Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Kształcenie zawodowe pielęgniarek i położnych w ramach studiów pomostowych” w ramach Priorytetu II, Działania 2.3, Poddziałania Programu Operacyjnego.
Advertisements

Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Kraków
KOWEZiU ul. Spartańska 1B Warszawa
Po co ? Wprowadzenie standardów usług edukacyjno – szkoleniowych w Małopolsce jest niezbędne dla stworzenia spójnego i efektywnego systemu edukacji pozaformalnej.
Kierunki rozwoju kształcenia zawodowego i ustawicznego
PLANY DZIAŁANIA W RAMACH PO KL - Priorytety Centralne PLANY DZIAŁANIA W RAMACH PO KL - Priorytety Centralne Styczeń 2008 r.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Strategia wdrażania komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie pomorskim Departament Europejskiego Funduszu.
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej
Modernizacja kształcenia zawodowego
Kształcenie dorosłych w Małopolsce - zamierzenia Województwa Małopolskiego Spotkanie w dniach 4-5 kwietnia 2013 WARSZAWA.
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Działania Krajowego Ośrodka Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej na rzecz poradnictwa zawodowego Stan aktualny oraz projekty na przyszłość.
Ministerstwo Edukacji Narodowej
MINISTERSTWO EDUKACJI NARODOWEJ Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki na lata Plan Działania na lata
Warszawa, 5 lutego 2008 r. Priorytet II i VIII Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w kontekście aktywizacji zawodowej osób z grupy wiekowej 50+ Departament.
1 Sprawozdanie z realizacji Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich II i III kwartał 2004 r.
M AYDAY MODEL AKTYWNEGO WSPARCIA PRACOWNIKÓW I FIRM WOBEC ZMIAN STRUKTURALNYCH W GOSPODARCE Seminarium projektów Partnerów Społecznych Ministerstwo Rozwoju.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Katowice, 2 sierpnia 2006 r.. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Cel główny PO Kapitał Ludzki wynikający z Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia 2007.
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
MINISTERSTWO EDUKACJI NARODOWEJ Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Wsparcie dla edukacji z Europejskiego Funduszu.
z Europejskiego Funduszu Społecznego
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Możliwości finansowania sektora edukacji ze środków PO Kapitał Ludzki w woj. lubelskim Konrad Konefał
Wykorzystanie funduszy unijnych w kontekście głównych wyzwań polityki oświatowej Data Warszawa, 8 grudnia 2010 rok.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Doskonalenie podstawprogramowych kluczemdo modernizacjikształcenia zawodowego Warszawa 11 października 2012 r.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Modernizacja Kształcenia Zawodowego Projekty systemowe KOWEZiU Od 2008 roku w KOWEZiU realizowane są projekty systemowe…
DIAGNOZA DOSTOSOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH DO WYMOGÓW LUBUSKIEGO RYNKU PRACY ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt jest współfinansowany przez Unię
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu III PO KL Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Evidence Based Policy Cel strategiczny Wzmacnianie średnio i długookresowej polityki edukacyjnej poprzez dostarczanie systematycznych danych i analiz generowanych.
Priorytet IX PO KL Podkarpacie stawia na rozwój Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Województwo Podkarpackie.
Zmiany ustawy o systemie oświaty
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Warszawa, 14 listopada 2012 r. Warszawa, 14 listopada 2012 r. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Witold Woźniak Gronowo, 28 października 2014 Doświadczenia we wdrażaniu nowej podstawy programowej kształcenia zawodowego.
+ Rok szkolny 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowej Wieluń, 28 października 2014 SEKRETARZ STANU W MEN – TADEUSZ SŁAWECKI.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Technologia kształcenia zawodowego 6. Kształcenie modułowe1 6. Idea, organizacja i technologia kształcenia modułowego 1. Podstawy teoretyczne, założenia.
Technologia kształcenia zawodowego
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Monika Wojciechowska, Anna Krajewska, Witold Woźniak „W kierunku e-learningu 2.0. Wykorzystanie.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Stan wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki listopada 2008 r.
Cel oraz wskaźniki dla naboru wniosków o dofinansowanie w trybie konkursowym dla Osi Priorytetowej 10 Edukacja Działania 10.4 Dostosowanie systemów kształcenia.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki na lata Wojewódzki Urząd Pracy 18 lutego 2008 r.
Doświadczenia pierwszych naborów w ramach osi Kadry dla gospodarki oraz działania 10.6 Usługi rozwojowe dla MŚP Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-
P OWIAT N OWOTARSKI – S TAROSTWO P OWIATOWE W N OWYM T ARGU Nowotarski- nowatorski. Samorząd zorientowany projektowo. Program Operacyjny Kapitał Ludzki-
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
Efektywne doradztwo edukacyjno-zawodowe
Wdrażanie perspektywy finansowej
III KONFERENCJA NORMALIZACJA W SZKOLE „Edukacja na rynek pracy”
Zapis prezentacji:

Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym Gdańsk, 8 grudnia 2009 r. Grażyna Osicka

Projekty systemowe PO KL realizowane w KOWEZiU Doskonalenie podstaw programowych kluczem do modernizacji kształcenia zawodowego System wsparcia szkół i placówek oświatowych wdrażających modułowe programy kształcenia zawodowego Opracowanie modelu doradztwa zawodowego oraz internetowego systemu poradnictwa edukacyjno-zawodowego Model systemu wdrażania i upowszechniana kształcenia na odległość w uczeniu się przez całe życie

Doskonalenie podstaw programowych kluczem do modernizacji kształcenia zawodowego projekt realizowany w ramach Programu Operacyjnego KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.3

Planowany harmonogram realizacji projektu 2008 2009 2010 2011 2012 2013 Zadanie 1 Zarządzanie i obsługa projektu Zadanie 2 Przygotowanie metodologii oceny spójności podstaw programowych kształcenia w zawodach z dokumentami obowiązującymi w kształceniu zawodowym oraz pilotażowe wdrożenie metodologii Zadanie 3 Opracowanie metodologii badania podstaw programowych pod kątem uzyskiwanych kwalifikacji w grupie zawodów oraz wyodrębnienia kwalifikacji specyficznych dla zawodu oraz cząstkowych składających się na zawód Zadanie 5 Opracowanie nowej metodologii konstruowania podstaw programowych oraz modernizacja podstaw programowych kształcenia w zawodach zgodnie z wymogami gospodarki opartej na wiedzy Zadanie 6 Upowszechnianie rezultatów projektu Zadanie 7 Opracowanie zmodernizowanych programów nauczania dla zawodów oraz przykładowych programów do specjalizacji Zadanie 4 Badanie kwalifikacji i kompetencji oczekiwanych przez pracodawców od absolwentów szkół zawodowych Zadanie 8 Promocja projektu

Program Operacyjny KAPITAŁ LUDZKI System wsparcia szkół i placówek oświatowych wdrażających modułowe programy kształcenia zawodowego Program Operacyjny KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.3 Poprawa jakości kształcenia Poddziałanie 3.3.3 Modernizacja treści i metod kształcenia Okres realizacji: maj 2009 – grudzień 2013

Zadania w projekcie 2009 2010 2011 2012 2013 Zadanie 1 Zarządzanie, obsługa, upowszechnianie rezultatów i promocja projektu Zadanie 2 Przygotowanie ekspertów do wspierania organizacyjnego, merytorycznego, metodycznego szkół i placówek wdrażających kształcenie modułowe (szkolenia ekspertów + konsultacje w szkołach i placówkach Zadanie 3 Przygotowanie poradników: „Jak wdrażać programy modułowe kształcenia zawodowego” oraz produkcja 6 filmów (ilustracja rozwiązań organizacyjnych przy wdrożeniach modułowego kształcenia) Zadanie 4 Organizacja konferencji wojewódzkich i regionalnych Organizacja 16 konferencji wojewódzkich Organizacja 5 konferencji regionalnych Zadanie 5 Utworzenie i monitorowanie zintegrowanego systemu informatycznego wspierającego kształcenie zawodowe w oparciu o podejście modułowe

Opracowanie modelu poradnictwa zawodowego w systemie oświaty w Polsce oraz internetowego systemu informacji edukacyjno-zawodowej projekt systemowy Okres realizacji: V 2009 – XII 2012 7

Zadania w projekcie Zadanie 1 Zarządzanie i obsługa projektu. 2009 2010 2011 2012 Zadanie 1 Zarządzanie i obsługa projektu. Zadanie 2 Analiza obecnie funkcjonującego systemu poradnictwa zawodowego w Polsce oraz w wybranych krajach UE. Zadanie 3 Opracowanie modelu poradnictwa zawodowego w systemie oświaty w Polsce. Działania lobbingowe. 3.1 Opracowanie założeń modelu 3.2 Spotkania uzgodnieniowe oraz konsultacje społeczne modelu. 3.3 Przedpilotażowa promocja modelu. Działania lobbingowe. Zadanie 4 Pilotażowe wdrożenie i modyfikacja modelu. Wydanie publikacji dotyczącej modelu. 4.1 Wdrożenie modelu. 4.2 Ewaluacja pilotażowego wdrożenia Zadanie 5 Utworzenie informatycznego systemu informacji edukacyjno-zawodowej. 5.1 Opracowanie koncepcji struktury i zawartości portalu. 5.2 Stworzenie i instalacja portalu. 5.3 Pilotażowe wdrożenie portalu. Ewaluacja i modyfikacja portalu. Zadanie 6 Upowszechnianie rezultatów projektu i promocja projektu.

Model wdrażania i upowszechniania kształcenia na odległość w uczeniu się przez całe życie Priorytet III - Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 – Otwartość systemu edukacji w kontekście uczenia się przez całe życie Poddziałanie 3.4.2 – Upowszechnianie się uczenia przez całe życie Projekt systemowy Okres realizacji: lipiec 2009 – czerwiec 2014

Planowany harmonogram realizacji projektu 2009 2010 2011 2012 2013 2014 Zadanie 1: Zarządzanie i obsługa projektu Zadanie 2: Diagnoza stanu KNO w Polsce i w wybranych krajach UE oraz diagnoza potrzeb edukacyjnych nauczycieli i odbiorców w zakresie KNO Zadanie 3: Opracowanie modelu wdrażania i upowszechniania kształcenia na odległość (KNO) w Polsce Zadanie 4: Utworzenie portalu internetowego dedykowanego dla placówek KNO, w tym repozytorium zasobów Zadanie 5: Opracowanie multimedialnych kursów e-learningowych dla wybranych jednostek modułowych oraz kursów dla nauczycieli i odbiorców KNO Zadanie 6: Doskonalenie kadry KNO Zadanie 7: Upowszechnianie rezultatów i promocja projektu Zadanie 8: Monitoring i ewaluacja projektu

Projekty konkursowe MEN Ministerstwo Edukacji Narodowej Departament Funduszy Strukturalnych projekt dofinansowywany ze środków EFS w ramach Programu Operacyjnego KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.3 Poprawa jakości kształcenia Poddziałanie 3.3.2 Efektywny system kształcenia i doskonalenia nauczycieli „Uruchomienie nowego typu studiów podyplomowych, przygotowujących do wykonywania zawodu nauczyciela przedmiotów zawodowych”

Projekty konkursowe MEN Ministerstwo Edukacji Narodowej Departament Funduszy Strukturalnych projekt dofinansowywany ze środków EFS w ramach Programu Operacyjnego KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu edukacji w kontekście uczenia się przez całe życie Poddziałanie 3.4.3 Upowszechnianie uczenia się przez całe życie „Opracowanie i pilotażowe wdrożenie programów doskonalenia zawodowego w przedsiębiorstwach dla nauczycieli kształcenia zawodowego”

Projekty planowane do realizacji od 2010 roku Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych „Modernizacja egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe” Beneficjent systemowy: Centralna Komisja Egzaminacyjna

Projekty planowane do realizacji od 2010 roku Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu edukacji w kontekście uczenia się przez całe życie „Opracowanie systemu rozwijania i promocji umiejętności zawodowych” Beneficjent systemowy: Ministerstwo Edukacji Narodowej Departament Funduszy Strukturalnych i Departament Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego

Dziękuję za uwagę