Praktyka PEDAGOGICZNA w szkole gimnazjalnej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dr inż. Magdalena Jabłońska
Advertisements

ZAJĘCIA Z WYCHOWNIA FIZYCZNEGO OCZYMA PRYMUSÓW
Organizacja nauczania indywidualnego
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Zanim wybierzesz program nauczania
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA
ODN SŁUPSK Władysława Hanuszewicz
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
PRAWA CZŁOWIEKA.
I rok SUM. Człowiek jest wielki Nie przez to, co ma, Nie przez to, kim jest, Lecz przez to, czym dzieli się z innymi. Jan Paweł II.
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Poradnie wydają kilka rodzajów orzeczeń
KONSPEKT PRACY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ PISANEJ NA PODSTAWIE PRAKTYK PEDAGOGICZNYCH dr Lucyna Bakiera.
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
Cel studenckich praktyk pedagogicznych
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego
NASZE DZIECI W NASZEJ SZKOLE
Własny wolontariat.
Realizacja zajęć z bloku „edukacja zdrowotna” w ramach wychowania fizycznego w gimnazjach województwa kujawsko-pomorskiego — analiza ankiet Autor.
Czy zastanawiałeś się kiedyś, po co jesteś na tym świecie?
“Człowiek tyle jest wart ile może dać drugiemu człowiekowi”
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Czyli współpraca uczniowska jako wyraz samorządności w naszej szkole.
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
TYGODNIOWY ROZKŁAD ZAJĘĆ LEKCYJNYCH
Chcesz zostać wolontariuszem, Te wskazówki są właśnie dla Ciebie.
Co stanowi o wartości? Aforyzmy.  Nie staraj się zostać człowiekiem sukcesu, lecz człowiekiem wartościowym. - Albert Einstein.
RODZICE W SZKOLE.
Szkolny Klub Wolontariatu w Zespole Szkół w Dydni.
ANKIETA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ I GIMNAZJUM W CELU POPRAWIENIA ATRAKCYJNOŚCI PROWADZONYCH ZAJĘĆ A TAKŻE UZYSKANIA OCZEKIWAŃ W STOSUNKU.
Kto to powiedział?.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
„Dzieci potrzebują tego, abyśmy poświęcali im swój własny czas. W tym leży problem - dzieci wymagają mnóstwa czasu. Poświęćmy więc dzieciom czas, którego.
Prezentacja pedagoga szkolnego Violetta Orska
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Biadaczu to placówka z ogromnym dorobkiem, wspaniałymi osiągnięciami i pięknymi tradycjami. Nasza szkoła to.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Polskie doświadczenia w mediacjach rówieśniczych Agnieszka Rękas sędzia w stanie spoczynku Społeczny Doradca Rzecznika Praw Dziecka Poznań, 23 września.
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572); Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z.
Konkurs „Bezpieczna Szkoła – Bezpieczny Uczeń” Sprawozdanie z VI zadania konkursowego.
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
Święty Jan Paweł II. Wadowice Tu wszystko się zaczęło.
Proces leczenia i powrotu do zdrowia dziecka, przebiega w naszej placówce pomyślnie, ponieważ w jednym zespole działają:
NIEPUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOAWA Dulcza Mała Radomyśl Wielki Tel:
Jak zarządzać szkołą, aby sześciolatek odniósł sukces? Konferencja podsumowująca wyniki sprawowanego nadzoru pedagogicznego w zakresie przygotowania lubuskich.
MAŁY KSIĄŻĘ Księga aforyzmów
Anna Gościmska Antonina Telicka - Bonecka.  Wiedza z zakresu historii jest wymagana w zadaniach nieliterackich  Brak wiedzy z zakresu historii może.
 12 września 2011 r. – godz spotkanie z Mentorem w szkole (sekretariat)  Praktyki ciągłe: – r.  Praktyki śródroczne: w trakcie.
ROK 2016/2017. Motywowanie uczniów do uczenia się - kompleksowy program szkolenia RP Zajęcia PDE Kształcenie kompetencji kluczowych wdrożenie wniosków.
XI EDYCJA PROGRAMU „TRZYMAJ FORMĘ
Co w szkole jeszcze „piszczy”?
ZESPÓŁ SZKOLNO- PRZEDSZKOLNY IM. JANA PAWŁA II W RUDNIKACH
Zmiany w prawie oświatowym
Nauka to wielka przygoda! Przeżyj ją z nami!
Doskonalenie nauczycieli granty
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
INNOWACJA PEDAGOGICZNA
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 29 SIERPNIA 2014 R
ZESPÓŁ DS. PROMOCJI ZDROWIA
SZKOŁA W RUCHU AKCJA „ĆWICZYĆ KAŻDY MOŻE” ZAPRASZAMY DO ZAPOZNANIA SIĘ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Zadania pedagoga szkolnego
CZAS PRACY NAUCZYCIELA GODZINY PONADWYMIAROWE
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Procedury bezpieczeństwa
Zapis prezentacji:

Praktyka PEDAGOGICZNA w szkole gimnazjalnej I rok SUM

„Człowiek jest wielki Nie przez to, co ma, Nie przez to, kim jest, Lecz przez to, czym dzieli się z innymi.” Jan Paweł II

czas trwania praktyki 2,5 tygodnia liczba godzin- 50

Zeszyt praktyk

Planowanie pracy. Dzienny plan pracy.

Hospitacja LEKCJI WF liczba 16

Hospitacja dzieci i młodzieży, Celem jest poznanie: dzieci i młodzieży, sposobów prowadzenia lekcji wychowania fizycznego, warunków pracy szkoły w zakresie wychowania fizycznego oraz ilustracja zagadnień omawianych na zajęciach z metodyki wychowania fizycznego

Samodzielne prowadzenie przez studenta zajęć wychowania fizycznego. liczba - 20 Student zobowiązany jest do starannego opracowania osnowy lekcji wychowania fizycznego. Osnowa jest podstawą dopuszczenia studenta do samodzielnego prowadzenia lekcji wychowania fizycznego

OSNOWA LEKCJI WF liczba 6

konspekt LEKCJI WF liczba 6

konspekt LEKCJI WF w ujęciu czynnościowym liczba 6

wYWIADY Wywiad z dyrektorem szkoły Wywiad z nauczycielami wychowania fizycznego Wywiad z pedagogiem lub psychologiem Wywiad z pracownikami szkolnej służby zdrowia (lekarz, pielęgniarka)

Sprawozdanie studenta z praktyki UWAGA Sprawozdanie studenta z praktyki

Wytyczne do sprawozdania: a) uwagi dotyczące programu praktyki, b) uwagi dotyczące realizacji zadań wynikających z programu praktyk, c) uwagi dotyczące dotychczasowego stanu swego przygotowania do asystowania i samodzielnego prowadzenia zajęć z zakresu wychowania fizycznego w szkole, d) trudności i osiągnięcia w pracy z uczniami, e) propozycje dotyczące usprawnienia procesu przygotowania studentów do pracy dydaktyczno-wychowawczej w szkole podstawowej, f) zestawienie liczbowe wykonania programu praktyk dotyczące: poznania uczniów, warunków szkoły, ilości hospitacji, asystowania i prowadzenia lekcji, innych czynności zrealizowanych w szkole.

TERMIN ODDANIA PEŁNEJ DOKUMENTACJI PRAKTYK ZESZYT ze sprawozdaniem OCENA STUDENTA PRZEZ NAUCZYCIELA WF PROTOKÓŁ Z LEKCJI EGZAMINACYJNEJ + konspekt lekcji egzaminacyjnej (NA ODDZIELNEJ KARTCE) UMOWY

Dekalog nauczyciela-wychowawcy na podstawie „Małego Księcia” Antoinea de Saint-Exupery Zobacz dobro w każdym dziecku. Oswoić znaczy stworzyć więzy. Jeśli mnie oswoisz będziemy się nawzajem potrzebowali. Należy wymagać tego, co można otrzymać. Mam prawo żądać posłuszeństwa, jeśli moje polecenia są rozsądne. Oczy są często ślepe, należy szukać sercem. Śmiech jest dla życia, jak studnia na pustyni. Zamiast tępić zło, lepiej szerzyć dobro. Kto poniża sam jest niski Powinieneś sądzić według czynów, a nie słów. Znacznie trudniej jest sądzić siebie niż bliźniego. Jeśli potrafisz siebie dobrze osądzić będziesz naprawdę mądry.