Na kijku o długości 1 metra znajdują się 52 mrówki. Dwie z nich stoją na końcach kija, a pozostałe 50 na innych jego punktach, przy czym żadna para mrówek.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KAROLINA PEŁCZYŃSKA „W ŚWIECIE CYFR” ARABSKICH RZYMSKICH.
Advertisements

Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
CZWOROKĄTY Patryk Madej Ia Rad Bahar Ia.
Ruch fali autorzy: Magda i Marta Pysznik
Rozmowa Kwalifikacyjna
FIZYKA WYKŁAD 02 A Teraz trochę ... dr Marek Siłuszyk MATEMATYKI
XML. Pierwszy dokument XML Witaj świecie! Elementy i atrybuty niezwykle oryginalny Witaj świecie! Druga możliwość: Witaj świecie!
1.
Prędkość początkowa Vo
Lekcja fizyki w kl.I gimnazjum Opracował mgr Zenon Kubat
Święty Maksymilian Kolbe
Mind Mapping (mapa myśli) – nowy wymiar sporządzania notatek
Równania i Nierówności czyli:
Jak moja miejscowość jeździ z głową? Stupsk z lotu ptaka.
Matematyka wokół nas Równania i nierówności
Temat: Mnożenie i dzielenie
Poradnik o tym jak wypłacać
A Tobie w ktorą stronę się kręci ?
Walk ę matematyczn ą prowadzi ł a z nami pani mgr El ż bieta Maciejewska.
T Zsuwanie się bez tarcia Zsuwanie się z tarciem powrót.
Gdzie co jest? Cz. II. Kubek stoi na lewo od talerzyka. Pod kubkiem stoi filiżanka, a pod talerzykiem szklanka. Dzbanek stoi pomiędzy filiżanką i szklanką.
GIMNAZJUM IM. MIESZKA I W CEDYNI MATEMATYCZNO - FIZYCZNA
ROZWIĄZANIE 3 ZAGADKI KONKURSU „NIE TAKA MATMA STRASZNA”
ZROZUMIEĆ RUCH Dane INFORMACYJNE Międzyszkolna Grupa Projektowa
Figury przestrzenne.
"Czas ucieka, wieczność czeka". (...)
Dwa ognie Katarzyna Walczyk.
Knmi.wzr.pl. Z naszych studiów zachowujemy w pami ę ci ostatecznie tylko to, co mo ż emy wykorzysta ć praktycznie J. W. Von Goethe knmi.wzr.pl.
Z MATEMATYKĄ ZA PAN BRAT!
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Opracował: Piotr Bożek
Ł ódzka pisarka ksi ąż ek dla dzieci. Polonistka, teatrolog, przez wiele lat dziennikarka (Radio Ł ód ź i Gazeta Wyborcza w Ł odzi). Autorka wierszy,
KLASA: V TEMAT: Pole trapezu.
Zasady przywiązywania układów współrzędnych do członów.
Skala i plan.
Ile rozwiązań może mieć układ równań?
Mateusz Siuda klasa IVa
Amerykański matematyk - Edward Kasner, chcąc przyzwyczaić swego siostrzeńca do wielkich liczb, wynalazł pewnego razu googol, liczbę równą , a więc.
TRENING Z MISTRZAMI /ANANAS.TV
KATEGORIA 1 Fizyka da się lubić Doświadczenie grupowe.
Gmina Gozdowo została powołana do życia uchwałą Wojewódzkiej Rady Narodowej w Warszawie z dnia 1 grudnia 1972r. Gmina Gozdowo położona jest w południowej.
MODU Ł II- KUPUJESZ? Dlaczego chcesz kupi ć ? (25) – Czy jeste ś gotowy na zakup? Sk ą d wiesz na co Ci ę sta ć ? Kryteria wyboru- matryca.
siła cz.I W części I prezentacji: definicja siły jednostka siły
siła cz.III W części III prezentacji: treść I zasady dynamiki
DYSCYPLINA SPORTOWA KOSZYKÓWKA.
Wyszukiwanie maksimum funkcji za pomocą mrówki Pachycondyla Apicalis.
siła cz.IV W części IV prezentacji: treść II zasady dynamiki
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
“Zaufaj mi” Jehowa mówi: Kiedy mówisz: Po prostu nie dam rady…
MODU Ł Klasa I „Kszta ł cenie ponadgimnazjalne”
Temat: O kątach w kole prawie wszystko
73.Przez pierwsze dwie sekundy ciało poruszało się ze stałą prędkością 4m/s, przez kolejne pięć ze stałym przyspieszeniem 0,8m/s 2, a w kolejnych dwóch.
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. ZŁOTA KSIĘGA.
WIELOKĄTY Karolina Zielińska kl.v Aleksandra Michałek kl v
Ćwiczenia na płaski brzuch
1. Adres względny 2. Adres bezwzględny 3. Adres mieszany.
Zadania z drugiej zasady dynamiki. Zadania z drugiej zasady dynamiki.
Liczby 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, …(i tak dalej) nazywamy liczbami naturalnymi. Tak jak z liter tworzy się słowa, tak z cyfr tworzymy liczby. Dowolną.
Autorzy: Monika Majcher kl. IIB Agata Karlicka kl. IIB Aneta Połeć kl. IIB Estera Gieglis kl. IIB Karolina Bebak kl. IIA Gimnazjum w Zaborowie.
Obliczanie długości boków w trójkącie prostokątnym.
TURNIEJ MATEMATYCZNY dla klas 4
Rozwiązywanie równań pierwszego stopnia z jedną niewiadomą.
Gdzie co jest? Cz. II.
ZESPÓŁ ĆWICZĄCY: 20 zawodników + 2 bramkarzy PRZYBORY: 20 piłek, 2 drabinki do ćwiczeń koordynacyjnych, kamizelki (2 kolory), znaczniki,
Zajęcia z mrówkami Grupa „Misie” r..
Gdzie co jest? Cz. II.
Gdzie co jest? Cz. II.
Zapis prezentacji:

Na kijku o długości 1 metra znajdują się 52 mrówki. Dwie z nich stoją na końcach kija, a pozostałe 50 na innych jego punktach, przy czym żadna para mrówek nie stoi w tym samym punkcie. Na komendę START każda z mrówek rozpoczyna marsz ze stałą prędkością 1cm/s. Dwie skrajne mrówki idą w kierunku środka kija, zaś każda z pozostałych 50 wybiera jeden z dwóch możliwych kierunków marszu. Mrówka, która dotrze do końca kija spada z niego i ginie. Kiedy dwie mrówki spotykają się w jednym punkcie, wówczas każda z nich zmienia kierunek marszu na przeciwny przy zachowaniu tej samej prędkości. W innym żadna mrówka nie może z własnej woli zmienić kierunku marszu. Po jakim czasie od komendy START zginie ostatnia mrówka? Uzasadnij odpowiedź.

Weźmy 2 mrówki stojące na końcach kija jako władzę. Władzę oznaczmy literami Ą i Ę. Pozostałe 50 mrówek, które znajdują się między Ą i Ę nazwijmy służbą oznaczoną literą Ź.

Nie istotne jest jak się zachowują poszczególne mrówki. Wszystko jedno, czy jak się spotka mrówka Ź z mrówką Ź, to obie wykonają zwrot w tył, czy po prostu miną się, bo i tak jedna nadal będzie szła w lewo, a druga w prawo. Gdy Już sobie to wyjaśniliśmy to odpowiedź staje się jasna. Skoro mrówki poruszają się z prędkością 1 cm/s to: ( tu trochę z fizyki ^^ ) V= S : t t= S : V t= 100cm : 1 cm/s t=100s

Czyli w jednym zdaniu : Od komendy START w czasie 100 sekund zginą wszystkie mrówki, ostatnia zginie właśnie w ostatniej sekundzie, czyli setnej. Jeśli chcesz wiedzieć więcej zadzwoń….

Robotnicy: Karolina Majcher Natalia Kartawik Mateusz Uller Dariusz Ogonowski Piotr Andrzejewski Adrian Jaruga Królowa: Pani Monika Konopko Gimnazjum im. Jana Pawła ll w Sulęcinie