7 grzechów głównych przy zagospodarowywaniu nabrzeży w miastach

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koncepcja klastra a konkurencyjność przedsiębiorstw
Advertisements

PRAWO DO OCHRONY ZDROWIA
Ocena procesów zachodzących na obszarze Euroregionu
„Kluczowa rola gminy w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych”
CADSES – main features of the programme CADSES – główne założenia programu Katowice, Ministerstwo Gospodarki i Pracy Krajowy Punkt Kontaktowy Interreg.
Interreg III B CADSES Central, Adriatic, Danubian and South-Eastern European Space Obszar Europy Środkowej, Adriatyckiej, Naddunajskiej i Południowo-Wschodniej.
B UDOWANIE KOMPETENCJI DO WSPÓŁPRACY MIĘDZYSAMORZĄDOWEJ I MIĘDZYSEKTOROWEJ JAKO NARZĘDZI ROZWOJU LOKALNEGO I REGIONALNEGO Budowanie partnerstw- perspektywa.
Rozwój społeczności lokalnych
PREZENTACJA NA TEMAT MIASTA KATOWICE
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Założenia Programu Operacyjnego dotyczącego Polski Wschodniej na lata Warszawa 09 stycznia 2013 r.
1 Lokalny program rewitalizacji – Możliwości finansowania Paweł Dryl; MIELEC, 17 lutego 2006 r. 1.
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Program eContent Grażyna Omarska p. o
Polityka regionalna Unii Europejskiej szansa i wyzwanie dla Polski
PODMIOTY UCZESTNICZĄCE W ZARZĄDZANIU PRODUKTEM ORT
Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Łeba, sierpnia 2012 Seniora wieloletni program partnerski Maria Jedlińska (WBP w Krakowie)
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Hubert Kotarski Uniwersytet Rzeszowski
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
Miasta w polityce Unii Europejskiej. Współpraca dla rozwoju.
Idea klastra Wszystko, co obecnie masz czy kiedykolwiek będziesz mieć, wszystko, czym się staniesz, co zrobisz i czego doświadczysz, uzyskasz wraz z innymi.
Wolność a wyniki gospodarcze ze szczególnym uwzględnieniem Polski.
Czy demokracja sprzyja wzrostowi gospodarczemu?
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
Czysty transport miejski
Lubelski Park Naukowo-Technologiczny S.A. w transferze wiedzy.
Wyzwania rozwojowe miast w kontekście krajowej polityki miejskiej
Razem dla Północnego Mazowsza Założenia oraz cele projektu.
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
V Konferencja Ewaluacyjna Warszawa, Ewaluacja jako instrument budowy sprawnego państwa Cele ewaluacji: Ewaluacja polityk publicznych powinna.
Wspieranie współpracy metropolitalnej w nowej perspektywie finansowej
KATOWICE 5 KWIETNIA 2004 R. 1. Partnerstwo publiczno – prywatne w Polsce próba uregulowania.
Biblioteka publiczna w regionie jako interfejs między organami władzy samorządowej a obywatelem. Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu.
ZAPROSZENIE do współpracy - skierowane do przedstawicieli administracji publicznej oraz organizacji pozarządowych tj. w szczególności: - pracowników samorządów.
Stan zaawansowania prac nad opracowaniem planów gospodarowania wodami
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Podstawowe elementy Strategii Rozwoju Obszaru Społeczno-Gospodarczego
Projekt realizowany w ramach Programu Regionalnego MRR „Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny.
Partnerstwo Publiczno-Prywatne Europejski Kongres Gospodarczy 2009 Katowice, kwietnia 2009 r. dr Irena Herbst Prezes Centrum PPP.
Partnerstwo publiczno- prywatne (PPP) jako skuteczny sposób podnoszenia jakości i dostępności usług publicznych "U SŁUGI PUBLICZNE JAKO ISTOTNY CZYNNIK.
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
Nowostawski Program Odnowy Wsi Program Rewitalizacji Śródmieścia Nowego Stawu Nowy Staw, 28 maja 2004 roku Konferencja Razem w Europie. Rewitalizacja miast.
1 Polskie ośrodki naukowo-badawcze w programie ESPON  Rozmieszczenie instytucji biorących udział w programie ESPON  Dotychczasowe uczestnictwo Polski.
02/ /2015 Przedsiębiorczość społeczna - projekt europejski.
Gospodarowanie a środowisko Konspekt 13 WNE UW Jerzy Wilkin.
Finansowanie projektów sektora publicznego Barbara Cendrowska, Dyrektor Biura Analiz i Finansowania Sektora Publicznego Kraków, 3 pażdziernika 2011.
Rewitalizacja na świecie – przykłady dobrych praktyk
Gdańsk w nowej perspektywie Porozmawiajmy o Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Raport z debat (kwiecień-czerwiec 2015)
ZASOBY PARTNERSKIE I WSPÓŁDZIAŁANIE ORGANIZACJI
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Komitet Gospodarki Miejskiej Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Gospodarka miejska wobec.
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Roczny Program Współpracy Miasta Poznania z Organizacjami Pozarządowymi na 2015 rok.
PROBLEMATYKA INFRASTRUKTUR INFORMACJI PRZESTRZENNEJ W POLSCE JERZY GAŹDZICKI POLSKIE TOWARZYSTWO INFORMACJI PRZESTRZENNEJ.
Uporządkowanie krajowych dokumentów strategicznych.
Wzmacnianie odporności Warszawy na zmiany klimatu Leszek Drogosz, Dyrektor Biura Infrastruktury Urzędu Miasta st. Warszawy.
Rola obserwatoriów we wspieraniu polityki regionalnej
Wyzwania rozwojowe Gdańsk 2030+
m.st. Warszawa | Aktualizacja strategii rozwoju Warszawy
Nowe zarządzanie publiczne budżet zadaniowy- dobre praktyki
ZASOBY PARTNERSKIE I WSPÓŁDZIAŁANIE ORGANIZACJI
STOSUNKI PARTNERSKIE POMIĘDZY MIASTEM HEL
Jednostka Centralna KSOW Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa FAPA
Miasta Gorzowa Wielkopolskiego
Koncepcja funkcjonowania klastrów energii
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

7 grzechów głównych przy zagospodarowywaniu nabrzeży w miastach Marta Ryżewska m_ryzewska@yahoo.pl

#1 Lekceważenie potrzeby zagwarantowania odpowiedniej jakość wody i środowiska Warunek konieczny i mający pierwszorzędne znaczenie Odpowiedzialność władz administracyjnych

#2 Niezachowanie bilansu pomiędzy korzyściami dla środowiska naturalnego a potrzebami mieszkańców ośrodków miejskich W miastach: ścisły związek pomiędzy potrzebami człowieka i środowisko naturalne. Słowo klucz: KOMPROMIS Przecenia się znaczenie wtórnych lasów łęgowych Przecenia się znaczenie infrastruktury

#3 Bagatelizowanie priorytetu jakim jest publiczny dostęp i różnorodność wykorzystania nabrzeży Nabrzeża powinny być dostępne dla wszystkich Różnorodne wykorzystanie Dostęp = możliwość wchodzenia w różne interakcje z wodą lub otoczeniem Partycypacja społeczna zapewnia właściwe zagospodarowanie

#4 Brak wizji Jasne cele i sposoby ich osiągnięcia Ideał: wspólna wizja - szansa na obywatelską inicjatywę i stworzenie wspólnoty Nabrzeża - element istniejącej tkanki miejskiej Historyczna tożsamość nadaje przestrzeni nabrzeżnej charakter

#5 Zaniedbanie faktu, że zagospodarowanie jest procesem długoterminowym i musi być ciągłe planowanie długoterminowe cele realizowane niezależnie od sytuacji ekonomicznej, cykli gospodarczych, czy innych interesów krótkoterminowych sukcesywne przebudowywanie umożliwia mieszkańcom różnych części miasta korzystanie z ich potencjału drobiazgowa analiza podstawą dobrego planu

Niechęć lub niedocenianie partnerstwa publiczno – prywatnego #6 Niechęć lub niedocenianie partnerstwa publiczno – prywatnego PPP przyspiesza proces zagospodarowywania nabrzeży Udział władz publicznych gwarantuje: właściwą jakość projektu Dostęp dla całego społeczeństwa Przedstawicieli sektora prywatnego cechuje lepsza znajomość rynku i są w stanie lepiej dopasować rozwiązania do możliwości. Kierują się rachunkiem ekonomicznym.

#7 Niewykorzystywanie możliwości uczenia się na błędach, wiedzy oraz doświadczeń innych krajowe i międzynarodowych sieci udziału specjalistów reprezentujących wiele dziedzin naukowych wymiana informacji Waterfront International Network: www.waterfront-net.org

Przykład, który spełnia wszystkie przykazania

źródło zdjęć: http://www.waterfrontoronto.ca/

Źródła: Toronto Waterfront: http://www.waterfrontoronto.ca/our_waterfront_vision http://www.toronto.ca/abcc/obcapc-waterfront-toronto.htm 9 Steps to Creating a Great Waterfront: http://www.pps.org/stepstocreatingagreatwaterfront/ Great Waterfronts of the World: http://www.pps.org/greatwaterfronts/ 10 Qualities of a Great Waterfront Destination: http://www.pps.org/10_qualities_of_a_great_waterfront/ Waterfront Network: http://www.waterfront-net.org/ Jałowiecki B., 2002, Przestrzeń społeczna rzek, [w:] Konopka Z. (red.), 2002, Rzeki. Architektura i krajobraz, Wydawnictwo Naukowe „Śląsk”, Katowice 2002, s.113-119 Kosiński W., 1999, Rzeka i miasto – krajobraz, urbanistyka, architektura [w:] Interdyscyplinarność w badaniach dorzecza, Kraków 1999 Pancewicz A., 2002, Rzeka w przestrzeni miejskiej. Próba określenia wzajemnych relacji [w:] Konopka Z. (red.), 2002, Rzeki. Architektura i krajobraz, Wydawnictwo Naukowe „Śląsk”, Katowice 2002

Dziękuję za uwagę.