Innowacyjne narzędzia dydaktyczne w zakresie przedsiębiorczości

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
VI Konferencja DZB, Głogów - Bądzów, X.2012 r.
INSTYTUT EKONOMICZNY największa jednostka organizacyjna na Wydziale Społeczno-Ekonomicznym INSTYTUT EKONOMICZNY największa.
Nowe technologie w nowoczesnej uczelni
1 Największy projekt edukacyjny w Europie Studia podyplomowe dla kadr zarządzających i pracowników przedsiębiorstw.
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
Warszawa, stycznia 2012r. Trzy główne zasady efektywnego doskonalenia nauczycieli Jacek Strzemieczny Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się
Benefity dla Nauczycieli. Partners in Learning ( PIL ) Globalna inicjatywa Microsoft, obecna w 115 krajach, w 36 językach. Portal Partners in Learning.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
E-learning jako element warsztatu informacyjnego współczesnej biblioteki Joanna Rudna Biblioteka WydziałuTechniki Morskiej ZUT.
Informacja o Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się do prywatyzacji dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Projekt jest organizowany przez.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
Przedsiębiorczość - cecha działania zmierzającego do zapewnienia racjonalnej i efektywnej koordynacji zasobów gospodarczych firmy. W praktyce przedsiębiorczość
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
ABC e-learningu.
Co to jest TIK?.
W Zespole Szkół Ekonomicznych nr 2
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU 2008 WIRTUALNY ŚWIAT TWORZYSZ TAKŻE TY
Młodzieżowa przedsiębiorczość
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Mały pieniądz – wielka sprawa Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Platforma MOODLE jako narzędzie zdalnej edukacji
Elementy gospodarki elektronicznej opartej na wiedzy
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
Wyrównywanie szans edukacyjnych Gimnazjum nr 12 w Tychach.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Wyrównywanie szans edukacyjnych Zespół Szkół nr 2 w Tychach.
STRATEGICZNY PROGRAM BADAWCZY PPT – BPP
Liceum Ogólnokształcące Nr II im. L. Kruczkowskiego
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
Małe dziecko w systemie edukacji
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
Andrzej Wodecki Polski Uniwersytet Wirtualny Ogólnopolska Konferencja
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
Jak stworzyć kodeks 2.0? Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Szkoła Kluczowych Kompetencji luty 2009 rok – grudzień 2012 rok. Zespoły Szkół Ponadgimnazjalnych w Lipsku i Siennie.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM. Program Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo – Być przedsiębiorczym realizowany jest przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości.
Inspiracje mądrego korzystania z Internetu na rzecz dzieci i młodzieży
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
Wygraj dobry zespół! Grywalizacja jako skuteczna i innowacyjna forma szkolenia pracowników.
Projekt polsko - słowacki NR SK01-KA _2 "Podróże z liczbami" w ramach programu Erasmus+ edukacja szkolna - partnerstwo strategiczne szkół.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Technologie informacyjno-komunikacyjne – wszelkie działania związane z  produkcją i wykorzystaniem urządzeń telekomunikacyjnych i informatycznych oraz.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Projekt Strategiczne partnerstwo edukacyjne Powiat Giżycki - Miasto Alytus Program - Erasmus + Akcja - Partnerstwa strategiczne dla edukacji szkolnej Współpraca.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
na rzecz cyfryzacji szkół
III. Wykorzystanie portalu
Projekt Kim będziesz?.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Zapis prezentacji:

Innowacyjne narzędzia dydaktyczne w zakresie przedsiębiorczości W gronie siła, a w grze nauka… Opracowanie: Karolina Cyran Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie

Stary a nowy świat edukacji – jeden świat dwa wymiary STARA EDUKACJA  NOWA EDUKACJA I. Audytorium (odbiorcy)  Jedno źródło wiedzy  Wiele źródeł wiedzy  Zespół (kadra, społeczność szkolna, uczelni)  Klienci, partnerzy, szeroka opinia publiczna  Pojedyncze zadanie  Wielozadaniowość  Myślenie punktowe  Myślenie globalne  Głęboka wiedza  Szeroka wiedza  Jednoznaczny wynik  Niejednoznaczny wynik  Odbiorca indywidualny  Społeczność uczących się II. Proces uczenia się  Wydarzenia  Procesy  Wiedza na całe życie  Wiedza na teraz, ulegająca dezaktualizacji  Od czasu do czasu  Stały, przez całe życie  Formalny  Nieformalny  Cel szkoleniowy (pogłębienie wiedzy)  Cel biznesowy (przygotowanie do rynku)  Szkolenie  Działanie  Produkcja i konsumpcja wiedzy                  Wyszukanie informacji i jej przetworzenie w wiedzę  Jakość przetwarzanej wiedzy  Ilość przetwarzanej wiedzy III. Projektowanie procesu uczenia  Trenerzy, wykładowcy  Konsultanci  Jednorodny dla wszystkich  Spersonalizowany  Ustalony model  Skalowalny  Nastawienie na tworzenie treści  Dostęp do treści  Kompleksowość  Fragmentaryczność

Interaktywne formy kształcenia Gry edukacyjne Wideo-konferencje Scenariusze lekcji Case Studies – Analizy Przypadku E-learning

Gry jako skuteczna platforma pedagogiczna symulują sytuacje realne np. „imitują doświadczenie i dostarczają wielu spośród umiejętności dostępnych w kontekście praktycznym, nawet, jeśli stworzenie takiego kontekstu w rzeczywistości byłoby niebezpieczne lub skomplikowane (np. w przypadku gier strategicznych i symulatorów lotu)” funkcja motywacyjna (motywują gracza, stanowiąc atrakcyjne tło psychologiczne nauczania). Gry stanowią pewne ułatwienie, gdyż pomagają w zoperacjonalizowaniu niektórych teoretycznych struktur Gra symulacyjna to najprościej rzecz ujmując, stworzenie iluzji rzeczywistości.

Odpowiedź brzmi: TAK „Chłopska Szkoła Biznesu” Gry planszowe Czy można w atrakcyjny dla młodzieży sposób pokazywać mechanizmy rządzące gospodarką? Czy poprzez historię i grę planszową można uczyć ekonomicznego myślenia? Odpowiedź brzmi: TAK „Chłopska Szkoła Biznesu” „Chłopska Szkoła Biznesu” to nie tylko gra planszowa. Dzięki różnorodności możliwych do poruszenia zagadnień (np. z zakresu ekonomii, historii czy wiedzy o społeczeństwie) może stanowić atrakcyjne narzędzie pracy dla pedagogów, a tym samym alternatywę dla tradycyjnych metod nauczania przedsiębiorczości.

Granie w zarabianie… Gry planszowe Cashflow to edukacyjna gra planszowa zaprojektowana tak, aby umożliwić graczowi poznanie tematyki związanej z rachunkowością i finansami. Uczy podstaw inwestowania w akcje, biznes i nieruchomości. Celem gry Cashflow jest uzyskanie kontroli nad osobistymi finansami i własnym przepływem pieniężnym. „Cashflow nie jest zabawką. To coś więcej niż zwykła gra - Postawi przed tobą wyzwania i nauczy myśleć tak, jak myślą bogaci ludzie. Za każdym razem, gdy będziesz w nią grał, będziesz nabywał większych umiejętności finansowych. Każda gra będzie inna, będziesz rozwiązywał odmienne problemy finansowe i uczył się strategii finansowych. Wzrosną twoje finansowe umiejętności i twoja pewność siebie.” Robert Kiyosaki, twórca Cashflow

http://farmersi.pl/ „FARMERSI” - ta gra w łatwy i przyjemny sposób uczy biznesowego sposobu myślenia, podstaw finansów i ekonomii oraz współpracy drużynowej.

Finanse bez tajemnic

Od bułki do spółki W grze użytkownik ma za zadanie osiągnąć jak największy zysk ze sprzedaży kanapek. Sprzedaje on swój towar w wybranych przez siebie miejscach, po określonej cenie.

Gra decyzyjna - Moja firma

„Cyfrowi tubylcy” E-learning („distance learning”) czyli nowoczesna, interaktywna forma nauczania na odległość, wykorzystująca wszytki dostępne media elektroniczne (Internet, CD-RoMy, pliki audio, pliki video). E-learning jest bardzo często kojarzony z nauką, gdzie komputer jest stroną która przekazuje wiedzę, czyli nie ma bezpośredniego, fizycznego kontaktu z nauczycielem.

Podstawy przedsiębiorczości w NBP

Szkolenia z zakresu przedsiębiorczości

Program do generowania testów z przedsiębiorczości

"Wirtualna wycieczka po Giełdzie Papierów wartościowych w Warszawie"

Scenariusze lekcji – gdzie ich szukać ? do przedmiotu Podstawy przedsiębiorczości - Fundacja Edukacji Rynku Kapitałowego Podstawy przedsiębiorczości - kształcenie podstawowe – NBP

Przydatne strony – scenariusze lekcji z zakresu przedsiębiorczości Scenariusze lekcji dla nauczycieli oraz komiksy - Forum Obywatelskiego Rozwoju Konto bankowe przepustką do świata finansów – scenariusz zajęć Przykładowe konspekty zajęć edukacyjnych Profesor.pl

Przydatne linki Materiały dla nauczycieli: Przedsiębiorczość Przedsiębiorczość – Polski Portal Edukacyjny Materiały pomocnicze z podstaw przedsiębiorczości Foliogramy i prezentacje Materiały dydaktyczne Materiały dydaktyczne 2 Mała przedsiębiorczość

Jaka powinna być więc szkoła XXI wieku? Przede wszystkim otwarta na innowacje – nie tylko w świecie technologii, ale i w odniesieniu do procesów nauczania i uczenia się; Współczesna edukacja nie powinna stać w opozycji do cyfrowego świata , w którym funkcjonują na co dzień uczniowie; Powinna mądrze korzystać – na wszystkich przedmiotach – z dobrodziejstw nowych technologii i przyczyniać się do powiększania wirtualnych zasobów edukacyjnych; Dzięki takim działaniom nauka będzie bardziej atrakcyjna dla uczniów, którzy będą coraz bardziej zmotywowani do nauki i do działania

Na zakończenie… – EDUKACJA 2050 Jak wyglądać będzie wtedy edukacja? Kilka hipotez: Uczyć nas będą także urządzenia, gdyż wszystkie obiekty będą potrafiły komunikować się z człowiekiem; Internet będzie siecią, której poszczególne elementy będą się ze sobą komunikowały, czyli również będą przetwarzać informacje w wiedzę; Nauczanie będzie ustawicznym procesem opartym przede wszystkim na dzieleniu się wiedzą przez ludzi bez względu na wiek i etap kształcenia;