Jak skutecznie budować pozycję firmy na rynku lokalnym?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Strategia rozwoju Spółki Jutrzenka SA w dobie globalizacji gospodarki
Advertisements

Zaangażowanie jednostek samorządowych i urzędów pracy w działania na rzecz rozwoju ekonomii społecznej KRZYSZTOF MARGOL.
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR: formy, korzyści
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Zdobądź przewagę nad konkurencją ! Bądź społecznie odpowiedzialny!
Zatrudnienie Fair Play Promocja kultury przedsiębiorczości i etyki rynku pracy.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PHU MAXIMUM
Zespół konsultantów: Michał Kłos Przemysław Kurczewski Robert Lewicki
Idea klastra Wszystko, co obecnie masz czy kiedykolwiek będziesz mieć, wszystko, czym się staniesz, co zrobisz i czego doświadczysz, uzyskasz wraz z innymi.
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
MARKETING STRATEGICZNY
Podstawy wyboru strategii marketingowej
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
Zarządzanie projektami
Organizacja i zarządzanie firmą
WYDZIAŁ INŻYNIERII PRODUKCJI I LOGISTYKI
2010 Benchmarking klastrów w Polsce Dr Aleksandra Nowakowska Zespół Konsultantów PARP Benchmarking jako instrument poprawy jakości zarządzania Warszawa,
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
Szkolenia, Coaching, PR.
Piotr Nędzewicz Poznański Park Naukowo-Technologiczny
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości Opiekun: Prof. nadzw. dr hab.. Stanisława Wilmańska-Sosnowska.
Konferencja Projektu Razem-inicjatywy w zakresie ekonomii społecznej współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rynek pracy w zakresie Społecznej Odpowiedzialności Biznesu Andrzej Stanisław Barczak Katowice, 4 marzec 2010.
Współpraca brokerów i ubezpieczycieli. Partnerstwo w interesie klienta reguły wymiany podstawą budowania partnerstwa w relacjach ubezpieczający – broker.
Wzrost innowacyjności regionu jako efekt rozwijania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie strategicznego zarządzania środowiskowego w organizacjach.
Kluczowe czynniki sukcesu
Analiza i planowanie startegiczne 3
Strategia przedsiębiorstwa
Społeczna Odpowiedzialność Biznesu CSR- Corporate Social Responsibility
Bydgoszcz ANIMATOR ROZWOJU TECHNOLOGICZNEGO Czynności:  Projektowanie, wdrażanie, promocja i ocena nowych rozwiązań technologicznych, wydawanie.
IOB w Polsce – wyzwania przyszłości
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
Ekonomia menedżerska Katedra Ekonomii.
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
NOWA SPECJALNOŚĆ EKOBIZNES KATEDRA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ ŚRODOWISKA srodowiska/specjalnosc-ekobiznes.html.
Na czym polega istota i praktyczna użyteczność w CRM modelu „sześciu rynków” Filip Tadaj
Kultura innowacji - budowanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw.
droga do sukcesu imprezy biegowej
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
1 CZY FIRMA KREISEL JEST INNOWACYJNA? INNOWACYJNOŚĆ W CELU OSIĄGNIĘCIA SUKCESU.
ZARZĄDZANIE DZIAŁEM SPRZEDAŻY
Zarządzanie środowiskiem i przestrzenią KATEDRA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ ŚRODOWISKA.
Ekoturystyka i jej przyszłość - podsumowanie
Design your success – jak marketingowo wspierać rozwój przedsiębiorstwa i osiągnąć sukces w biznesie? Prof. dr hab. Henryk Mruk Uniwersytet Ekonomiczny.
Sylwia Badowska Sopot 23/03/2011 Klaster jako narzędzie rozwoju branży w regionie.
Franczyza jako strategia rozwoju dla handlu małopowierzchniowego dr hab. prof. ZPSB Aleksandra Grzesiuk Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie.
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
Specjalność Przedsiębiorczość i Zarządzanie MŚP Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Etyka biznesu. Implementacja. Instrumenty implementacyjne Projekty edukacyjne Dobrowolne zobowiązania w ramach CSR Komisje etyczne i kodeksy etyczne Audyt.
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Firmy globalne.
NOWA SPECJALNOŚĆ EKOBIZNES
ZASOBY PARTNERSKIE I WSPÓŁDZIAŁANIE ORGANIZACJI
SEGMENTACJA RYNKU.
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Ramowy program studiów
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA W FIRMIE Łatwizna czy wyzwanie?
Projekt dofinansowany ze środków Rządowego Programu na Rzecz Aktywności Społecznej Osób Starszych na lata
Zapis prezentacji:

Jak skutecznie budować pozycję firmy na rynku lokalnym? Prof. dr hab. Henryk Mruk Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu Poznań, 20 maja 2015

lider i jego rola w rozwoju skuteczna, dobra strategia Agenda lider i jego rola w rozwoju skuteczna, dobra strategia większe udziały rynkowe lepsza obsługa klienta oferowanie wartości klientom budowanie pozycji marki CSR – Społeczna Odpowiedzialność współpraca z samorządami ekspansja zagraniczna literatura

kompetencje – rozwój osobisty nadawanie kierunku – S. Jobs Lider i jego rola kompetencje – rozwój osobisty nadawanie kierunku – S. Jobs wdrażanie strategii motywowanie pracowników inspirowanie siebie i innych zarządzanie talentami podejmowanie decyzji komunikowanie strategii kultura organizacyjna - budowanie relacje z otoczeniem

diagnoza - podstawa strategii wyznaczanie kierunku Dobra strategia diagnoza - podstawa strategii wyznaczanie kierunku cel – bliżej, im większa zmienność otoczenia praca zespołowa – Amundsen i Scott konsekwencja, cierpliwość bezkompromisowość „ w sercu strategii powinno być serce, które wie, co zrobić ze strategią

Większe udziały rynkowe definiowanie rynku – analiza potrzeb konsumentów wyprzedzać konkurencję o krok błękitne a czerwone oceany pierwszeństwo na rynku „cele ruchome trudniejsze do trafienia” dostosowanie się do zmian – trwają organizmy wrażliwe na zmiany odróżnianie się od konkurencji

Lepsza obsługa klienta neuronauka – nowa wiedza o klientach ekonomia behawioralna – znaczenie emocji produkt i jego jakość kwalifikacje pracowników – wiedza merytoryczna, zasady obsługi, zaangażowanie, proces obsługi komunikacja z segmentami - relacje indywidualizacja obsługi doświadczenia

Oferowanie wartości klientom innowacyjność źródłem przewagi niskie ceny a wartość dla klienta subiektywizm wartości tworzenie wartości – sposoby, techniki, obserwacja, zasoby własne komunikowanie wartości dostarczanie wartości nadzór nad korzystaniem z wartości zaangażowanie pracowników w tworzenie wartości

zero zagrożeń środowiska Skanska – wartość 5 zero zero strat zero wypadków zero usterek zero naruszeń etyki zero zagrożeń środowiska

Budowanie pozycji marki rośnie rola marek na rynku strategia budowania marki – działania długofalowe inwestowanie w markę - wartość zaangażowanie pracowników sposoby komunikacji marki z klientami zasada 30/70 – stałe wartości a zmiany konsekwencja w działaniu

Społeczna Odpowiedzialność Biznesu związki nauk ekonomicznych i społecznych oczekiwania rynku nastawienie na tworzenie lepszego świata współpraca z partnerami związki ze społecznością lokalną budowanie pozycji marki oparte na CSR komunikowanie zaangażowania – koncentracja na innych

Współpraca z samorządami, ekspansja inwestycje administracji samorządowej – możliwości współpracy wspólne przedsięwzięcia – fundusze samorządów wspieranie norm społecznych ekspansja na rynki zagraniczne eksport, przedstawicielstwo, odziały, współpraca z partnerami rynki globalne

samomotywacja i samorozwój lidera Podsumowanie samomotywacja i samorozwój lidera inwestowanie w pracowników – marka oparta na wiedzy kreatywność w poszukiwaniu przewagi konkurencyjnej kultura organizacyjna – najtrudniejsza do skopiowania benchmarking – źródła sukcesów otoczenia kontakty międzynarodowe – inspiracja do zmian

Literatura Mruk H., Marketing. Satysfakcja klienta i rozwój przedsiębiorstwa, WN PWN, Warszawa 2012 Kotler Ph., Kotler M., Przez marketing do wzrostu. 8 zwycięskich strategii, Rebis, Poznań 2013 Collins J., Wielcy z wyboru, Helion , Gliwice 2013 Rumelt R., Dobra strategia zła strategia. Czym się różnią i jakie to ma znaczenie, MT Biznes, Warszawa 2013 Kahneman D., Pułapki myślowe, Rebis, Poznań 2012 Thaler R.H., Sunstein C.R., Impuls. Jak podejmować właściwe decyzje dotyczące zdrowia, dobrobytu i szczęścia, Zysk i S-ka, Poznań 2012 Weinschenk S.,M, 100 rzeczy które każdy projektant powinien wiedzieć o potencjalnych klientach, Helion, Gliwice 2013 Keller G., Papason J., Jedna rzecz, Galaktyka, Łódź 2013 Gazzaniga M. S., Kto tu rządzi – ja czy mój mózg?, Smak Słowa, Sopot 2013 Łazarewicz C., Sześć pięter luksusu, Znak, Kraków 2013 Harvard Business Review Polska - artykuły

Dziękuję za uwagę prof. dr hab. Henryk Mruk h.mruk@ue.poznan.pl