Białystok, 31.10.2012 r. 1Podlaski Absolwent Potrzeby przedsiębiorców względem absolwentów badanych kierunków dr Urszula Widelska.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kongres Uzdrowisk Polskich Muszyna r
Advertisements

Analiza potrzeb szkoleniowych nauczycieli na przykładzie III Liceum Ogólnokształcącego im. Unii Lubelskiej w Lublinie Adam Prus.
Dlaczego organizacja pozarządowa to inkubator dobrych pracowników?
Jak zatrzymać najlepszych pracowników?
Jak wybrać zawód? Przygotowujemy się do podjęcia
NOWA JAKOŚĆ NOWE MOŻLIWOŚCI III
,,Poznaję swój zawód…” Technik ekonomista.
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
30 listopada listopada DZIAŁANIA NA RZECZ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI AKADEMICKIEJ.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Kształcenie praktyczne
Działanie: Wsparcie Biura Karier
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne I stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Specjalność: Kompleksowe Sterowanie Jakością
PRACA SOCJALNA.
Związek Pracodawców Dolnego Śląska
Młodzi ludzie na rynku pracy. Baranowo 2013
Firma powstała jako jeden z elementów zaawansowanego systemu poprawy jakości kształcenia oraz podnoszenia kwalifikacji studentów na rynku pracy. Wirtualna.
1. Zarządzanie pracą we współczesnej firmie.
Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku Podlaski Absolwent Absolwenci kierunków turystycznych, informatycznych i medycznych na rynku pracy dr Jarosław Kilon.
Kształcenie zawodowe szansą zatrudnienia na rynku pracy
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH w SOMONINIE
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Kształcenie inżynierów z perspektywy AGH
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Operacja Sukces to unikatowy w skali kraju projekt finansowany z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej mający na celu reformę programu studiów na.
Bydgoszcz ANIMATOR ROZWOJU TECHNOLOGICZNEGO Czynności:  Projektowanie, wdrażanie, promocja i ocena nowych rozwiązań technologicznych, wydawanie.
STOSUNKI MIĘDZYNARODOWE. Cele kształcenia Zasadniczym celem kształcenia na kierunku stosunki międzynarodowe jest przygotowanie absolwenta do podejmowania.
ŹRÓDŁO: ALINA BOROWSKA „KSZTAŁCENIE DLA PRZYSZŁOŚCI” WYDAWNICTWO AKADEMICKIE „ŻAK” WARSZAWA 2004 ZNACZENIE ZAWODU WE WSPÓŁCZESNYM ŚWIECIE.
Już dawno minęły te czasy, kiedy od pracownika wymagano głównie wykształcenia kierunkowego, a dodatkowe umiejętności odgrywały znikomą lub prawie żadną.
,,Kwalifikacje a kompetencje’’
WYBÓR ZAWODOWY GIMNAZJALISTY
TECHNIK OBSŁUGI TURYSTYCZNEJ TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY
Sytuacja absolwentów szkół wyższych w świetle monitoringu losów zawodowych Dominika Buczkowska, Kierownik Biura Karier Uniwersytetu Wrocławskiego.
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
Wolontariusz - cenny talent z doświadczeń Fundacji Rozwoju Wolontariatu w Lublinie 15 września 2014 r. frw.org.pl Zdzisław Hofman.
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
MONITOROWANIE LOSÓW ABSOLWENTÓW SZKÓŁ ZAWODOWYCH
Centrum w Ostrołęce Centrum w Ciechanowie Centrum w Płocku Centrum w Radomiu Centrum w Siedlcach Centrum w Warszawie - poradnictwo zawodowe - pośrednictwo.
Misja Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu Prowadzimy działalność naukowo-badawczą oraz kształcimy bazując.
AQOR- Wzmocnienie jakości orientacji zawodowej 1 Podnoszenie kompetencji doradców zawodowych - efekty prac uczestników Seminarium otwierającego projekt.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GOSPODARKA PRZESTZRENNA II st. Studia stacjonarne 2014.
Podsumowanie Konferencji
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2010 roku mgr Marlena Włodkowska mgr inż. Sebastian Chrzanowski Biuro Karier.
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2012 roku mgr Marlena Włodkowska mgr in ż. Sebastian Chrzanowski Biuro Karier.
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2011 roku mgr Marlena Włodkowska Biuro Karier Łom ż a, 2014.
Inżynier budowy systemów komputerowych nadzoruje, projektuje i konstruuje systemy oraz wdraża oprogramowanie systemowe w różnych dziedzinach gospodarki.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
Doświadczenie i oczekiwania doradców zawodowych.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
LOGISTYKA W SEKTORZE PUBLICZNYM Moduł H 8. Dla kogo ten moduł – cele Kształcenie wyspecjalizowanych kadr zarządzających sektorem publicznym, Sektor publiczny.
Model absolwenta dr Jolanta Barbara Jabłonkowska 1.
I stopień Ekonomia Finanse i rachunkowość Międzynarodowe stosunki gospodarcze Zarządzanie Program of Bachelor Studies in International Business II stopień.
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP
Studiuj Zarządzanie – to praca z ludźmi
KLASA O PROFILU JĘZYKOWYM
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
Specjalność ANALITYK OTOCZENIA BIZNESU
Zarządzanie w biznesie i sektorze publicznym
Specjalność ANALITYK OTOCZENIA BIZNESU
NOVOTEL WROCŁAW CITY Staż w dziale sprzedaży
NOVOTEL & ibis WROCŁAW CENTRUM Staż w dziale sprzedaży
Wybór specjalności na kierunku ekonomia
Absolwent UwB jako pracownik.
Zapis prezentacji:

Białystok, r. 1Podlaski Absolwent Potrzeby przedsiębiorców względem absolwentów badanych kierunków dr Urszula Widelska

Białystok, r. Podlaski Absolwent Zawartość: Czynniki determinujące wybór kształcenia Ścieżki kariery zawodowej w opinii pracodawców Praktyczne przygotowanie do pracy zawodowej absolwentów Słabe strony, brakujące umiejętności absolwentów Działania zmierzające do poprawy jakości kształcenia studentów kierunków turystycznych w opinii pracodawców Istotne kompetencje i umiejętności Cechy idealnego absolwenta

Białystok, r. Podlaski Absolwent KIERUNKI TURYSTYCZNE W OPINII PRZEDSIĘBIORCÓW

Białystok, r. Podlaski Absolwent Czynniki determinujące wybór kształcenia Zewnętrzne Wewnętrzne

Białystok, r. Podlaski Absolwent Zewnętrzne: rozwój hotelarstwa i alternatywnych form turystyki, specyfikę Podlasia, jako regionu atrakcyjnego turystycznie, rozwój usług turystycznych, także w skali globalnej, rozwój infrastruktury turystycznej.

Białystok, r. Podlaski Absolwent Wewnętrzne dostępność kształcenia na kierunkach turystycznych, zainteresowania, możliwość podjęcia własnej działalności gospodarczej po ukończeniu studiów, renoma uczelni.

Białystok, r. Podlaski Absolwent Ścieżki kariery zawodowej w opinii pracodawców Założenie własnej działalności gospodarczej ukierunkowanej przede wszystkim na turystykę (agroturystyka, działalność gastronomiczna); Pracę w hotelach; Pracę w instytucjach samorządowych w departamentach odpowiedzialnych za rozwój turystyki oraz promocję; Podjęcie pracy częściowo powiązanej z kierunkiem kształcenia.

Białystok, r. Podlaski Absolwent Praktyczne przygotowanie do pracy zawodowej absolwentów kierunków turystycznych zatrudnionych w ostatnich dwóch latach w opinii pracodawców

Białystok, r. Podlaski Absolwent Odnosząc się do tego samego problemu pracodawcy, zatrudniający absolwentów kierunków turystycznych, najlepiej ocenili kompetencje pracowników w takich obszarach jak: uczenie się i samokształcenie, kreatywne myślenie oraz praca w zespole. Najniżej ocenione zostały natomiast umiejętność rozwiązywania problemów oraz bycia liderem. Stwierdzenia te są w większości zbieżne ze wskazaniami absolwentów.

Białystok, r. Podlaski Absolwent Słabe stronyBrakujące cechy / umiejętności niska samodzielność w organizacji stanowiska pracy brak doświadczenia słabe przygotowanie praktyczne słaba znajomość języków obcych wiedza praktyczna niskie umiejętności praktyczne umiejętność pracy w zespole zbyt mało praktycznych przedmiotów w toku studiów samodzielność w organizowaniu warsztatu pracy brak doświadczenia lepszy kontakt z ludźmi biegłość w językach obcych umiejętności praktycznych obycie dyscyplina organizacyjna komunikacja z klientem trudnym stwarza problem niska wiedza z zakresu np. systemów rezerwacji, obsługi klienta kreatywność

Białystok, r. Podlaski Absolwent Działania zmierzające do poprawy jakości kształcenia studentów kierunków turystycznych w opinii pracodawców

Białystok, r. Podlaski Absolwent Płaszczyzny oceny kształcenia na k.t. wiedzy, umiejętności i kompetencji, relacji.

Białystok, r. Podlaski Absolwent Istotne kompetencje i umiejętności absolwentów k.t. profesjonalna obsługę klienta, znajomość przynajmniej dwóch języków obcych, posiadanie wiedzy praktycznej z zakresu funkcjonowania firmy turystycznej, znajomość podstaw zarządzania obiektami turystycznymi, komunikatywność.

Białystok, r. Podlaski Absolwent Cechy idealnego absolwenta k.t. kreatywność; znajomość przynajmniej trzech języków obcych; umiejętność profesjonalnej obsługi klienta; wiedza o regionie; praktyczna znajomość funkcjonowania firmy turystycznej.

Białystok, r. Podlaski Absolwent KIERUNKI INFORMATYCZNE

Białystok, r. Podlaski Absolwent Determinanty kształcenia: aktualne potrzeby rynku pracy; sprecyzowany i konkretny zakres umiejętności zawodowych i kompetencji; prestiż; szerokie perspektywy rozwoju technologii informatycznych; rozwój zainteresowań; szeroką perspektywę zatrudnienia w przedsiębiorstwach i instytucjach; możliwość rozwoju zawodowego i awansu; w perspektywie możliwość osiągania wysokich zarobków; dostępność kształcenia na kierunkach informatycznych.

Białystok, r. Podlaski Absolwent Ścieżki kariery zawodowej w opinii pracodawców: Zatrudnienie w przedsiębiorstwach (głównie duże i średnie) o zróżnicowanym profilu (zarówno produkcyjnym jak i usługowym); Zatrudnienie w rożnego rodzaju instytucjach, w tym urzędach, szkołach, uczelniach; Zatrudnienie w specjalistycznych przedsiębiorstwach typowo informatycznych; Podjęcie własnej działalności gospodarczej.

Białystok, r. Podlaski Absolwent Praktyczne przygotowanie absolwentów k.i. w opinii pracodawców

Białystok, r. Podlaski Absolwent Nabyte umiejętności a oczekiwania pracodawców Najlepiej oceniono kompetencje pracowników w takich obszarach jak: specjalistyczna wiedza teoretyczna, uczenie się i samokształcenie oraz kreatywne myślenie. Najniżej ocenione zostały natomiast umiejętność bycia liderem oraz znajomość języków obcych. Stwierdzenia te potwierdzają, tezę, iż absolwenci kierunków informatycznych są predysponowani do pracy samodzielnej, wymagającej kreatywności. Znacznej poprawy wymaga natomiast obszar kompetencji językowych oraz interpersonalnych.

Białystok, r. Podlaski Absolwent Słabe stronyBrakujące cechy / umiejętności brak umiejętności podejmowania samodzielnych decyzji nieznajomość wszystkich programów komputerowych używanych w zakładzie pracy brak przygotowania praktycznego umiejętności pracy w zespole brak dokształcania trudności w nawiązywaniu kontaktów interpersonalnych brak doświadczenia ogólne ukierunkowanie, nie specjalistyczne praca w zespole trudności w nawiązywaniu kontaktów bezpośrednich, kontakty nawiązywane głównie poprzez maila, komunikatory brak samodzielności cechy wynikające z osobowości – np. niechęć do uczenia się, dokształcania, zbytnie przywiązanie do świata wirtualnego ogólne obycie techniczne komunikacja międzyludzka praca w zespole praca w zespole stwarza problem sumienność umiejętności praktyczne niskie kompetencje pracy zespołowej doświadczenie zawodowe otwartość na współpracowników chęć samodokształcania relacje interpersonalne lekkie oderwanie od rzeczywistości otwartość na świat niewirtualny nieśmiałość umiejętność dzielenia sie wiedzą inform. z innymi umiejętność komunikowania się z osobami rozumującymi na "innym poziomie abstrakcji" komunikatywność

Białystok, r. Podlaski Absolwent Działania zmierzające do poprawy jakości kształcenia studentów w opinii pracodawców

Białystok, r. Podlaski Absolwent Absolwenci k.i. w świetle badań jakościowych trudno jest dostrzec różnice w poziomie kształcenia na kierunkach informatycznych na podlaskich uczelniach w porównaniu z innymi ośrodkami krajowymi. Powszechnie zawód informatyka kojarzy się z twardymi i konkretnymi umiejętnościami, ale z drugiej strony w świadomości podejmujących naukę niejednokrotnie sprowadzany jest do czynności technicznych, mało skomplikowanych. Konieczność podejmowania pewnych form aktywności zawodowej przez młodych ludzi już w czasie studiów.

Białystok, r. Podlaski Absolwent Cechy idealnego absolwenta k.i. wysoki poziom wiedzy technicznej, chęć rozwijania własnych pasji i zainteresowań, dysponowanie wiedzą praktyczną, podejmowanie aktywności na rynku pracy już w czasie studiów, posiadanie wiedzy praktycznej.

Białystok, r. Podlaski Absolwent KIERUNKI MEDYCZNE

Białystok, r. Podlaski Absolwent Kierunek lekarski: Prestiż niezmieniające się potrzeby społeczne i cywilizacyjne w zakresie ochrony zdrowia; ambicje i zainteresowania, perspektywa zatrudnienia; uznanie społeczne (szczególnie na kierunkach lekarskich); możliwość osiągania wysokich zarobków; możliwość awansu zawodowego;

Białystok, r. Podlaski Absolwent Kierunki pozalekarskie: pewność zatrudnienia, konieczność podnoszenia swoich umiejętności, wymogi pracodawców oraz wymogi administracyjne; wzrost świadomości społecznej ukierunkowanej na rozwój postaw prozdrowotnych, upowszechnienie kształcenia na kierunkach medycznych, rozwój pozapublicznych placówek ochrony zdrowia.

Białystok, r. Podlaski Absolwent Ścieżki kariery zawodowej w opinii pracodawców: Podjęcie pracy w placówkach medycznych – w zależności od kierunku kształcenia (szpitale, przychodnie, apteki); Podjęcie pracy placówkach okołomedycznych, takich jak sanatoria, gabinety odnowy biologicznej, gabinety rehabilitacyjne; Założenie własnej działalności gospodarczej (najczęściej w przypadku absolwentów kosmetologii).

Białystok, r. Podlaski Absolwent Praktyczne przygotowanie absolwentów k.m

Białystok, r. Podlaski Absolwent Nabyte umiejętności a oczekiwania pracodawców Pracodawcy zatrudniający absolwentów kierunków medycznych, najlepiej ocenili przygotowanie pracowników w takich obszarach jak: specjalistyczna wiedza teoretyczna, praca w zespole, wiedza ogólna oraz uczenie się i samokształcenie. Najniżej ocenione zostały natomiast umiejętność krytycznego myślenia. Wskazania te są w pełni zgodne z opiniami pracujących absolwentów. Podobnie jak w przypadku innych kierunków, znacznej poprawy wymaga obszar kształcenia językowego.

Białystok, r. Podlaski Absolwent Słabe strony: słabe przygotowanie kliniczne - metoda myślenie teoretyczne zbyt niski poziom przygotowania praktycznego brak praktycznego przygotowania do pracy słabe przygotowanie praktyczne podejście teoretyczne zbytnia pewność w podejmowaniu decyzji

Białystok, r. Podlaski Absolwent brak znajomości asortymentu ortopedyczno-medycznego precyzyjniej powinni wiedzieć co będą robić po studiach zbyt duże ambicje brak zainteresowania praktyką już na studiach dobrze przygotowani teoretycznie, gorzej wypada praktyka zbyt wąskie spojrzenie na problemy pacjenta brak doświadczenia wynikający z młodego wieku niedostateczna ilość czasu poświęcana pacjentowi

Białystok, r. Podlaski Absolwent mała elastyczność brak obycia, np. umiejętności rozpoznawania opakowań leków. Studia opierają się na uczeniu się nazw i receptur, trudno potem odnaleźć właściwy lek w formie "fizycznej" zbyt mało praktyki zdobytej podczas studiów niskie kompetencje interpersonalne w kontaktach z pacjentami nie zawsze umieją wczuć w sytuację pacjenta obawa przed podjęciem ryzyka w leczeniu/terapii pacjenta

Białystok, r. Podlaski Absolwent zbytnia wiara we własne umiejętności nie zawsze mająca pokrycie w faktycznych umiejętnościach psychologiczne podejście do pacjentów, umiejętność rozmowy z pacjentem powierzchowne traktowanie pacjenta

Białystok, r. Podlaski Absolwent brak zainteresowania zdobywaniem wiedzy nie odczytują swojego zawodu jako służby niechęć do pogłębionej diagnostyki nie traktowanie pacjentów z należytą uwagą i nie "wczuwanie się" w sytuację osób poszkodowanych i cierpiących

Białystok, r. Podlaski Absolwent Brakujące cechy/umiejętności absolwentów brak asertywności brak szybkiej adaptacji w nowym miejscu pracy umiejętności praktyczne język obcy brak znajomości asortymentu ortopedyczno-medycznego samodzielności w myśleniu i działaniu umiejętności praktyczne

Białystok, r. Podlaski Absolwent współczucie praktyki samodzielności w podejmowaniu decyzji pewności siebie w odniesieniu do pacjenta pokora wobec wiedzy osób bardziej doświadczonych brak samokrytycyzmu

Białystok, r. Podlaski Absolwent umiejętność podejmowania szybkich i trafnych decyzji brak cierpliwości pokora brak zaangażowania trudność w dopasowaniu się do pełnienia innych funkcji niż nauczone w trakcje studiów brak umiejętności samodzielnego podejmowania decyzji

Białystok, r. Podlaski Absolwent odwagi nadmiar pewności siebie w kwestii wiedzy teoretycznej nie znajdująca odbicia w praktyce brak bodźców do działania, uważają że lepiej się przyglądać niż samemu działać samodzielność brak empatii odporności na stres dedukcyjne myślenie

Białystok, r. Podlaski Absolwent Absolwenci k.m. w badaniach jakościowych studia medyczne, szczególnie jeżeli chodzi o kierunki lekarskie, są postrzegane jako elitarne i trudno dostępne, Konieczność współpracy z biznesem w przypadku kierunków okołomedycznych, Niewystarczający poziom wiedzy praktycznej

Białystok, r. Podlaski Absolwent Cechy idealnego absolwenta k.m. w opinii pracodawców posiadanie rzetelnej wiedzy medycznej, dysponowanie przynajmniej podstawową wiedzą z zakresu prawa, ekonomii i zarządzania, komunikatywność i nawiązywanie właściwych relacji z pacjentem, otwartość na zmiany.