E U R O W I E Ś C I dodatek Klubu Europejskiego do Ratajówki NR 1/2003 W naszej szkole z inicjatywy uczniów powstał Klub Europejski, co to za organizacja.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Współpraca IV LO ze Specjalnym Ośrodkiem Szkolno-Wychowawczym w Dorohusku.
Advertisements

Edukacja globalna w praktyce szkolnej
Comenius - komponent programu Socrates Wspiera inicjatywy mające na celu podniesienie jakości edukacji szkolnej i promowanie wymiaru europejskiego w procesach.
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Program Socrates Comenius COMENIUS - komponent programu SOCRATES - stanowi wyzwanie dla 350 tysięcy szkół w Europie i 69 milionów uczniów. Wspiera inicjatywy.
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Program Polskiej Akcji Humanitarnej pod honorowym patronatem Ministra Edukacji Narodowej.
Izba Historii Regionalnej istnieje od końca 1999 roku. Początki tworzenia zbiorów sięgają 1995r. Wtedy to nauczyciel historii i opiekun Izby mgr Janusz.
Edukacja a różnica kulturowa.
Program aktywnej edukacji obywatelskiej promujący ochronę walorów przyrodniczo cennych regionów Polski Program aktywnej edukacji obywatelskiej promujący.
Integracja według definicji słownikowej to,,wytwarzanie całości z drobnych cząstek. Proces integracji mówiąc innymi słowami – polega na kształtowaniu.
JAKI JEST CEL MOJEGO DZIAŁANIA W AZS? JAKI JEST CEL DZIAŁANIA MOJEGO KLUBU? DLACZEGO AZS A NIE INNA ORGANIZACJA? KTÓRY Z CELÓW DZIAŁANIA ORGANIZACJI JEST.
E U R O W I E Ś C I dodatek Klubu Europejskiego do Ratajówki NR 4/2005.
Uczniowie i nauczyciele wykorzystują TI w projektach realizowanych wspólnie z partnerami w Polsce i za granicą.
Stowarzyszeniowa Publiczna Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Górażdżach.
Miejski Zespół Szkół Nr 1 w Ciechanowie powstał 1 września 2005 r. w wyniku połączenia Szkoły Podstawowej Nr 3 i Gimnazjum Nr 2.
Teresa Lewandowska nauczyciel jęz. angielskiego. Ogólne informacje 1. Termin wprowadzenia i czas trwania programu – Program wprowadzony.
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Daleszycach
Leca da Palmeira jest jednym z sołectw miejscowości Matosinhos leżącej na dystrykcie Porto, w regionie Północ, w podregionie Brande Porto w Portugalii.
Indywidualne nauczanie
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie
Polityka edukacyjna Unii Europejskiej
Ko ł o j ę zyka angielskiego. Opiekun: Renata Lewandowska CELE OGÓLNE: Rozwijanie zainteresowa ń i zdolno ś ci j ę zykowych uczniów Rozszerzanie wiadomo.
Koła informatyczne w szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
INFORMACJA EDUKACYJNA I ZAWODOWA W SZKOLE
Prymasa Tysiąclecia w Białymstoku
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Jak społeczność lokalna może wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
Żnin ul. Śniadeckich 18 Tel Fax
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Czyli CO I JAK BY MIEĆ ZAWÓD.  W ramach programu Leonardo da Vinci PL1-LEO Tytuł projektu: „Interdyscyplinarny wymiar kształcenia zawodowego.
Nie tylko wybory. Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Dominika Janic Nicola Kokot Nie tylko wybory. Jak młodzi.
W Zespole Szkół w Pałecznicy
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
Szkolny Klub Europejski powstał wraz z wstąpieniem Polski do Unii Europejskiej. Zrzesza on uczniów I i II etapu edukacyjnego. To nasi pierwsi młodzi Europejczycy.
Oferta edukacyjna dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie SP i G na rok szkolny /201 5.
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Wyniki badań "Idea samorządności a rzeczywistość".
Metoda ćwiczeń praktycznych Scenariusz zajęć
Wychowanie ekologiczne
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
Szkolenie krajowe dotyczące wprowadzenia programu edukacyjnego Warszawa, Państwowa Inspekcja Sanitarna Polska Federacja Producentów Żywności.
XVI Liceum Profilowane CXIII Liceum Ogólnokształcące Technikum nr 11
Szkoła Kluczowych Kompetencji luty 2009 rok – grudzień 2012 rok. Zespoły Szkół Ponadgimnazjalnych w Lipsku i Siennie.
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
Nauczanie języka mniejszości narodowej w województwie opolskim.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Przykłady dobrych praktyk: Ambasadorzy Dialogu i inne działania antydyskryminacyjne we wrocławskich szkołach Manuela Pliżga-Jonarska Wrocławskie Centrum.
Edukacja i konkursy w szkołach średnich Sebastian Kowalski POL-EKO-APARATURA.
Oferta edukacyjna na rok szkolny 2016/2017 Gimnazjum nr 6 w Rzeszowie.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Wrocławskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli INFORMATYKA DLA WSZYSTKICH Konferencja OTWARCIA ROKU SZKOLEGO 2015/2016 dla NAUCZYCYCIELI INFORMATYKI Wrocław.
1. 2 Projekt pilotażowy powstał z chęci efektywnej promocji pozytywnych zachowań w sporcie i życiu w ramach idei „fair play” oraz kształtowania postaw.
Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek.
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
czyli czas wolny przed i po lekcjach…
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Projekty zrealizowane w ZS1
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Reforma oświaty – od 1 września 2017
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
Zapis prezentacji:

E U R O W I E Ś C I dodatek Klubu Europejskiego do Ratajówki NR 1/2003 W naszej szkole z inicjatywy uczniów powstał Klub Europejski, co to za organizacja i w jakim celu powstała spróbujemy Wam koledzy i koleżanki przedstawić w skrócie. Pomysłodawcą tworzenia Szkolnych Klubów Europejskich jest Portugalia. W specjalnym programie Europejski wymiar edukacji wskazano różne metody propagowania idei proeuropejskich w szkolnictwie. Do najbardziej powszechnych sposobów rozwijania świadomości europejskiej wśród młodzieży należy z pewnością działalność Szkolnych Klubów Europejskich w szkołach podstawowych, średnich i gimnazjach. Są one niczym innym jak ośrodkami działalności na polu europejskim, w których uczniowie działają dobrowolnie, ucząc się reguł i mechanizmów jednoczącej się Europy, propagując jednocześnie zdobyte podczas działalności w klubie informacje w swoim otoczeniu. Tworząc program Europejski wymiar w edukacji jego autorzy, kierowali się przekonaniem, że młodzi Europejczycy coraz bardziej potrzebują wykształcenia mającego na celu rozwijanie europejskiej świadomości opartej na wspólnym dziedzictwie kulturowym, tradycji humanistycznej i wierze w wolność, które zawsze wpływały na historię Europy. Idea tworzenia Szkolnych Klubów Europejskich trafiła do Polski w latach 90-ch. W ramach reformy systemu edukacji stworzono możliwość realizacji wymiaru europejskiego poprzez wprowadzenie międzyprzedmiotowej ścieżki edukacyjnej poświęconej integracji europejskiej. Na przykład problem uchodźców w Europie można poruszyć na lekcji historii, kontynuować na geografii i wiedzy o społeczeństwie, wreszcie zakończyć rozprawką pisaną na języku polskim.

Do założenia Szkolnego Klubu Europejskiego potrzebne są przede wszystkim chęci do działania, grupa uczniów euroentuzjastów i służący im pomocą opiekun nauczyciel. Nie ma jednej sztywnej formy organizacyjnej klubu. Wszystko zależy od tego jaką formułę jego działalności przyjmą założyciele czyli My uczniowie Sondaże wykazują, że polska młodzież jest generalnie prounijna. Większa w tym jednak zasługa zachodniej popkultury niż rzetelnej wiedzy, gdyż ograniczona liczba godzin w ramach międzyprzedmiotowej ścieżki nie jest w stanie zagwarantować im maksymalnej ilości informacji. Stąd też potrzeba wprowadzenia do szkół dodatkowych form propagowania wiedzy z zakresu integracji europejskiej, a do tych niewątpliwie zalicza się działalność Szkolnych Klubów Europejskich. Ich wymiar europejski polega nie tylko na propagowaniu wiedzy z zakresu integracji, ale przede wszystkim na promowaniu określonych postaw. Otwartość, tolerancja, odpowiedzialność, szacunek dla tradycji- to słowa klucze w kanonie europeizmu. Co do praktycznych walorów tworzenia w szkołach Klubów Europejskich mówi się tu oczywiście o językach, korzystaniu z nowoczesnych technik komunikacji, pracy zespołowej i sztuce negocjacji. OGŁASZAMY KONKURS NA NAZWĘ I LOGO KLUBU Do p. Elżbiety Bawolskiej lub p.Joanny Ładowskiej REDAKCJA: Sandra Bożek, Kasia Chorzępa, Kuba Wasielewski, Paweł Bożykowski, E. Bawolska, J. Ładowska