Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

Juan Pablo Concari Anzuola
MODEL DOSKONAŁOŚCI A SEKTOR PUBLICZNY Diane Dibley 18 kwietnia 2002.
Związku Miast Polskich
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
System Zarządzania Jakością w Ministerstwie Sprawiedliwości
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
ŚLĄSKI ZWIĄZEK GMIN I POWIATÓW ul. Stalmacha Katowice tel.: +4832/ , , fax.: +4832/ , Porównanie benchmarking.
JAKOŚĆ & Metody Jej Pomiaru
Strategia wdrażania komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie pomorskim Departament Europejskiego Funduszu.
Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
PROCES - baza systemu Jacek Węglarczyk.
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
ZASADY AUDITOWANIA ZARZĄDZANIE PROGRAMEM AUDITÓW
Węgiel jako wyrób Jacek Węglarczyk.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Aktualizacja Regionalnej Strategii Innowacji
ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość
Wartość czynności doradczych audytu Agata Kumpiałowska
Mechanizm Finansowy EOG PRIORYTET Rozwój zasobów ludzkich poprzez m.in. promowanie wykształcenia i szkoleń, wzmacnianie w samorządzie i jego instytucjach.
Społeczeństwo Informacyjne w województwie podlaskim Podsumowanie realizowanych projektów Nowe planowane projekty Nowe planowane projekty Białystok, 27.
Lubelskie Samorządy na 5 – wzmocnienie i poprawa jakości usług urzędów administracji samorządowej Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Adam Walicki - 30 września 2010
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Skuteczny i efektywny samorząd terytorialny Warszawa, 8 października 2010 r. Procedura Poświadczania Jakości Zastosowania CAF Po co to nam? Jak to będzie.
2010 Benchmarking klastrów w Polsce Dr Aleksandra Nowakowska Zespół Konsultantów PARP Benchmarking jako instrument poprawy jakości zarządzania Warszawa,
System zarządzania jakością PN-EN ISO 9001:2001 w Urzędzie Miasta Bielsk Podlaski.
System zarządzania jakością PN-EN ISO 9001:2001 w Starostwie Powiatowym w Hajnówce.
CZLOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA PROJEKT Pt.: NOWOCZESNY URZĄD GMINY W SADKACH. NR UDA-POKL /09-00 DZIAŁANIE 5.2 WZMOCNIENIENIE POTENCJAŁU.
Usługi Doradcze IMPLEMENT Małgorzata Zaborska
PO KL: Diagnoza i rekomendacje Warsztat 2
Szkolenia, Coaching, PR.
Planowanie Rozwoju Instytucjonalnego
NARZĘDZIA PRZYGOTOWANIA PLANÓW ROZWOJU LOKALNEGO
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
V Konferencja Ewaluacyjna Warszawa, Ewaluacja jako instrument budowy sprawnego państwa Cele ewaluacji: Ewaluacja polityk publicznych powinna.
Partner w Projekcie Uniwersytet Łódzki Wydział Zarządzania Katedra Zarządzania Miastem i Regionem.
Wzmocnienie potencjału instytucjonalno – kadrowego Urzędu Gminy w Nowem Harmonogram realizacji projektu.
Regionalna Platforma Współpracy - Pilotaż
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Justyna Gryz Jacek Losiak Michał Borsuk Adam Dargacz
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Ocena efektów wsparcia MŚP w ramach
Mechanizm komunikacji wewnętrznej jako integralny element doskonalenia systemu zarządzania jednostką. Doświadczenia Urzędu Miejskiego w Gliwicach Warszawa,
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
w projekcie PROCESY CELE KOMPETENCJE
Doskonalenie podstawą sukcesu organizacji Doskonalenie podstawą sukcesu organizacji Prof. nadzw. PG Dr hab. inż. Piotr Grudowski Politechnika Gdańska Wydział.
Ministerstwo Finansów
1 Targi Zarządzania Zasobami Ludzkimi 8-9 kwiecień 2008 r. Warszawa Wanda Powałka Zespół Wdrażania Instrumentów Instytucjonalnych PARP „Punkty Konsultacyjne.
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
Audyt wewnętrzny jako źródło oceny kontroli zarządczej w jednostce
Business Consulting Services © 2005 IBM Corporation Confidential.
Wdrażanie SYSTEMU Jacek WĘGLARCZYK.
System monitorowania poziomu satysfakcji klientów z jakości usług publicznych w 6 JST w ramach projektu „Profesjonalne Kadry – Sprawne Urzędy Powiatu.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
AQOR- Wzmocnienie jakości orientacji zawodowej 1 Podnoszenie kompetencji doradców zawodowych - efekty prac uczestników Seminarium otwierającego projekt.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Jednostka pozawydziałowa Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, utworzona w 1997 roku (początkowo jako Centrum Studiów nad Gospodarką i Administracją.
DOŚWIADCZENIA Z WDROŻENIA ISO 9001:2000 W POLSKIEJ POLICJI.
1 „ Doświadczenie w stosowaniu modelu zarządzania INK w polskiej policji ” Tadeusz Zawistowski.
Metoda weryfikacji zakresu wdrożenia standardu ISO w przedsiębiorstwach Prowadzący: Krzysztof Janicki, Auditor Wiodący PRS Certyfikacja Termin i.
GROUP Systemy zarządzania wg norm ISO w placówkach medycznych – skuteczne narzędzie zarządzania Prof. dr hab. Marek Bugdol – Auditor Wiodący IMQ Dorota.
P OWIAT N OWOTARSKI – S TAROSTWO P OWIATOWE W N OWYM T ARGU Nowotarski- nowatorski. Samorząd zorientowany projektowo. Program Operacyjny Kapitał Ludzki-
Stowarzyszenie Klubu Polskie Forum ISO – INEM Polska, istnieje od 1996
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007 Niska sprawność instytucjonalna i jakość usług publicznych Brak nastawienia kadry na realizacje służebnej roli administracji w stosunku do sektora biznesu i społeczeństwa Brak systemowego podejścia do zarządzania zasobami ludzkimi i angażowania pracowników w działania doskonalące Zróżnicowany poziom kultury organizacyjnej; wdrożone systemy ISO 9000 nie są w pełni wykorzystywane Słabości administracji spowolnienie procesów rozwoju społeczno-gospodarczego

Założenia projektu Projekt adresuje słabości administracji publicznej zidentyfikowane w dokumentach programowych i spełnia kryteria strategiczne PO KL Urząd Miasta w Dzierżoniowie służy jako model referencyjny Wszystkie JST – Uczestnicy projektu realizują kompleksowy program doskonalenia jakości usług publicznych w wyniku którego mają osiągnąć wymierne rezultaty JST uczestniczące w projekcie dzielą się miedzy sobą wiedzą i doświadczeniami

Cel projektu świadczonych klientom Poprawa jakości usług publicznych świadczonych klientom – w tym szczególnie przedsiębiorcom - przez jednostki samorządu terytorialnego oraz ich sprawności instytucjonalnej.

Metoda Oceny CAF POTENCJAŁ WYNIKI Przywódz-two Strategia i planowanie Partnerstwo i zasoby Zarządzanie zasobami ludzkimi Procesy i zarządzanie zmianą Wyniki w relacjach z pracownikami Wyniki w relacjach z klientami Wyniki w relacjach ze społeczeństwem Kluczowe wyniki działalności INNOWACJE I UCZENIE SIĘ 5 5

Doskonalenie zarządzania SAMOOCENA WDROŻENIE Narzędzia i metody Model CAF PLAN System jakości ISO 9000 Badania satysfakcji klientów Badania satysfakcji pracowników Benchmarking Komunikacja Wsparcie IT Warsztaty kadry kierowniczej Ciągły proces zintegrowany z zarządzaniem

Cykl doskonalenia SAMOOCENA WDROŻENIE PLAN

Zakres projektu Samoocena CAF Badania satysfakcji klientów Diagnoza Doskonalenie Rezultaty Wzrost satysfakcji klientów JST Wzrost satysfakcji pracowników JST Poprawa wyniku samooceny JST Osiągnięcie twardych rezultatów projektu Wdrożenie lub doskonalenie ISO 9000 Doskonalenie procesów obsługi klientów Doskonalenie zarządzania pracownikami w tym komunikacja Doskonalenie planowania strateg. Samoocena CAF Badania satysfakcji klientów Badania satysfakcji pracowników. Benchmarking Wsparcie technologią informatyczną i komunikacyjną: szkolenia e-learning, baza CAF, portale intranetowe z obiegami dokumentów, baza dobrych praktyk

Model CAF Samoocena CAF Pomoc doradcza przy realizacji samooceny i planowania działań doskonalących JST Monitorowanie realizacji działań pod kontem efektywności działań oraz uzyskania wymiernej poprawy jakości usług publicznych oraz innych wskaźników Szkolenie CAF e-learning nt podstaw samooceny przy pomocy CAF Tradycyjne szkolenie CAF przygotowujące do przeprowadzenia samooceny CAF oraz zaplanowania na jej podstawie działań doskonalących

systemu zarządzania jakością Czynności dodające wartości ISO 9000 7 Realizacja wyrobu 5 Odpowiedzialność Kierownictwa 8 Pomiary, analiza i doskonalenie 6 Zarządzanie zasobami Wyrób Satysfakcja Ciągłe doskonalenie systemu zarządzania jakością Wymagania Klient Wejście Wyjście Czynności dodające wartości Przepływ informacji

Wdrożenie ISO 9000 Pomoc doradcza przy wdrażaniu ISO 9001 opracowanie mapy procesów, księgi jakości i procedur konsultacje przy wdrażaniu systemu nadzór nad auditami jakości i działaniami doskonalącymi przeprowadzenie przeglądu przez kierownictwo JST audit przedcertyfikacyjny potwierdzający gotowość systemu do certyfikacji Szkolenia ISO 9000 Szkolenie ISO 9000 podstawy Szkolenie auditorów wewnętrznych ISO 9000 Szkolenie auditorów wiodących ISO 9000

Doskonalenie systemu zarządzania jakością ISO 9000 Pomoc doradcza przy doskonaleniu ISO 9000 rozszerzenie systemu jakości na wszystkie kluczowe obszary działania urzędu doskonalenie zarządzania procesowego z użyciem wskaźników procesów wdrażanie narzędzi doskonalenia praca zespołowa poprawa efektywności działań doskonalących Szkolenie ISO 9000 wdrożenie (doskonalenie)

Badanie satysfakcji klientów Pomoc doradcza w zakresie: wdrożenia lub doskonalenia badań satysfakcji wykorzystania wyników do poprawy jakości usług świadczonych przez JST Porównanie wyników badań z wynikami innych urzędów uczestniczących w projekcie. Szkolenia nt badania satysfakcji klientów

Badanie satysfakcji pracowników Pomoc doradcza w zakresie: wdrożenia lub doskonalenia badań satysfakcji pracowników wykorzystania wyników do poprawy satysfakcji pracowników Szkolenia nt badania satysfakcji pracowników

Benchmarking Wdrożenie/doskonalenie benchmarkingu Pomoc doradcza w identyfikowaniu dobrych praktyk zarządzania w JST, ich wymianie miedzy uczestnikami programu oraz adaptacji i wdrażaniu Szkolenie nt. benchmarkingu Warsztaty benchmarkingowe Baza dobrych praktyk zarządzania Baza CAF prowadzona przez Europejski Instytut Administracji Publicznej (EIPA)

Planowanie strategiczne Pomoc doradcza w zakresie doskonalenie planowania strategicznego opracowania i wdrożenia procesu planowania strategicznego Szkolenie nt. planowania strategicznego

Komunikacja Usługi doradcze w zakresie Doskonalenie komunikacji w urzędzie Doskonalenia zarządzania zasobami ludzkimi oraz zarządzania informacją Szkolenie nt. komunikacji w urzędzie

Warsztaty Kadry Kierowniczej JST Doskonalenie przywództwa w zakresie zarządzania zmianą i programem doskonalenia jakości usług publicznych