„ Europejski Tydzień Autyzmu”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Advertisements

Współpraca IV LO ze Specjalnym Ośrodkiem Szkolno-Wychowawczym w Dorohusku.
„Człowiek tyle jest wart, ile może dać drugiemu człowiekowi”.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
INTEGRACJA W SZKOLE PODSTAWOWEJ Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI NR 23 IM
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
Opracowały: mgr Barbara Godyń, mgr Małgorzata Stążka
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
W Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 73
M IĘDZYNARODOWY D ZIEŃ O SÓB N IEPEŁNOSPRAWNYCH W SOSW W D OROHUSKU.
„Wielokulturowość i sztuka szansą transgranicznego malucha“ „Multikulturalismus a umění šancí přeshraničních dětí“
KU SAMODZIELNOŚCI – PRACA SYSTEMOWA Z RODZINĄ ZAGROŻONĄ WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM SPOTKANIE INTEGRACYJNE W RADWANOWICACH r. NIEPEŁNOSPRAWNI.
Cała Polska czyta dzieciom
„Od kropelki do kropelki… sukces będzie wielki!”
ZESPÓŁ DOWNA, czyli edukacja 20 lat później
Projekt Edukacja przedszkolna szansą na sukces Twojego dziecka Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Mityng Lekkoatletyczny w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Dorohusku.
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
Projekt edukacyjny Realizowany w Zespole Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
PRZEDSZKOLE W TYKOCINIE. Przedszkole w Tykocinie w roku 2013 roku po raz pierwszy uczestniczyło w programie Akademia Zdrowego Przedszkolaka. Edycja nosiła.
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
GIMNAZJUM NR 21 we Wrocławiu
Przegląd Piosenki Przedszkolnej „ŚPIEWAJĄCE PRZEDSZKOLAKI” 2011
Prymasa Tysiąclecia w Białymstoku
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
Z przedszkola do szkoły.
NAUCZYCIELE I PRACOWNICY SZKOŁY
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
To hasło pikniku integracyjnego, na którym spotkały się przedszkolaki wszystkich naszych punktów przedszkolnych. 20 czerwiec 2011r.
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Działalność Świetlicy Środowiskowej
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Forma Aktywności Społecznej !
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
Tydzień działań profilaktycznych
„Dzieci potrzebują tego, abyśmy poświęcali im swój własny czas. W tym leży problem - dzieci wymagają mnóstwa czasu. Poświęćmy więc dzieciom czas, którego.
A RTYŚCI SĄ W PRZEDSZKOLU - ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI PLASTYCZNYCH.
INTEGRACJA – „WSPÓLNIE POZNAJEMY ŚWIAT”
JEŻOWY KOLEC teatrzyk szkolny. Teatrzyk w latach przygotował przedstawienia: Czerwony Kapturek, Trzy świnki i bardzo zły wilk, Grzyby, Rzepka.
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
„Dzielimy się doświadczeniami”
Zespół ds. integracji Mirosława Orłowska – Gaweł Daria Hanzel
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 30 im. BAJKOWEJ KRAINY RUDA ŚLĄSKA
INTEGRACJA DZIECI PEŁNOSPRAWNYCH I NIEPEŁNOSPRAWNYCH
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
DZIELNICOWA KAMPANIA „SZEŚCIOLATKI W PIERWSZEJ KLASIE”
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
INTEGRACYJNE PRZEDSZKOLE PUBLICZNE NR 4 W BARTOSZYCACH „Niepełnosprawni są wśród nas”
Motto „Dziecko chce być dobre. Jeżeli nie umie – naucz, Jeżeli nie wie – wytłumacz, jeżeli nie może – pomóż!” Janusz Korczak.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
REALIZACJA PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE” W PRZEDSZKOLU NR3 IM. MATKI POLKI W RACIBORZU W LATACH
Łamigłówki matematycznej główki Miejskie Przedszkole nr 17 w Rudzie Śląskiej.
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Współpraca z Dziennym Domem Pomocy „Caritas” „Młodzi duchem, młodzi wiekiem, każdy ważnym jest człowiekiem”. Przedszkole Miejskie nr 10 „Kolorowy Świat”
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
„Rola bajki w rozwoju i wychowaniu dzieci przedszkolnych”
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia podjętych przez Przedszkole nr 14 w Koninie w latach 2014/2017.
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Raport z ewaluacji- Rozwijanie zainteresowań dzieci
Zapis prezentacji:

„ Europejski Tydzień Autyzmu”

Cele kształtowanie postaw społecznych dzieci, współpraca z rudzkimi mediami w celu nagłośnienia problemów związanych z autyzmem, promowanie przedszkola, uwrażliwienie dzieci na potrzeby drugiego człowieka, kształtowanie właściwego systemu wartości opartego na przyjaźni i szacunku do drugiego człowieka, umożliwienie dzieciom niepełnosprawnym bezpośrednich kontaktów z innymi dziećmi niepełnosprawnymi jak i rówieśnikami zdrowymi, prezentowanie krótkich programów artystycznych przez poszczególnych wychowanków rudzkich przedszkoli bądź innych placówek opiekuńczych, wymiana doświadczeń pomiędzy nauczycielami i specjalistami z poszczególnych placówek;

Opis dobrej praktyki Pomysł prowadzenia imprezy integracyjnej zrodził się w 2008 roku. Personel naszego przedszkola zgodnie uważał, że dzieci niepełnosprawne mają takie same prawo do godnego życia jak dzieci zdrowe. Aby integracja dzieci zdrowych i niepełnosprawnych dała pożądane efekty, muszą być spełnione określone warunki dotyczące organizacji pracy w placówce. Naszym zdaniem brakowało imprez typowo organizowanych dla dzieci niepełnosprawnych, gdzie mogłyby się pobawić w większym gronie rówieśników. Dlatego nauczyciele i specjaliści zatrudnieni w Miejskim Przedszkolu nr 47 z Oddziałami Integracyjnymi w Rudzie Śląskiej, zauważyli potrzebę i celowość corocznej organizacji takich spotkań.

W naszej placówce najważniejszym zadaniem, jest kształtowanie osobowości dzieci, wspieranie ich rozwoju emocjonalnego i społecznego. Uczymy naszych wychowanków szanowania wolności swojej i innych, bezpiecznego podejmowania różnych aktywności, realizowania indywidualnych i wspólnych pomysłów. Uczymy, że każde działanie jest cenne i możliwe, jeżeli tylko nie powoduje krzywdy lub nie sprawia przykrości innym. Uważamy, że w pracy z dziećmi równie ważne są działania wychowawcze stymulujące rozwój ruchowy, intelektualny oraz artystyczny przedszkolaków. Naszym zdaniem dla optymalnego rozwoju dziecka ważniejsza jest zabawa i spokojne doprowadzenie podejmowanych czynności do końca. Jako placówka robimy wszystko, aby pobyt z dziećmi był jak najbardziej atrakcyjny i urozmaicony. Dlatego też systematycznie i z dużą ochotą, organizujemy tego typu imprezy integracyjne.

Uczestnicy Uczestnikami są dzieci uczęszczające do grup integracyjnych oraz do oddziału specjalnego Miejskiego Przedszkola nr 47 z Oddziałami Integracyjnymi, podopieczni Ośrodka Adaptacyjnego dla dzieci Niepełnosprawnych oraz przedszkoli w Rudzie Śląskiej do których uczęszczają dzieci niepełnosprawne.

2008 2008 2008

2009

2010

2012 „28 maja dzieci z Adaptacyjnego mogły zobaczyć przedstawienie - "Kopciuszek". Przedstawienie przygotowali rodzice dzieci uczęszczających do Przedszkola nr 47 Miałam przyjemność brać udział w przedstawieniu, zabawa była przednia:) Nie zostałam rozpoznana przez nasze dzieciaki. Kiedy wzięłam na ręce Adasia, patrzył na mnie jakby widział mnie pierwszy raz w życiu:) ”

Ośrodek Adaptacyjny dla Dzieci Niepełnosprawnych dodał 30 nowych zdjęć do albumu Przedszkole nr 47 i Gimnazjum nr 6. „22 grudnia 2013 byliśmy w gościach! Zaprosiły nas dzieci z Grup Integracyjnych Przedszkola nr 47 pod przewodnictwem Pani Małgosi. Przy okazji gościliśmy na "Złotych Godach Starki i Starzyka" przedstawieniu przygotowanym przez uczniów Gimnazjum nr 6. Dzieciakom najbardziej podobały się piosenki śpiewane przez młodych aktorów a przedszkolaki wspaniale opiekowały się naszymi maluchami. Dziękujemy serdecznie za przemiłe spędzenie poniedziałkowego przedpołudnia.”

2013

MARCHEWKOWY DZIEŃ Z OKAZJI EUROPEJSKIEGO TYGODNIA AUTYZMU W dniu 3.12.2014r. w naszym przedszkolu świętowaliśmy Europejski Tydzień Autyzmu. Wydarzenie miało na celu przede wszystkim podkreślenie tematu opieki nad dziećmi autystycznymi. Honorowym gościem była Prezydent Miasta Pani Grażyna Dziedzic oraz przedstawiciele rudzkich placówek oświatowych wraz z wychowankami. 

MARCHEWKOWY DZIEŃ Z OKAZJI EUROPEJSKIEGO TYGODNIA AUTYZMU 2014

Efekty Kolejnych 7 lat zaowocowały wyłonieniem się stałej grupy aktywnie, społecznie zaangażowanych osób. Ich działalność przybrała formę systematyczną. Niewątpliwym sukcesem jest to, że nasi nauczyciele i specjaliści spełnili oczekiwania społeczne, bo okazało się, że zapotrzebowanie na organizację takich imprez jest duże. Uzyskane przez te lata doświadczenia pokazały, że warto inwestować we współpracę nauczycieli skierowaną na wychowanie dzieci niepełnosprawnych oraz integrowanie ich ze zdrowymi rówieśnikami.

Wpływ na dzieci Spotkania integracyjne, które organizujemy od 7 lat są bardzo potrzebne, twórcze i rozwojowe. Stwarzanie możliwości bezpośrednich kontaktów dzieci niepełnosprawnych i zdrowych jest po prostu nie do wycenienia. Siedmioletnie działanie w tym właśnie kierunku pokazuje sensowność takich działań i ich pozytywny wpływ na wychowanie dziecka. Mamy zamiar kontynuować je w kolejnych latach, odpowiednio dostosowując cele i zadania do potrzeb dzieci niepełnosprawnych. Zdobyte doświadczenia wykorzystamy dla ulepszenia i zwiększenia skuteczności jego działania.

Współpraca ze środowiskiem lokalnym Udział w różnego rodzaju spotkaniach, przeglądach, festynach, imprezach integracyjnych i konkursach organizowanych przez instytucje lokalne, do których zaliczyć można między innymi: Festiwal piosenki zimowej dla dzieci niepełnosprawnych „ Kryształowy Sopelek”, Festiwal piosenki dla dzieci niepełnosprawnych „ Do, Re, Mi”, Miedzy przedszkolne konkursy, Olimpiada dzieci i młodzieży Niepełnosprawnej organizowana przez MOSiR, Spotkania w ramach akcji „ Cała Polska czyta dzieciom”, Coroczne spotkania okolicznościowe z podopiecznymi Ośrodka Adaptacyjnego

Spotkania z książką

Festiwale

Olimpiady

Konkursy

Festyny

Dziękujemy za uwagę