Praktyka PEDAGOGICZNA w szkole gimnazjalnej I rok SUM
„Człowiek jest wielki Nie przez to, co ma, Nie przez to, kim jest, Lecz przez to, czym dzieli się z innymi.” Jan Paweł II
czas trwania praktyki 2,5 tygodnia liczba godzin- 50
Zeszyt praktyk
Planowanie pracy. Dzienny plan pracy.
Hospitacja LEKCJI WF liczba 16
Hospitacja dzieci i młodzieży, Celem jest poznanie: dzieci i młodzieży, sposobów prowadzenia lekcji wychowania fizycznego, warunków pracy szkoły w zakresie wychowania fizycznego oraz ilustracja zagadnień omawianych na zajęciach z metodyki wychowania fizycznego
Samodzielne prowadzenie przez studenta zajęć wychowania fizycznego. liczba - 20 Student zobowiązany jest do starannego opracowania osnowy lekcji wychowania fizycznego. Osnowa jest podstawą dopuszczenia studenta do samodzielnego prowadzenia lekcji wychowania fizycznego
OSNOWA LEKCJI WF liczba 6
konspekt LEKCJI WF liczba 6
konspekt LEKCJI WF w ujęciu czynnościowym liczba 6
wYWIADY Wywiad z dyrektorem szkoły Wywiad z nauczycielami wychowania fizycznego Wywiad z pedagogiem lub psychologiem Wywiad z pracownikami szkolnej służby zdrowia (lekarz, pielęgniarka)
Sprawozdanie studenta z praktyki UWAGA Sprawozdanie studenta z praktyki
Wytyczne do sprawozdania: a) uwagi dotyczące programu praktyki, b) uwagi dotyczące realizacji zadań wynikających z programu praktyk, c) uwagi dotyczące dotychczasowego stanu swego przygotowania do asystowania i samodzielnego prowadzenia zajęć z zakresu wychowania fizycznego w szkole, d) trudności i osiągnięcia w pracy z uczniami, e) propozycje dotyczące usprawnienia procesu przygotowania studentów do pracy dydaktyczno-wychowawczej w szkole podstawowej, f) zestawienie liczbowe wykonania programu praktyk dotyczące: poznania uczniów, warunków szkoły, ilości hospitacji, asystowania i prowadzenia lekcji, innych czynności zrealizowanych w szkole.
TERMIN ODDANIA PEŁNEJ DOKUMENTACJI PRAKTYK ZESZYT ze sprawozdaniem OCENA STUDENTA PRZEZ NAUCZYCIELA WF PROTOKÓŁ Z LEKCJI EGZAMINACYJNEJ + konspekt lekcji egzaminacyjnej (NA ODDZIELNEJ KARTCE) UMOWY
Dekalog nauczyciela-wychowawcy na podstawie „Małego Księcia” Antoinea de Saint-Exupery Zobacz dobro w każdym dziecku. Oswoić znaczy stworzyć więzy. Jeśli mnie oswoisz będziemy się nawzajem potrzebowali. Należy wymagać tego, co można otrzymać. Mam prawo żądać posłuszeństwa, jeśli moje polecenia są rozsądne. Oczy są często ślepe, należy szukać sercem. Śmiech jest dla życia, jak studnia na pustyni. Zamiast tępić zło, lepiej szerzyć dobro. Kto poniża sam jest niski Powinieneś sądzić według czynów, a nie słów. Znacznie trudniej jest sądzić siebie niż bliźniego. Jeśli potrafisz siebie dobrze osądzić będziesz naprawdę mądry.