Zarządzanie transakcyjne czy przywództwo transformacyjne?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

"Jak skutecznie zatrudniać i ukierunkować pracowników w przedsiębiorstwie !" … By Rafał Rejzerewicz.
ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
Nauczyciel jako przywódca edukacyjny
Jak motywować uczniów do nauki?
Czy da się rozwinąć pasję?
Jakość, zaufanie, konsekwencja
Publikacja została sfinansowana ze środków pochodzących z darowizny Departamentu Stanu USA. Zawarte w niej opinie, stwierdzenia i konkluzje wyrażają przekonania.
O czym należy pamiętać przy budowaniu partnerstwa typu LEADER? Urszula Budzich-Szukała Forum Aktywizacji Obszarów Wiejskich oraz PREPARE.
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
Opracowanie: Danuta Turłaj doradca metodyczny ds
Czynniki wpływające na motywację wewnętrzną
Normy praktyki zawodowej
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
Osiągaj Swoje Cele z Lekkością!
Zarządzanie karierami zawodowymi
6 kroków do porozumienia
Dobrostan w pracy.
KONFERENCJA: Województwo Świętokrzyskie wobec wyzwań rozwojowych w świetle Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego oraz strategii zintegrowanych Kielce,
Prowadzący: mgr Konrad Schroeder
Jak pomagać dziecku w nauce?
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Recepta na sukces nauczyciela
warsztaty dla rodziców
dr hab., prof. UW Barbara Tryjarska
Pozycja lidera – kierowanie
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
WYKŁAD VII DOBROSTAN W PRACY.
SYSYTEM PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W SZKOLE
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
Poradnik szczęśliwej rodziny
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
jaka jest różnica między marzycielem a przedsiębiorcą
Lider kompetencje i asertywność Rozważania
Sztuka negocjowania dziennikarstwo i komunikacja społeczna UŁ
,,Filozofia pozytywnego myślenia’’
To fundamentalny element procesu naprowadzającego ludzi w stronę zachowań i działań najbardziej odpowiednich w danej sytuacji.
„Pytanie, kto może zostać liderem? Jest jak pytanie, kto może śpiewać partie tenora? Odpowiedź jest oczywista: ten kto umie śpiewać tenorem”. Henry Ford.
Konsekwencja w wychowaniu dziecka
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
Pan od muzyki reż. Ch. Barratier Francja, Szwajcaria 2004.
Na czym polega istota i praktyczna użyteczność w CRM modelu „sześciu rynków” Filip Tadaj
Jak rozmawiać ze swoim dorastającym dzieckiem
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Czy jesteś przywódcą? Liderem,... Z. Korzeniewski, DODN.
Szkoła Promująca Zdrowie jest to siedlisko, w którym członkowie społeczności szkolnej - pracownicy i uczniowie: - podejmują starania, aby poprawić swoje.
KULTURA I ETYKA W PRACY BIUROWEJ
8 zasad postępowania lidera
The Leader in Me.
Wygraj dobry zespół! Grywalizacja jako skuteczna i innowacyjna forma szkolenia pracowników.
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Umowa o Partnerstwie na rzecz Rozwoju - założenia Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Zdefiniować problem Jaki jest problem? Jakie są główne założenia? Jak chcesz śledzić przebieg funkcjonowania projektu ? metody ewaluacji Budżet Jakie źródła.
Funkcjonowanie LGD – uzależnienie czy kreatywność? Czy da się zapewnić stabilność organizacji i trwałe partnerstwo na obszarach wiejskich? LUBORADZA, 8-9.
Tracy: praca z klientką (model poznawczo-behawioralny)
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Zarządzanie Zmianą. Kurs dotyczy przede wszystkim: zrozumienia procesów powodujących zmiany i sposobu, w jaki wpływają one na organizacje, jednostki i.
Jak rozwiązywać problemy kryzysu dojrzewania dr Genowefa Janczewska-Korczagin.
Proces przewodzenia i kontrolowania
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Jak organizować społeczne środowisko uczenia się dzieci w klasie I?
Szkoła Podstawowa nr 81 im. Bohaterskich Dzieci Łodzi
Raport postępu lub stanu
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
Zapis prezentacji:

Zarządzanie transakcyjne czy przywództwo transformacyjne? Tony Smith DELTAH Koordynator Projektu

Jaka jest różnica pomiędzy przywództwem a zarządzaniem? Co to jest przywództwo? Jaka jest różnica pomiędzy przywództwem a zarządzaniem? Dlaczego przywództwo jest ważne? Jak można rozwijać przywództwo? Whole group feedback. Develop a list Whole Group Discussion Are the things listed genetic traits or developed skills? NB Personality & character cannot be ignored. But to what extent are these forged in our development?

Czym jest zarządzanie? Zarządzanie przez wyjątek – czynne Nagroda zależna od wyników Is important to reiterate here that when we are talking about management and leadership today we are not talking about specific technical skills such as accounting or generic skills such as project management, but about how in essence and managers behave towards people. This is because leadership is essentially about how we behave towards other people. Management (or transactional leadership) defines expectations and promotes performance to achieve these levels. Contingent reward and management by exception are two core behaviours associated with management functions in organisations. again, it is important to note that management behaviours are essential to achieve work tasks. So good leaders need to do this. But they also need to do MORE.

Nagroda zależna od wyników pomagaj innym w zamian za wysiłek włożony w pracę precyzyjnie rozdzielaj odpowiedzialność za powierzone zadania wyjaśniaj, czego mogą oczekiwać współpracownicy za osiągnięcie zakładanych wyników pracy wyrażaj zadowolenie, gdy inni spełniają oczekiwania Contingent reward is about clarifying expectations and offers recognition when goals are achieved. The clarification of goals and objectives and providing of recognition once goals are achieved should result in individuals and groups achieving expected levels or performance. Contingent reward can be both negative and positive. Carrots and sticks. Research has found that carrots are generally more successful than sticks in encouraging expected levels of performance.

Zarządzanie przez wyjątek - czynne zwracaj uwagę na nieprawidłowości, błędy, wyjątki i odstępstwa od standardów koncentruj pełną uwagę na zajmowanie się błędami, skargami i niepowodzeniami notuj wszystkie błędy zwracaj uwagę na przypadki nieprzestrzegania standardów The manager specifies the standards for compliance, as well as what constitutes ineffective performance, and may punish followers for being out of compliance with those standards. This style of leadership is about closely monitoring for deviances, mistakes, and errors and then taking corrective action as quickly as possible when they occur. These behaviours are essential in any production process.

Co dokładnie robią przywódcy? 4 razy „I” przywództwa Indywidualizm (podejście zindywidualizowane) Intelekt (stymulacja intelektualna) Idealizm (wpływ wyidealizowany) Inspiracja (motywacja inspirująca)

Podejście zindywidualizowane traktuj innych jak osoby, a nie tylko jako członków grup pamiętaj, że każda osoba ma odmienne potrzeby, umiejętności i aspiracje niż inne pomagaj innym rozwijać ich umiejętności spędzaj czas ucząc i trenując These leaders pay attention to each individuals’ need for achievement and growth by acting as a coach or mentor. Followers are developed to successively higher levels of potential. New learning opportunities are created along with a supportive climate in which to grow. Individual difference in terms of needs and desires are recognised.

Stymulacja intelektualna gdy rozwiązujesz problemy, poszukuj zróżnicowanych perspektyw zachęcaj innych do analizy problemów pod różnymi kątami proponuj nowe podejścia do wykonywanych zadań wielokrotnie analizuj główne założenia, kwestionując ich zasadność These leaders stimulate their followers’ effort to be innovative and creative by questioning assumptions, reframing problems, and approaching old situations in new ways. There is no ridicule or public criticism of individual members’ mistakes. New ideas and creative solutions to problems are solicited from followers, who are included in the process of addressing problems and finding solutions.

Motywacja inspirująca mów z optymizmem o przyszłości mów z entuzjazmem o tym, co należy osiągnąć sformułuj fascynującą wizję przyszłości wyrażaj pewność, że cele zostaną osiągnięte These leaders behave in ways that motivate those around them be providing meaning and challenge to their followers’ work. Individual and team spirit is aroused. Enthusiasm and optimism are displayed. The leader encourages followers to envision attractive future states, which they can ultimately envision for themselves.

Wpływ wyidealizowany podkreślaj wagę posiadania silnych wartości i przekonań oraz mów o nich uwzględniaj etyczne i moralne konsekwencje decyzji eksponuj wagę posiadania wspólnego poczucia misji przezwyciężaj własny interes dla dobra grupy działaj w sposób budzący szacunek dla Twoich działań okazuj poczucie siły i pewności siebie wzbudzaj w innych dumę z tego, że działają razem. These leaders are admired, respected and trusted. Followers identify with and want to emulate their leaders. Among the things the leaders does to earn this credit with followers is to consider followers needs over his or her own needs. The leaders shares risks with followers and is consistent in conduct with underlying ethics, principles and values.

Brak zarządzania / brak przywództwa Finally, we’re moving on to the type of behaviour’s but are not constructive for managing all leading groups to complete work tasks

Zarządzanie przez wyjątek - bierne nie interweniuj dopóki problemy nie staną się poważne zanim wkroczysz do akcji, czekaj, aż stanie się coś złego okazuj niewzruszone przekonanie, że „jeżeli coś się nie zepsuło, nie trzeba tego naprawiać” demonstruj przekonanie, że problemy muszą nabrać charakteru przewlekłego, zanim zaczniesz działać. Another form of management-by exception is more passive and “reactive” rather than proactive. It does not respond to situations and problems systematically. Passive leaders avoid specifying agreements, clarifying expectations and providing goals and standards to be achieved by followers. This style has a negative effect on desired outcomes- opposite to what is intended by the leader-manager.

Leseferyzm unikaj zaangażowania, gdy pojawią się ważne problemy „nie ma mnie, gdy jestem potrzebny” unikaj podejmowania decyzji opóźniaj udzielanie odpowiedzi na pilne pytania the term laissez faire literally translates as anything goes. It is about a total absence of management or leadership behaviours. About avoiding difficult decisions and difficult situations and failing to provide any sort of supporting structure for workers. Both laisser faire and passive management by exception have negative impacts on followers and associates. Accordingly, both styles can be grouped together as passive-avoidant leadership’.

Zrozumieć przywództwo Bardzo skuteczny Przywództwo (4 x I) Zarządzanie unikanie proaktywność Brak zarządzania Brak przywództwa = częstotliwość In these three types of behaviours can be thought of as representing a hierarchy of effectiveness. At the bottom are nonmanagement or leadership types of behaviour At the top are effective leadership styles And somewhere in between classic management styles of behaviour It is important to stress the that we all use all these types of behaviour and that none of them are bad in any moral or ethical sense. However, some are more effective than others in assisting groups to undertake tasks of work. Leadership development is about using the effective behaviours more and the counter-productive behaviours less. Bardzo nieskuteczny

Gdzie zacząć? Oceń własne postępowanie Przyznaj, w czym nie jesteś dobry Bądź przygotowany na konieczność wprowadzenia zmian w swoim postępowaniu Zbuduj relacje zaufania ze swoimi partnerami Oczekuj od siebie tego samego czego oczekujesz od innych