Robert Rosołowski Federacja Związków Zawodowych METALOWCY

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KOMPETENCJA SPOŁECZNA W ZESPOLE PROJEKTOWYM
Advertisements

Negocjacje w obrocie nieruchomościami
Negocjacje handlowe Szymon Woźniak.
Negocjacje handlowe Szymon Woźniak.
Moduł VII ROLA I ZNACZENIE PRACY ZESPOŁOWEJ.
Zarządzanie transakcyjne czy przywództwo transformacyjne?
Rozwiązanie umowy o pracę za wypowiedzeniem
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS POROZUMIENIE O PROGRAMIE ZAJĘĆ Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez.
Dr Michał Boni, Mateusz Walewski Wrocław 23 maja 2007 Projekt realizowany przy udziale środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej.
USTAWA Z DNIA 29 lipca 2005r. O PRZECIWDZIAŁANIU PRZEMOCY W RODZINIE Cele uregulowań prawnych: rozwój profilaktyki jako formy działań zapobiegających.
PLANY AWARYJNE TECHNIKI MANIPULACJI W NEGOCJACJACH
Case study.
Etapy negocjacji. Przygotowanie
KONFLIKTY W ORGANIZACJI
Układy zbiorowe pracy Kodeks Pracy z dnia 26 czerwca 1974 r. Dz. U ze zm. Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 04 kwietnia.
Dialog samorządu lokalnego z przedstawicielami pracownikami jednostek organizacyjnych w obszarze pomocy społecznej Gmina Miasto Częstochowa ul. Śląska.
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
Prawo pracy Stan prawny na 2010 rok.
NEGOCJACE ZBIOROWE NEGOCJACJE- stanowią proces dwustronnego(czasami trójstronnego) komunikowania się stron, których interesy są rozbieżne, w celu osiągnięcia.
Małgorzata Bogdanowicz
INTERAKCJE MIĘDZY ZMIENNYMI
Dr Anna Okońska-Walkowicz
Stypendium Marii Curie
Techniki Prezentacji Microsoft Student Consultant
Negocjacje. prof. WSIiZ, dr Dariusz Tworzydło
Nordic Walking.
RADY PRACOWNIKÓW nowy aktor dialogu społecznego
Podstawy przedsiĘbiorczoŚci
rachunkowość Leasing finansowy i operacyjny
Dyrekcja fabryki negocjuje nowy układ zbiorowy ze związkami zawodowymi reprezentującymi załogę. Związki domagają się wprowadzenia zmian na korzyść pracowników:
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
PRAWA człowieka zaczynają się od praw dziecka Janusz Korczak
Tajniki rekrutacji do IT - czyli ile warta jest moja wiedza, gdy nie potrafię jej zaprezentować?
2 Projekt CWDR Rekomendacje dla WKDS Projekt 2011 – 2012 Geneza projektu.
Dlaczego warto lobbować w UE ? NEMO Consulting.
Lider kompetencje i asertywność Rozważania
KONFERENCJA „Społecznie odpowiedzialny biznes na Warmii i Mazurach” Olsztyn - 26 listopada 2013r. Komunikacja jako czynnik budowania i utrzymywania.
Negocjacje jako forma interakcji w sytuacjach społecznych
Sztuka negocjowania dziennikarstwo i komunikacja społeczna UŁ
Projekt "Transgraniczne Centrum Wsparcia Rynku Pracy" realizowany jest przy pomocy finansowej Unii Europejskiej w ramach Programu Współpracy Transgranicznej.
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA
Organizacja pracy biurowej i techniki korespondencji
TORUŃSKA SZKOŁA WYŻSZA STUDIA PODYPLOMOWE HANDEL ZAGRANICZNY PROF. NDZW. DR HAB. ADAM SUDOŁ TECHNIKI SPRZEDAŻY I NEGOCJACJE HANDLOWE PREZENTACJA TECHNIKI.
PAWEŁ SOBOTKO Ponadzakładowy układ zbiorowy pracy w szkolnictwie wyższym. Ewolucja regulacji prawnej.
ROPS Poznań Porozumienie dotyczące współpracy – minimalny zakres umowy PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ W WIELKOPOLSCE wiedza.
PAPKIN – KANDYDAT NA DZIENNIKARZA OPRACOWAŁA: Aneta Pyrgiel.
Dla lidera SZTUKA PERSWAZJI Zygmunt Korzeniewski.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA Moje przygotowanie. Mój cel  Przed rozmową istotne jest określenie stanowiska pracy, które chcę zdobyć oraz uświadomienie sobie.
Umowa przedwstępna (pactum de contrahendo). art. 389 § 1 k.c.: Umowa, przez którą jedna ze stron lub obie zobowiązują się do zawarcia oznaczonej umowy.
Współpraca Miasta Poznania z organizacjami pozarządowymi Oddział koordynacji współpracy z organizacjami pozarządowymi.
Negocjacje 12 Typy partnerów. Typ emocjonalno-behawioralny. Co obserwować w zachowaniu? Pozycja przy stole. Odległość od stołu Ile powtarzalnych pozycji?
SSA (2) PRAWO PRACY 2 Dr Jacek Borowicz. Art. 9. § 1. K.P.
Temat 1. Negocjacje Dr Grzegorz Myśliwiec SGH By Grzegorz Myśliwiec Katedra Rozwoju Kapitału Ludzkiego,
Transakcje przez telefon Zygmunt Korzeniewski, UM w J.Górze.
Studia Podyplomowe 2013 Negocjacje 4 taktyka pakietowa Prowadzący: dr Grzegorz Myśliwiec SGH By Grzegorz Myśliwiec Katedra Rozwoju Kapitału Ludzkiego,
Biuro Dialogu Społecznego
Zwolnienia grupowe.
Mediacje w szkole Jak działa mediacja ?
Prawo pracy – ćwiczenia (VI)
NEGOCJACJE.
Opresyjna i nieopresyjna
Restrukturyzacja sądowa jako sposób oddłużenia oraz naprawy SPZOZ
ROZWIĄZYWANIE SPORÓW ZBIOROWYCH
Negocjacje w biznesie wykład
Źródła prawa pracy Dr Jacek Borowicz.
PRZEKONANIA KOBIET DOSWIADCZAJĄCYCH PRZEMOCY
PRZEGLĄD ORZECZNICTWA PODATKOWEGO
ROZWIĄZYWANIE SPORÓW ZBIOROWYCH
Obywatel w gospodarce rynkowej Prawa pracodawcy i pracownika Formy zatrudnienia Dokumenty aplikacyjne.
Zapis prezentacji:

Robert Rosołowski Federacja Związków Zawodowych METALOWCY Techniki i metody układów zbiorowych, budowanie umiejętności zespołu do spraw umów

Układy zbiorowe Porozumienie normatywne zawierane przez partnerów społecznych: pracodawców / organizacje pracodawców związki zawodowe (posiadają monopol na zawieranie układów zbiorowych)‏ określające warunki jakim powinny odpowiadać umowy o pracę, obowiązki i uprawnienia stron układu zbiorowego oraz inne obowiązki pracodawcy wobec grupy pracowników.

zostają zawarte w efekcie porwadzonych rokowań, czyli negocjacji. Układy zbiorowe Efekt dialogu społecznego i mają charakter negocjowanych aktów indywidualnego i zbiorowego prawa pracy zostają zawarte w efekcie porwadzonych rokowań, czyli negocjacji.

Negocjacje Proces interakcji w którym przynajmniej dwie strony widzą konieczność wspólnego zaangażowania dla osiągnięcia celu Dominacja – negocjacje twarde Dostosowanie – negocjacje miękkie Zdecentralizowane najkorzystniejsze niski poziom uzwiąskowienia sektor prywatny Scentralizowane w przypadku silnych związków zawodowych

Techniki negocjacji Próbny balon Wilk w owczej skórze Niepełne pełnomocnictwo Blef Śmieszne pieniądze Udawany szok Zdechła ryba Odłóżmy to na później Dobry – zły Połowa drogi Rosyjski front Skubanie

Podstawowe zasady 1. Wybierz odpowiedni styl negocjacji - jeżeli zależy nam na dobrych kontaktach z drugą stroną – wybierz styl miękki - jeżeli macie cele wykluczające się – wybierz styl twardy - jeżeli nie masz zaufania do drugiej strony – wybierz styl twardy - jeżeli jesteś stroną o silnej pozycji – wybierz styl twardy 2. bądź asertywny – to zachowanie w którym realizujemy swoje cele z poszanowaniem celów innej strony. 3. Negocjacje prowadź tak aby wygrały obie strony 4. Negocjatora strony przeciwnej traktuj jak partnera a nie jak wroga 5. Nie spieraj się o stanowiska a staraj się zrozumieć interesy przeciwnej strony 6. Przed rozpoczęciem negocjacji ustal skład ekipy (max 3 osoby) i ustal kompetencje

Podstawowe zasady 7. Im jesteś słabszy tym łagodniej wchodź w negocjacje i zaczynaj od uzgadniania spraw błahych 8. Pamiętaj nie ustępuj pierwszy 9. Najpierw stawiaj warunki później składaj oferty 10. W trakcie wystąpienia wstępnego mów krótko do 15 min bez komentarzy i uzasadnień 11. Wiedz o czym mówisz zanim otworzysz usta 12. Zapisz sobie wszystkie punkty które chcesz poruszyć

Podstawowe zasady 13. Siedź wyprostowany lub stój bo to pomaga w skoncentrowaniu się 14. Nie przerywaj i patrz prosto w oczy rozmówcy 15. Stosuj pytania hipotetyczne 16. Na kłopotliwe pytania nie odpowiadamy lub odpowiadamy pytaniem 17. Wymieniaj informacje nie udzielając ich 18. Stosuj strategie „kija i marchewki” pokazując korzyści jakie osiągnie druga strona przystając na twoją propozycje i jakie mogą być konsekwencje

Dziękuję za uwagę