Scenariusz zajęć dla klasy I szkoły podstawowej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
Advertisements

Kształcenie umiejętności pisania w świetle nowej podstawy programowej
SZKOLENIE DOWÓDCÓW OSP TEMAT 6: Organizacja szkoleń doskonalących w OSP Autor: Robert Łazaj.
Zasady konstruowania programów projakościowych
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
SZEŚCIOLATKI W SZKOLE.
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Rada Szkoleniowa w SP Opracowanie spisu umiejętności absolwenta w kl. III w celu łatwiejszego pokonania progu kl.IV Alina Tokarska SP2.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Teatr Dzień 1- W teatrze Dzień 2- Przygotowujemy przedstawienie
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
Wydawnictwo STENTOR prezentuje
Do wiernych i oddanych przyjaciół Zippiego w naszej szkole należą: dzieci z oddziału przedszkolnego działającego przy naszej szkole oraz uczniowie klasy.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Rok szkolny 2003/2004: - liczba szkół liczba szkół liczba uczniów liczba uczniów liczba wolontariuszy liczba wolontariuszy.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
SCENARIUSZ ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH KLASA 1
WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO I EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
Hospitacja – na co warto zwrócić uwagę!
TWORZENIE KLASOWEGO KODEKSU 6B
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
Wykorzystywać dyktafony za zgodą nauczyciela do nagrywania lekcji.
6-LATEK W SZKOLE.
Ocenianie Kształtujące
Prezentacja multimedialna dotycząca gotowości szkolnej.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Co chcieliśmy osiągnąć?
Dziecko jest gotowe do podjęcia nauki w klasie I, jeśli:
„Kowalik bezskrzydły”
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych: leksykalnych,  gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych, umożliwiającym.
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację.
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Gotowość szkolna Długotrwały proces przemian psychofizycznych, które prowadzi do przystosowania się dziecka do systemu nauczania początkowego. Zawsze.
ELEMENTY PODSTAWY PROGRAMOWEJ
Metoda ćwiczeń praktycznych Scenariusz zajęć
Czasem trzeba poznać różne opinie na temat zdrowia i ruchu
Katarzyna Hebda, Jolanta Kowalska, Anna Karbownik, Iwona Luty, Iwona Strugarek, Iwona Lech, Milada Ledóchowska-Muszyńska, Beata Piękoś, Beata Winkler.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
6-LATEK W SZKOLE „Nie ta­kie ważne, żeby człowiek dużo wie­dział, ale żeby dob­ rze wie­dział, nie żeby umiał na pa­mięć, a żeby ro­zumiał, nie żeby go.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I litery i sylaby 1 godz. lekcyjna.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Przykładowe metody prowadzenia spotkań partnerskich 1. Metody przekazywania informacji: wykłady, prezentacje, materiały audiowizualne, teksty do czytania.
Anna Gościmska Antonina Telicka - Bonecka.  Wiedza z zakresu historii jest wymagana w zadaniach nieliterackich  Brak wiedzy z zakresu historii może.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
EDUKACJA MATEMATYCZNA skuteczna, przyjazna dziecku i nauczycielowi Arkadiusz Mroczyk.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I segregacja śmieci 1 godz. lekcyjna.
Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych wiedza o języku w szkole podstawowej i gimnazjum.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Ocenianie Kształtujące
Praca metodą projektu edukacyjnego
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
Opracowała: Mirosława Lasecka
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
ERA SZKOLNEGO KOMPUTERA!
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
SZKOLENIE DOWÓDCÓW OSP TEMAT 6: Organizacja szkoleń doskonalących w OSP Autor: Robert Łazaj.
Międzyprzedszkolny konkurs wiedzy na temat zdrowego i ekologicznego żywienia.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Co chcieliśmy osiągnąć?
LEKCJE TWÓRCZOŚCI W Szkole podstawowej nr 108
Zapis prezentacji:

Scenariusz zajęć dla klasy I szkoły podstawowej Blok tematyczny: „Z biegiem Wisły” Temat dnia: „Warszawa” Edukacja Polonistyczno - społeczna

Diagnoza klasy Troje uczniów zdolnych, którzy bardzo dobrze radzą sobie z wymaganiami i mają szybkie tempo pracy (jeden 7- latek) Czworo uczniów mających trudności w nauce czytania i pisania w tym troje posiadających opinie PPP ( dwoje 7-latków) Klasa I liczy piętnaścioro uczniów w tym: dziewięcioro 8-latków i sześcioro 7-latków Jeden uczeń, który dobrze radzi sobie z zadaniami, ale ma wolne tempo pracy (7- latek) Ośmioro uczniów, którzy dobrze radzą sobie z zadaniami (dwoje 7-latków)

Cele główne: przyswojenie informacji na temat ważnych obiektów znajdujących się w stolicy Polski oraz ich funkcji i przeznaczenia zmotywowanie do pracy uczniów wycofanych z aktywnego udziału w zajęciach

Cele operacyjne: Uczeń: zna zwroty i gesty, którymi posługujemy się na przywitanie uważnie słucha i korzysta z przekazywanych informacji potrafi wymienić ważne miejsca i obiekty znajdujące się w Warszawie oraz wskazać ich funkcję i przeznaczenie wie, że Warszawa jest stolicą Polski i jakie pełni funkcje układa zdania z rozsypanek wyrazowych poprawnie pod względem graficznym i ortograficznym przepisuje zdania tworzy ustną wypowiedź posługując się pełnymi zdaniami

Metody pracy: podające: opis, objaśnienie eksponujące: film, grafika programowe: użycie podręcznika, karta pracy aktywizujące: mapa mentalna integracyjne: graffiti, zabawa muzyczno - ruchowa

Formy pracy: zbiorowa – (zadanie 1 , 2, 5 ) indywidualna – (zadanie 3, 6, 7, 8 ) grupowa – w grupach homogenicznych - (zadanie 4)

Pomoce dydaktyczne i czas pracy: rozsypanka wyrazowa do pracy w grupach, film o Warszawie, karta pracy z podręcznika, kartka z bloku, pastele, stoliki ustawione w cztery kwadraty projektor, ekran i dostęp do Internetu dwie jednostki lekcyjne

Nowej Podstawy Programowej Część wstępna Zadanie 1 Realizacja treści Nowej Podstawy Programowej Powitanie – stworzenie miłej , przyjaznej atmosfery podczas zabawy muzyczno – ruchowej z repertuaru Klanzy. Czas pracy: 5 minut Przypomnienie, że podczas witania się patrzymy sobie w oczy. 3.1.a – wyraża ruchem nastrój i charakter muzyki 5.4 – wie jak należy zachowywać się w stosunku do dorosłych i rówieśników (formy grzecznościowe)

Wprowadzenie do zajęć Podanie tematu zajęć i celu zajęć. Czas pracy: 5 minut Szczegółowe wyjaśnienie dzieciom czego się dzisiaj nauczą.

Nowej Podstawy Programowej Część główna Zadanie 2 Realizacja treści Nowej Podstawy Programowej Wspólne oglądanie filmu pt. ”Spacer po Warszawie”. Omawianie pojawiających się ważnych miejsc i obiektów (Stare Miasto, Pałac Kultury, Zamek Królewski, Łazienki Królewskie, Sejm). Czas pracy: 7-10 minut 5.8 – uczeń wie jakiej jest narodowości, zna stolicę Polski 1.1.a – uważnie słucha wypowiedzi, koduje i korzysta z przekazywanych informacji

Nowej Podstawy Programowej Część główna Zadanie 3 Realizacja treści Nowej Podstawy Programowej Uzupełnianie karty pracy w podręczniku. Czas pracy: 5 - 7 minut Indywidualizacja pracy pod względem ilości zapisanych nazw. Udzielanie pozytywnych informacji zwrotnych na temat pracy. 1.3.f – pisze czytelnie i estetycznie, dba o poprawność gramatyczną, ortograficzną oraz interpunkcyjną 1.3.g - przepisuje teksty

Karta pracy Uczniowie uzupełniają samogłoskami nazwy miejsc i budynków znajdujących się w Warszawie i przepisują wyrażenia do zeszytu zwracając uwagę na wielką literę obu członów nazw własnych.

Nowej Podstawy Programowej Część główna Zadanie 4 Realizacja treści Nowej Podstawy Programowej Praca w 4 grupach homogenicznych. Układanie zdań z rozsypanki wyrazowej. Naklejanie zdań na dużym arkuszu papieru. Czas pracy: 20 minut Indywidualizacja pracy pod względem długości zdań - zdanie proste i zdania rozwinięte. Każdy uczeń w grupie dostaje gwiazdkę – naklejkę za dobrze wykonane zadanie. 1.1.b –uczeń zna wszystkie litery alfabetu, rozumie czytany tekst 1.1.e – rozumie pojęcia: wyraz zdanie 1.2. czyta teksty z uwzględnieniem intonacji i interpunkcji

„Warszawa to nasza stolica” „W Warszawie znajduje się port lotniczy” Efekty pracy grupowej „Warszawa to nasza stolica” „W Warszawie znajduje się port lotniczy”

Efekty pracy grupowej „W Warszawie działa podziemna kolej, czyli metro.” „Na ulicach Warszawy panuje duży ruch i gwar.”

Nowej Podstawy Programowej Część główna Zadanie 5 Realizacja treści Nowej Podstawy Programowej Zabawa integracyja na dywanie, polegająca na kreatywnym wymyślaniu zakończeń tego samego zdania: „Gdybym mieszkał w Warszawie to…” Czas pracy: 15 minut Zachęcanie do śmiałych wypowiedzi, pomoc uczniom, którym brakuje odwagi lub pomysłu tak, by wszystkie dzieci brały udział w zabawie. Udzielanie informacji zwrotnej dotyczących poprawności wypowiedzi 5.4 – uczeń współpracuje w zabawie, przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej 1.3.a – tworzy wypowiedź ustną

„Gdybym mieszkał w Warszawie to…???” Uczniowie podczas zabawy integracyjnej „Gdybym mieszkał w Warszawie to…???”

Nowej Podstawy Programowej Część główna Zadanie 6 Realizacja treści Nowej Podstawy Programowej Praca plastyczna na temat: „Najważniejsze miejsca i obiekty znajdujące się w Warszawie” wyszukiwanie miejsc wskazanych przez dzieci w Internecie. Czas pracy: 25 minut Udzielanie wsparcia i pomocy w wykonywaniu zadania osobom potrzebującym. 4.a –uczeń ilustruje sceny i sytuacje 4.b. – podejmuje działalność twórczą posługując się środkami wyrazu plastycznego: kształt, barwa stosując określone techniki plastyczne

Nowej Podstawy Programowej Podsumowanie Zadanie 7 Realizacja treści Nowej Podstawy Programowej Indywidualna prezentacja prac uczniów. Zawieszania prac na dużym arkuszu papieru, tak aby powstało wspólne dzieło „Warszawa – stolica Polski” Czas pracy: 15 minut Eksponowanie elementów pracy, z których uczniowie są szczególnie zadowoleni. 1.3.a –uczeń tworzy wypowiedzi w formie ustnej 1.3.d – dba o kulturę wypowiadania się

„Warszawa – stolica Polski” Efekty pracy całego zespołu „Warszawa – stolica Polski”

Nowej Podstawy Programowej Podsumowanie Zadanie 8 Realizacja treści Nowej Podstawy Programowej Rozmowa kierowana na temat realizacji celów. Dlaczego Warszawa jest ważnym miastem? Jak wygląda to miasto w dzień, a jak nocą? Co ciekawego można zobaczyć w Warszawie? Dlaczego warto tam pojechać? Czas pracy: 10 minut 1.3.c – uczeń uczestniczy w rozmowach: zadaje pytania, udziela odpowiedzi, prezentuje własne zdanie, poszerza zakres słownictwa i struktur składniowych

Scenariusz prezentowanych zajęć zawiera wnioski jakie wyciągnęłam z : ewaluacji zewnętrznej szkoły szkoleń dotyczących: „Oceniania kształtującego” oraz „Indywidualizacji procesu edukacji w szkole” koleżeńskiej wymiany doświadczeń analizy pracy własnej konsultacji metodycznej opracowała: Wioletta Wasela