PROJEKTOWANIE TABEL W PROGRAMIE: ACCESS

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Komponenty bazy danych Baza danych Jest to uporządkowany zbiór powiązanych ze sobą danych charakterystycznych dla pewnej klasy obiektów lub zdarzeń,
Advertisements

Wspólne skoroszytów Wspólne użytkowanie skoroszytów Arkusze i skoroszyty Tworzenie nowego skoroszytu Obliczenia w skoroszytach Przeglądanie wzorów w skoroszytach.
WPROWADZENIE DO BAZ DANYCH
MS Access 2000 Formularze Piotr Górczyński 03/12/2003.
MS Access 2003 Kwerendy Paweł Górczyński.
MS Access 2000 Kwerendy Piotr Górczyński 25/08/2001.
MS Access 2000 Tworzenie tabel Piotr Górczyński 2005.
MS Access 2000 Pola typu odnośnik Piotr Górczyński 03/12/2003.
Kwerendy –wszystkie typy (usuwające, aktualizujące i inne)
Kwerendy, formularze, relacje, raporty i makra
Tworzenie prezentacji w programie PowerPoint
Arkusz kalkulacyjny Excel
Zadania Bazy danych.
MS ACCESS Kwerendy.
autor: Andrzej Seneczko
ADRESOWANIE WZGLĘDNE I BEZWZGLĘDNE Ćwiczenia
Menu Tabela program Microsoft Word
Tworzenie nowych kont lokalnych i domenowych, oraz zarządzanie nimi
Arkusze kalkulacyjne, część 3
Bazy danych.
Instrukcja USOSweb Wersja: Opracował: Sebastian Sieńko Moduł sprawdzianów.
Janusz ROŻEJ GENERATORY APLIKACJI Generatory aplikacji Janusz ROŻEJ
ANNA BANIEWSKA SYLWIA FILUŚ
Temat 19: Organizacja informacji w bazie danych – część 1.
Budowanie tabel i relacji
Informatyka Relacyjne bazy danych.
Kwerendy.
Wzorce slajdów, animacje, różne orientacje slajdów
Formatowanie tabel. Formatowanie warunkowe. Wstawianie funkcji.
Korespondencja seryjna
Zarządzanie informacją
KWERENDY ćw. 3.
Wybrane zagadnienia relacyjnych baz danych
WPROWADZENIE DO BAZ DANYCH
MICROSOFT Access TWORZENIE MAKR
ARKUSZ KALKULACYJNY EXCEL wiadomości wstępne
Korespondencja seryjna
Podstawowe informacje
Definiowanie kluczy w tabelach RBD
Excel Wykresy – różne typy, wykresy funkcji.
ARKUSZ KALKULACYJNY EXCEL wykresy
Przemysław Pełka , Damian Kotarski
Visual Basic w Excelu - podstawy
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Projektowanie baz danych w programie Access Informatyka.
prezentacja multimedialna
Budowa okna arkusza kalkulacyjnego
Wzorce slajdów, animacje, różne orientacje slajdów
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Kolumny, tabulatory, tabele, sortowanie
TWORZENIE I FORMATOWANIE TABEL
Ms Access Raporty Marzena Nowakowska WZiMK, PŚk
Projektowanie postaci formularza:
BAZY DANYCH MS Access.
Portal edukacyjny A.Ś. Tworzenie kwerend w programie Access.
BAZY DANYCH Microsoft Access Akademia Górniczo-Hutnicza Wydział Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii Biomedycznej Katedra Automatyki i.
Tworzenie wykresów część II Tworzenie wykresu domyślnego Modyfikacja wykresów Pasek narzędzi Wykres.
Filtrowanie, Funkcje bazodanowe
Microsoft® Office Word
Czym s ą i do czego słu żą ? Narzędzie analityczne arkusza kalkulacyjnego pozwalające filtrować, wybierać, przestawiać kolumny i wiersze z danymi w arkuszu.
„Filtry i funkcje bazodanowe w EXCELU”
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Moduł ECDL-AM5 Bazy danych, poziom zaawansowany Tabele, relacje.
Excel 2007 dla średniozaawansowanych Zajęcia z Prowadzący: Artur Kołos.
Temat: Tworzenie bazy danych
 Cele operacyjne:  Uczeń:   doskonali:   · zasady tworzenia tabeli;  · sposoby formatowania tekstu w programie Word;  · umiejętność wyrównania.
ACCESS - FORMULARZE TEMAT:. Tworzenie formularza Formularz tworzony jest w celu łatwiejszego przeglądania i edytowania danych zawartych w bazie. Tworzymy.
Menu Opcje.
Przykładowe zadanie egzaminacyjne.
Formatowanie, projektowanie tabeli
Zapis prezentacji:

PROJEKTOWANIE TABEL W PROGRAMIE: ACCESS

TABELA kolekcja powiązanych ze sobą informacji, przedstawiona jako układ poziomych wierszy, (rekordów) i pionowych kolumn, (pól). Tabela jest podstawowym komponentem bazy danych, można ją porównać do „pojemnika” przechowującego dane, może ich być wiele i wtedy występują pomiędzy nimi relacje. pozwalają efektywnie zarządzać bazą danych, dzięki nim możesz równocześnie wykorzystywać dane z wielu tabel powiązanych ze sobą

Pierwszym krokiem jaki należy wykonać to utworzenie nowej bazy danych:

Następnie utwórz tabelę w widoku projektu: 1. Niech aktywnym obiektem będą TABELE

Przykład tabeli o nazwie: „KONTAKTY”

Pasek narzędziowy Arkusz danych tabeli w widoku projekt: WSTAW/USUŃ WIERSZE ZAPISZ WIDOK KLUCZ PODSTAWOWY

Pola tabeli tworzymy w kolumnie: Nazwa Pola. TWORZENIE NAZW PÓL: Pola tabeli tworzymy w kolumnie: Nazwa Pola. Aby wpisać nazwę pierwszego pola, należy kliknąć myszką na pierwszej komórce wspomnianej kolumny. Długość nazwy nie może przekraczać 64 znaków. Wpisywane nazwy powinny krótko i jasno określać zawartość pól.

TYPY DANYCH Dla każdego utworzonego pola określamy typ danych w kolumnie o tej samej nazwie. Decydujemy w ten sposób, jakiego typu dane będą w nim przechowywane, np. pole Nazwisko będzie typu: Tekst, a pole zawierające datę będzie typu: data/Godzina. Inne typy danych: TEKST, MEMO, LICZBA, WALUTA, DATA/GODZINA, TAK/NIE, obiekt OLE, AUTONUMER, HIPERŁĄCZE, KREATOR ODNOŚNIKÓW

WŁAŚCIWOŚCI POLA: W dolnej części okna możemy dla pola ustawić listę jego atrybutów, np. dla pola typu tekst możemy określić maksymalną długość wpisywanego tekstu, ustawiając atrybut: Rozmiar pola np. na 30 Inne atrybuty pola tabeli: ROZMIAR POLA, FORMAT, MIEJSCA DZIESIĘTNE, MASKA WPROWADZANIA, TYTUŁ, WARTOŚĆ DOMYŚLNA, REGUŁA POPRAWNOŚCI, KOMUNIKAT O BŁĘDZIE, WYMAGANE, ZEROWA DŁUGOŚĆ, INDEKSOWANIE

KLUCZ W TABELACH: Systemy bazy danych posiadają zdolność szybkiego wyszukiwania i łączenia informacji. Żeby było to możliwe, w tabelach, z których pobierane są dane, powinno istnieć pole lub zestaw pól jednoznacznie idetyfikujący każdy ich rekord. Pamiętaj!!! Pole kluczowe nie może przechowywać powtarzających się danych, więc przykładowym polem może być np. takie, w którym zapisano serie i nr dowodu osobistego, nr pesel lub pole z ustawionym automatycznym numerowaniem w typie danych

TWORZENIE I USUWANIE KLUCZA PODSTAWOWEGO:  Ustawienie klucza podstawowego przy danym polu polega na kliknieciu prawym przyciskiem myszki na nazwie tego pola i wybraniu z menu podręcznego opcji: Klucz podstawowy. Aby usunąć z pola przypisany mu klucz, również wybieramy z menu podręcznego opcję: Klucz podstawowy. Jednak w tym przypadku zostanie on usunięty z pola.

A TERAZ ĆWICZENIE !!!