NIE TYLKO KOMPETENCJE JĘZYKOWE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Katarzyna Szypuła-Sajon
Advertisements

dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Uniwersytet Warszawski
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
INSTYTUT EKONOMICZNY największa jednostka organizacyjna na Wydziale Społeczno-Ekonomicznym INSTYTUT EKONOMICZNY największa.
Study in Poland Warszawa r. Dr Liliana Szczuka- Dorna.
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
10 lat działalności Biura ds. Osób Niepełnosprawnych – bliżej Europy w obszarze równości szans.
SZKOŁA SUKCESU PROGRAM.
Kierunek EUROPA 1. Co zrobić, aby więcej studentów zagranicznych przyjeżdżało do Polski w ramach europejskich programów wymiany? 2. Jakie warunki przyjęcia,
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
Kształtowanie motywacji pracowników
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Egzamin maturalny CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język obcy nowożytny zdawany na jednym poziomie wybrany.
Egzamin gimnazjalny 2013 Języki obce

Prezentacja wydziału dr inż. Piotr Bilski Prodziekan ds. Dydaktyki
Studium Podyplomowe Nauczania Języka Polskiego jako Obcego
Matura w XV LO im.Narcyzy Żmichowskiej. Egzaminy obowiązkowe ustne: 1.Język polski ( jeden poziom - prezentacja ) 2.Język obcy nowożytny ( do wyboru.
Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu
Polskie biblioteki akademickie w Unii Europejskiej - Łódź, Rola biblioteki uczelnianej w procesie internacjonalizacji kształcenia Tomasz Saryusz-Wolski.
RAPORT WYDZIAŁ TEOLOGICZNY Rada ds. Jakości Kształcenia Badanie jakości kształcenia na UAM 2011/2012 Grudzień 2012 Samoocena wydziałowa 1.
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Ramy współpracy Politechniki Gdańskiej ze szkołami 5 grudnia 2013 r. Barbara Wikieł.
Język francuski na świecie
Egzaminy uznawane przez najlepsze uczelnie i największych pracodawców
Język francuski na świecie
Język to podstawa Ucz się języków! Akcja przyznawania bezpłatnych etykiet Bożena Ziemniewicz BRITISH CENTRE Centrum Szkoleniowo-Egzaminacyjne.
Das Deutsche Sprachdiplom Niemiecki Dyplom Językowy
Nauczanie Wspomagane Komputerem
d Oferujemy Oferujemy A.Indywidualne podejście do każdego studenta/ki B.Solidną naukę języka i nacisk na praktyczne umiejętności językowe C.Profesjonalną.
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Administracji i Prawa Kierownik Katedry: dr hab. Małgorzata Baron - Wiaterek.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego.
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego Kształcenie w językach obcych.
 Biuro znajduję się w centrum miasta  Adres biura: Wrocław, Rynek 26/2  Profesja CKK oddz. Wrocław.
Propozycje zmian 23 czerwca Proponujemy :  Określić oczekiwane przez MEN cechy i umiejętności nauczyciela – absolwenta wyższej uczelni i postulować.
Filologia germańska I rok II stopien 2015/2016. Informacje podstawowe Filologia germańska jest kierunkiem, w ramach którego uruchomione zostały następujące.
Filologia germańska Studia Polsko-Niemieckie I rok 2015/2016.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
DEFINICJA ODDZIAŁU DWUJĘZYCZNEGO Oddział szkolny, w którym nauczanie jest prowadzone w dwóch językach polskim oraz obcym nowożytnym, będącym drugim językiem.
STUDIA W JĘZYKACH OBCYCH cel czy narzędzie? na przykładzie Centrum Kształcenia Międzynarodowego Politechniki Łódzkiej Tomasz Saryusz-Wolski, Politechnika.
MATURA 2005 podstawowe informacje CENTRALNA KOMISJA EGZAMINACYJNA WYDZIAŁ MATUR.
WYDZIAŁ DZIENNIKARSTWA, INFORMACJI I BIBLIOLOGII Janusz Włodzimierz Adamowski Program wyborczy: kadencja
1 Międzywydziałowe Centrum Języków Obcych. 2 Zajęcia językowe odbywają się w grupach o różnych poziomach, zależnie od stopnia opanowania języka obcego.
DWUJĘZYCZNA OBSŁUGA FIRMY NA POTRZEBY RYNKU MIĘDZYNARODOWEGO Uniwersytet w Białymstoku OFERTA STUDIÓW PODYPLOMOWYCH.
Projekt unijny realizowany w ramach programu Erasmus+ STRATEGIC PARTNERSHIPS (KEY ACTION 2) – NR PROJEKTU 2015 – 1 – IT02 – KA201 –
Wydział Ekonomii, Zarządzania i Turystyki ul. Nowowiejska Jelenia Góra.
Wydział Zarządzania UŁtel. (42) ul. Matejki 22/26, Łódź SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
I Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Sanoku
Mobilność kadry nauczycielskiej
Międzynarodowa klasa;-)
Zasady uczęszczania na lektoraty języków nowożytnych w Szkole Językowej Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu Prezentacja dla Studentów I roku Psychologii.
Opiekunowie roczników
KLASA O PROFILU JĘZYKOWYM
Zasady uczęszczania na lektoraty języków nowożytnych w Szkole Językowej Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu dla studiów licencjackich.
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
Science in English Innowacyjne nauczanie języka angielskiego
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
SP 28 LUBLIN „Otwieranie umysłów - Europa wspólny dom“ POWERSE 2016 realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
OFERTA EDUKACYJNA. OFERTA EDUKACYJNA Przedmiot rozszerzony od klasy I Klasa I A Przedmiot rozszerzony od klasy I MATEMATYKA OD KLASY II WYBIERZESZ.
Kształcenie września 2018.
W PROGRAMIE OPERACYJNYM WIEDZA, EDUKACJA, ROZWÓJ (POWER)
Egzamin ósmoklasisty Język obcy nowożytny.
Dzień adaptacyjny w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Szczecińskiego
Absolwent UwB jako pracownik.
Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2019
Zapis prezentacji:

NIE TYLKO KOMPETENCJE JĘZYKOWE ROLA SZKOŁY JĘZYKÓW OBCYCH UW WE WSPOMAGANIU KSZTAŁCENIA JĘZYKOWEGO mgr Mirosława Wojciechowska – Szepczyńska mgr Andrzej Dąbrowski

Plan prezentacji Szkoła Języków UW w ramach Uniwersyteckiego Sytemu Nauczania Języków Obcych Dobre praktyki w zakresie kształcenia językowego studentów UW Kursy językowe dla pracowników naukowych i administracyjnych UW Rekomendacje / Wnioski

3

Oferta SzJO dla studentów UW Języki: angielski, francuski, hiszpański, niderlandzki, niemiecki, rosyjski, szwedzki, włoski Kursy dla celów ogólnych, akademickich i specjalistycznych/zawodowych Profile kursów: biznesowy, ekonomiczny, prawniczy, dla potrzeb mediów, dla potrzeb mobilności studenckiej

Zapewnienie jakości kształcenia językowego Efekty kształcenia językowego, opracowane dla poziomów A2 – C2 ESOKJ Ujednolicone sposoby ich mierzenia Komponent akademicki Zapewnienie jakości kształcenia językowego

Koncepcja glottodydaktyczna Kompetencje językowe Kompetencje interkulturowe Kompetencje specjalistyczne Kompetencje ogólne Koncepcja glottodydaktyczna

Strategia UW a polityka językowa 1.5. Uruchamianie programów studiów w językach obcych oraz internacjonalizacja studiów podjęcie starań o zapewnienie wszechstronnej pomocy językowej i metodycznej (w zakresie kształcenia językowo - przedmiotowego) dla osób prowadzących zajęcia w językach obcych w celu zapewnienia ich najwyższej jakości i efektywności

CLIL Content and Language Integrated Learning (zintegrowane nauczanie języka oraz przedmiotów niejęzykowych): Kursy specjalistyczne prowadzone przez lektorów SzJO Zajęcia w systemie team teaching prowadzone we współpracy z pracownikami naukowymi innych wydziałów

Konwersatoria dla studentów Wydziału Pedagogicznego UW Poziom docelowy: B2+ Słuchacze: Studenci studiów II stopnia o specjalności nauczycielskiej Cel zajęć: przygotowanie studentów do osiągnięcia efektów kształcenia językowego, zakładanych dla poziomu B2+ Tematyka konwersatoriów: Children, Young People and New Technologies; Child Art and Education; Art and Education; Social Psychology; History of Education

Efekty kształcenia językowego dla poziomu B2+ Posługiwanie się terminologią specjalistyczną z zakresu kierunku studiów Wyszukiwanie przydatnych informacji w tekstach źródłowych, dotyczących dziedziny studiów studenta, opublikowanych w języku obcym Streszczanie w języku obcym, ustnie lub pisemnie, informacji, wyników badań naukowych, opinii i argumentów, opublikowanych w artykułach naukowych i popularnonaukowych związanych z dziedziną studiów Przedstawianie w języku obcym profesjonalnych prezentacji, na podstawie przeczytanej literatury z dziedziny studiów

Oferta SzJO dla pracowników naukowych oraz administracyjnych UW Zajęcia specjalistyczne dla pracowników naukowych UW (English for Academic Teachers) Zajęcia z języka angielskiego i rosyjskiego dla pracowników administracyjnych UW

Kursy dla pracowników naukowych Poziom docelowy: C1 Słuchacze: doktoranci i pracownicy naukowi różnych wydziałów UW Forma zajęć: kursy tradycyjne i komplementarne, zajęcia o charakterze seminaryjno - warsztatowym Kursy dla pracowników naukowych

Cele prowadzonych kursów Doskonalenie umiejętności wystąpień publicznych w kontekście akademickim (prezentacje, wykłady) Doskonalenie umiejętności tworzenia tekstów pisanych (abstrakty, recenzje, korespondencja formalna, itp.) Doskonalenie kompetencji ogólnych: umiejętności interkulturowych, umiejętności heurystycznych, technik uczenia się Cele prowadzonych kursów

Kurs dla pracowników administracyjnych Poziom docelowy: B1 – B2 Uczestnicy: pracownicy administracji centralnej i wydziałowej, personel techniczny, obsługa administracyjno – techniczna domów studenta Forma zajęć: zajęcia tradycyjne, zajęcia dopasowane do potrzeb poszczególnych grup słuchaczy (język rosyjski dla pracowników Biura ds. Rekrutacji UW)

Zmieniające się potrzeby UW Internacjonalizacja uczelni wyższych Rosnąca liczba obcokrajowców studiujących na UW Coraz większa liczba zajęć w językach obcych, oferowanych przez poszczególne wydziały UW Rosnące zainteresowanie kursami językowymi dla pracowników administracyjnych i naukowych UW Egzaminy certyfikacyjne nie tylko dla studentów UW ?

Wnioski i rekomendacje Nowa, dodatkowa rola dla JPLi: Kursy dla pracowników administracji UW (obowiązkowe?, zakończone egzaminem certyfikacyjnym?) Kursy doskonalące dla pracowników naukowych (szczególnie dla prowadzących zajęcia w językach obcych, egzamin?) Konsultacje językowo-metodyczne Wnioski i rekomendacje

: mwojciechowska@uw.edu.pl andrzej.dabrowski@uw.edu.pl