Komunikacja społeczna i media – mgr Katarzyna Paliwoda

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Marketing usług transportowych
Advertisements

III edycja projektu charity - program stażu-. …nieco teorii.
Klasyfikacja product placement w Unii Europejskiej i USA
Zakaz prowadzenia reklamy ukryta problemy z produkt placement
Możliwości KRRiT w kształtowaniu jakości reklamy w rtv
REKLAMA.
PSYCHOLOGIA REKLAMY wykład 7
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZSP Sulechów ZSP w Kościanie ID grupy:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
Katedra Marketingu Usług
Reklama jest zjawiskiem ściśle związanym z gospodarką rynkową i stanowi jej integralną część.
Województwo pomorskie –
Promocja jako element marketingu mix
Autorzy: Magdalena S Patrycja P Aneta W
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
1.
Agata Blady, Komunikado PR,
Formy reklamy pensjonatu
Norbert Kubiak Łukasz Łapanowski Aleksandra Nike Bartłomiej Stawski.
Nazwa szkoły:. Zespół Szkół. Ogólnokształcących i
Ogólnopolski system punktów, rabatów i wyjątkowych ofert dla rolników
Metodologia badań wydatków reklamowych
Technik Organizacji Reklamy
Mass media, publikatory
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW. PROGRAM OPRERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet VIII Regionalne kadry gospodarki Działanie 8.1 Rozwój pracowników.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
PROMOCJA OFERTY PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO
Strategia Promocji.
Wpływ reklamy na decyzje konsumentów na rynku.
Głosujesz swoimi pieniędzmi
Wprowadzanie do podstaw marketingu-mix
Technik Organizacji Reklamy
Promocja marki Szlaku Jana III Sobieskiego
OBRONY WOLNOŚCI SŁOWA Wydatki KPRM i ministerstw
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Rynek pracy i ja Oddziaływanie reklam. Rynek pracy i ja Oddziaływanie reklam Reklama to szczególny rodzaj komunikatu, zazwyczaj komercyjnego, mającego.
DZIENNIKARSTWO MODOWE
Strategia komunikacji to nic innego, jak przekonywanie kogoś – w zamyśle klienta/ów przy pomocy określonych metod do czegoś, np. do zakupu danej oferty.
Marketing usług agroturystycznych
Historia reklamy Słowo reklama pochodzi z języka łacińskiego reclamo, reclamare i oznacza ogłaszać, krzyczeć. Najstarsze reklamy pojawiły się w starożytnej.
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Strategie promocji.
Technik Organizacji Reklamy
Europejskie i lokalne Wyzwania regulacyjne w mediach Tadeusz Kowalski, prof.UW Warszawa, 8 grudnia 2006.
TECHNIK HANDLOWIEC.
Historia metod komunikacji.
Kontener reklamowy Mobile Media Consulting Sp. z o.o. Mobile Media Consulting Sp z o.o.
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY
Regulacje prawne w UE dotyczące promocji. źródła prawa promocja (reklama)
A.M. Zarzycka. Rodzaje działań promocyjnych reklama (radio, telewizja, prasa, kino, formy zewnętrze, Internet, tzw. direct mail) public relations sponsoring.
1 Kampania edukacyjna „Moje konsumenckie ABC KUPUJESZ TO?” Prezentacja założeń Agnieszka Zawartko 2 marca 2006.
Reklama Czym jest?. Definicja reklamy Reklama jest współcześnie podstawową formą komunikowania się firmy z rynkiem, tj. przekazywania rynkowi informacji.
TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY Rysujemy, wymyślamy. Burzę mózgów w głowie mamy ;)
Reklama to działania, które mają na celu zachęcić klienta do zakupu towaru lub skorzystania z jakichś usług.
Reklama VIB
ZKM przypomnienie.
MÓJ ZAWÓD.
REKLAMA INTERNETOWA Katarzyna Czepółkowska. Marketing internetowy ■ Marketing internetowy – forma marketingu, używająca jako medium Internetu i strony.
Reklama audiowizualna. Definicja reklamy Reklama jest najbardziej popularnym środkiem komunikowania się firm z odbiorcą. Jest istotnym elementem marketingu.
Komunikacja w reklamie: Reklama ambientowa. Katarzyna
Copywriting Karolina Stróżyk
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
MARKETING INTERNETOWY
Opracowanie: Dagmara Lustyk
Zapis prezentacji:

Komunikacja społeczna i media – mgr Katarzyna Paliwoda STOP!                                                                                                                        Komunikacja społeczna i media – mgr Katarzyna Paliwoda

Próba definicji Reklama (z łac. reclamo, recla) to informacja połączona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia lub korzystania z określonych towarów czy usług, popierania określonych spraw lub idei (np.promowanie marki).

Forma ukrytej reklamy Czasami reklama występuje w formie ukrytej – np. firmy organizują prezentacje własnych technologii czy też pisząc artykuły do prasy specjalistycznej na ich temat – (pogranicze reklamy i edukacji) lub ukazywane są przedmioty, będące towarami określonej marki, umieszczone w kontekście filmu fabularnego.

Reklama a public relation Ważną cechą odróżniającą w komunikacji poprzez media reklamę od public relations jest to, że reklama jest formą płatną, tzn. reklamodawca płaci mediom za nadanie komunikatu reklamowego i ma nad tym komunikatem pełną kontrolę.

Historia reklamy 1.).Zjawisko Reklamy pojawiło się aż w czasach starożytnych. Stosowano reklamę w postaci napisów na ścianach budynków, kamiennych lub terakotowych szyldów karczmy, zajazdy. 2.).Średniowieczni Handlowcy wykrzykiwali ceny oraz zachwalali cechy produktów danych towarów, dóbr. W ten sposób powstała pierwsza w historii forma reklamy - reklama ustna. 3.).Wynalezienie przez Guttenberga druku zrewolucjonizowało reklamę. Pojawiły się pierwsze gazety a w nich pierwsze reklamy prasowe. 4.).Ok.1480 roku wydrukowano w Anglii pierwszą reklamę prasową (wskazówki dla duchownych dotyczące Wielkanocy). 5.).1612 14 października - w Paryżu wydrukowana pierwsza reklama w gazecie Journal General d'Affiches. 6.).1843 - w Filadelfii rozpoczął działalność pierwszy agent reklamowy Volney Palmer. Zajmował się zbieraniem ogłoszeń reklamowych i umieszczaniem ich w prasie. Można powiedzieć, że była to pierwsza jednoosobowa agencja reklamowa.

Rodzaje reklamy - podział ze względu na treść reklama podprogowa reklama społeczna reklama informacyjna reklama przypominająca reklama wspierająca reklama ukierunkowana reklama profesjonalna reklama porównawcza reklama konkurencyjna reklama firmy reklama agresywna reklama prestiżowa reklama defensywna

Funkcje reklamy Edukacyjna Informacyjna Wspierania sprzedaży (przypominanie, nakłanianie) Konkurencyjna

Rodzaje reklamy - podział ze względu na media reklama internetowa reklama telewizyjna reklama prasowa reklama radiowa billboard (reklama) reklama tranzytowa reklama mobilna spam

Zagrożenia płynące z reklamy wprowadzenie w błąd reklamobiorcy, wzbudzanie nadmiernych potrzeb konsumpcyjnych, promocja zachowań społecznych i zwyczajów negatywnie wpływających na jednostkę, wyrabianie obojętności na przekaz społeczny, manipulacja odbiorcami przez użycie środków pozaracjonalnych, jak np. popęd seksualny, uzależnienie od papierosów, i inne.

Korzyści płynące z reklamy powszechna informacja o produkcie, finansowanie mediów działalności sportowej, kulturalnej, kształtowanie postaw społecznych

Etapy projektowania reklamy Tworzenie świadomości produktu, firmy lub marki. Wzbudzanie zainteresowania produktem, firmą lub marką. Wzbudzanie pożądania oferty. Wywoływanie oczekiwanej akcji (np. zakupu).