Bożena Niemiec – Dyrektor Przedszkola Nr 7 im. Marii Konopnickiej w Stalowej Woli.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WIELKOPOLSKA – BRANDENBURGIA
Advertisements

Zespół Szkół w Klęce działania prozdrowotne podjęte w roku szkolnym w ramach projektu Comenius Regio- Partnerskie Projekty Promocja Zdrowia.
Comenius Regio –
Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Kalendarz wydarzeń 2010 r.
Raporty Postępów Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Program Socrates Comenius COMENIUS - komponent programu SOCRATES - stanowi wyzwanie dla 350 tysięcy szkół w Europie i 69 milionów uczniów. Wspiera inicjatywy.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
Uczniowie z obydwu szkół udają się na wycieczkę do Berlina. Die Schüler aus beiden Schulen machen einen Ausflug nach Berlin.
PROJEKT EDUKACYJNY DLA DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM
PROGRAM COMENIUS Dobre Szkoły dla Młodych Europejczyków/Edukacja Społeczna i Uczenie się Metodą Projektów Good Schools for European Juniors/Social.
NASZE PODRÓŻE PODCZAS WYMIAN.
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Wohnen im Grünen Mieszkanie w zieleni. Das Leben in einer Großstadt bringt mit sich viel Stress und Hektik Życie w dużym mieście przynosi ze sobą dużo.
Wizyta w ramach projektu Comenius Uczenie się przez całe życie Wizyta w ramach projektu Comenius Uczenie się przez całe życie SPRAWOZDANIE.
Prezentacja grupy 7 -restrukturyzacja
„Weihnachten - die schönsten Tage im Jahr“
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Tarnobrzegu Per aspera ad astra - Przez trudy do gwiazd (Wszechstronnie, twórczo, przyjaźnie ku przyszłości.
Szkoła partnerska jest szkołą katolicką, w której uczy się 420 uczniów w klasach 1-4 Wymiana odbędzie się 23 września i trwać będzie do 2 pażdziernika.
Współpraca z rodzicami w Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie
Geschichte der Mathematik Die Geschichte der Mathematik ist wahrscheinlich so alt wie die Menschheit. Mathematik ist die Wissenschaft der Zahlen und geometrischen.
Apel o zanieczyszczeniu wody i powietrza
Miejski Zespół Szkół Nr 1 w Ciechanowie powstał 1 września 2005 r. w wyniku połączenia Szkoły Podstawowej Nr 3 i Gimnazjum Nr 2.
Projekt szkolny Socrates Comenius Badanie i poznawanie kultur z różnych regionów europejskich poprzez poezję, prozę i muzykę.
Projekt dla Uniwersytetu Trzeciego Wieku Czeladzi Strona Internetowa: O naszym projekcie : Projekt łączy instytucje kształcące.
Magdalena Surowiec Aus Glogow Malopolski nach Traben-Trarbach: Was habe ich an der deutschen Schule gelernt?
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Delegacja naszej szkoły w Finlandii
WIELOSTRONNE PROJEKTY SZKÓŁ w Zespole Szkół w Siedliskach Bogusz
Projekt Comenius Podróż po Europie. Co to jest Comenius? Comenius to program polegający na współpracy między krajami Europy. Nasz projekt nosi tytuł Podróż
TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU Restrukturyzacja otoczenia szkoły Luty Maj 2009.
COMENIUS REGIO Safe Future Secure Internet.
Narad a z dyrektorami przedszkoli ogólnodostępnych i specjalnych, zespołów szkolno-przedszkolnych oraz szkół podstawowych z oddziałami przedszkolnymi prowadzonymi.
PROJEKT MIĘDZYNARODOWY Agnieszka Rolicz
Szkolenie dla nauczycieli - szkolnych koordynatorów projektu „Sklep  wysypisko: ulica jednokierunkowa?” Warszawa, dn. 16 lutego 2007 r. Projekt współfinansowany.
GESZKO Gesunde Schule Zdrowa szkoła Targi Projektowe
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
Od przedszkola do Technikum ZAGRANICZNA MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ W RAMACH PROJEKTÓW INSTYTUCJONALNYCH.
Projekt nr PL1-ESF Innowacyjne formy zapewniania jakości w nadzorze pedagogicznym i pracy szkoły w programie Zagraniczna mobilność szkolnej.
SZKOLNY PROJEKT EKOLOGICZNY EKOORŁY
Trzyletni projekt otrzymał dofinansowanie z UE w kwocie € dla naszej szkoły “B.E.S.T Consumption levels” Building up Entrepreneurial Skills through.
WYMIANA POLSKO - NIEMIECKA REALIZOWANA PRZEZ III LO W OLSZTYNIE I OKEN-GYMNASIUM W OFFENBURGU KOPERNIKUS MEETS OKEN! SPOKO BEDEUTET SUPER! SPOKO ZNACZY.
Österreich Paulina Ciuba.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
,, PROJEKTUJĘ KARTKĘ I ŚLĘ ŻYCZENIA
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Doppeldeutige Werbung Dwuznaczna reklama. Die im Bild abgebildete Anzeige ist eine Originalanzeige aus den gelben Seiten in England. na rysunku obok widać.
Comenius w Zespole Szkół w Siedlcu W ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Prezentację przygotowała Jowita Kalitka Siedlec 2014.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PRZEDSZKOLA- ( ) przeprowadzono 71 ewaluacji, w tym: 8 ewaluacji całościowych 63 ewaluacje problemowe Podsumowanie.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
Phänomene der deutschen Kultur Konkurs polega na wybraniu poprawnej odpowiedzi a, b, c lub d. Poprawne odpowiedzi proszę dostarczyć do biblioteki do
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
Umwelt Der Wetterbericht. I. Podpisy nie pasują do obrazków. Uporządkuj je. Es gibt Nebel. Es regnet. Die Sonne scheint. Es gibt Gewitter. Es ist leicht.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Wissenschaft und Technik Die Entdecker und Erfinder.
Programowanie dla każdego
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
Uniwersytet Dziecięcy Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Stalowej Woli
Tygodnie eTwinning od 1 do 31 października 2009 r.
Zagraniczne wyjazdy edukacyjno-szkoleniowe
Uniwersytet Dziecięcy Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Stalowej Woli
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
Zapis prezentacji:

Bożena Niemiec – Dyrektor Przedszkola Nr 7 im. Marii Konopnickiej w Stalowej Woli

Adres, Kontakt Stalowa Wola, ul. ks. J. Popiełuszki 29 a tel. (0-15) kom. www. przedszkole7.stalowawola.pl ;

Jest to strona na, której znaleść można wszystkie informacje dotyczące różnych projektów przeznaczonych dla oświaty. Strona ta był pierwszą, którą odwiedziłam oraz prześledziłam aby wziąć udział w projekcie Comenius – „ Uczenie się przez całe życie” Motto umieszczone na samej górze strony jest zachęcające oraz motywujące do pracy, poszerzania wiedzy, oraz doświadczeń.

W ramach Comenius można wyszczególnić następujące programy: * Mobilność szkolnej kadry pedagogicznej * Wizyty przygotowawcze oraz seminaria kontaktowe * Partnerskie Projekty Szkół

Seminarium kontaktowe odbyło się w Włoszech, oraz w Norwegii w 2009 Pierwszą wizytą przygotowawczą było spotkanie we Włoszech w 2007 r.

Program „ Uczenie się przez całe życie” Comenius Projekt Współpraca z pięcioma krajami europejskimi w ramach Programu : „Uczenie się przez całe życie” Comenius. Czas realizacji od września 2008r.- sierpnia 2010r.

Kraje uczestniczące w projekcie Belgia- Elsenborn, Büllingen Irlandia- Lurgan Włochy- Latsch Niemcy- Berlin Polska- Kostkowo

Główne cele projektu: wymiana interkulturalna wymiana doświadczeń poprzez porównywanie przyrody uwrażliwienie na języki obce trwały rozwój rozpoznanie matetyki

Wszystkie szkoły partnerskie zrealizowały zadania wspólnie z uczniami. Produkty, które wynikły z projektu zostały zebrane są na platformie internetowej: i udostępnione do ogólnego wglądu wszystkich uczestników. Partnerzy wymienili się poglądami na temat zrealizowanych zadań. Szkoła Walter- Gropius- Schule w Berlinie gwarantuje opiekę nad platformą internetową „eXplorarium”.

Realizacja projektu Dzieci wraz z nauczycielkami w listopadzie posadziły cebulki tulipanów i prowadziły obserwację (zdjęcia, opisy, rysunki) ich rozwoju do wiosny 2009r. Po czym zostały zasadzone w ogrodzie.

Eksperyment prowadzony został w sali oraz na ogrodzie przedszkolnym przez co zarówno dzieci, personel jaki i rodzice mogli podziwiać piękne kwitnące tulipany.

Historia tulipana- „tulipam” Ihre europäische Erfolgsgeschichte beginnt im Jahr 1554 als der flämische Diplomat Ogier de Busbecq, Abgesandter des Kaisers Ferdinand I., Samen und Zwiebeln einer Pflanze nach Wien schickte, die er "Tulipam" nannte. Sie duftete kaum, wurde aber wegen ihrer Schönheit und Farbenvielfalt bewundert. Der Name beruht wahrscheinlich auf einem Übersetzungsfehler. Er verwechselte hier offensichtlich die Beschreibung des Dolmetschers der Form der Blume, die einem Turban (türkisch: tulband) gleicht, mit der Blume selbst. Der ursprüngliche Name der Tulpe ist Lâle. Kaum fünf Jahre später sah Conrad Gesner in den Wiener Gärten Tulpen. Zwei Jahre später fand man sie bereits in Augsburg, und im folgenden Jahr erhielt ein Kaufmann in Antwerpen eine Ladung Blumenzwiebeln aus Konstantinopel. Von Flandern gelangte die Tulpe nach Holland und von dort nach ganz Europa Das Interesse an der Tulpenzucht wuchs schnell. In Holland erreichte es im Jahr 1634 seinen Höhepunkt: Eine regelrechte Tulpenmanie entstand. Wilde Spekulationsgeschäfte beherrschten den Tulpenmarkt, und für einzelne Tulpenzwiebeln wurden enorme Preise gezahlt, so dass viele Händler und Privatleute bankrott gingen. Auch heute noch gehört die Tulpe zu den beliebtesten Frühblühern in jedem Garten.

W kwietniu zaś 2009r. została zasadzona jabłoń przez partnerów w tym przez nasze Przedszkole jako symbol partnerskiej współpracy. Jej rozwój został również obserwowany poprzez opis, zdjęcia, rysunki.

Dzieci wraz z nauczycielkami wykonały również piękne karmniki, które zostały wysłane do Kostkowa.

Również w ramach projektu od 2 marca 2010r. przez dwa tygodnie została przeprowadzona obserwacja pogody za pomocą wcześniej zakupionej „stacji meteo”. Wyniki systematycznie zostały umieszczane na stronie Explorarium

Tworzone były również historyjki do zdjęć z dziećmi, które uczestnicy Comenius umieszczali na stronie Explorarium. Następnie każdy po kolei dopisywał swoje części po czym powstawały ciekawe, bardzo zabawne bajeczki.

Następne zadanie polegało na wymianie paczek między krajami, przez co można było zrealizować ekologiczne projekty. Dzieci z naszego Przedszkola przy tej okazji zasadziły ziemniaka oraz sumiennie śledziły jego rozwój.

Z okazji Świąt Bożego Narodzenia dzieci z naszego Przedszkola wykonały piękne kartki świąteczne, które zostały przesłane do uczestników. Zarówno nasze Przedszkole otrzymało kartki wykonywane przez dzieci uczestników projektu Comenius.

W marcu bieżącego roku z okazji świąt Wielkanocnych Nasze Przedszkole przygotowało Europejskie spotkanie Wielkanocne. Przybyli goście z Anglii, Belgii, Niemiec oraz Włoszech krajów, które biorą udział w projekcie Comenius. Spotkanie odbyło się w ramach wymiany doświadczeń pedagogicznych, a także zapoznania z kulturą, obyczajami polskimi oraz Wielkanocnymi.

Wszystkie kraje biorące udział w Comenius z okazji Dnia Ziemi zorganizowały własne programy ochrony przyrody, ekologii, które można było obejrzeć na stronie Również nasze Przedszkole włączyło się przez sprzątanie ziemi, pobliskich dróg, wykonanie plakatów ekologicznych oraz zapoznanie dzieci z tematyką ochrony przyrody. Celem było zarówno dbanie jak i uwrażliwienie na otaczające środowisko.

* Podczas trwania projektu odbyły się spotkania: partnerskie: BELGIA 2008r. Elsenborn, Büllingen - spotkanie rozpoczynające projekt POLSKA – Kostkowo luty 2009 \ W WŁOCHY – Südtirol 2009r.

* Następne spotkania: IRLANDIA \ 2009 NIEMCY -Berlin 2008

* Ostatnie spotkanie odbyło się w maju tego roku 2010 we WŁOSZECH – Bolzano, gdzie miało miejsce podsumowanie dotychczasowej pracy, doświadczeń oraz żegnanie się między uczestnikami.

Po odwiedzeniu krajów europejskich, które wzięły udział w projekcie oraz uczestniczeniu w zajęciach szkolnych, wymianie doświadczeń możemy stwierdzić, iż edukacja w Polsce nie odbiega standardom Europejskim, a wręcz przeciwnie stawia Polskę na wysokim szczeblu. Proponowany zaś w Polsce poziom kształcenia, organizacja edukacji oraz wartości przekazywane są na wysokim poziomie. W porównaniu z innymi krajami Polska lokuje się na podobnym poziomie, dbamy o przyrodę nie gorzej niż Europa, staramy się robić dla niej coraz więcej oraz jak najwięcej o niej mówić, a także działać aby cieszyła nas swoim pięknem.

Zdobyte podczas Partnerskiego Projektu wiadomo ś ci weszły do programu szkolnego, planów nauczania oraz projektów szkolnych i w ten sposób pomogły w rozwoju przedszkola.

Dziękuję za uwagę.