Różnorodność tematyczna sonetu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OASE elektroniczny system składania wniosków w Polsko-Niemieckiej Współpracy Młodzieży.
Advertisements

Biblioteka szkolna „W bibliotece znajdziesz wszystko, czego chcesz, starą prawdę, mądrą bajkę, piękny wiersz” (Krystyna Wodnicka)  
Rady dla Słuchacza przygotowującego się do egzaminu maturalnego z języka polskiego.
(na podstawie badań ankietowych)
Motyw danse macabre występujący w tekstach kultury.
RODZAJE I GATUNKI LITERACKIE
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
BIBLIOTEKI W SIECI Autor: Anna Urbaniak.
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
Poezja metafizyczna.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Uczniowie i nauczyciele wykorzystują TI w projektach realizowanych wspólnie z partnerami w Polsce i za granicą.
EDUKACJA CZYTELNICZA W GIMNAZJUM NR 1 W PRZEMYŚLU
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
Państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel ….
„Student jako konsument na rynku multimediów”
Szkolne Centrum Informacyjne Biblioteka Szkolna
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Układ podręcznika To już znasz ćwiczenia literackie i językowe odwołujące się do wiedzy i umiejętności z gimnazjum ćwiczenia literackie i językowe odwołujące.
Temat 3: Podstawowa struktura dokumentu
Lekcja dla III klasy gimnazjum
KOMUNIKACJA ALTERNATYWNA - PIKTOGRAMY
Encyklopedie i słowniki w bibliotece szkolnej
Maksymalnie za część humanistyczną testu można było uzyskać 20 punktów.
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
Kodeks 2.0 Wersja robocza. Punkt 1 Nauczyciele i uczniowie częściej urozmaicają lekcje grami, filmami, prezentacjami edukacyjnymi i on- line. TAK:NIE:
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Z KLASĄ ..
Temat 14: HTML - przykłady praktyczne
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
POLSKA LITERATURA.
SPRAWDZIAN Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE SZÓSTEJ Czy powinien wzbudzać nasze obawy?
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
-opis polskiej szkoły nowych czasów..  Podczas lekcji można korzystać z tablicy interaktywnej, komputerów i innych urządzeń elektronicznych tylko w celach.
KODEKS 2.0 Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Klasa 2 Szkoła z klasą 2.0.
Dlaczego mówi się o bezpieczeństwie w sieci ??? W naszej szkole każdy uczeń ma dostęp do komputera. Mimo to że komputer może być źródłem wielu pożytecznych.
Główne zagadnienia KODEKSU Ucz i ucz się z TIK. Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline? Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa.
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
SZKOLNY KODEKS 2.0 GIMNAZJUM IM. KS. KAN. M. LIPSKIEGO 2013/2014.
Lekcje z komputerem, 2006.
Sprawdzian z języka angielskiego w klasie szóstej
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Spotkanie podsumowujące.
STARTUJEMY. Uczestnicy: uczniowie szkół podstawowych Dwa poziomy konkursu: kl. 1-3 i 4-6 Realizatorzy: szkoły podstawowe, biblioteki publiczne Zasięg:
1. Nauczyciele i uczniowie nie korzystają z telefonów komórkowych na lekcji.
Biblioteka szkolna „W bibliotece znajdziesz wszystko, czego chcesz, starą prawdę, mądrą bajkę, piękny wiersz” (Krystyna Wodnicka)  
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
Prawo autorskie w szkole, czyli … zasady eksploatacji Internetu
Język polski na sprawdzianie szóstoklasisty *. Zgodnie z nową formułą sprawdzianu szóstoklasiści przystępujący do sprawdzianu w 2016 roku będą musieli.
Jeśli tak, jak my lubisz czytać powieści detektywistyczno-przygodowe…
WSTĘP DO LEKCJI Powtórzenie treści poznanych na poprzedniej lekcji.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Anna DRZEWIŃSKA „Nauczyciele i uczniowie jako uczestnicy procesu uczenia się wykorzystywania.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
Debata szkolna Zestawienie Odpowiedzi na pytania udzielone przez uczniów klas I-VI (SP7 Głogów)
Dlaczego (nie) warto korzystać z bibliotek cyfrowych?
Użytkownicy WL Nowi użytkownicy są wszędzie.. Którędy przychodzą? Największa liczba nowych użytkowników widzi najpierw stronę...
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Projekt czytelniczy dla klas piątych
PODSUMOWAINE WEWNETRZNEJ EWALUACJI PRZEPROWADZONEJ W ROKU SZKOLNYM 2016/2017 W ZESPOLE SZKÓŁ MIEJSKICH NR 4 W KĘDZIERZYNIE – KOŹLU.
„Charlie i fabryka czekolady”
„Mój kandydat do Literackiej Nagrody Nobla ”
3 lutego 2017 roku odbył się konkurs „Mistrz Bezpiecznego Internetu” dla klas 4 – 6, w którym wzięło udział 49 uczniów.
CZYTAM I PISZĘ POEZJĘ MIŁOSNĄ- WIECZÓR POEZJI WALENTYNKOWEJ
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Pakiet edukacyjny „Przeszłość to dziś” Zakres podstawowy i rozszerzony
Zapis prezentacji:

Różnorodność tematyczna sonetu. Lekcja multimedialna z wykorzystaniem szkolnej biblioteki internetowej wolnelektury.pl  

Stworzenie przez nauczyciela półki „Sonet” z następującymi tekstami: Cuda miłości (Przebóg! Jak żyję, serca już nie mając?) Jan Andrzej Morsztyn http://www.wolnelektury.pl/katalog/lektura/ cuda-milosci-przebog-jak-zyje-serca-juz-nie- majac.html

Hołd (Dwa sonety) Miłosz Biedrzycki http://www.wolnelektury.pl/katalog/lektu ra/hold-dwa-sonety.html Stepy akermańskie Adam Mickiewicz http://www.wolnelektury.pl/katalog/lektu ra/sonety-krymskie-stepy- akermanskie.html

Pielgrzym Adam Mickiewicz http://www. wolnelektury Pielgrzym Adam Mickiewicz http://www.wolnelektury.pl/katalog/lekt ura/sonety-krymskie-pielgrzym.html Sonet III (Do Naświętszej Panny) Mikołaj Sęp Szarzyński http://www.wolnelektury.pl/katalog/lekt ura/sonet-iii-do-naswietszej-panny.html

W domu uczniowie czytają uważnie wraz z przypisami,zgromadzone na półce i przesłane utwory Definicja – sonetu, cechy gatunku, przedstawiciele – wolnelektury.pl http://www.wolnelektury.pl/katalog/sonet/

w której powstały analizowane wiersze – wolnelektury.pl [ on-line] Wskazanie epoki, w której powstały analizowane wiersze – wolnelektury.pl [ on-line] http://www.wolnelektury.pl/katalog/

Ćwiczenia: Określenie tematyki wierszy (układ chronologiczny) Co łączy poszczególne teksty – wykorzystanie katalogu – motywy - wolnelektury.pl [ on-line] Podanie właściwych cytatów [on-line lub w wersji zapisanej przez nauczyciela]

Wskazanie różnic. Podanie właściwych cytatów. Próba odpowiedzi na pytanie dlaczego sonet? Jakie znaczenie ma ten gatunek literacki dla twórców różnych epok?

wskaż motywy pojawiające się w sonetach Jana Andrzeja Morsztyna Praca domowa : Wykorzystując zasoby portalu wolnelektury.pl, wskaż motywy pojawiające się w sonetach Jana Andrzeja Morsztyna

Dziękuję za uwagę Anna Brodawka doradca metodyczny m. st. Warszawy w zakresie języka polskiego