DROGA DO SAMODZIELNOŚCI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Na dobry początek – staż”
Advertisements

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdańsku
PROJEKT UDANY START. WSPARCIE PSYCHOSPOŁECZNE, EDUKACYJNE I ZAWODOWE DLA WYCHOWANKÓW OPUSZCZAJĄCYCH PLACÓWKI OPIEKUŃCZO WYCHOWAWCZE. realizowany w ramach.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt „POMOC – AKTYWIZACJA – WSPARCIE” Miejski Ośrodek Pomocy.
Poznawanie metody projektu
Fundacja Polskich Kawalerów Maltańskich w Warszawie "Pomoc Maltańska"
ROLA POWIATOWYCH URZĘDÓW PRACY WE WSPIERANIU ZATRUDNIENIA OSÓB ZAGROŻONYCH WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM - realizacja projektów współfinansowanych przez Europejski.
Nowatorskie usługi opiekuńcze narzędziem przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu osób starszych i niepełnosprawnych w gminie Śrem Partnerzy: Gmina Śrem/Ośrodek.
ZAANGAŻUJ SIĘ! 8 lutego 2012 WIELOPOKOLENIOWY KLUB WOLONTARIUSZA W LUBLINIE Wolontariat Seniorów.
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
„Człowiek tyle jest wart, ile może dać drugiemu człowiekowi”.
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROJEKT KONKURSOWY MIEJSKIEGO.
PRACA SOCJALNA.
Jestem aktywny i aktywizuję innych
Liderzy PAFW to program Polsko- Amerykańskiej Fundacji Wolności realizowany przez Stowarzyszenie Szkoła Liderów.
Chcę się uczyć i pracować EFS – ZPORR /Działanie 2.1/ Rozwój umiejętności powiązany z potrzebami regionalnego rynku pracy i możliwości kształcenia ustawicznego.
Fundacja Inicjatyw Badawczo- Szkoleniowych WSP TWP w Warszawie Ul. Drawska Warszawa Tel w Fundacja.
Młodzieżowe Centrum Kariery oraz Punkt Pośrednictwa Pracy
Powołanie do życia Centrum Aktywnej Integracji WINDA w gminie Gozdnica
Projekt Integracja dla samodzielności współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bolesławcu realizuje projekt: Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, współfinansowany przez Unię Europejską
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego.
L IFE COACHING – WSPARCIE MŁODZIEŻY ZAGROŻONEJ WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM Jachranka, wrzesień 2012.
Promocja Integracji Społecznej na terenie miasta Człuchowa Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Celem utworzenia Klubu Integracji Społecznej jest konieczność zapobiegania i minimalizowania zagrożeń związanych ze skutkami wykluczenia społecznego oraz.
PROGRAM MŁODZIEŻ W DZIAŁANIU Program Młodzież w Działaniu Cele Programu Aktywne uczestnictwo młodzieży w życiu społecznym Europy Budowanie.
Daj sobie szansę Podsumowanie projektu Projekt Daj Sobie Szansę współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Human Life International- Europa należy do sieci organizacji Human Life International, z siedzibą główną w USA, którą założył w 1978 r. o. Paul Marx OSB.
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Zespół projektowy Bliżyn, 19 grudnia 2008 r.
Radosne Maluchy. PROJEKT DZIAŁA OD WRZEŚNIA 2007 R. W CYKLU ROKU SZKOLNEGO OPIEKĄ OBEJMUJEMY OD 10 – 15 DZIECI W WIEKU 2,5 – 5 LAT, NIEKORZYSTAJĄCYCH.
Podstawowe informacje o tegorocznym konkursie. Celem programu jest aktywizowanie mieszkańców na rzecz działań o charakterze dobra wspólnego. Zależy nam.
Kształcenie Gdzie jesteśmy? Dokąd zmierzamy?. Czym jest kształcenie instruktorskie? Pomoc w rozwoju instruktorskim na drodze przeżyć, wspólnie osiąganych.
ERASMUS+ unijny program w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Założenia do Planów Działania Priorytetu VII PO KL na 2013 rok.
Wydział Polityki Społecznej Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego
Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego ŁCDNiKP 824/rz Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Wolontariusz - cenny talent z doświadczeń Fundacji Rozwoju Wolontariatu w Lublinie 15 września 2014 r. frw.org.pl Zdzisław Hofman.
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
Koszalińska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. podejmuje działania, które inicjują, wspierają oraz promują zrównoważony rozwój województwa zachodniopomorskiego.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
Projekt OHP Równi na rynku pracy w ramach programu „Gwarancje dla młodzieży” Współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Janów Lubelski r.. Zadanie gminy:  Wspieranie rodziny przeżywającej trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczych Zadanie powiatu:
Projekty ogólnomiejskie: realizowane i planowane do realizacji Katowice,
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Rola pomocy społecznej w polityce społecznej miasta Gdańsk, 27 maja 2015 r. Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie „Nasze wsparcie – Twoja samodzielność”
Zostań Wolontariuszem SZLACHETNEJ PACZKI!. Organizatorem projektu SZLACHETNA PACZKA jest.
Wsparcie ekonomi społecznej w Regionalnym Programie Operacyjnym Lubuskie 2020.
Krajowy Program Przeciwdziałania Ubóstwu i Wykluczeniu Społecznemu 2020: Nowy Wymiar Aktywnej Integracji Poznań, styczeń 2014.
Monika Bełdowska, Centrum Wolontariatu w Warszawie Konferencja MCPS
GDAŃSK 2030 Strategia Rozwoju Gdańska Program Operacyjny EDUKACJA GRO 18 czerwca 2015.
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
Dwa słowa o sobie … Dlaczego ja o tym opowiadam? Jestem nauczycielem- konsultantem WODN w Łodzi już od pand 17 lat i szkoleniami w zakresie stosowania.
ASYSTENTURA RODZINY.
Grzegorz Cetner Brzeziny, 15. czerwca 2015 r. Szkolenie: Nowe Lokalne Strategie Rozwoju Od czego zacząć?
Projekt Partnerski, pn. Rodzina w Centrum Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Oś Priorytetowa 9 Solidarne.
- AKTYWIZACJA SPOŁECZNA I ZAWODOWA GRUP ZAGROŻONYCH WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM Z TERENU GMINY PRZESMYKI.
Lokalna Strategia Rozwoju jako źródło funduszy wspierających włączenie społeczne na przykładzie Torunia Miejskie LGD.
Minimalny standard usług i katalog stawek 9.2 B
Spotkanie informacyjne
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 2 grudnia 2016 r.
Zostań Wolontariuszem SZLACHETNEJ PACZKI!
Bank Wielkopostny.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Projekty zrealizowane w ZS1
Seminarium „Pomorskie Gminy Rodzinne
Komplementarność EFS z PO PŻ
Zapis prezentacji:

DROGA DO SAMODZIELNOŚCI

Kim jesteśmy Od 2002 r. prowadzimy autorskie praktyczne programy usamodzielnienia dla młodych ludzi zagrożonych wykluczeniem społecznym Aktywizujemy lokalne społeczności wokół idei współpracy z młodzieżą z trudnym startem życiowym Jesteśmy organizacją Pożytku Publicznego Fundacja Robinson Crusoe od 2002 roku tworzy i prowadzi programy wspierające usamodzielnianie młodzieży z instytucji opieki zastępczej (domy dziecka, rodzinne domy dziecka, rodziny zastępcze). Nasze doświadczenia, a także badania dotyczące procesu usamodzielniania przeprowadzone w 2006 roku na Śląsku we współpracy z fundacją Ernst&Young (opublikowane w „Problemach Opiekuńczo-Wychowawczych” w paźdz. 2007r.), utwierdziły nas w przekonaniu o kluczowej roli samodzielności w rozwoju osobistym i zawodowym. Właśnie praca z grupą – dla której kwestia samodzielności jest nie tylko wskaźnikiem wyboru drogi zawodowej, ale podstawowym warunkiem włączenia się w społeczeństwo – upewniła Fundację w przekonaniu, że samodzielność jest kluczową kompetencją warunkującą powodzenie wszystkich innych umiejętności życiowych i zawodowych. W skład rady programowej fundacji wchodzą wybitni pedagodzy i psychologowie z wieloletnią praktyką pracy z uczniami z różnych grup wiekowych i środowisk (Maria Kolankiewicz, Wojciech Eichelberger, Olaf Żylicz, Jerzy Wiśniewski, Aureliusz Leżeński). Fundacja wypracowała autorskie praktyczne programy, których celem jest pogłębienie kompetencji “Samodzielność” (np. Wehikuł Usamodzielnienia, Asystent Usamodzielnienia)..

Samodzielność jako kluczowa kompetencja życiowa „Robinsonowie” (tak nazywamy naszych podopiecznych) wymagają wsparcia, bo nie wierzą w siebie, obawiają się świata zewnętrznego, często mają duże deficyty edukacyjne i społeczne, z trudnością odnajdują się na rynku pracy. Uczymy Robinsonów jak zyskać samodzielność ekonomiczną, społeczną i emocjonalną.

Misja usamodzielnienia Usamodzielniony Robinson to osoba, która: Ma pomysł na siebie i swoje życie oraz wiarę, że mu się uda Potrafi stawiać i realizować cele Dokonuje świadomych wyborów i ponosi ich konsekwencje Jest otwarta na innych, pomaga, współpracuje i potrafi uzyskać pomoc Jest niezależnym, odpowiedzialnym i szczęśliwym człowiekiem Mamy własną misję, cel do którego zmierzamy w usamodzielnianiu – do tego chcemy Robinsonów edukować

Jak działamy ? Pracujemy procesowo a nie akcyjnie. Tworzymy relacje i więzi Budujemy zróżnicowane i otwarte środowisko poza instytucjami opiekuńczymi Robinsonowie tworzą rodzaj społeczności opartej na wspólnych praktykach i wzajemnie się motywującej; efekt „wyciągania w górę” Angażujemy lokalne społeczności i włączamy w odpowiedzialność za zagrożonych wykluczeniem Na tym polega innowacyjność programów Fundacji. Program WYSPA – gra strategiczna z udziałem lokalnych przedstawicieli np. dyrektor ops, lokalny biznes, władze gminy. Uczestnicy są losowo dzieleni na dwie grupy: wyspiarzy i rozbitków. W toku gry i różnych zdarzeń krytycznych podejmują decyzje: czy rozbitkowie mogą zostać na szczęśliwej wyspie czy zostaną odesłani. Najczęściej podejmują decyzję o odesłaniu czyli wykluczeniu. Gra ujawnia stereotypy i obawy, którym ulegamy na co dzień.

Programy Fundacji PROGRAMY FRC pracowniczy Wolontariat w firmach Staże Obozy i warsztaty edukacyjne Gry Edukacyjne Szkolenie kadry i pracowników socjalnych Usamodzielnienia Asystent Wehikuł usamodzielnienia Badania Spadochron Rodzinny Tramwaj Spotkania ogólnopolskie Przewodnik Usamodzielnienia Uczenie komunikacji z dorosłymi i rówieśnikami w sytuacjach trudnych i kryzysowych Wspieranie umiejętności zwracania się o pomoc i wsparcie Budowanie zróżnicowanego i otwartego środowiska poza instytucjami opiekuńczymi Modelowanie kadry we współpracujących instytucjach jako partnerów w usamodzielnieniu Trening zachowań konstruktywnych w środowisku Robinsonów Edukacja w zaradności życiowej jako przygotowanie do samodzielnego życia

Wehikuł Usamodzielnienia Wehikuł Usamodzielnienia to autorski program Fundacji wspierający usamodzielnienie młodzieży z instytucji opieki zastępczej Prowadzony przez lokalnych konsultantów i w lokalnym środowisku Program długoterminowy oparty o ideę kontraktu Zapewnia zarówno naukę umiejętności życiowych jak i wsparcie emocjonalne

Beneficjenci „Wehikułu Usamodzielnienia” Państwowe domy dziecka Rodzinne domy dziecka Rodziny zastępcze Świetlice Inne instytucje Wioska dziecięca z Oświęcimia

Warto wspierać Robinsonów Nasi podopieczni zostali pozbawieni wsparcia rodzinnego i tak jak rozbitkowie zmagają się z uczuciem bezradności, porzucenia i lęku przed niepowodzeniem Jednocześnie podejmują wysiłek walki o odmianę swojego losu, kształcenia się, zdobywania pracy Naprawdę warto im w tym pomagać

MENTOR ROZWOJU

ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt polega na realizacji kontraktu Robinsona ze wspierającym go Mentorem W ramach kontraktu Robinson otrzymuje narzędzie lub kurs podnoszący kwalifikacje, niezbędne mu do dalszego rozwoju osobistego lub zawodowego W zamian będzie jednak musiał podjąć się konkretnego działania na rzecz lokalnej społeczności lub osoby.

ZAŁOŻENIA PROJEKTU CD Mentor rozwoju to osoba, która nadzoruje przygotowania oraz realizację kontraktu Robinsona. Zasada „konkursu wniosków” Robinson musi opisać swoje potrzeby oraz działania, które zamierza wykonać w ramach kontraktu i przedstawić je wraz z dokumentacją zdjęciową, szczegółowym opisem i harmonogramem działań na specjalnie przygotowanym do tego formularzu wniosku. Wartość kontraktu nie może przekraczać wartości kursu prawa jazdy ( max 1500 zł).

PRZEBIEG PROJEKTU Diagnoza potrzeb rozwojowych Opracowywanie projektów Wybór Mentora Pierwszy kontakt (wizytówka wysłana mailem) Przygotowanie wniosku Negocjacje Podpisanie kontraktu Realizacja kontraktu (zasada min 50-50%) Zakończenie kontraktu (spotkanie)

Dziękujemy . Fundacja Robinson Crusoe Biuro: Warszawa 02-781, ul. Czapli 13 Tel/fax +48 022 643 89 96 www: fundacjarobinson.org.pl Konto: 21 1060 0076 0000 3200 0079 4175