STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Katarzyna Szypuła-Sajon
Advertisements

dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
INFORMACJA o stanie wdrożenia modeli i standardów edukacyjnych w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez miasto Opole.
LEKTORATY.
Prezentuje się Grupa A-8 języka angielskiego
KURSY I EGZAMINY JĘZYKOWE W PWSZ
10 lat działalności Biura ds. Osób Niepełnosprawnych – bliżej Europy w obszarze równości szans.
Kierunek EUROPA 1. Co zrobić, aby więcej studentów zagranicznych przyjeżdżało do Polski w ramach europejskich programów wymiany? 2. Jakie warunki przyjęcia,
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Języki obce online - oczami studentów WSG.
Wykorzystanie Platformy Moodle w dydaktyce języków obcych
Izabella Bednarczyk Justyna Jonatowska
ZAŁOŻENIA NAUCZANIA DWUJĘZYCZNEGO
Działanie: Wsparcie Biura Karier
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
OPIS PRZEDMIOTU (ZAJĘĆ)
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Oxford Business Unit consulting i szkolenia OXFORD Business Unit Sp. z o.o., tel/fax: , , site:
Założenia nowego programu studiów II stopnia przygotowanego przez Komisję ds. Planów Studiów i Programów Kształcenia w Instytucie Socjologii Uniwersytetu.
METODY I FORMY PRACY w Zespole Szkół dla Dzieci Niesłyszących w Bielsku - Białej opracowała: mgr Joanna Skowron.
Jakość kształcenia w roku akademickim 2012/13
E-learning… zasady działania korzyści dla środowisk wiejskich Andrzej Wodecki.
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
Finanse i Rachunkowość Przedsiębiorstw
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Obowiązuje od roku szkolnego 2012/2013 © FILOMATA.
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
Spotkanie Kierunkowej Komisji ds. Jakości Kształcenia z przedstawicielami trójek studenckich z poszczególnych lat
Wyniki ankiety przeprowadzonej na III roku FG/SN cykl kształcenia Olsztyn, Listopad 2014.
5. Kształcenie praktyczne zawodowe
Nowe przestrzenie w animacji pracy z ludźmi starszymi Miriam Mościcka-Biedak Joanna Czerniewicz III Toruńska Pedagogiczna Konferencja Studencka 2 czerwca.
NIE TYLKO KOMPETENCJE JĘZYKOWE
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego Kształcenie w językach obcych.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
UCZELNIA PRZYJAZNA NIEPEŁNOSPRAWNYM Wsparcie studentów niepełnosprawnych Katowice, 10 października 2015.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GOSPODARKA PRZESTZRENNA II st. Studia stacjonarne 2014.
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
STUDIA W JĘZYKACH OBCYCH cel czy narzędzie? na przykładzie Centrum Kształcenia Międzynarodowego Politechniki Łódzkiej Tomasz Saryusz-Wolski, Politechnika.
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2010 roku mgr Marlena Włodkowska mgr inż. Sebastian Chrzanowski Biuro Karier.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Edukacja a zmieniająca się koniunktura na współczesnym rynku pracy Jak zapewnić efektywność programów stypendialnych? Paweł Pawłowski Wojewódzki Urząd.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Zasady uczęszczania na lektoraty języków nowożytnych w Szkole Językowej Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu Prezentacja dla Studentów I roku Psychologii.
Opiekunowie roczników
Badanie satysfakcji studentów PWSZ w Skierniewicach 2016
Zasady uczęszczania na lektoraty języków nowożytnych w Szkole Językowej Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu dla studiów licencjackich.
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
Badanie satysfakcji studentów PWSZ w Skierniewicach 2015
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
Ocena Projektu „Klasa Akademicka” prowadzonego na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu – wybrane wyniki badań Dominika Stachowiak.
W PROGRAMIE OPERACYJNYM WIEDZA, EDUKACJA, ROZWÓJ (POWER)
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Podsumowanie dysputy o jakości kształcenia na Wydziale Lekarskim
Absolwent UwB jako pracownik.
ABSOLWENT, PRACODAWCA I WYKŁADOWCA – TRZY STANY JEDNA OSOBA
Zapis prezentacji:

STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego

PLAN PREZENTACJI Raport(y) Studenckie a kształcenie językowe Spotkanie w połowie drogi (między tradycją a nowoczesnością) Twarzoksiążkowe badanie oferty lektoratów 7 refleksyjnych punktów

CO TO JEST RAPORT STUDENCKI?  Projekt realizowany od 2002 r. przez Samorząd Studentów UW (przerwa )  Ma na celu prezentację dobrych i tych gorszych aspektów studiowania na naszej uczelni  W ramach raportu podejmowane są kwestie dotyczące m.in. spraw socjalno-bytowych, dydaktycznych, informacyjno-technicznych, mobilności studentów, aktów prawnych  Przeprowadzane są badania ilościowe i jakościowe

Raport(y) Studenckie a kształcenie językowe

przyczynków na podstawie Raportów Studenckich 8.

1. „Miarą naszej edukacji będzie stopień znajomości języków obcych przez młode, z założenia najbardziej dynamiczne pokolenie (dzisiejszych studentów).” Na podstawie: Raport Studencki 2002

2. „Studenci jako przyczynę swoich niepowodzeń na egzaminach certyfikacyjnych podają przede wszystkim niewłaściwie przygotowanie do egzaminu na lektoratach.” „Utworzenie kursów o programie nakierowanym na przygotowanie do egzaminów” Na podstawie: Raport Studencki 2009

3. „Liczba 240 godzin przeznaczonych na lektoraty jest zdecydowanie za mała. Ważne jest zwrócenie uwagi na liczebność grup zajęciowych i jakość zajęć, a także na wyprofilowanie kursów pod kątem kierunków studiów.” Na podstawie: Raport Studencki 2012

4. SŁABSZE STRONY ZAJĘĆ JĘZYKOWYCH Błędy językowe prowadzących Na podstawie: Raport Studencki 2013 Zbyt duży nacisk na gramatykę Fonetyka Monotonna forma Mała aktywność studentów Dostosowanie terminu zaliczenia do planu Mała ilość słownictwa Akcent Zbyt duża ilość tekstów/lektur Wymóg wkuwania na pamięć

5. MOCNE STRONY ZAJĘĆ JĘZYKOWYCH Osoba prowadzącego Na podstawie: Raport Studencki 2013 Dużo konwersacji Atmosfera na zajęciach Interesujące tematy Małe grupy zajęciowe Efektywność Praktyczne wykorzystanie języka Przygotowanie merytoryczne prowadzącego Określony cel Możliwość poznania ludzi z innych krajów

6. „Należało by zdecydowanie popracować nad komunikacją podczas zajęć i zaktywizować studentów, którzy boją się wypowiedzieć. Nie należy kłaść tak dużego nacisku na gramatykę i fonetykę, a na praktyczną umiejętność wykorzystania języka.” Na podstawie: Raport Studencki 2013

7. „Studenci są przekonani, że rynek pracy, na którym przyjdzie im już niedługo funkcjonować, wymaga znajomości języków obcych i ich znajomość może pomóc w rozpoczęciu i rozwijaniu kariery zawodowej. ” Na podstawie: Raport Studencki 2014

8. „Większość respondentów uważa, że liczba żetonów jest niewystarczająca. Studenci chcą się uczyć więcej niż jednego języka i opanowywać wyższy poziom języka, którego naukę już rozpoczęli” Na podstawie: Raport Studencki 2014

Spotkanie w połowie drogi (między tradycją a nowoczesnością) Rycina:

Twarzoksiążkowe badanie oferty lektoratów

NA CO UWAGĘ ZWRACAJĄ STUDENCI? 1.Kogo polecacie na poziomie A/B/C? 2.Opinie o prowadzących zajęcia 3.Charakterystyka zajęć (użycie języka polskiego/akcent/warunki zaliczenia/warunek obecności/”lajtowość” vs. czegoś się nauczyć/ podejście indywidualne a grupowe/ 4.Zróżnicowany poziom językowy uczestników zajęć 5.Kurs (prowadzący) przygotowujący do egzaminu B2

7 refleksyjnych punktów

7 REFLEKSYJNYCH PUNKTÓW 1.Dostosowanie programu zajęć do liczebności grupy 2.Nauka języków obcych w kontekście wymagań rynku pracy 3.Nauka technik uczenia się języka obcego 4.Przygotowanie (lub jego brak) do egzaminów certyfikacyjnych 5.Liczba godzin zajęć językowych a efektywność zajęć 6.Odpowiednia proporcja dyskusji / gramatyki / słownictwa 7.Odpowiednia proporcja zajęć w realu / zadań na platformie

DZIĘKUJE ZA UWAGĘ Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego