultury na ekonomię Cel - zawstydzić polityków ich niewiedzą o tym, co się dzieje we współczesnej kulturze polskiej, pokazać nasze sukcesy i przekonać, że w kulturę warto inwestować

Zyskanie przychylności Premiera Przekonanie zespołu doradców premiera, że realizujemy ich program – pracujemy nad kapitałem ludzkim Wykorzystanie raportu Polska 2030

Podniebny lobbying! Pozyskanie LOT-u jako partnera akcji Zachęcenie do kibicowania kulturze polskiej przez stewardesy Wręczenia gadżetów i materiałów nt. akcji w klasie business Powód? Posłowie i politycy często latają samolotem na liniach krajowych!

Media Opinii Wykorzystywanie kontekstów: Promocja zagraniczna polskiej kultury przy prezydencji polskiej w UE ESK – sprzężenie zwrotne (promocja polskich miast zagranicą przez IAM i promocja IAMu w Polsce w kampaniach ESK, Euro 2012 „odpytywanie” polityków z programów wyborczych i zamierzeń z zakresu kultury w kontekście wyborów samorządowych i zbliżających się wyborów prezydenckich

Media relacje Wykorzystanie poselskich wyników testu na KPK Inspirowanie komentarzy w mediach Inspirowanie wywiadów Obsługa medialna wydarzeń organizowanych przez IAM

Raport „Kultura jako dochodowa dziedzina gospodarki” Stworzenie raportu ukazującego, jakie korzyści gospodarcze może przynieść inwestowanie w kulturę (raport we współpracy z ekonomiczną szkołą wyższą) Wykorzystanie fragmentów raportu „Polska 2030” dotyczących kapitału społecznego Zaproszenie do komentowania polskich liderów opinii i przedstawicieli popkultury

Patronat medialny Współpraca z mediami publicznymi, posiadającymi misję publiczną Inicjowanie wywiadów, udziału w programach TV i radiowych ambasadorów akcji

Dziękujemy za uwagę.