Nie taka matma straszna ;-).

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wprowadzenie do metodologii eksperymentu biologicznego.
Advertisements

PREZENTUJE:. DROGA DO SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Przedstawiają: Danusia Madzia Grażynka Darek Agusia.
MATEMATYKA-ułamki zwykłe
Liczby Pierwsze - algorytmy
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane informacyjne: Gimnazjum im. Marii Skłodowskiej-Curie
FUNKTORY Katarzyna Radzio Kamil Sulima.
Algorytmy.
Mnożenie i dzielenie ułamków zwykłych
Dodawanie ułamków zwykłych
Wyjazdowe warsztaty edukacyjne
Adrianna Dzikielewska
Rozwiązanie zadania nr 2
Klasa III b.
Zadanie 3 Gimnazjum nr 1, klasa 3f.
Centra Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Sosnowcu
ADRESOWANIE WZGLĘDNE I BEZWZGLĘDNE Ćwiczenia
Platforma E-learningowa
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
ROZWIĄZANIE 3 ZAGADKI KONKURSU „NIE TAKA MATMA STRASZNA”
A. Sumionka. Starodawna gra marynarska; Gra dwu i wieloosobowa; Gracze wykonują ruchy naprzemian; Złożona ze stosów, w których znajduje się pewna ilość
PORÓWNYWANIE UŁAMKÓW ZWYKŁYCH.
Świadectwa Optivum.
Obsługa platformy dla nauczycieli prowadzących Jako nauczyciel prowadzący musisz wpisać studentów na kurs który nadzorujesz.
Dzięki korzystaniu z internetowego kalendarza nie musimy zaśmiecać sobie głowy ważnymi datami czy wydarzeniami, wystarczy że dodamy je do naszego kalendarza.
Przystawka Zarządzanie dyskami
Jak stworzyć infografikę ?
Województwa w Polsce Nowy podział administracyjny
Formatowanie tabel. Formatowanie warunkowe. Wstawianie funkcji.
Rozwiązanie 4 zagadki konkursu „Nie taka matma straszna”
Modelowanie elementu sprężyny w kontekście zespołu cd.
Intuicjonizm etyczny George’a E. Moore’a
siła cz.II W części II prezentacji: o sile ciężkości
siła cz.I W części I prezentacji: definicja siły jednostka siły
siła cz.III W części III prezentacji: treść I zasady dynamiki
ALGORYTMY Co to jest algorytm ? Cechy algorytmu Budowa algorytmów
siła cz.IV W części IV prezentacji: treść II zasady dynamiki
Geometria BRYŁY.
PHP Operacje na ciągach znaków Damian Urbańczyk. Zabezpieczanie tekstów Pewne dane muszą być przechowywane w taki sposób, aby nie mogły się do nich dostać.
` Nasza pasja dodaje nam skrzydeł, unosi nas ponad wszystko..
Jak graficznie przedstawić ułamek?
„Nie taka matma straszna;-)” Zagadka nr 4 Do trzech identycznych koszy włożono kule. Do pierwszego tylko kule białe, do drugiego tylko kule czarne, a.
Pracę przygotowali: Uczniowie klasy II b Gimnazjum w Jasieniu.
Zagadka Numer 2 :) Czesio postanowił ugotować ryż. Na opakowaniu przeczytał, że czas gotowania wynosi dokładnie 16 minut. Czesio ma dwie klepsydry - małą.
Klasa 3f Gimnazjum nr 1 w Zielonej Górze
MATEMATYKA A WOLNA WOLA
Informator dla rodziców
Talent show w świetle definicji kultury popularnej
Opracowała: Sylwia Wieczór
Czworokąty 1. Czy znasz te czworokąty? 2. Uzupełnij schemat.
ZDANIE.
„Między duchem a materią pośredniczy matematyka. ”
Istotą kolumn jest przedzielenie strony na kilka części położonych obok siebie. Ilość kolumn jest generowana przez użytkownika, odpowiednio dla jego potrzeb.
Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu
Liczbowe sito 1. Kim był Eratostenes?
W pewnym gospodarstwie na podhalu było w sumie 30 sztuk owiec i kur. Zwierzęta w sumie mają 84 nogi. Ile było owiec a ile kur? Odp.: Owiec było 12 sztuk.
Weryfikacja hipotez statystycznych „Człowiek – najlepsza inwestycja”
Opracowanie Joanna Szymańska. 1. Co to jest równanie? Równanie to dwa wyrażenia połączone znakiem równości, jedno z tych wyrażeń musi być algebraiczne.
NIE TAKA MATMA STRASZNA ZAGADKA 2. Treść zagadki Czesio postanowił ugotować ryż. Na opakowaniu przeczytał, że czas gotowania wynosi dokładnie 16 minut.
TURNIEJ MATEMATYCZNY dla klas 4
Centra Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Sosnowcu
Logika dla prawników Tautologia.
Rekonstrukcja argumentu
Szewczyk Dratewka i zła czarownica
Ważę pierze Wykonywały: Natalia Manterys i Aleksandra Ordys
Jak zważyć piórko? Budujemy własną wagę!.
Operacje na ciągach znaków
Formularz i tabela przestawna
Gimnazjum z Oddziałami Integracyjnymi nr 75 im. A. Fredry
Liczby pierwsze oraz kryptologia
Zapis prezentacji:

Nie taka matma straszna ;-)

Zagadka 2 Mamy 9 jednakowych monet, ale jedna spośród nich jest fałszywa, gdyż ma inną wagę od pozostałych. Ludzkie ręce jednak nie są w stanie wyczuć, która to z nich i czy fałszywa moneta jest lżejsza czy cięższa. Jak w trzech ważeniach, za pomocą zwykłej wagi szalkowej (bez żadnych odważników), wyłonić fałszywą monetę? Czy jest ona cięższa czy lżejsza?

Mamy dziewięć monet. Dla porządku ponumerujmy je od 1 do 9 (numerki nie będą miały znaczenia w całym rozwiązaniu, ale pomogą nam się nie pogubić). W każdym wypadku mamy co najwyżej 3 ważenia. Musimy z 9 monet wybrać jedną, tą, która jest inna – lżejsza lub cięższa.

(Aby przejść dalej, należy kliknąć na odpowiednią strzałkę) Ważenie I 1+2+3=4+5+6 Waga jest w równowadze, 1,2,3,4,5,6 - prawdziwe 1+2+3≠4+5+6 Waga nie jest w równowadze, 7,8,9 - prawdziwe (Aby przejść dalej, należy kliknąć na odpowiednią strzałkę)

Ważenie II 7=8 Waga jest w równowadze, 9 jest fałszywa 7≠8 Waga nie jest w równowadze, 9 jest prawdziwa

Sprawdzamy, czy 9 jest lżejsza czy cięższa. Ważenie III Sprawdzamy, czy 9 jest lżejsza czy cięższa. 9 > 1 Fałszywa 9 jest cięższa 9 < 1 Fałszywa 9 jest lżejsza Zakończenie

W takiej sytuacji są dwie opcje: 7 > 8 7 < 8

Ważenie III 7 > 1 Fałszywa jest 7, jest cięższa 7 = 1 Fałszywa jest 8, jest lżejsza Zakończenie

Ważenie III 7 < 1 Fałszywa jest 7, jest lżejsza 7 = 1 Fałszywa jest 8, jest cięższa Zakończenie

W takiej sytuacji są dwie opcje: 1+2+3 > 4+5+6 1+2+3 < 4+5+6

Ważenie II 1+2+3 > 7+8+9 1+2+3 = 7+8+9 Któraś z monet: 4,5,6 jest fałszywa i jest lżejsza 1+2+3 > 7+8+9 Któraś z monet: 1,2,3 jest fałszywa i jest cięższa

Fałszywa jest 6, jest lżejsza Ważenie III 4 > 5 Fałszywa jest 5, jest lżejsza 4 < 5 Fałszywa jest 4, jest lżejsza 4 = 5 Fałszywa jest 6, jest lżejsza Zakończenie

Fałszywa jest 3, jest cięższa Ważenie III 1 < 2 Fałszywa jest 2, jest cięższa 1 > 2 Fałszywa jest 1, jest cięższa 1 = 2 Fałszywa jest 3, jest cięższa Zakończenie

Ważenie II 1+2+3 < 7+8+9 1+2+3 = 7+8+9 Któraś z monet: 4,5,6 jest fałszywa i jest cięższa 1+2+3 < 7+8+9 Któraś z monet: 1,2,3 jest fałszywa i jest lżejsza

Fałszywa jest 6, jest cięższa Ważenie III 4 > 5 Fałszywa jest 4, jest cięższa 4 < 5 Fałszywa jest 5, jest cięższa 4 = 5 Fałszywa jest 6, jest cięższa Zakończenie

Fałszywa jest 3, jest lżejsza Ważenie III 1 < 2 Fałszywa jest 1, jest lżejsza 1 > 2 Fałszywa jest 2, jest lżejsza 1 = 2 Fałszywa jest 3, jest lżejsza Zakończenie

Zakończenie Jak widać, jest możliwe wyłonienie spośród 9 identycznych monet jednej fałszywej (lżejszej lub cięższej) przy 3 ważeniach. Pokazany sposób nie jest jedynym możliwym. Nasza klasa wymyśliła jeszcze drugi, jednak o wiele bardziej skomplikowany. Jak na to wpadliśmy?

Teraz wystarczy tylko odrobinkę pomyśleć. Sposób Przy pierwszym ważeniu musimy podzielić monety na kupki po 3, gdyż inaczej (po jednej, dwóch czy czterech) ważenia będą nieskuteczne. Przy drugim ważeniu można ważyć po trzy lub po dwie monety, w zależności od potrzeb. Trzecie ważenie, ponieważ ma już dokładnie wskazać, która moneta jest fałszywa, musi być wykonane po jednej monecie. Teraz wystarczy tylko odrobinkę pomyśleć.

Autorzy: Klasa IIIf Gimnazjum nr 1 W Zielonej Górze Ul. Wyszyńskiego 101 65-001 Zielona Góra