Personal Management w bibliotece Personal Management w bibliotece? Anna Donnersberg Maria Szczygieł Biblioteka Politechniki Krakowskiej
„Wizerunek to zbiór przekonań, myśli i wrażeń danej osoby o obiekcie „Wizerunek to zbiór przekonań, myśli i wrażeń danej osoby o obiekcie.” Philip Kotler
Wizerunek biblioteki Własny – odzwierciedla postrzeganie biblioteki przez jej pracowników Obcy – postrzeganie biblioteki przez jej otoczenie zewnętrzne
Proces kreowania wizerunku Badanie stanu wyjściowego Ustalanie celów Planowanie programu naprawczego (ustalenie metod, technik badawczych, budżet, obsada) Realizacja planu Ocena przebiegu realizacji planu
Personal Management to strategiczne i spójne podejście do zarządzania pracownikami, którzy indywidualnie i zbiorowo przyczyniają się do realizacji z góry ustalonych celów
Zadania Personal Managera Zrozumienie specyfiki danej biblioteki Wspieranie dyrekcji i kierownictwa Bycie ekspertem w dziedzinie organizacji pracy Pełnienie funkcji mediatora Kształtowanie kultury organizacyjnej
Motywacja – siła, która uruchamia i podtrzymuje działania pracowników Wewnętrzna Zewnętrzna
Hierarchia potrzeb wg A. Maslowa
Jakość usług w bibliotece 70 60 AE P 50 AE U 40 PK P 30 20 PK U 10 WYSOKA ŚREDNIA DOSTATECZNA NISKA
Czynniki wpływające na jakość usług w bibliotece 80 AE P 70 60 AE U 50 PK P 40 PK U 30 20 10 STRONA WWW PROFESJONALNA NOWOCZESNE BUDYNEK OBSŁUGA WYPOSAŻENIE
Zalety biblioteki
Odczucia użytkowników podczas wizyt w bibliotece
Biblioteka = nowoczesne miejsce?
Szkolenia pracowników 60 50 AE 40 30 PK 20 10 1-3 RAZY W ROKU 4 LUB WIĘCEJ NIE BIORĘ UDZIAŁU W SZKOLENIACH
Źródła informacji
Cechy przełożonych
Anna Donnersberg Maria Szczygieł Dziękujemy za uwagę Anna Donnersberg Maria Szczygieł