Kilka zaleceń ułatwiających wykorzystanie „tradycyjnej” wiedzy o marketingu w planowaniu strategii e-marketingowej. Jerzy Iwanciw - materiał do ćwiczeń.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
Advertisements

Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Wiktor Cegła Dawid vs Goliat – czym wygrywają sklepy internetowe?
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Innowacyjność zagadnienia wprowadzające
Polski e-commerce w dobie kryzysu okiem Skąpiec.pl Z tarczą czy na tarczy?
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
Zastosowania Internetu
Staże Ośrodka RENOWATOR.
STRATEGIA MARKETINGOWA BANKU
MARKETING STRATEGICZNY
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Katedra Marketingu Usług
Zajęcia nr 4 Tematyka: Sposoby kupowania usług przez konsumentów
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
Czy marketing internetowy może być skuteczny
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
Search Engine Optimization
Rola Internetu w masowej personalizacji produktu
Cele przedsiębiorstwa i plan marketingowy
Nowoczesne metody sprzedaży.
Prezentacja Agencji. Jesteś ambitny, pragniesz odnieść sukces, cenisz solidność i szanujesz swój czas Agencja Miami Design jest dla Ciebie Twoja Firma.
Jak zwiększyć sprzedaż w hipermarketach?
Rola domu maklerskiego w procesie wprowadzania spółki na giełdę
PROMOCJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ W POLSCE DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia Łukasz Grodzki, Tel Skype biznesmultimedia
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
Technik Organizacji Reklamy
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Narzędzia w Marketingu Partnerskim. I Narzędzie w Marketingu Partnerskim.
Wprowadzanie do podstaw marketingu-mix
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia
Operacyjne sterowanie produkcją
Inwestor w sieci Badanie w liczbach Paweł Piekarski, dyrektor zarządzający Instytutu Badań Pollster.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Strategia komunikacji to nic innego, jak przekonywanie kogoś – w zamyśle klienta/ów przy pomocy określonych metod do czegoś, np. do zakupu danej oferty.
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
BRIEF Kampanii reklamowej Dla firmy „Skyfall” MARCIN MACKIEWICZ
Strategia Marketingowa i Handlowa KW SA
PODSTAWOWE INFORMACJE Grupa World of TUI poprzez spółki własne i zależne zajmuje pozycję lidera na większości turystycznych rynków europejskich (Polska,
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
OBSŁUGA KLIENTA WYKŁAD POMIAR JAKOŚCI OBSŁUGI KLIENTA.
Zintegrowane systemy informatyczne
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
Wprowadzenie Firma On Product Publishing (OPP) jest właścicielem innowacyjnej formy etykietowania produktów, która pozwala na produkowanie Labelzine™
Tendencje rozwojowe w dystrybucji
Praca dyplomowa Wpływ wybranych czynników na zachowania konsumentów na rynku czekolad Autor: Patrycja Czajka Opiekun pracy: dr inż. Małgorzata Źródło.
ZAŁOŻENIA PORTALU. teleKROWA.pl to portal, którego celem jest ułatwienie konsumentom znalezienia optymalnej oferty związanej z:  telefonami komórkowymi,
Działania informacyjno – promocyjne w Programie Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa,
Tendencje rozwojowe w dystrybucji
Kategoria: ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
INNOWACYJNE WYKORZYSTANIE TREŚCI VIDEO
HOOP - Dzień Przytulania
Okno na Hooptymistyczny świat
Kategoria:ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
Dominika Muś TiR, grupa 2b
Wprowadzenie do dyskusji panelowej: Konkurencja i współpraca w łańcuchach dostaw żywności na rynku wewnętrznym UE i na rynkach krajów trzecich Forum.
Reklama audiowizualna. Definicja reklamy Reklama jest najbardziej popularnym środkiem komunikowania się firm z odbiorcą. Jest istotnym elementem marketingu.
Marketing w Firmie.
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
MARKETING INTERNETOWY
Nowe kampanie promocyjne pstrąga
Zapis prezentacji:

Kilka zaleceń ułatwiających wykorzystanie „tradycyjnej” wiedzy o marketingu w planowaniu strategii e-marketingowej. Jerzy Iwanciw - materiał do ćwiczeń Na podstawie artykułu: G. Kurowski, M. Lach, G. Mazurek : „Jak zbudować skuteczną strategię e-marketingową?”, "Brief", 04/ zbudowac-skuteczna-strategie-e-marketingowa.html

Analiza sytuacji e-marketingowej – kiedy musisz działać w sieci? Zestawienie cech internetu z ogólną strategią marki : - istnieje pięć funkcji marketingowych, których realizacja daje unikalne przewagi sieci nad innymi mediami. Internet jest medium: stworzonym do prowadzenia kampanii taktycznych, w którym utrzymywanie relacji jest najefektywniejsze, w którym konsument realizuje swoje pasje, w którym nie istnieje bariera czasu ani miejsca kontaktu z marką, w którym konsument sam poszukuje informacji. Ewentualne wady: brak dostępu klienta do sieci, brak kontaktu klienta z żywym człowiekiem, brak zaufania do wirtualnego przekazu informacji i płatności.

Analiza sytuacji e-marketingowej – kiedy musisz działać w sieci? Rodzaj sklepu Usługi (specjalizacja) Produkcja (specjalizacja) Sklep specjalistyczny Sklepik osiedlowy (wiejski) wielobranżowy Supermarket Sklep w sieci, franczyza Hurtownia, Pośrednictwo Akwizytor... Układ triady strategicznej: nabywcy – konkurenci – marka. Klienci Lokalni Przypadkowi Bogaci Mobilni Wrażliwi Zapracowani Samotni Ideowi... Produkt Codzienny Trwały Tani Mobilny Znany...

Cel strategii marketingowej Celem strategii marketingowej jest wywołanie pożądanych zmian w zachowaniach grupy docelowej nabywców w relacji do marki i konkurentów. W praktyce można to sprowadzić do czterech celów: ochrony obecnej grupy nabywców i ich zachowań, zwiększenia ich aktywności zakupowej, przejęcia klientów konkurencji oraz pozyskania dla rynku nowych nabywców.

Zakres działań niezbędnych do realizacji celu strategii. Najlepszy efekt daje zwykle podejście całościowe, oparte na jednoczesnym uwzględnieniu w strategii obszarów: produktu, ceny, promocji, dystrybucji. Układ triady strategicznej: nabywcy – konkurenci – marka.

Określenie stanu początkowego i końcowego Tutaj musimy odpowiedzieć sobie na pytania, na jakim etapie postaw i zachowań znajduje się nabywca w punkcie początkowym (gdy wszedł na stronę) i do jakiego stanu chcemy go doprowadzić. Równie ważne jest jednak wskazanie sposobu, w jaki nabywca ten „wejdzie” do naszej strategii i ją „opuści”. Czy na podstawie informacji z prasy będzie aktywnie szukał rozwiązania problemu, czy może zwróci uwagę na przekaz podobny do reklamy telewizyjnej, albo trafi do nas w jeszcze inny sposób? Czy jego „przygoda z naszą strategią” ma się zakończyć złożeniem wniosku o kartę kredytową czy może tylko zapamiętaniem faktu jej istnienia?

Planowanie ścieżki nabywcy czyli takie zaplanowanie kolejnych kontaktów nabywcy z marką, które „krok po kroku” doprowadzi go do pożądanego przez nas stanu. Planowanie to przeprowadzać powinniśmy jednocześnie w skali - makro (cała strategia), - mikro (kolejne miejsca odwiedzane w serwisie www). Dopiero teraz jest właściwy moment na decyzje dotyczące: reklamy on-line, serwisu www, działań ingowych itd. Przeniesienie ich na etap wcześniejszy powoduje pojawianie się w polskim internecie wspaniałych reklam produktowych, prowadzących do serwisów korporacyjnych, mailingów naśladujących ogłoszenia prasowe i wielu innych działań, które są... ignorowane przez internautów.

Proste zasady Nigdy nie będziesz miał drugiej okazji zrobienia dobrego pierwszego wrażenia (dotyczy wszystkiego, przede wszystkim wyglądu i funkcjonalności witryny) Klient ma zawsze rację ( (szanuj upodobania i czas klienta... )

Giełdowe spółki branży metalowej Obecnie jest 20 notowanych spółek na GPW Alchemia SA Complex SA Drop SA Energoinstal SA FAM SA Ferrum SA Grupa Kęty SA Hutmen SA Impexmetal SA KGHM Polska MiedĽ SA Koelner SA Mennica Państwowa SA Odlewnie Polskie SA Orzeł Biały SA Stalprodukt SA Śrubex SA Toora Poland SA Zastal SA Zetkama SA ZUK Stąporków SA

Dystrybucja

Stalprodukt

Hutmen

Producenci

Ferrum

KGHM

Grupa Kęty

Odlewnie Polskie

Śrubex

Mennica Polska

E-marketing spółek branży metalowej na tle innych Wg „E-marketing w polskich spółkach giełdowych” G. Mazurek Raport badawczy Szczegółowy raport na temat wykorzystania marketingu internetowego przez blisko 200 firm notowanych na GPW w Warszawie. mVrL3BsL2RlZmF1bHRfbXVsdGlsaXN0YV9wbGlrb3cv MzQ/raport_gpw.pdf

Ocena witryn

Jakość w sektorach

Ocena funkcji informacyjnych

Ocena funkcji relacyjnych

Ocena funkcji transakcyjnej

Podsumowanie oceny funkcjonalności Podsumowanie oceny funkcjonalności witryn

Stosowane narzędzia reklamy

Narzędzia kreowania wizerunku

Narzędzia promocji uzupełniającej

Narzędzia badań marketingowych

Zalety marketingu

Wpływ e-marketingu na wyniki spółki

Podsumowanie raportu

Strona, która może zarabiać kierując do sklepów rowerowych i na kursy jazdy rowerem

Dziękuję za uwagę

Proste