Polish Decade 10 lat Instytutu Adama Mickiewicza
Jak nas widzą 30 miejsce w rankingu Anholt-GfK Nation Brands Index 2008 Przepaść między percepcją Polski a rzeczywistością Polska, czyli wódka, oscypki, stroje ludowe… Martyrologia Polska – mamy tendencję do przedstawiania własnej historii jako historii cierpienia
Czas na zmianę Adam Mickiewicz – symbol romantyzmu Romantyzm – burza, napięcie, walka Nasza historia to opowieść o ciągłej walce – walce o wolność, także twórczą Charakteryzuje nas twórcza przekora. Jesteśmy emocjonalni, chaotyczni i nieobliczalni Creative tension
Cele Zbudowanie świadomości o IAM, jego dotychczasowej działalności i osiągnięciach Zerwanie z wizerunkiem cierpiętnika i ofiary – Polacy to kreatywni i przebojowi artyści/ twórcy, w każdej dziedzinie Wznowienie dyskusji na temat finansowania kultury w Polsce; doprowadzenie do zmian w obecnym systemie
Główne przekazy Dekada IAM, to 3000 wydarzeń w 26 krajach – prawie każdego dnia polscy artyście prezentowali swoje dokonania Polska zagłębiem kreatywnym Europy IAM Culture Żądania wzrostu nakładów na kulturę, to nie spisek lekkoduchów tylko troska o zysk dla gospodarki kraju
Grupy docelowe
Spisek lekkoduchów Polscy decydenci polityczni nie postrzegają nakładów na kulturę jako inwestycji tylko jako darowiznę. Polscy managerowie kultury mają w ich opinii mentalność radzieckich działaczy Kampania na rzecz zwiększenia nakładów na kulturę to spisek lekkoduchów, zmowa darmozjadów
Komisja śledcza Debata na temat przemysłu kreatywnego w formie specjalnie powołanej Komisji śledczej ds. spisku lekkoduchów Transmisje video z obrad w internecie Zachęcenie dziennikarzy do pisania relacji z obrad
Jak podejść media Woskowy Leszek Możdzer Wizyty dziennikarzy na najważniejszych wydarzeniach zagranicznych organizowanych przez IAM Spotkania z zagranicznymi dziennikarzami, którzy już docenili polską kreatywność
IAM
IAM Culture Stworzenie strony internetowej IAM CULTURE konkurs (t-shirt) Pozytywny Marsz z Kulturą Event-piknik
Creative Field Kampania wirusowa – it comes from the creative field Strona creativefield będzie promowana za pomocą portali społecznościowych Działanie z agencją non- profit Stworzenie strony internetowej
Chwalmy się Cykl IAM Polish IAM Culture.pl w partnerstwie z tygodnikiem opinii Cykliczny newsletter wraz z przeglądem prasy zagranicznej, dystrybuowany do mediów, liderów opinii i do polityków
Harmonogram Kwiecień Działania do mediów Maj Start stron internetowych: IAM Culture, creative field. Działania wirusowe. Ogłoszenie konkursu. Czerwiec Rozstrzygnięcie konkursu Lipiec Marsz Sierpień Przygotowania do eventu Wrzesień Event IAM Culture Październik Spisek lekkoduchów Listopad Działania do mediów Grudzień Działania do mediów