Personal Management w bibliotece

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Advertisements

Wsparcie zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie
Zarządzanie projektami – pojęcia
KONCEPCJE ZARZĄDZANIA ORT
Kierowanie twórczością w organizacji
Kształtowanie motywacji pracowników
Zakład pracy jako organizacja formalna.
Kultura organizacyjna
Grażyna Wojsznis Biblioteka Główna Politechniki Szczecińskiej
Podstawy wyboru strategii marketingowej
FUNKCJA PERSONALNA.
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Zarządzanie projektami
Zarządzanie strategiczne
1. Zarządzanie pracą we współczesnej firmie.
KIERUNEK: ZARZĄDZANIE Instytut Marketingu Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu SPECJALNOŚĆ: PUBLIC RELATIONS.
Przebieg warsztatu Prezentacja 1: „Usprawnianie procesów w MSZ” Pan Kamil Adamczewski Ministerstwo Spraw Zagranicznych Prezentacja 2: „Wpływ kultury.
Digitalizacja obiektów muzealnych
Strategia rozwoju SBP na lata Sprawozdanie Maria Burchard ZG SBP.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Biblioteka jako miejsce, które inspiruje.
Szkolenia, Coaching, PR.
Planowanie Rozwoju Instytucjonalnego
OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA BIBLIOTEKARZY
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001.
Czy nowa struktura zwiększy popularność biblioteki?
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
KIERUNEK: ZARZĄDZANIE
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
Biblioteka Politechniki Krakowskiej Informacja dla nauki a świat zasobów cyfrowych września 2008 | Świnoujście Biblioteka Cyfrowa Politechniki Krakowskiej.
Cele i zadania organizacji wydarzeń pracowniczych
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Prof. Aleksander Surdej
Zarządzanie w pielęgniarstwie
Ocena efektów wsparcia MŚP w ramach
ROLA DYREKTORA SZKOŁY W MIĘDZYNAROWYM PROJEKCIE WSPÓŁPRACY SZKÓŁ KONFERENCJA 5 LISTOPADA 2010.
Wprowadzenie teoretyczne
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
Ministerstwo Finansów
Priorytety w kadencji Materiały na spotkanie 24 marca 2015 roku dr hab. prof. UW Robert Małecki.
Maria Góreczna Innowacje w budownictwie Poznań, 22 stycznia 2008 r.
Kultura innowacji - budowanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw.
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Biblioteka ucząca się Roman Tomaszewski Mariusz Polarczyk
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
JAKOŚĆ PRZESTRZENI – JAKOŚĆ ŻYCIA Proseminarium i seminarium licencjackie na kierunku gospodarka przestrzenna dr hab. Sylwia Kulczyk, dr Katarzyna Duda-Gromada.
PROJEKT BUDŻETU 2016 R..
Zachowania organizacyjne - ćwiczenia 2
ZARZĄDZANIE DZIAŁEM SPRZEDAŻY
 Inscenizacja „Które podejście jest pożądane w XXI wieku?” PJWSTK 2015/16.
SPRAWOZDANIE ZA ROK 2014 Biblioteka Politechniki Krakowskiej SPRAWOZDANIE ZA ROK 2014 (stan na 31 grudnia 2014 r.)
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Ochrona własności intelektualnej a rozwój przedsiębiorczości dr hab. Adam Grzegorczyk Kielce,
PLAN ROZWOJU Miejskiej Biblioteki w Pieniężnie na lata
Centralny Instytut Ochrony Pracy – Państwowy Instytut Badawczy 1 dr inż. Małgorzata Suchecka Bezpieczeństwo i higiena pracy na stronach internetowych CIOP-PIB.
Dlaczego firmy nie zarządzają procesami i jak to zmienić? Piotr Szynkiewicz Hospital Management, Warszawa, 21 czerwca 2013 r. Delegowanie odpowiedzialności.
Motywacja- podstawowe koncepcje. Punkty 1, 2, 3 – nie będzie pytań z tych tematów na kolokwium! Punkty 4, 5, 6 – będą na kolokwium! 1. Podstawowe pojęcia.
A.M. Zarzycka. Wpływ ogólnych wyobrażeń i opinii o kraju na ocenę produktów lub/i marek pochodzących z danego kraju Stereotyp wizerunku danego kraju A.M.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Učící se knihovna jako příklad moderního managementu kulturních institucí Uczenie się bibliotek jako przykład nowoczesnego zarządzania instytucjami kultury.
MICZKO KAROLINA PATEK JOANNA GR. 2B ORGANIZACJE I ICH RODZAJE.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Plan ćwiczeń: Identyfikacja procesów: podstawowe cele identyfikacji procesów, podział procesów, przykłady procesów. Mapowanie: korzyści płynące z mapowania,
Profesjonalna wycena pojazdów na stacjach diagnostycznych
ORGANIZOWANIE I PROJEKTOWANIE ORGANIZACJI PROCESOWEJ
Bank Spółdzielczy w Żmigrodzie
Proces przewodzenia i kontrolowania
Oferta edukacyjna skierowana do studentów zagranicznych w Bibliotece Politechniki Gdańskiej Urszula Szybowska Koordynator międzynarodowej współpracy.
Firma Bit&Bajt została założona w listopadzie 2014 roku.
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
Zapis prezentacji:

Personal Management w bibliotece Personal Management w bibliotece? Anna Donnersberg Maria Szczygieł Biblioteka Politechniki Krakowskiej

„Wizerunek to zbiór przekonań, myśli i wrażeń danej osoby o obiekcie „Wizerunek to zbiór przekonań, myśli i wrażeń danej osoby o obiekcie.” Philip Kotler

Wizerunek biblioteki Własny – odzwierciedla postrzeganie biblioteki przez jej pracowników Obcy – postrzeganie biblioteki przez jej otoczenie zewnętrzne

Proces kreowania wizerunku Badanie stanu wyjściowego Ustalanie celów Planowanie programu naprawczego (ustalenie metod, technik badawczych, budżet, obsada) Realizacja planu Ocena przebiegu realizacji planu

Personal Management to strategiczne i spójne podejście do zarządzania pracownikami, którzy indywidualnie i zbiorowo przyczyniają się do realizacji z góry ustalonych celów

Zadania Personal Managera Zrozumienie specyfiki danej biblioteki Wspieranie dyrekcji i kierownictwa Bycie ekspertem w dziedzinie organizacji pracy Pełnienie funkcji mediatora Kształtowanie kultury organizacyjnej

Motywacja – siła, która uruchamia i podtrzymuje działania pracowników Wewnętrzna Zewnętrzna

Hierarchia potrzeb wg A. Maslowa

Jakość usług w bibliotece 70 60 AE P 50 AE U 40 PK P 30 20 PK U 10 WYSOKA ŚREDNIA DOSTATECZNA NISKA

Czynniki wpływające na jakość usług w bibliotece 80 AE P 70 60 AE U 50 PK P 40 PK U 30 20 10 STRONA WWW PROFESJONALNA NOWOCZESNE BUDYNEK OBSŁUGA WYPOSAŻENIE

Zalety biblioteki

Odczucia użytkowników podczas wizyt w bibliotece

Biblioteka = nowoczesne miejsce?

Szkolenia pracowników 60 50 AE 40 30 PK 20 10 1-3 RAZY W ROKU 4 LUB WIĘCEJ NIE BIORĘ UDZIAŁU W SZKOLENIACH

Źródła informacji

Cechy przełożonych

Anna Donnersberg Maria Szczygieł Dziękujemy za uwagę Anna Donnersberg Maria Szczygieł