INSPIRACJĄ DO PODEJMOWANYCH DZIAŁAŃ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

Konferencja psychologów/pedagogów szkolnych w Rudzie Śląskiej
Wczesna interwencja i wsparcie edukacji małego dziecka.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Absencja uczniów.
Obniżanie wieku szkolnego Finansowanie zmian, korzyści płynące z wdrożenia reformy, wskazówki i porady Dla organów prowadzących szkoły podstawowe Luty.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
ocenianie, które pomaga się uczyć
Warto wiedzieć… Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Model pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jest częścią projektu: „Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA W SZKOLE– FUNKCJONOWANIE ZESPOŁU
z Oddziałami Integracyjnymi
Dla uczniów bardzo ważna jest otwarta komunikacja z wychowawcami, nauczycielami i dyrektorami. Stworzenie atmosfery sprzyjającej otwartej komunikacji może.
Ścieżki edukacyjne uczniów z uszkodzonym słuchem dr Magdalena Olempska Konferencja nt.: Działalność orzecznicza Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
PEDAGOG SZKOLNY.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Edukacja chrześcijańska
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
W roku szkolnym podjęliśmy działania, których celem było poprawienie funkcjonowania szkoły. Aby pozyskać potrzebne informacje : - Zwróciliśmy.
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Spotkanie z Rodzicami Zespół Placówek Oświatowych w Bieżuniu
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
System wspomagania szkół i doskonalenia zawodowego nauczycieli w zakresie edukacji uczniów niepełnosprawnych Kształcenie uczniów niepełnosprawnych - wyzwania,
Tytuł: Wspomaganie szkół w zakresie kształcenia uczniów niepełnosprawnych Autor: Agnieszka Mąkowska.
KONTROLE PLANOWE odbyły się pod kątem sprawdzenia: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Kontrole planowe Szkoły podstawowe Ośrodki doskonalenia nauczycieli Poradnie psychologiczno-pedagogiczne Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i jego rodziny
Forum Pedagogów 1 października 2015r.
DORADZTWO ZAWODOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GĘBICACH PUBLICZNYM GIMNAZJUM IM. LEŚNIKÓW POLSKICH rok szkolny 2015/2016.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Kształcenie integracyjne jest alternatywną formą nauczania i wychowania w warunkach szkoły ogólnodostępnej. Włączenie uczniów niepełnosprawnych do zespołu.
Podstawy prawne rekrutacji do klas integracyjnych Ustawa o systemie oświaty (t.j. z 2015 r. poz.2156 ze zmianami); Zgodnie z zapisami ustawy od roku szkolnego.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Bariery w edukacji włączającej na podstawie zgłoszeń do punktu konsultacyjnego Wszystko Jasne Agnieszka Niedźwiedzka Stowarzyszenie NIE-GRZECZNE DZIECI.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Zmiany w prawie oświatowym
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

INSPIRACJĄ DO PODEJMOWANYCH DZIAŁAŃ EDUKACJA WŁĄCZAJĄCA INSPIRACJĄ DO PODEJMOWANYCH DZIAŁAŃ ZESPÓŁ SZKÓŁ W ŁAJSKACH Anna Kołodziejska, Virginia Stafiej

INSPIRACJĄ DO PODEJMOWANYCH DZIAŁAŃ EDUKACJA WŁĄCZAJĄCA INSPIRACJĄ DO PODEJMOWANYCH DZIAŁAŃ Edukacja włączająca jest faktem. Zgodnie z obowiązującymi przepisami to rodzice dziecka niepełnosprawnego podejmują decyzję o wyborze formy i miejsca kształcenia dziecka. Zadaniem szkoły rejonowej jest zapewnienie specjalistycznego wsparcia, odpowiedniego do potrzeb dziecka.

KORZYŚCI PŁYNĄCE Z ORGANIZACJI EDUKACJI WŁĄCZAJĄCEJ W OGÓLNODOSTĘPNEJ SZKOLE Uczniowie uczęszczają do szkoły blisko swojego miejsca zamieszkania. Zwiększona liczba specjalistów w szkole. Uczniowie spoza rejonu (rodzice wybierają najlepszą szkołę dla swojego dziecka). Oszczędności wynikające z braku dowożenia do innych szkół czy miejscowości.

ORGANIZOWANIE EDUKACJI UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI – INSPIRACJE, MOTYWACJA Jeśli ustalimy wspólne cele, to wiemy, dokąd razem zmierzamy. 2. Potrafimy dać sobie odpo­wiedź na pytanie, co konkretnie chcemy osiągnąć – jakiej zmiany w funkcjonowaniu szkoły się spodziewamy i co wskaże, że ta zmiana nastąpiła. 3. Gdy już to wiemy, wówczas możemy zastanowić się, jak to osiągnąć, czyli wytyczyć zadania, które wynikają z celów.

ORGANIZOWANIE EDUKACJI UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI – INSPIRACJE, MOTYWACJA 4. Wspólne zaplanowanie zadań daje nam jasność, kto za co odpowiada – jakie zadania ma specjalista, jakie specjalista asystujący dziecku z niepełnosprawnością, jakie nauczyciel, a jakie instytucje wspierające np. PPP, MOPS czy gmina. 5. Dzięki temu dziecko ma szansę uzyskać bardziej spójną i kompleksową pomoc, a dorośli zaangażowani w proces edukacyjno-wychowawczy – jasny podział odpowiedzialności i wzajemne wsparcie.

NAUCZYCIEL – WYCHOWAWCA W EDUKACJI WŁĄCZAJĄCEJ Specjalista wspomagający ucznia z niepełnosprawnością nie może zastąpić nauczyciela. Specjalistą może być również uczeń (kolega, koleżanka mogą wspomagać dziecko z niepełnosprawnością). Edukacja społeczna (całe środowisko klasowe włączone w proces wychowawczy, w tym rodzice).

BEZPIECZEŃSTWO W EDUKACJI WŁĄCZAJĄCEJ „Mini-szkolenia” – nauczyciel wychowawca zobowiązany jest do organizacji życia w szkole ucznia z niepełnosprawnością; Klasa (ciągłe warsztaty); Stawiamy na samodzielność; Samokształcenie.

ZESPÓŁ SZKÓŁ W ŁAJSKACH Dziękujemy za uwagę! ZESPÓŁ SZKÓŁ W ŁAJSKACH GMINA WIELISZEW Email: splajski@wp.pl Tel. 22 782 22 83