Jak w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego potwierdzać efekty uczenia się zdobyte poza systemem.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dr inż. Magdalena Jabłońska
Advertisements

Uniwersytet Warszawski
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Kryteria i tryb dokonywania okresowej oceny nauczycieli akademickich
Informacja na temat FŚPMdSiD PW w roku akademickim 2013/2014
Wewnętrzny system zapewniania jakości kształcenia
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
Badanie projektów pilotażowych PO KL Planowane zmiany w Zasadach dokonywania wyboru projektów w ramach PO KL.
Wymagana dokumentacja dyrektora szkoły w zakresie procedur prowadzonych w szkole/placówce w związku z ubieganiem się o kolejny stopień awansu zawodowego.
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
PROCES NABORU WNIOSKÓW. Ogłoszenie rozpoczęcia naboru wniosków, które będzie można znaleźć w : prasie, na stronach internetowych Urzędu Marszałkowskiego.
Zasady rekrutacji - studia stacjonarne W roku akademickim 2007/2008 rekrutacja na studia stacjonarne obejmuje studia pierwszego stopnia. Absolwenci wszystkich.
Uniwersytet Medyczny we Wrocławiu POSTĘPOWANIE HABILITACYJNE
Wstęp Dlaczego zmieniły się zasady rekrutacji do przedszkoli i szkół publicznych? Od dnia 18 stycznia 2014 roku obowiązuje znowelizowana ustawa o systemie.
Propozycja zmian w dokumencie Zasady i tryb postępowania akredytacyjnego Bohdan Macukow.
Program ERASMUS w Śląskiej Wyższej Szkole Medycznej w Katowicach.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Budowa i funkcjonowanie systemu zapewniania jakości kształcenia na Wydziale Lingwistyki Stosowanej UW.
Zmiany w statucie AktualniePo zmianie § Instytut można utworzyć, jeżeli w proponowanym składzie osobowym, liczącym przynajmniej piętnastu.
Możliwości wspierania uczniów wybitnie uzdolnionych 5 grudnia 2013 r. Barbara Wikieł.
ZASADY FUNKCJONOWANIA UCZELNIANEGO SYSTEMU ZAPEWNIANIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W POLITECHNICE WROCŁAWSKIEJ § 3. W celu realizacji zadań USZJK na szczeblu uczelnianym,
Ustawa z dnia 6 grudnia 2013 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2014 r. poz. 7)
Zmiany w ustawie Prawo o szkolnictwie wyższym
SEMINARIUM DLA CZŁONKÓW RAD NADZORCZYCH WARSZAWA 19 LISTOPADA 2014 ROKU KONKURS NA CZŁONKÓW ZARZĄDÓW MEDIÓW PUBLICZNYCH.
Rekrutacja 2015/2016 Oddział przedszkolny klasy pierwsze.
Omówienie formularza Sprawozdania z oceny własnej – doświadczenia jednostek w uznawaniu efektów uczenia się osiągniętych poza edukacją formalną (2014)
Opracował :© 2014 Jerzy Płatakis Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS na rok akademicki 2014/2015 WYPEŁNIANIE FORMULARZA.
Współpraca uczelni ze szkołami w ramach programów: Spotkanie informacyjne Warszawa, dnia 11 września 2014 r.
Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe Egzamin zawodowy składa się z dwóch etapów: - etapu pisemnego - etapu praktycznego.
Adres strony elektronicznego systemu naboru do szkół ponadgimnazjalnych Dla Kandydata: slaskie.edu.com.pl.
Ogólne zasady systemu oceny projektów w RPO WD
1 Uznawanie efektów uczenia się Podstawa prawna 1.Ustawa z dnia 27 lipca 2005 roku – Prawo o szkolnictwie wyższym; 2.Rozporządzenie MNiSW z dnia 14 września.
KROK PO KROKU PRZEDSTAWIAMY W JAKI SPOSÓB MOŻNA POZYSKAĆ ŚRODKI NA DZIAŁALNOŚĆ STUDENCKĄ I ZASADY ICH WYDATKOWANIA FINANSOMETR ORGANIZACJI STUDENCKICH.
Tryb postępowania w przewodzie habilitacyjnym. Podstawa prawna Ustawa z dnia 14 marca 2003 r. o stopniach i tytule naukowym z późniejszymi zmianami (Dz.U.
Kto może ubiegać się o stypendium Rektora?
Akty prawne Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r.
POTWIERDZANIE EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Szczecin 26 październik 2015.
Opracował :© 2015 Jerzy Płatakis Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS na rok akademicki 2015/2016 WYPEŁNIANIE FORMULARZA.
Rekrutacja do klas pierwszych gimnazjum. Weryfikacja dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w.
System oceny projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Wsparcie przygotowawcze dla LGD Lublin Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Departament.
Seminarium magisterskie. Formalności rok akademicki 2013/2014 dr Małgorzata Zięba.
System oceny projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
UKSW, 3 grudnia 2009 r. Zasady studiowania w ramach Programu MOST - warsztaty dla pracowników dziekanatów.
Ogólne zasady regulujące przebieg studiów w charakterze kandydata na żołnierza zawodowego.
Potwierdzanie efektów uczenia się na Uniwersytecie Warszawskim w świetle aktualnych przepisów Agata Wroczyńska Warszawa r.
Magdalena Kubik URLOP OD ZAJĘĆ EGZAMINY I PRACE DYPLOMOWE
Regulamin studiów pierwszego stopnia, drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich oraz Regulamin studiów doktoranckich w pigułce Piotr Szumliński.
Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2018/2019
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Kształcenie września 2018.
System oceny i kryteria wyboru projektów w ramach Podziałania
przedstawiciela Wielkopolskiego Kuratora Oświaty
FINANSOMETR ORGANIZACJI STUDENCKICH i DOKTORANCKICH
Spotkanie opiekuna roku ze studentami
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
PROJEKT ZARZĄDZENIA PROCEDURA DYPLOMOWANIA
Awans zawodowy nauczyciela bibliotekarza na stopień nauczyciela kontraktowego Renata Lipniewska,
- na podstawie materiałów przygotowanych przez Ministerstwo
AGH: Zamierzenia Spotkanie Władz AGH,
Specjalność Handel Zagraniczny
System wyboru projektów w ramach Działania 5. 2
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
System wyboru projektów w ramach Działania 6. 1
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
PROJEKTY POWER
Zapis prezentacji:

Jak w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego potwierdzać efekty uczenia się zdobyte poza systemem studiów?

Co to są efekty uczenia się? Jest to: zasób wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych uzyskanych w procesie uczenia się poza systemem studiów

Co to jest potwierdzanie efektów uczenia się? Jest to: Formalny proces weryfikacji posiadanych efektów uczenia się zorganizowanego instytucjonalnie poza systemem studiów oraz uczenia się niezorganizowanego instytucjonalnie, realizowanego w sposób i metodami zwiększającymi zasób wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych.

Kto może się ubiegać? 1. Maturzysta z co najmniej 5-letnim doświadczeniem zawodowym - przypadku ubiegania się o przyjęcie na studia I stopnia oraz jednolite mgr – 2. Licencjat z co najmniej 3-letnim doświadczeniem zawodowym w przypadku ubiegania się o przyjęcie na studia II stopnia – 3. Magister z co najmniej 2-letnim doświadczeniem zawodowym - w przypadku ubiegania się o przyjęcie na kolejny kierunek studiów I lub II stopnia lub jednolite mgr 4. 5-letnie doświadczenie zawodowe nie jest wymagane wobec absolwentów kolegiów nauczycielskich, nauczycielskich kolegiów językowych oraz kolegiów pracowników służb społecznych.

Krok I – Dział rekrutacji 1. Tu kandydat uzyskuje wszelkie niezbędne informacje oraz pomoc dotyczącą w szczególności wiedzy na temat wybranego kierunku studiów oraz przedmiotów, o zaliczenie których zamierza się ubiegać. 2. Kandydat składa wniosek w dziale rekrutacji według wzoru zamieszczony na stronie internetowej 3. Wniosek jest sprawdzony przez pracownika działu rekrutacji pod względem formalnym, a następnie skierowany do właściwego wydziału

Krok II – Wydziałowa Komisja ds. potwierdzania efektów uczenia się 1. Powołana przez dziekana wydziału komisja na posiedzeniu dokonuje oceny wniosku oraz załączonych dokumentów pod kątem ich przydatności dla procedury potwierdzania efektów uczenia się oraz zaliczenia wskazanych przez wnioskodawcę przedmiotów. 2. W razie wątpliwości oraz braków w dokumentach przewodniczący wzywa kandydata do ich uzupełnienia 3. Komisja podejmuje decyzję dotyczącą formy sprawdzenia efektów uczenia się w zakresie przedmiotów wskazanych przez wnioskodawcę.

Krok II – Wydziałowa Komisja ds. potwierdzania efektów uczenia się 4. Sprawdzenie może dokonywać się:  Poprzez np. egzamin lub inne formy określone przez radę wydziału  Na podstawie portfolio (taka forma możliwa tylko dla efektów uzyskanych w trybie kształcenia instytucjonalnego) 5. Przewodniczący może poprosić interesariusza zewnętrznego współpracującego z wydziałem o konsultację 6. Komisja wyznacza termin sprawdzenia efektów uczenia się 7. Z posiedzenia sporządzony zostaje protokół

Krok III – sprawdzenie efektów uczenia się 1. Sprawdzenie odbywa się w oparciu o zasady opracowane przez wydziały - może to być egzamin, test, prezentacja, wykonanie konkretnych zadań, rozmowa etc. Szczegółowe zasady sprawdzenia określą rady wydziałów 2. Sprawdzenia dokonują nauczyciele akademiccy powołani przez dziekana wydziału 3. Sprawdzenie kończy się sporządzeniem protokołu, który powinien zawierać jednoznaczną informację co do zaliczenia lub braku zaliczenia konkretnych przedmiotów, wyrażoną jako wynik pozytywny lub negatywny

Krok IV – dziekan wydziału – decyzja 1. Dziekan wydziału podejmuje decyzję co do potwierdzenia efektów uczenia się i zaliczenia konkretnych przedmiotów na podstawie: wniosku kandydata oraz załączonej dokumentacji, protokołu z posiedzenia komisji wydziałowej, wyniku procedury sprawdzającej 2. Decyzja dziekana powinna zawierać rozstrzygnięcie dotyczące: potwierdzenia lub odmowy potwierdzenia efektów uczenia się wraz z uzasadnieniem 3. Decyzja pozytywna powinna stanowić o przyjęciu na konkretny semestr, określać zasady studiowania zgodnie z planem studiów lub orzec o studiowaniu według indywidualnego planu. 4. Decyzja powinna zawierać pouczenie o przysługującym wnioskodawcy trybie odwoławczym

Krok V – tryb odwoławczy 1. Organem odwoławczym od decyzji dziekana jest Rektor, który podejmuje decyzję na podstawie opinii sporządzonej przez uczelnianą komisję ds. potwierdzania efektów uczenia się. 2. Skład komisji powołuje Rektor na czas trwania kadencji 3. Komisja pełni ponadto dodatkowe funkcje, takie jak sporządzanie projektów uchwał i zarządzeń w przedmiocie potwierdzania efektów uczenia się, wyrażanie opinii, formułowanie wniosków. Ogólnie sprawuje nadzór nad całością procedury.

Terminy Złożenie wniosku do działu rekrutacji: Najpóźniej do 15 lutego – dla naboru na semestr letni Najpóźniej do 15 lutego – dla naboru na semestr letni Najpóźniej do 15 września – dla naboru na semestr zimowy Najpóźniej do 15 września – dla naboru na semestr zimowy Terminy te nie podlegają przywróceniu Terminy te nie podlegają przywróceniu Przedstawienie dziekanowi opinii w przedmiocie potwierdzenia lub odmowy potwierdzenia efektów uczenia się: Jeśli podstawą są efekty zdobyte w trybie instytucjonalnym: nie dłużej niż dwa tygodnie od złożenia wniosku w dziale rekrutacji – tj. najpóźniej do końca września (nabór zimowy) lub do końca lutego (nabór letni) Jeśli podstawą są efekty zdobyte w trybie instytucjonalnym: nie dłużej niż dwa tygodnie od złożenia wniosku w dziale rekrutacji – tj. najpóźniej do końca września (nabór zimowy) lub do końca lutego (nabór letni)

Terminy Jeśli podstawą są efekty zdobyte w trybie pozainstytucjonalnym: najpóźniej do 7 dni od zakończenia wskazanej przez komisję procedury sprawdzenia takich efektów Jeśli podstawą są efekty zdobyte w trybie pozainstytucjonalnym: najpóźniej do 7 dni od zakończenia wskazanej przez komisję procedury sprawdzenia takich efektów Określenie przez rady wydziałów zasad sprawdzania efektów uczenia się Na trzy miesiące przed rozpoczęciem roku akademickiego, czyli do końca czerwca. Ważne, bo procedura potwierdzania efektów uczenia się obowiązuje już od najbliższego roku akademickiego Na trzy miesiące przed rozpoczęciem roku akademickiego, czyli do końca czerwca. Ważne, bo procedura potwierdzania efektów uczenia się obowiązuje już od najbliższego roku akademickiego