SZYBKIE CZYTANIE Opracowała: mgr Małgorzata Kaczyńska.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kursy języka polskiego i niemieckiego dla dzieci
Advertisements

Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
UTRACONA SZTUKA SŁUCHANIA Autor: Richard Forster
JAK CZYTAĆ ?.
JAK ZDAĆ EGZAMIN? SPOSOBY UCZENIA SIĘ.
Wybrane zagadnienia z logopedii i zaburzeń rozwoju mowy
Zagadnienia: Podstawy prawne egzaminu maturalnego Standardy wymagań egzaminacyjnych Struktura egzaminu pisemnego i ustnego z języka obcego nauczanego.
Czytanie ze zrozumieniem
„Szybkie czytanie atutem tłumacza i korektora”
Mind Mapping (mapa myśli) – nowy wymiar sporządzania notatek
Konstruktywizm w dydaktyce
Beata Mierzejewska PPP nr 19 DIAGNOZA I REHABILITACJA ORTOPTYCZNA
Gry, zabawy oraz ćwiczenia rozwijające i doskonalące czytanie
Ćwicz jeśli chcesz lepiej myśleć i pamiętać
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA?
Pedagogika szkoły wyższej
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Posiedzenie Rady Pedagogicznej Szkoła Podstawowa nr 130 w Łodzi
Czytanie ze zrozumieniem
Ćwiczenia technik efektywnego uczenia się Spotkanie 4
mgr Katarzyna Czwiertnia Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna
Zasady efektywnego uczenia się
Jak uczyć się szybko i skutecznie?.
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
Techniki efektywnego uczenia – ćwiczenia cd. zajęć 3 Zajęcia 5
Lilianna Kupaj Master Coach ICI Trener Transforming Communication
Przygotowanie dziecka do szkoły
Ewolucja roli tekstu i obrazu
Błyskawiczne czytanie - jak zwiększyć prędkość czytania przy wysokim zrozumieniu tekstu Bruno Żółtowski.
Skutki korzystania z Internetu
10 prostych kroków by poprawić pamięć
11.Dwa pociągi o długościach 100m i 300m poruszają się po równoległych torach z prędkościami 36km/h i 108km/h w tę samą stronę. Jak długo się mijają? Jak.
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA DZIECKA 6 LETNIEGO W ASPEKCIE ROZWOJU MOWY
Rola języka w poznaniu i myśleniu
Dlaczego warto czytać dzieciom?
Trening metodą Warnkego
Plexifix® sp – omówienie (1/1)
ZAJĘCIA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNE
IBUK Libra WIRTUALNA CZYTELNIA
Nadrzędnym celem jest kształtowanie zachowań i utrwalanie postaw społecznie pożądanych, podnoszenie świadomości o zagrożeniach wynikających z niezachowania.
POZYCJA – USYTUOWANIE SĘDZIEGO NA POLU GRY.
Metody sprawnego uczenia się.
OPERON ZST MATURA PRÓBNA Język polski Średni wynik i zdawalność.
Metody pracy samokształceniowej ucznia
„Zabawa w czytanie” G. Doman, J. Doman
Jak dobrze i efektywnie się uczyć? część IV Czytanie ze zrozumieniem.
Szybkie czytanie NAUKA.
Nowoczesne techniki uczenia się
METODY KOMUNIKACJI.
O dojrzałości szkolnej kilka słów. Dojrzałość szkolna to gotowość dziecka do rozpoczęcia nauki, przyjęcia nowych obowiązków i wejścia w nowe środowisko.
wzrokowiec/ słuchowiec/ czuciowiec
Recepty na dobre czytanie
Grażyna Redlisiak Ośrodek Terapii i Szkoleń AMIKUR Warszawa, ul. Ogrodowa 42/
Gotowość szkolna Gotowość szkolna Informacja dla rodziców 5- i 6-latków.
EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH JAK SIĘ UCZYĆ EFEKTYWNIE?
 Specyficzne trudności w uczeniu się czytania i pisania; jej symptomy występują na każdym etapie rozwojowym, a trudności nie pojawiają się nagle tylko.
KULTURA JĘZYKA.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Charakterystyka metody Glenna Domana
Wpływ czytelnictwa na rozwój dziecka głuchego
PORUSZANIE SIĘ I USTAWIANIE SĘDZIEGO W RÓŻNYCH SYTUACJACH BOISKOWYCH
Wpływ czytania na umysł i zachowania człowieka
Dlaczego warto czytać dziecku ?
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
Czytanie wspiera rozwój dziecka
Rozwój mowy dziecka.
IBUK Libra WIRTUALNA CZYTELNIA
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego
Skuteczność zachowań werbalnych i niewerbalnych w sytuacjach
Zapis prezentacji:

SZYBKIE CZYTANIE Opracowała: mgr Małgorzata Kaczyńska

Czynniki decydujące o szybkości czytania: Fiksacja Pole widzenia Regresja Cicha artykulacja Koncentracja uwagi Rozumienie czytanego tekstu

CO ZMIENIĆ ODRUCHY OCZU CZYTELNIK WOLNY CZYTELNIK SZYBKI NAUCZYĆ SIĘ TEGO RYTMU TO NIEMAL TYLE SAMO CO ZMIENIĆ ODRUCHY OCZU

Przepływ informacji u osoby wolno czytającej:   czytany materiał kanał wzrokowy kanał słuchowy mózg Przepływ informacji u osoby szybko czytającej: czytany materiał kanał wzrokowy mózg

Normy szybkości czytania 150 – 200 słów na minutę - czytanie normalne 200 – 250 słów na minutę - czytanie przyśpieszone 300 słów na minutę - czytanie szybkie

Techniki czytania czytanie czytanie czytanie studiowanie   czytanie czytanie czytanie studiowanie pobieżne selektywne staranne tekstu

Kodeks dobrego czytelnika 1.      Świadomie czytać szybciej niż dotychczas. 2.      Koncentrować się na czytanym tekście. 3.      Aktywnie pojmować treść tekstu. 4. Obejmować jednym spojrzeniem równocześnie kilka wyrazów, odczytując od razu nie pojedyncze słowa, lecz całe grupy słów.

Kodeks dobrego czytelnika – c.d. 5.   Nie poruszać w czasie czytania wargami ani językiem, unikać „wewnętrznego wymawiania”. 6. Wystrzegać się wstecznych ruchów oczu. 7. Czytać elastycznie, tj. dostosowywać tempo czytania do rodzaju i stopnia trudności tekstu.

Kodeks dobrego czytelnika – c.d. 8.   Ćwiczyć w oparciu o powyższe wskazówki tak długo, aż szybkie czytanie stanie się nawykiem. 9. Ucząc się czytać szybko i efektywnie, nie zniechęcać się napotykanymi trudnościami. 10. Wzbogacać słownictwo, które odgrywa główną rolę w szybkim rozumieniu czytanego tekstu.

Kodeks dobrego czytelnika – c.d. 11.   Ćwiczyć pamięć. 12.   Dbać o oczy. 13.  Pamiętać o odpowiednim oświetleniu.