Komputer w procesie dydaktycznym Komputer w procesie dydaktycznym Komputer jest wykorzystywany obecnie w polskich szko łach głównie do nauczania informatyki.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
T E M A T 3 : C O T O J E S T I N F O R M A T Y K A I J A K I E S Ą A S P E K T Y J E J R O Z W O J U ?
Advertisements

Technologia Edukacyjna - po co i jak ?
przetwarzaniu informacji
Witam Nazywam się Remigiusz Jabłoński. Jestem nauczycielem Specjalistycznego Ogniska Pracy Pozaszkolnej – Planetarium i Obserwatorium Astronomicznego w.
DZIEDZINA I MIEJSCE ZEROWE FUNKCJI
Monitor Świetlności dla zderzaczy elektron - proton Na przykładzie eksperymentu ZEUS przy zderzaczu HERA A. Eskreys Za zespół z IFJ, PAN (10 fizyków i.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
KOMPUTER JAKO ŚRODEK TECHNIKI BIUROWEJ
ZAKŁAD RADIOSPEKTROSKOPII
Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Górze
Sposoby wykorzystania sieci
Ekonomia eksperymentalna
Kim jestem? Jestem nauczycielem; mieszkam w Grodzisku Maz., a czasami w Żyrardowie.
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Reklama jest zjawiskiem ściśle związanym z gospodarką rynkową i stanowi jej integralną część.
Biokomputer.
Spis treści Wewnątrz budynku wodociągów Na placu wodociągów Widoki
Przemiany energii w organizmie człowieka - projekt IT for US
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
Interaktywne oprogramowanie dla szkół
Co to jest TIK?.
BEZPIECZNE KORZYSTANIE Z KOMPUTERA I INTERNETU
Portale edukacyjne i strony internetowe wspierające nauczanie chemii
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
EKSPERYMENT LABORATORYJNY
Dlaczego warto zostać uczniem ZSI w Sokółce
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
Sieci bayesowskie Wykonali: Mateusz Kaflowski Michał Grabarczyk.
Sensory pojemnościowe
Metodyka nauczania informatyki
Z Mobilną Tablicą Interaktywną wkraczamy w nowy wymiar kształcenia Ryzyk Fizyk.
Matematyka w naszym życiu
Jak przygotować dobrą, interesującą prezentację multimedialną?
przewodnictwo elektryczne roztworów,
Podstawowe informacje o maturze dla gimnazjalistów.
Ucz z zapałem dzieci swoje,.... bo, Ja chętnie Cię wyręczę ;)
Obserwacja wybranych uczniów
Co chcieliśmy osiągnąć?
Metoda Teach-IT.net … od „Multimediów w dydaktyce”
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Czym jest funkcja?? Funkcją nazywamy przyporządkowanie każdemu elementowi zbioru X dokładnie jeden odpowiednik ze zbioru Y. f(x) : X Y x – argumenty.
Oferta edukacyjna dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie SP i G na rok szkolny /201 5.
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
EDUKACJA W INTERNECIE JAK MŁODZIEŻ KORZYSTA Z INTERNETU?
Zielona Góra 22 i 23 września 2011 r.. Multimedia komunikacyjność Procesy uwagi Multimedia hipertekstowość Multimedia interaktywność Teorie.
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Multimedia To media, które wykorzystują różne formy informacji oraz różne formy ich przekazu (np. tekst, dźwięk, grafikę, animację, wideo) w celu dostarczania.
KOMPUTER JAKO ŚRODEK TECHNIKI BIUROWEJ
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
EKSPERYMENTY I OBSERWACJE NA LEKCJACH BIOLOGII I PRZYRODY
Szkolenie realizowane w ramach projektu współfinansowanego przez UE z EFS: Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli drogą do sukcesu szkół powiatu wołowskiego.
Podstawy automatyki I Wykład 1b /2016
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych w roku szkolnym 2014/2015.
Technologie informacyjno-komunikacyjne – wszelkie działania związane z  produkcją i wykorzystaniem urządzeń telekomunikacyjnych i informatycznych oraz.
Prezentacja dobrych praktyk w zakresie programowania w ramach zajęć komputerowych i informatyki Gimnazjum.
Izotopy i prawo rozpadu
Promieniowanie jądrowe Data. Trochę historii… »8 listopada 1895 roku niemiecki naukowiec Wilhelm Röntgen rozpoczął obserwacje promieni katodowych podczas.
Matematyka przed egzaminem czyli samouczek dla każdego
Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2017 przedmioty przyrodnicze
Struktura Adaptacyjnego Internetowego Systemu Multimedialnego.
Science in English Innowacyjne nauczanie języka angielskiego
Propozycje dla nauczycieli przedmiotów przyrodniczych
Obserwacja wybranych uczniów
Opracowanie: Agata Hachaj Danuta Zawadzka Bogusław Sitko
Zapis prezentacji:

Komputer w procesie dydaktycznym Komputer w procesie dydaktycznym Komputer jest wykorzystywany obecnie w polskich szko łach głównie do nauczania informatyki

Tymczasem d zięki odpowiednim programom stwarza możliwości: Pokazania wielu trudnych, kosztownych lub niebezpiecznych procesów ; Pokazania wielu trudnych, kosztownych lub niebezpiecznych procesów ; U kazanie zjawisk, których obserwacja zajmuje dużo czasu lub jest w ogóle niemożliwa U kazanie zjawisk, których obserwacja zajmuje dużo czasu lub jest w ogóle niemożliwa (ewolucja żywych organizmów, rozpad promieniotwórczy pierwiastków, mikroskopowe zjawiska reakcji chemicznych) ; Wykorzystania wspólnych technik w różnych dziedzinach, przygotowując do życia w nowoczesnym społeczeństwie ; Wykorzystania wspólnych technik w różnych dziedzinach, przygotowując do życia w nowoczesnym społeczeństwie ;

stwarza możliwości stwarza możliwości: Pokazania analogii różnorodnych zjawisk; Pokazania analogii różnorodnych zjawisk; Poszukiwania charakteru zależności; Poszukiwania charakteru zależności; Łatwego przetwarzania danych. Łatwego przetwarzania danych.... Aby osiągnąć ten cel należy spojrzeć na komputer nie tylko jak na środek nauczania, ale jak na przedmiot, który stanowi narzędzie działalności człowieka

Komputer w nauczaniu fizyki Fizyka to dziedzina nauki, w której stosuje się komputery od kilkudziesięciu lat. Stanowią one niezbędne narzędzie pracy fizyków i nie bez powodów. Dzięki nim możliwy jest dokładny pomiar wielkości fizycznych, szybki ich zapis a następnie analiza wyników.

Komputer w nauczaniu fizyki Uzyskane wyniki mogą być łatwo prezentowane w formie wykresów, przy czym można łatwo zmieniać skalę lub układ osi w celu najbardziej przejrzystego odwzorowania badanej zależności.

Komputer w nauczaniu fizyki Nic więc dziwnego, że wśród nauczycieli szczególnie zainteresowanych nauczaniem przy pomocy komputera stosunkowo najwięcej jest fizyków. Wynika to z faktu, iż możliwości wykorzystania komputera na lekcjach fizyki są większe i bardziej atrakcyjne niż na innych przedmiotach.

Komputer w nauczaniu fizyki P omiar w doświadczeniach fizycznych, P omiar w doświadczeniach fizycznych, obliczenia i analiza wyników eksperymentalnych, obliczenia i analiza wyników eksperymentalnych, animacja, animacja, modelowanie, modelowanie, symulacja eksperymentów i procesów, symulacja eksperymentów i procesów, funkcja gry dydaktyczne, funkcja gry dydaktyczne, t estowanie, t estowanie, multimedia i Internet. multimedia i Internet.