Czy w bibliotece XXI wieku jest miejsce dla bibliotekarza? Mgr Agnieszka Kanczak Mgr Karina Szołtysik.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
K SS Kultura Informacja SukceS. $ $ ULTURA NICJUJE ATYSFAKCJĘ POŁECZEŃSTWA.
Advertisements

Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Grażyna Lewandowicz-Nosal IKiCz, Biblioteka Narodowa
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
POLECANE NOWOŚCI WYDAWNICZE
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Oddziaływanie współczesnych przemian kulturowo-cywilizacyjnych na rozwój zasobów ludzkich w kontekście tworzenia społeczeństwa informacyjnego i gospodarki.
DOROBEK NAUKOWY I DYDAKTYCZNY PRACOWNIKÓW WYŻSZYCH UCZELNI W BAZACH DANYCH I BIBLIOTEKACH CYFROWYCH WYSZUKIWANIE I OCENA.
BIBLIOTEKA STUDENCKIEGO KOŁA NAUKOWEGO GEOGRAFÓW UNIWERSYTETU IM. A. MICKIEWICZA W POZNANIU.
TRANSFORMACJA ZAWODOWA NAUCZYCIELA BIBLIOTEKARZA
Prof. UW dr hab. Dariusz Kuźmina
dr Agnieszka Strojek Biblioteka Publiczna m.st. Warszawy
Nowoczesna biblioteka – kluczem do sukcesu użytkowników i edukacji społeczeństwa Konferencja Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich Konstancin-Jeziorna,
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
BIBLIOTEKI W SIECI Autor: Anna Urbaniak.
Biblioteka Pedagogiczna w Chełmie Wydział Zbiorów Specjalnych
BIBLIOTEKA Miejsce gdzie tworzone są informacje Od tysiącleci ludzie gromadzili książki tworząc bogate biblioteki. Upowszechnienie i możliwość dostępu.
Zespołu Szkół nr 1 w Zakrzówku
Ewa Dobrzyńska-Lankosz BG AGH
Zarządzanie rozwojem kompetencji zawodowych kadry bibliotek
U NIWERSYTET M IKOŁAJA K OPERNIKA B IBLIOTEKA W YDZIAŁU P RAWA I A DMINISTRACJI ul. Gagarina 15, Toruń tel. : (56) ; ,
Miejska Biblioteka Publiczna w Chojnicach poprzez swoją działalność stara się sprostać stale rosnącym potrzebom edukacyjnym społeczeństwa, zwiększając.
„Nasza przeszłość nadaje kształt naszej przyszłości.” Antoni Kępiński
wsparciem dla ucznia, pomocą dla nauczyciela,
Biblioteka jako trzecie miejsce
EDUKACJA CZYTELNICZA W GIMNAZJUM NR 1 W PRZEMYŚLU
Gimnazjum Nr 1 im. Orląt Przemyskich w Przemyślu.
Czy wiesz…? Czy chcesz…? My Ci podpowiemy! Bezpłatna diagnoza potrzeb Twojej biblioteki i recepta na rozwiązanie większości problemów. Odpowiadaj na zdane.
Biblioteka szkolna Zespołu Szkół w Regnowie
RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ
BIBLIOTEKA GIMNAZJUM NR 10
Polskie biblioteki akademickie w Europie opartej na wiedzy Dagmara Sawicka Biblioteka Główna Akademii Rolniczej w Lublinie ŁÓDŹ czerwca 2004.
Zakres działań biblioteki: udostępnianie książek, udostępnianie czasopism, działania informacyjne, bezpłatny dostęp do Internetu, drukowanie i skanowanie,
Łomianki w XXI wieku Wirtualna Gmina - koncepcja budowy lokalnej społeczności informacyjnej na miarę XXI wieku.
Witamy w bibliotece Zespołu Szkół Nr 35 w Warszawie Zapraszamy do obejrzenia prezentacji naszej oferty.
Czytelnik w piżamie, czyli nowa czasoprzestrzeń biblioteki
BIBLIOTEKA gimnazjum im. Konstantego Parczewskiego w Niemenczynie 2014.
dr hab. prof. UŁ Mariola Antczak
1. CZYTELNIK. OBSŁUGA CZYTELNIKA 1937 Czytelnictwo W Encyklopedii staropolskiej (1937) występuje hasło “czytelnictwo”( nie ma hasła “czytelnik”), opisane.
Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności jest partnerem Fundacji Billa i Melindy Gates w przedsięwzięciu, które ma ułatwić polskim bibliotekom publicznym dostęp.
PAŃSTWOWA WYŻSZA SZKOŁA ZAWODOWA w PILE BIBLIOTEKA GŁÓWNA.
Misja biblioteki naukowej a współpraca sieci bibliotek medycznych Renata Birska, Ewa Busse-Turczyńska – Biblioteka Główna AM w Lublinie.
Piękne umysły jako kapitał społeczny. Przemiany w edukacji i rewolucja w środkach komunikowania się Edukacja jako kluczowe zadanie w społeczeństwie informacyjnym.
H YBRYDOWY MODEL FUNKCJONOWANIA BIBLIOTEKI WYŻSZEJ UCZELNI EKONOMICZNEJ (N A PRZYKŁADZIE B IBLIOTEKI G ŁÓWNEJ UEK) Danuta Domalewska, Aureliusz Potempa.
Policealne Studium Informacji Naukowej Adres: Zespół Szkół Nr Hrubieszów Ul. Żeromskiego 11 Tel
Samorządowa Szkoła Podstawowa nr 2 w Iławie CZYTANIE KSIĄŻEK W BIBLIOTECE SZKOLNEJ.
Biblioteki XXI wieku. Czy przetrwamy? Łódź, czerwca 2006 Komisja wnioskowa w składzie: Halina Ganińska – Przewodnicząca Elżbieta Rożniakowska Lidia.
POLITYKA PERSONALNA BIBLIOTEKI AKADEMICKIEJ W DOBIE ZMIAN Maria Garczyńska Biblioteka Główna AGH w Krakowie Łódź, 2010.
Wykluczenie cyfrowe.
Łukasz Tur Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich we Wrocławiu Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój dla organizacji pozarządowych.
Obszary – tematy i techniki badawcze Opracowała: Krystyna Dzikowska
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
Źródła informacji. Społeczeństwo informacyjne społeczeństwo charakteryzujące się przygotowaniem i zdolnością do użytkowania systemów informatycznych,
OLIMPIADA BIBLIOLOGICZNA I INFORMATOLOGICZNA Katedra Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Łódzkiego Czwarta edycja 2016/2017.
PLAN ROZWOJU Miejskiej Biblioteki w Pieniężnie na lata
Partnerstwo a działania edukacyjne realizowane przez Wojewódzką Bibliotekę Publiczną i Centrum Animacji Kultury w Poznaniu Poznań r.
DALEJ Autor: Sylwia Chrapek. Czy wiesz co to jest biblioteka? Znaczenie wyrazu "biblioteka" ulegało w ciągu wieków różnym przemianom bądź rozszerzało.
Jak inspirować zainteresowania czytelnicze uczniów szkoły podstawowej Z doświadczeń nauczyciela bibliotekarza Opracowała Monika Rowińska.
AKCJA LATO 2016 Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna w Gdańsku.
Biblioteka inspiruje. Biblioteka wobec aktualnych wyzwań. Bożena Chlebicka-Abramowicz BIBLIOTEKA GŁÓWNA WOJSKOWEJ AKADEMII TECHNICZNEJ W WARSZAWIE Łódź/
- AKTYWIZACJA SPOŁECZNA I ZAWODOWA GRUP ZAGROŻONYCH WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM Z TERENU GMINY PRZESMYKI.
BIBLIOTEKA GIMNAZJUM NR 10
Czas trwania projektu: r. Klasy IV - VI
BIBLIOTEKI POWIATU TOMASZOWSKIEGO W 2011 r.
IM. STANISŁAWA KONARSKIEGO
KLUCZEM DO WIEDZY WCIĄŻ JEST CZYTANIE !.
Czytaj od A do Zachwytu - projekt promocji czytelnictwa zrealizowany
Upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży opracowanie: Katarzyna Gozdawa-Grajewska Anna Węgrzyn Sylwia.
Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.
Zapis prezentacji:

Czy w bibliotece XXI wieku jest miejsce dla bibliotekarza? Mgr Agnieszka Kanczak Mgr Karina Szołtysik

„Biblioteka to trójca, złożona z książek, czytelników i bibliotekarzy – szczególnie bibliotekarzy służb informacyjnych. Biblioteka istnieje tylko wtedy gdy te trzy czynniki działają równocześnie i wspólnie. Bibliotekarz pośredniczy między książką a czytelnikiem i stymuluje takie wspólne działanie” /S.R. Ranganathan/

Społeczeństwo informacyjne – johoka shakai - społeczeństwo przetwarzające informację (Tadao Umesamo, 1963)- społeczeństwo przetwarzające informację (Tadao Umesamo, 1963) cywilizacja informacyjna (Yoneji Masuda, 1972)cywilizacja informacyjna (Yoneji Masuda, 1972) społeczeństwo intensywnie wykorzystujące informację w życiu społecznym, kulturalnym i politycznym ( Krzysztofek, Szczepański, 2002)społeczeństwo intensywnie wykorzystujące informację w życiu społecznym, kulturalnym i politycznym ( Krzysztofek, Szczepański, 2002) społeczeństwo tworzące infrastrukturę informacyjną ( IOSI )społeczeństwo tworzące infrastrukturę informacyjną ( IOSI )

WSPÓŁCZESNE SPOŁECZEŃSTWO TO: społeczeństwo informacyjne, społeczeństwo medialne, społeczeństwo digitalne, społeczeństwo sieciowe, społeczeństwo Internetu, społeczeństwo informatyczne

Teoria podzielonego miasta Manuela Castellsa „Społeczeństwo (…) w którym obok gospodarki globalnej, nasycenia informacją, trwają i rozrastają się grupy upośledzone, klasa pariasów nie tylko informacyjnych”

Zadania bibliotek w walce z wykluczeniem społecznym edukacja czytelnicza i medialna od najmłodszych lat edukacja technologiczno- informatyczna upowszechnianie myśli ludzkiej i dorobku naukowego

„ Biblioteki wytworzyły społeczeństwo informacyjne zanim wyraźnie to zaczęło oznaczać określone koncepcje społeczeństwa”

Współczesny bibliotekarz steward wiedzy przewodnik po świecie wiedzy „komandos informacji” bibliotekarz hybrydowy

Kompetencje osobowościowe współczesnego bibliotekarza kompetencje psychologiczne kompetencje prakseologiczne kompetencje społeczne kompetencje zawodowe

Kompetencje psychologiczne samoświadomość samoocena samokontrola

Kompetencje społeczne empatia perswazja przywództwo współdziałanie

Kompetencje prakseologiczne sumienność adaptacja motywacja

Kompetencje zawodowe wykształcenie rozwój i awans zawodowy

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ.