Komputer w procesie dydaktycznym Komputer w procesie dydaktycznym Komputer jest wykorzystywany obecnie w polskich szko łach głównie do nauczania informatyki
Tymczasem d zięki odpowiednim programom stwarza możliwości: Pokazania wielu trudnych, kosztownych lub niebezpiecznych procesów ; Pokazania wielu trudnych, kosztownych lub niebezpiecznych procesów ; U kazanie zjawisk, których obserwacja zajmuje dużo czasu lub jest w ogóle niemożliwa U kazanie zjawisk, których obserwacja zajmuje dużo czasu lub jest w ogóle niemożliwa (ewolucja żywych organizmów, rozpad promieniotwórczy pierwiastków, mikroskopowe zjawiska reakcji chemicznych) ; Wykorzystania wspólnych technik w różnych dziedzinach, przygotowując do życia w nowoczesnym społeczeństwie ; Wykorzystania wspólnych technik w różnych dziedzinach, przygotowując do życia w nowoczesnym społeczeństwie ;
stwarza możliwości stwarza możliwości: Pokazania analogii różnorodnych zjawisk; Pokazania analogii różnorodnych zjawisk; Poszukiwania charakteru zależności; Poszukiwania charakteru zależności; Łatwego przetwarzania danych. Łatwego przetwarzania danych.... Aby osiągnąć ten cel należy spojrzeć na komputer nie tylko jak na środek nauczania, ale jak na przedmiot, który stanowi narzędzie działalności człowieka
Komputer w nauczaniu fizyki Fizyka to dziedzina nauki, w której stosuje się komputery od kilkudziesięciu lat. Stanowią one niezbędne narzędzie pracy fizyków i nie bez powodów. Dzięki nim możliwy jest dokładny pomiar wielkości fizycznych, szybki ich zapis a następnie analiza wyników.
Komputer w nauczaniu fizyki Uzyskane wyniki mogą być łatwo prezentowane w formie wykresów, przy czym można łatwo zmieniać skalę lub układ osi w celu najbardziej przejrzystego odwzorowania badanej zależności.
Komputer w nauczaniu fizyki Nic więc dziwnego, że wśród nauczycieli szczególnie zainteresowanych nauczaniem przy pomocy komputera stosunkowo najwięcej jest fizyków. Wynika to z faktu, iż możliwości wykorzystania komputera na lekcjach fizyki są większe i bardziej atrakcyjne niż na innych przedmiotach.
Komputer w nauczaniu fizyki P omiar w doświadczeniach fizycznych, P omiar w doświadczeniach fizycznych, obliczenia i analiza wyników eksperymentalnych, obliczenia i analiza wyników eksperymentalnych, animacja, animacja, modelowanie, modelowanie, symulacja eksperymentów i procesów, symulacja eksperymentów i procesów, funkcja gry dydaktyczne, funkcja gry dydaktyczne, t estowanie, t estowanie, multimedia i Internet. multimedia i Internet.