Electrolux Design Lab 2010 Tendencja: Do 2050 roku 74% populacji na świecie będzie mieszkać na terenach zurbanizowanych (w miastach). Wzornictwo: Małe nie znaczy tanie, tylko przemyślane, wydajne i innowacyjne. Kompaktowość to kierunek rozwoju przyszłych rozwiązań Electrolux. Ekologia: Należy położyć nacisk na to, jak duże znaczenie ma ograniczanie przez nas negatywnego wpływu na środowisko naturalne. Wraz ze wzrostem stopnia urbanizacji na świecie, postrzeganie znaczenia przestrzeni w domu i sposób jej wykorzystania ulegną zmianie - wejdziemy w drugą erę przestrzeni (second space age).
Electrolux Design Lab 2010 Second Space Age Założenia: Electrolux zaprasza studentów i tegorocznych absolwentów wzornictwa przemysłowego z całego świata do udziału w konkursie Design Lab Zadaniem uczestników jest zaprojektowanie urządzeń domowych, które będą uwzględniać ograniczoną przestrzeń w domu. Zaproponowane pomysły zadecydują o tym, w jaki sposób ludzie będą przygotowywać i przechowywać żywność, prać ubrania i zmywać naczynia w 2050 roku, kiedy 74% światowej populacji będzie żyć w miastach. Wzrost liczby ludzi skupionych w jednym miejscu zwiększy zapotrzebowanie na rozwiązania, które jeszcze efektywniej wykorzystują przestrzeń. W tym roku szczególnie wysoko zostaną ocenione prace, które zawierać będą propozycję zestawu urządzeń. Przedstawione projekty powinny odpowiadać na podstawowe potrzeby i wymagania konsumentów, być ekologiczne (zielone), dostosowane do miejsca i czasu, zapewniając jednocześnie przyszłym użytkownikom możliwość indywidualizacji.
Electrolux Design Lab 2010 Ostateczny termin rejestracji prac 1 maja 2010 Finał konkursu Londyn, wrzesień 2010 Nagrody I nagroda 5000 euro oraz sześciomiesięczny płatny staż w jednym ze światowych centrów projektowania Electrolux II nagroda 3000 euro III nagroda 2000 euro