„ZDOLNY UCZEŃ I JEGO SOJUSZNICY”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kim jest uczeń uzdolniony i jak wspierać jego rozwój?
Advertisements

X Liceum OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
GIMNAZJUM NR ul. Szarych Szeregów 6
Ulotka informacyjna dla rodziców Sześciolatek w szkole.
KOKO W W RZESZOWIE RZESZOWIEKOKO W W RZESZOWIE RZESZOWIE W PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ PODJĘTYCH W RAMACH EUROPEJSKIEGO ROKU EDUKACJI OBYWATELSKIEJ 2005 rok MEiN.
GIMNAZJUM NR 18 im. Noblistów Polskich w Szczecinie
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Gimnazjum nr 3 z Oddziałami Dwujęzycznymi w Słupsku Klasa Zerowa w ramach projektu „Poszukiwacze Słupskich Talentów”
Wirtualne Koła Naukowe – środowisko uczenia się w wirtualnej przestrzeni. Henryk Szaleniec.
Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart.
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
Trochę o historii, tradycji i ludziach Norwida
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Program wychowawczy Gimnazjum na rok szkolny 2011/2012 UCZĘ SIĘ ODPOWIEDZIALNOSCI ZA SIEBIE I NNNYCH Rozwój ucznia INTELEKTUALNYPSYCHICZNYSPOŁECZNYFIZYCZNY.
Zespół Szkół w Starzynie
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
Zespół Szkolno - Gimnazjalny nr 7 Publiczne Gimnazjum nr 3
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
ZAJĘCIA DODATKOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GRABOWIE NAD PILICĄ ROK SZKOLNY 2012/2013.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
Praca z uczniem zdolnym
Dyrekcja Gimnazjum nr 5 Dyrektorem Szkoły jest pani mgr inż. Halina Wiśniewska Funkcję Wicedyrektora pełni pani mgr Beata Chamuła.
Im wcześniej dziecko rozpocznie naukę, tym ma większą szansę na rozwój swoich uzdolnień i umiejętności lub diagnozę i pomoc w problemach rozwojowych. Szkoła.
GMINNY KONKURS ORTOGRAFICZNY
GIMNAZJUM NR powodów… …dla których warto wybrać Gimnazjum Nr powodów…
Zdolni Chętni do pracy UCZNIOWIE PRZYNALEŻĄCY DO SZKOLNYCH ZESPOŁÓW KOMPETENCYJNYCH Joanna Kossowska Uniwersytet Gdański.
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Zasady rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych na podbudowie gimnazjum w województwie wielkopolskim 2014/2015.
punktów – maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za oceny z języka polskiego i trzech wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych,
„Moja szkoła – mój zawód, moja przyszłość”.
SU jest to niezależna organizacja, w której skład wchodzą wybrani uczniowie szkoły. Są oni wybierani w demokratycznych wyborach poprzedzonych intensywną.
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
ORGANIZACJA I FUNKCJONOWANIE SYSTEMU OŚWIATY W BAWARII
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Zespół Nauczycieli Przedmiotów Przyrodniczych rok szkolny 2013/2014.
PANI BARBARA PRZYJACIEL LASU. Nasza szkoła mieści się na parterze budynku Zespołu Szkół Leśnych w Biłgoraju. W ”Leśniku” od 1989r. pracuje Pani Barbara.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
ŻYCIE Z PASJĄ SMAKUJE LEPIEJ!
Zespół Szkół Ogólnokształcących im. Jana Kilińskiego w Mogielnicy
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Od szkoły otwartej do szkoły = LIDERA WSPÓLNOTY LOKALNEJ Ewa Kamińska, Zastępca Prezydenta Miasta Gdańska ds. Polityki Społecznej Piotr Kowalczuk, koordynator.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 221 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. BARBARY BRONISŁAWY CZARNOWSKIEJ W WARSZAWIE.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
2015 OLIMPIJSKIE LAURY CZARNIECCZYKÓW. ,,Kto nabytą wiedzę pielęgnuje, a nową bez ustanku zdobywa, ten może być nauczycielem innych.” Konfucjusz.
Program IB Middle Years to program edukacyjny dla uczniów w wieku od 11 do 16, który rozwija niezależnych, kreatywnych i otwartych na świat uczniów gotowych.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Wyzwania edukacji 15- latków DR MACIEJ JAKUBOWSKI EVIDENCE INSTITUTE UNIWERSYTET WARSZAWSKI 20 STYCZNIA 2016.
Oferta edukacyjna na rok szkolny 2016/2017 Gimnazjum nr 6 w Rzeszowie.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. H. Ch. Andersena to szkoła przyjazna Dzieciom i ich Rodzicom Jesteśmy Szkołą Odkrywców Talentów (pierwszą w Radomiu),
Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu.
Społeczne Liceum Ogólnokształcące im. Polskich Noblistów
„Małopolski program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych”
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
„Podpatrywanie szkoły” co mówią liczby o edukacji na Podkarpaciu i nie tylko?
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Publiczna Szkoła Podstawowa
Konkursy przedmiotowe organizowane dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów województwa wielkopolskiego w roku szkolnym 2014/2015.
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Szkolny Program Wspierania Zdolności i Talentów „Lubuscy poszukiwacze talentów” opracowali: Agnieszka Pisarczyk i Zdzisław Kapiński.
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
V Konferencja z cyklu „Łączy nas szkolnictwo zawodowe”
Zapis prezentacji:

„ZDOLNY UCZEŃ I JEGO SOJUSZNICY”

UZDOLNIENIA Dzieci ,które na podstawie ponadprzeciętnych osiągnięć szkolnych zostały przez swoich nauczycieli uznane za szczególnie uzdolnione. Dzieci, których oznaki uzdolnień nie zostały zauważone i uznane. Dzieci, których uzdolnienia nie zostaną uznane, ponieważ znajdują się w dziedzinach nieistotnych dla szkoły. Dzieci, których szczególne uzdolnienia w ogóle nie mogły się rozwinąć ze względu na brak motywacji w otoczeniu

NAJWAŻNIEJSZE WARTOŚCI CZY UMIEJĘTNOŚCI MATEMATYKA I JĘZYKI OBCE ODGRYWAJĄ WAŻNĄ ROLĘ, ALE NAJBARDZIEJ PODSTAWOWYMI SĄ: UMIEJĘTNOŚĆ FUNKCJONOWANIA W GRUPIE ODPOWIEDZIALNOŚĆ (KAŻDE DZIAŁANIE MA SWOJE KONSEKWENCJE) NIE JESTEŚMY SAMI NA TEJ PLANECIE

KLUCZOWE PROBLEMY Jaki wpływ ma szkoła na rozwój talentów? Co można zrobić w szkole, aby zapewnić trwałe wsparcie dla rozwoju utalentowanych uczniów? Jakie są powody tego, że niektórzy ze szczególnie uzdolnionych młodych ludzi mogą chodząc do szkoły, ciągle rozwijać swój talent, podczas gdy inni go marnują?

ZDOLNE, ZDOLNI Z PODKARPACIA JAKIE , JACY SĄ?

w tym 6 w szkole podstawowej 21 konkursów w tym 6 w szkole podstawowej

Szkoła Podstawowa=19752

SZKOŁA PODSTAWOWA

GIMNAZJUM = 19752

GIMNAZJUM

152 laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych i zawodów

Olimpiadę geograficzną Olimpiadę artystyczną WYGRLIŚMY 6 OLIMPIAD I ZAWODÓW: Olimpiadę geograficzną Olimpiadę artystyczną Literatury i Języka Polskiego Wiedzy o Polsce i Świecie Współczesnym Innowacji technicznych Wiedzy o wynalazczości

ROK ODKRYWANIA TALENTÓW

PODKARPACIE PRZYJAZNE UTALENTOWANYM UCZNIOM

„Cyfrowi tubylcy” Pokolenie Y = urodzeni w latach 1981- 2000 Pokolenie X = urodzeni w latach 1965- 1980

„Cyfrowi imigranci” Urodzeni pomiędzy 1946- 1964, seniorzy

„Analfabetami XXI wieku nie będą ci, którzy nie potrafią czytać i pisać, ale ci, którzy nie będą potrafili się uczyć, oduczać i uczyć na nowo” Alvin Toffler, Szok przyszłości

Dziękuję za uwagę Marek Kondziołka Kuratorium Oświaty w Rzeszowie