BIBLIOTERAPIA JAKO FORMA TERAPII PEDAGOGICZNEJ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
Advertisements

Biblioteka szkolna „W bibliotece znajdziesz wszystko, czego chcesz, starą prawdę, mądrą bajkę, piękny wiersz” (Krystyna Wodnicka)  
Mandale.
W ZBIORACH BIBLIOTEKI G Ł ÓWNEJ W ZBIORACH BIBLIOTEKI G Ł ÓWNEJ TEMATYCZNE WYSZUKIWANIE LITERATURY W KATALOGU ONLINE.
MANDALA.
Zespołu Szkół z Oddziałami Integracyjnymi w Łomnicy
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
Biblioteka Pedagogiczna w Kazimierzy Wielkiej
W drodze do nadania imienia
Szanowni Państwo! Serdecznie zapraszamy na Autorskie Warsztaty Bajkoterapeutyczne dla pracowników placówek edukacyjnych, prowadzone pod merytoryczną opieką
Szkoła Podstawowa nr 1 im. Adama Mickiewicza w Łodzi
Program operacyjny CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA.
Rok szkolny 2003/2004: - liczba szkół liczba szkół liczba uczniów liczba uczniów liczba wolontariuszy liczba wolontariuszy.
SZKOŁA PODSTAWOWA W ZEGRZU POMORSKIM
Gminna Biblioteka Publiczna w Tuszowie Narodowym rok założenia 1949
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
opracowały mgr Beata Augustynów mgr Dominika Terembuła
Cała Polska czyta dzieciom
EDUKACJA CZYTELNICZA W GIMNAZJUM NR 1 W PRZEMYŚLU
Międzynarodowe Święto Bibliotek.
Aneta Szewczyk KLASA IIIG : ).
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 144.
Drodzy Rodzice! Nie będziemy udowadniać, że jesteśmy najlepsi… Jesteśmy jedyni!!!
REALIZACJA PROJEKTU NASZA WIEDZA – NASZA PRZYSZŁOŚĆ Szkoła Podstawowa im. Św. Królowej Jadwigi w Bieśniku.
Biblioteka Zespołu Szkół nr 1 w Pile
w Szkole Podstawowej im. Małego Powstańca Święcieńcu
Wykorzystanie Technologii Informacyjnej
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
Dlaczego warto czytać dzieciom?
Formy pracy z książką (lekturą)
Dom Pomocy Społecznej os. Sportowe 9 Kraków Nowa Huta
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu /wtorek/ od godziny do W grupie: TYGRYSKI JEŻYKI.
Biblioterapia.
OD ZABAWY DO KLASOWEJ OFICYNY WYDAWNICZEJ.  POZNANIE CIEKAWYCH SPOSOBÓW UCZENIA SIĘ ORTOGRAFII ICH UPOWSZECHNIANIE  ROZWIJANIE UMIEJĘTNOŚCI POPRAWNEGO.
Biblioterapia wychowawcza jako metoda kształtowania empatii
METODY I FORMY PRACY Z CZYTELNIKIEM W BIBLIOTECE SZKOLNEJ
 działalność informacyjna i bibliograficzna,  promocja edukacji czytelniczej,  szkolenia dla nauczycieli  działalność edukacyjna i kulturalna; w.
Spotkanie z Dziećmi z Bullerbyn Chociaż Astrid Lindgren urodziła się ponad sto lat temu, a świat, w którym dorastała, przeminął bezpowrotnie, jej książki.
Biblioteka szkolna „W bibliotece znajdziesz wszystko, czego chcesz, starą prawdę, mądrą bajkę, piękny wiersz” (Krystyna Wodnicka)  
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Tel./fax (0 42)
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
ZADANIE IV KONKURS CZARODZIEJSKIEJ RÓŻDŻKI I CZAPKI Tydzień z książką- Mój przyjaciel Franklin.
W BIBLIOTECE SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 4 IM. MARII KONOPNICKIEJ W SIERADZU Przykłady dobrych praktyk.
WYCHOWANIE MŁODEGO CZYTELNKIA
Innowacja pedagogiczna
Ul. Standego Łódź tel
Partnerstwo a działania edukacyjne realizowane przez Wojewódzką Bibliotekę Publiczną i Centrum Animacji Kultury w Poznaniu Poznań r.
Szkolny projekt edukacyjny „Książki naszych marzeń’’
Realizacja projektu edukacyjnego „Wybrane bajki i baśnie” Daleszyce, 1 marca 2016r. Klasa I „ D” pod kierunkiem Małgorzaty Pietruch.
Debata szkolna Zestawienie Odpowiedzi na pytania udzielone przez uczniów klas I-VI (SP7 Głogów)
Ul. Standego Łódź tel
Obrazy Marcina Szancera do baśni H. Ch. Andersena
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 170 UL. MIEDZIANA 1/3 90 – 038 ŁÓDŹ telefon: mail:
Szkoła Podstawowa nr 45 im.Jana Matejki w Łodzi ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel./fax:
Koordynatorki Wojewódzkie nagrodzone za najlepiej prowadzoną kampanię
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Przedszkolu nr 6 im
- Razem możemy tak wiele!
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Gdzie pracujemy? Bojszowy to mała gmina – liczy około 7500 mieszkańców. TU JESTEŚMY Do Gminnej Biblioteki Publicznej w Bojszowach zapisanych jest 1300.
"Biblioterapeuta jako gatunek wymierający
„Rola bajki w rozwoju i wychowaniu dzieci przedszkolnych”
Wybór tytułów książek do biblioteki szkolnej przez głosowanie.
ZESPÓŁ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
Dlaczego warto czytać dziecku ?
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
Czas wolny dawniej, a dziś - różnice czy podobieństwa.
I CZYTELNICTWA NA ROZWÓJ
Rok Janusza Korczaka w naszej szkole
Szkoła Podstawowa nr 236 z Oddziałami Integracyjnymi im
Zapis prezentacji:

BIBLIOTERAPIA JAKO FORMA TERAPII PEDAGOGICZNEJ

PROGRAM PROFILAKTYCZNY BAJKOTERAPIA PROGRAM PROFILAKTYCZNY DLA KLAS I-III

POCHODZENIE SŁOWA BIBLIOTERAPIA Z JĘZYKA GRECKIEGO BIBLIOTERAPIA - LECZENIE KSIĄŻKĄ BIBLION – KSIĄŻKA THERAPEO - LECZĘ

DEFINICJA BIBLIOTERAPII WEDŁUG MARII MOLICKIEJ BIBLIOTERAPIA DEFINICJA BIBLIOTERAPII WEDŁUG MARII MOLICKIEJ BIBLIOTERAPIA JEST METODĄ PSYCHOTERAPEUTYCZNĄ, KTÓRA PRZEZ LITERATURĘ BUDUJE LUB ODBUDOWUJE ZASOBY OSOBISTE ,OBRAZ SIEBIE I ŚWIATA ORAZ REDUKUJE PRZYKRE NAPIĘCIA EMOCJONALNE

FORMY PRACY Z UCZNIEM GŁOŚNE CZYTANIE BAJEK , BAŚNI TEKSTÓW TERAPEUTYCZNYCH SŁUCHANIE TEKSTÓW LITERACKICH NAGRANYCH NA PŁYTACH CD OGLĄDANIE BAŚNI NA VIDEO ZABAWA W TEATR- PRZYGOTOWANIE INSCENIZACJI BAŚNI UDZIAŁ W PRZEDSTAWIENIACH TEATRALNYCH GRY I ZABAWY TERAPEUTYCZNE, INTEGRACYJNE WYKORZYSTANIE TERAPEUTYCZNYCH PROGRAMÓW KOMPUTEROWYCH SŁUCHANIE TEKSTÓW TERAPEUTYCZNYCH I MUZYKI RELAKSACYJNEJ WYKONYWANIE PRAC PLASTYCZNYCH –MANDALA, ILUSTRACJE DO TEKSTÓW LITERACKICH, INNE TECHNIKI PLASTYCZNE

„KSIĘŻNICZKA NA ZIARNKU GROHU” INSCENIZACJA BAŚNI J „KSIĘŻNICZKA NA ZIARNKU GROHU” INSCENIZACJA BAŚNI J.CH ANDERSENA W WYKONANIU UCZESTNIKÓW BAJKOTERAPII

200 ROCZNICA URODZIN J.CH ANDERSENA UDZIAŁ UCZESTNIKÓW ZAJĘĆ BAJKOTERAPII W MIĘDZYSZKOLNYM KONKURSIE CZYTELNICZO-PLASTYCZNYM

„TY ŻYJESZ CHOCIAŻ MARTWE MASZ POWIEKI BO W SERCACH DZIECI TRWAĆ BĘDZIESZ NA WIEKI”

M A N D A L A MANDALA - OZNACZA ŁUK, KOŁO, JEST SYMBOLICZNYM OBRAZEM ŚWIATA MANDALE MOŻNA RYSOWAĆ ,RZEŹBIĆ, USYPYWAĆ Z BARWIONEGO PIASKU. INNE CIEKAWE ROZWIĄZANIA TO WYPEŁNIANIE PLASTELINĄ , WYCINANIE, WYKLEJANIE ZIARNAMI WYKORZYSTANIE MANDALI W PRACY Z DZIEĆMI DAJE DUŻE EFEKTY WYCHOWAWCZE,DAJE MOŻLIWOŚĆ KONCENTRACJI UWAGI.

MANDALE WYKONANE NA ZAJĘCIACH BAJKOTERAPII

ALEKSANDER PUSZKIN „BAJKA O RYBAKU I RYBCE” PISZEMY, RYSUJEMY ŻYCZENIA DO ZŁTEJ RYBKI- WIERZYMY, ŻE SIĘ SPEŁNIĄ. PRZYSŁOWIA MĄDROŚCIĄ NARODÓW: „APETYT ROŚNIE W MIARĘ JEDZENIA” „CHYTRY DWA RAZY TRACI” LEPSZY WRÓBEL W GARŚCI NIŻ GOŁĄBEK NA DACHU”

GŁOŚNE CZYTANIE W CZYTELNI NA ZAJĘCIACH BAJKOTERAPII POPULARYZUJEMY OGÓLNOPOLSKĄ AKCJĘ GŁOŚNEGO CZYTANIA „CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM” PO PROSTU CZYTAMY DZIECIOM

„ KRÓLOWA ŚNIEGU” UTWORY LITERACKIE ILUSTRUJEMY RÓŻNYMI FORMAMI PLASTYCZNYMI PREZENTUJEMY KRÓLOWE ŚNEGU WYKONANE Z KARTONU, BIBUŁY, FOLII ALUMINIOWEJ, SERWETEK, WSTĄŻEK. WYKONANE PRACE ZDOBIĄ POMIESZCZENIA BIBLIOTEKI

KONIEC DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ PREZENTACJA WYKONANA ZOSTAŁA NA WARSZTATACH PRZEDMIOTOWO-METODYCZNYCH W ZAKRESIE „KORZYSTANIE Z USŁUGI WINDOWS SHARE POINT SERVICES- TWORZENIE PREZENTACJI I PUBLIKACJA NA WITRYNIE WSS”