„ZDOLNY UCZEŃ I JEGO SOJUSZNICY”
UZDOLNIENIA Dzieci ,które na podstawie ponadprzeciętnych osiągnięć szkolnych zostały przez swoich nauczycieli uznane za szczególnie uzdolnione. Dzieci, których oznaki uzdolnień nie zostały zauważone i uznane. Dzieci, których uzdolnienia nie zostaną uznane, ponieważ znajdują się w dziedzinach nieistotnych dla szkoły. Dzieci, których szczególne uzdolnienia w ogóle nie mogły się rozwinąć ze względu na brak motywacji w otoczeniu
NAJWAŻNIEJSZE WARTOŚCI CZY UMIEJĘTNOŚCI MATEMATYKA I JĘZYKI OBCE ODGRYWAJĄ WAŻNĄ ROLĘ, ALE NAJBARDZIEJ PODSTAWOWYMI SĄ: UMIEJĘTNOŚĆ FUNKCJONOWANIA W GRUPIE ODPOWIEDZIALNOŚĆ (KAŻDE DZIAŁANIE MA SWOJE KONSEKWENCJE) NIE JESTEŚMY SAMI NA TEJ PLANECIE
KLUCZOWE PROBLEMY Jaki wpływ ma szkoła na rozwój talentów? Co można zrobić w szkole, aby zapewnić trwałe wsparcie dla rozwoju utalentowanych uczniów? Jakie są powody tego, że niektórzy ze szczególnie uzdolnionych młodych ludzi mogą chodząc do szkoły, ciągle rozwijać swój talent, podczas gdy inni go marnują?
ZDOLNE, ZDOLNI Z PODKARPACIA JAKIE , JACY SĄ?
w tym 6 w szkole podstawowej 21 konkursów w tym 6 w szkole podstawowej
Szkoła Podstawowa=19752
SZKOŁA PODSTAWOWA
GIMNAZJUM = 19752
GIMNAZJUM
152 laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych i zawodów
Olimpiadę geograficzną Olimpiadę artystyczną WYGRLIŚMY 6 OLIMPIAD I ZAWODÓW: Olimpiadę geograficzną Olimpiadę artystyczną Literatury i Języka Polskiego Wiedzy o Polsce i Świecie Współczesnym Innowacji technicznych Wiedzy o wynalazczości
ROK ODKRYWANIA TALENTÓW
PODKARPACIE PRZYJAZNE UTALENTOWANYM UCZNIOM
„Cyfrowi tubylcy” Pokolenie Y = urodzeni w latach 1981- 2000 Pokolenie X = urodzeni w latach 1965- 1980
„Cyfrowi imigranci” Urodzeni pomiędzy 1946- 1964, seniorzy
„Analfabetami XXI wieku nie będą ci, którzy nie potrafią czytać i pisać, ale ci, którzy nie będą potrafili się uczyć, oduczać i uczyć na nowo” Alvin Toffler, Szok przyszłości
Dziękuję za uwagę Marek Kondziołka Kuratorium Oświaty w Rzeszowie