Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
informacje i wskazówki dla rodziców
Advertisements

Sześciolatek w Szkole Podstawowej nr 65 w Bydgoszczy
Dojrzałość szkolna.
Specyficzne trudności w uczeniu się
6-LATEK W SZKOLE.
GOTOWOŚĆ SZKOLNA.
Dojrzałość szkolna dziecka
Co każdy rodzic wiedzieć powinien?
Dojrzałość szkolna - czyli gotowość do uczenia się
Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna nr 5 w Katowicach
Dojrzałość szkolna o czym każdy rodzic powinien wiedzieć zanim jego dziecko pójdzie do pierwszej klasy Pedagog szkolny Nina Majewska 1.
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA?
Mój sześciolatek idzie do szkoły
GOTOWOŚĆ SZKOLNA siedmiolatków
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA WARUNKIEM POWODZENIA W NAUCE
Czy Państwa dziecko jest gotowe do szkoły?
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA Moje dziecko w szkole
Przygotowanie dziecka do szkoły
Aby próg szkolny dziecko przekroczyło w miarę spokojnie, bez stresu, należy je do tego przygotować: -nigdy nie wolno straszyć dziecka szkołą, nauczycielami,
6-LATEK W SZKOLE.
Dojrzałość szkolna dziecka 5 i 6 letniego
6-LATEK W SZKOLE.
Moje dziecko idzie do szkoły
SP 6 GOTOWOŚĆ SZKOLNA Pedagog szkolny Patela M. Wnuk R.
Gotowość szkolna to taki stopień rozwoju fizycznego, emocjonalno-społecznego i intelektualnego, który umożliwia dziecku sprostanie obowiązkom szkolnym.
Gotowość szkolna 1 1.
Mam 6 lat i idę do szkoły 1.
Prezentacja multimedialna dotycząca gotowości szkolnej.
Dojrzałość szkolna dziecka 6-letniego.
„NIE MOŻNA ZMUSIĆ ZIARNA DO ROZWOJU I KIEŁKOWANIA, MOŻNA JEDYNIE STWORZYĆ WARUNKI ZEZWALAJĄCE NA TO, ABY ZIARNO ROZWINĘŁO WSZYSTKIE TKWIĄCE W NIM MOŻLIWOŚCI.”
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA ?
Cechy rozwojowe sześciolatka
„Lata dziecięce są górami, z których rzeka bierze swój początek, rozpęd i kierunek” Janusz Korczak.
Dziecko jest gotowe do podjęcia nauki w klasie I, jeśli:
POTENCJAŁ DZIECKA SZEŚCIOLETNIEGO
Izabela Modzelewska mgr psychologii
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację.
DOJRZAŁOŚĆ DZIECKA DO UCZENIA SIĘ MATEMATYKI W WARUNKACH SZKOLNYCH
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA Materiały informacyjne dla rodziców 1.
DOJRZAŁOŚĆSZKOLNA INFORMACJE DLA RODZICÓW Opracowanie: Beata Wilk.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Gotowość szkolna Długotrwały proces przemian psychofizycznych, które prowadzi do przystosowania się dziecka do systemu nauczania początkowego. Zawsze.
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
Kiedy dziecko dojrzewa do pójścia do szkoły?
Przygotowanie dzieci 6-letnich do realizacji obowiązku szkolnego
GOTOWOŚĆ SZKOLNA.
Dojrzałość szkolna dziecka
Szkoła Podstawowa nr 10 w Koszalinie Autor: Dorota Kościuszko-Cienkowska.
Małe? Duże ? Dziecko w klasie I Hanna Michalska Sokołów Podlaski,
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
O dojrzałości szkolnej kilka słów. Dojrzałość szkolna to gotowość dziecka do rozpoczęcia nauki, przyjęcia nowych obowiązków i wejścia w nowe środowisko.
Co zyska sześciolatek rozpoczynając naukę w szkole?
GOTOWOŚĆ DZIECKA DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE – ROLA RODZICA Nauka doprowadza do takiej atomizacji wiedzy, że człowiek będzie niedługo wiedział wszystko.
Samodzielność dziecka w wieku przedszkolnym
6-LATEK W SZKOLE „Nie ta­kie ważne, żeby człowiek dużo wie­dział, ale żeby dob­ rze wie­dział, nie żeby umiał na pa­mięć, a żeby ro­zumiał, nie żeby go.
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
wzrokowo - przestrzenne
„Lata dziecięce są górami, z których rzeka bierze swój początek, rozpęd i kierunek” Janusz Korczak.
Gotowość szkolna Gotowość szkolna Informacja dla rodziców 5- i 6-latków.
Informacje dla Rodziców. * stan zdrowia (dziecko leczone - choroba przewlekła) * niski lub obniżony poziom rozwoju intelektualnego, * nieharmonijny rozwój.
C ZY NASZE DZIECKO MOŻE JUŻ IŚĆ DO SZKOŁY ? Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 2 im. ks. dra S. Wilczewskiego w Katowicach.
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Diagnoza gotowości szkolnej 2016/2017 I próba październik
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie im. Mikołaja Kopernika Czy moje sześcioletnie dziecko jest gotowe do rozpoczęcia nauki szkolnej?

Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie im. Mikołaja Kopernika Rozpoczęcie nauki szkolnej jest ważnym momentem w życiu każdego dziecka. Do tej pory sześciolatek idący do szkoły musiał spełniać wymagania właściwe dla rozwoju siedmiolatka. Obecnie program nauczania w klasie pierwszej jest dostosowany do poziomu dziecka sześcioletniego.

Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie GOTOWOŚĆ (DOJRZAŁOŚĆ) SZKOLNA im. Mikołaja Kopernika GOTOWOŚĆ (DOJRZAŁOŚĆ) SZKOLNA –oznacza osiągnięcie przez dziecko takiego stopnia rozwoju, który pozwoli mu sprostać obowiązkom szkolnym.

Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie im. Mikołaja Kopernika Obszary oceny gotowości szkolnej: rozwój fizyczny i ruchowy rozwój umysłowy (poznawczy) rozwój emocjonalny rozwój społeczny samodzielność umiejętności szkolne (przygotowanie do nauki pisania i czytania)

Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie im. Mikołaja Kopernika Rozwój fizyczny i ruchowy: Prawidłowo funkcjonują narządy zmysłów, głównie wzrok i słuch Jest sprawne ruchowo: biega, skacze, jeździ na rowerze Chętnie bawi się klockami, odtwarza konstrukcje według wzoru Potrafi w sposób celowy posługiwać się przedmiotami i narzędziami, np. wycina nożyczkami, zapina guziki, rysuje

Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie Rozwój fizyczny i ruchowy: im. Mikołaja Kopernika Rozwój fizyczny i ruchowy: Uzyskało podstawową orientację w schemacie własnego ciała, potrafi różnicować prawą i lewą stronę Najczęściej wykonuje czynności jedną, tą samą ręką (uformowała się dominacja czynnościowa ręki)

Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie im. Mikołaja Kopernika

Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie Rozwój umysłowy (poznawczy): im. Mikołaja Kopernika Rozwój umysłowy (poznawczy): Dziecko okazuje zainteresowanie nauką Jest ciekawe świata Potrafi przez dłuższą chwilę skupić uwagę Rozumie polecenia i wykonuje je Wypowiada się w sposób zrozumiały dla rozmówcy Jest wytrwałe w pracy Podejmuje pracę lub zgłasza, że ma trudności

Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie Rozwój umysłowy (poznawczy): im. Mikołaja Kopernika Rozwój umysłowy (poznawczy): Rozróżnia kolory Zapamiętuje krótkie wierszyki, czy piosenki Rozumie pojęcia: pierwszy, ostatni, większy, mniejszy oraz relacje czasowo – przestrzenne: nad, pod, przed, za

Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie im. Mikołaja Kopernika

Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie im. Mikołaja Kopernika Rozwój emocjonalny: Pojawiają się próby kontroli własnych emocji (reakcje adekwatne do bodźca) Dziecko potrafi zostać samo (bez mamy, taty) Uczy się przeżywać porażki – nie płacze, kiedy mu coś nie wyjdzie Dziecko uczy się rozpoznawać uczucia innych Stopniowo opanowuje społeczne reguły wyrażania emocji

Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie im. Mikołaja Kopernika Mali wolontariusze

Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie im. Mikołaja Kopernika Rozwój społeczny: Nawiązuje kontakty społeczne z rówieśnikami i z osobami dorosłymi Współdziała z rówieśnikami w grupie, potrafi wyczekać na swoją kolej, dzieli się zabawkami Dostosowuje swoje zachowanie do obowiązujących reguł np. podporządkowuje się regułom zabawy, pełni role Rozumie znaczenie podstawowych norm i łatwych przepisów, dostosowuje się do nakazów i zakazów Słucha poleceń osoby dorosłej, w tym nauczyciela

Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie im. Mikołaja Kopernika Zuchy

Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie im. Mikołaja Kopernika Samodzielność: Dziecko wykonuje czynności samoobsługowe Potrafi samodzielnie wykonać zadania odpowiednio do swoich możliwości – nie prosi stale dorosłych o pomoc w drobnych sprawach Dziecko umie zadbać o swoje rzeczy Potrafi zgłaszać swoje potrzeby

Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie im. Mikołaja Kopernika Umiejętności szkolne (przygotowanie do nauki pisania, czytania i matematyki): Dziecko potrafi: • porównać obrazki różniące się kilkoma szczegółami • układać układanki według wzoru, puzzle • odwzorować w liniach szlaczki i elementy litero-podobne odwzorować proste figury geometryczne i znaki graficzne odróżniać kierunki lewo – prawo • rozumieć pojęcia związane z przestrzenią - np. nad, pod, za, obok

Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie im. Mikołaja Kopernika

Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie im. Mikołaja Kopernika Jak wspierać dziecko w osiąganiu gotowości szkolnej? Wspierać naturalną w tym wieku u dziecka ciekawość do poznawania nowych wiadomości oraz uczenia się nowych umiejętności Wzmacniać dojrzałość emocjonalno – społeczną dziecka Kształtować umiejętność słuchania osoby dorosłej, rozumienia i zapamiętywania poleceń (także skierowanych do całej grupy) i wykonywania ich pomimo trudności Wzmacniać kompetencje poznawcze oraz kształtować gotowość do nauki czytania, pisania i matematyki

INDYWIDUALNE PODEJŚCIE DO DZIECKA, REALNA OCENA JEGO POTENCJAŁU Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie im. Mikołaja Kopernika NAJWAŻNIEJSZE JEST – INDYWIDUALNE PODEJŚCIE DO DZIECKA, REALNA OCENA JEGO POTENCJAŁU I EWENTUALNYCH PROBLEMÓW ROZWOJOWYCH ORAZ DOSTOSOWANIE PROCESU DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEGO DO MOŻLIWOŚCI I POTRZEB DZIECI (A NIE ODWROTNIE!!!)