PSYCHOLOGIA REKRUTACJA 2011_12. TRYB STACJONARNY.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warsztaty psychologiczne
Advertisements

ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
Rola diagnozy klinicznej jako głównego wskazania do psychoterapii
Agata M. Aleksińska, ur. 1979r. w Bydgoszczy psycholog trener terapeuta fotografik.
Philip Zimbardo Psychologia i życie
Porządkowanie listy. Nieporozumienia związane z pojęciem entropii Jan Mostowski Instytut Fizyki PAN.
Obserwowalność System ciągły System dyskretny
Metodyka pracy umysłowej -Sporządzanie bibliografii
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
Reprezentowanie i przetwarzanie informacji przez człowieka i komputer. Patrycja Białek.
Literatura.
Spotkanie robocze z pracownikami PUP odpowiedzialnymi
Psychologia niestacjonarna
PSYCHOLOGIA Drzwi otwarte Rekrutacja 2010/2011.
Metody badawcze w socjologii – ciąg dalszy
Kompetencje wychowawcze polskich rodziców
Internet jako źródło informacji dla pacjenta na temat schorzeń i leków
1.
w edukacji przedszkolnej
Normy praktyki zawodowej
PRZYJAŹŃ godzina wychowawcza w kl. VI
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
EUROPEJSKIE KOMPETENCJE KLUCZOWE
Psychologia w zarządzaniu
IDENTYFIKACJA POTRZEB
Psychologia społeczna kurs 024 – rok akad. 2002/2003
Uniwersytet Medyczny w Lublinie
Paradoksy logiczne i inne 4 marca 2010.
Zdarzenia niepożądane w praktyce pielęgniarki anestezjologicznej i intensywnej opieki. Szukanie winnych czy rozwiązań? Anna Zdun Warszawa
Iwona Jeziorska Ośrodek Terapii w Środowisku
Psychologia w zarządzaniu
WYMAGANIA Przedmiot: psychologia poznawcza
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Ćwiczenie 1 Roman Pomianowski
tło towarzyszenie czy utwór może składać się wyłącznie z pojedynczej melodii? czy przykłady brzmiały dobrze czy źle? czy akompaniament do melodii.
Postawa wychowawcza rodzica wobec przypadków przemocy i agresji
teoretyczne podstawy kształcenia 2013/2014
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie.
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
siła cz.IV W części IV prezentacji: treść II zasady dynamiki
Rozwój dziecka 6-cioletniego „Mój 6-ciolatek idzie do szkoły”
Sporządzanie bibliografii
TIMSS i PIRLS 2011 Na podstawie raportu K. Konarzewskiego
Heurystyki Wersja studencka.
Teorie osobowości Literatura podstawowa
Psychologia organizacji
 analiza przypadków rozmów doradczych  nowoczesne narzędzia wspomagające przebieg rozmowy doradczej.
Jak w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego potwierdzać efekty uczenia się zdobyte poza systemem.
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
Komunikacja międzyludzka
Heurystyki Wersja studencka. Heurystyki Opisane i nazwane w latach 70. XX wieku Daniel KahnemanAmos Tversky.
 Współpraca pomiędzy medycyną i psychologią  Podejście systemowe i psychoanalityczne  Partnerstwo  Akceptacja i dostępność  Za kryzysem psychicznym.
„Między duchem a materią pośredniczy matematyka. ”
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
Program szkoleniowy dla kandydatów do sprawowania pieczy zastępczej.
”FALSE FRIENDS” (Źródła ilustracji:
FILOZOFIA NAUKI „Przypadkowe odkrycia zdarzają się tylko umysłowo przygotowanym” Magdalena Lem kl. I d.
Opracowanie Joanna Szymańska Konsultacja Bożena Hołownia.
wykorzystanie testów psychologicznych w HR
Funktory prawdzwościowe
JAKIEGO DIALOGU SPOŁECZNEGO POTRZEBUJEMY W OCHRONIE ZDROWIA?
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Rekonstrukcja argumentu
Wpływ czytania na umysł i zachowania człowieka
Dlaczego warto czytać dziecku ?
Wykład 1 Przedmiot psychologii
XI Liceum Ogólnokształcące im. Rotm. W. Pileckiego w Białymstoku
PROJEKTY POWER
Zapis prezentacji:

PSYCHOLOGIA REKRUTACJA 2011_12

TRYB STACJONARNY

TRYB NIESTACJONARNY

LEKTURY Wojciszke, B. (2009). Psychologia miłości. Gdańsk: GWP. Eysenck, H. i M. (2000). Podpatrywanie umysłu. Dlaczego ludzie zachowują się tak, jak się zachowują? Gdańsk: GWP. McBurney, D.H. (2008). Myśleć jak psycholog. Gdańsk: GWP. Gordon, T. (2009). Wychowanie bez porażek. Warszawa: Instytut Wydawniczy PAX. Kozielecki, J. (2010). Koncepcje psychologiczne człowieka. ŻAK Wydawnictwo Akademickie.

PRZYKŁAD: zadań dotyczących badania kompetencji umysłowych polegająca na wykryciu analogii na podstawie trzech wylosowanych zadań Zadania zostały tak skonstruowane, że udzielenie odpowiedzi prawidłowej wymaga określenia relacji łączącej pierwszą parę słów i dobranie czwartego słowa w taki sposób, aby relacja łącząca słowa w drugiej parze była taka sama To zadanie polega na wykorzystaniu analogii słownych, czyli podobieństw a łączącego dwie pary słów. Na przykład w zdaniu: Przykład 1 Krawiec : szyciePsychoterapeuta : /?/ /A/ fartuch/B/ psycholog/C/ nerwica/D/ pomoc należy wybrać odpowiedź /D/, ponieważ relacja pomiędzy psychoterapeutą a pomocą jest podobna do relacji pomiędzy krawcem a szyciem. Inaczej mówiąc - ze względu na łączące ich związki - krawiec ma się tak samo do szycia, jak psychoterapeuta do pomocy. Przykład 2 statek : kapitanWydział : /?/ /A/ dziekan/B/ rektor/C/ profesor/D/ dyrektor należy wybrać odpowiedź /A/, ponieważ relacja pomiędzy Wydziałem a Dziekanem jest podobna do relacji pomiędzy statkiem a Kapitanem. Inaczej mówiąc - ze względu na łączące ich związki – statek ma się tak samo do Kapitana, jak Wydział do Dziekana. Przykład 3 Adwokat : KlientLekarz : /?/ /A/ Pielęgniarka/B/ Pacjent/C/ Personel/D/ Szpital należy wybrać odpowiedź /B/, ponieważ relacja pomiędzy adwokatem a klientem jest podobna do relacji pomiędzy lekarzem a pacjentem. Inaczej mówiąc - ze względu na łączące ich związki - adwokat ma się tak samo do klienta, jak lekarz do pacjenta. Przykład 4 Walc wiedeński : AustriaPolka : /?/ /A/ Ameryka/B/ Czechy/C/ Polska/D/ Węgry należy wybrać odpowiedź /B/, ponieważ relacja pomiędzy Polką a Czechami jest podobna do relacji pomiędzy Walcem wiedeńskim a Austrią. Inaczej mówiąc - ze względu na łączące ich związki – Walc wiedeński ma się tak samo do Austrii, jak Polka do Czech.

Te zadania to typowe przykłady rozumowania: składają się z dwóch przesłanek i wniosku. Należy sprawdzić, czy wniosek wynika z obu przesłanek ( czy pozwalają one na rozstrzygnięcie), a następnie czy jest on prawdziwy czy fałszywy. Przykład 1. Czy rozumowanie to jest: Abacki jest mniejszy od BabackiegoBabacki jest mniejszy od Cabackiegoa więcAbacki jest mniejszy od Cabackiego Jest: [A] – prawdziwe, [B] – fałszywe, [C] – nie można tego stwierdzić Właściwa odpowiedzią jest odpowiedź [A] – prawdziwe, gdyż skoro Abacki jest mniejszy od Babackiego i jednocześnie Babacki jest mniejszy od Cabackiego, to Abacki musi być także mniejszy od Cabackiego. Stąd wniosek, iż całe wnioskowanie jest zawsze prawdziwe. Przykład 2. Czy rozumowanie to jest: Lilie są mniej kolorowe niż goździkiGoździki są mniej lub tak samo kolorowe jak różea więcLilie są bardziej lub tak samo kolorowe jak róże Jest: [A] – zawsze prawdziwe, [B] – zawsze fałszywe, [C] – nie można tego stwierdzić Właściwą odpowiedzią jest odpowiedź [B] – zawsze fałszywe Przykład 3. Czy rozumowanie to jest: Torba w kratkę jest większa od torby w kwiatkiTorba w kwiatki jest mniejsza luba taka sama jak torba w paskia więcTorba w kratkę jest większa od torby w paski Jest: [A] – zawsze prawdziwe, [B] – zawsze fałszywe, [C] – nie można tego stwierdzić Właściwą odpowiedzią jest odpowiedź [C] – nie można tego stwierdzić

BLOK OBLIGATORYJNY Wprowadzenie do psychologii i historii myśli psychologicznej Metodologia ze statystyką Biologiczne podstawy zachowań Emocje i motywacja Osobowość Procesy poznawcze Psychologia rozwoju człowieka Psychologia społeczna Różnice indywidualne Diagnoza psychometria Podstawy pomocy psychologicznej Zdrowie publiczne

BLOK FAKULTATYWNY

Serdecznie zapraszamy