Program Uczenie się przez całe życie Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Jak nauczać przedsiębiorczości studentów.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w programie „Uczenie się przez całe życie”
Advertisements

KONFERENCJA INFORMACYJNO – PROMOCYJNA BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE INNOWACYJNY PROGRAM NAUCZANIA PRZEDSIĘBIORCZOŚCI W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH.
Fundacja Inicjatyw Badawczo-Szkoleniowych WSP TWP w Warszawie
Wrocław. Środki na przedsiębiorczość MŚP EFRREFS RPOPO KL Środki na wsparcie już funkcjonujących przedsiębiorstw Środki na założenie przedsiębiorstwa.
w ramach programu Leonardo da Vinci
Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości UO
Wizyty Studyjne Anna Kowalczyk Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne 2009/2010 Spotkanie informacyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez.
„Czy jestem Eko?” Dąbrowa Górnicza 2013.
Comenius Regio –
Wymiany i spotkania transgraniczne (WIST) Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej Program Uczenie się przez całe życie - - Leonardo da Vinci.
Guide Me! Miary jakości w grupowym doradztwie dla osób poszukujących pracy Małgorzata Klimka Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym.
Projekt wymiany doświadczeń Vetpro
Klub Przedsiębiorczego Nauczyciela. Cele Klubu : Podnoszenie jakości pracy nauczycieli Podstaw przedsiębiorczości Podnoszenie jakości pracy nauczycieli.
Koordynator Programu Erasmus Wersja skrócona przez S.Salamon – BWZ UW
Grupa Wymiany Doświadczeń z zarządzania kulturą moderator: Joanna Orlik Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu.
Przedsiębiorczość w polskim systemie oświaty
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
EUROPEJSKA WSPÓŁPRACA SZKÓŁ WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
Krzysztof B. Matusiak PRZEDSIĘBIORCZA UCZELNIA, PRZEDSIĘBIORCZY PROFESOR, PRZEDSIĘBIORCZY STUDENT - wyzwania współczesności - Opole, 28 stycznia 2010.
Wim Peeters, University of Antwerp Seminarium dla nauczycieli Część 1 Wim Peeters Uniwersytet Antwerpii Tłumaczenie: Magdalena Sadowska UMK.
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 3, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
Razem dla Północnego Mazowsza Założenia oraz cele projektu.
Program Leonardo da Vinci Mobilność VETPRO - Wymiana doświadczeń Rozwój kwalifikacji zawodowych pracowników publicznych służb zatrudnienia – wymiana doświadczeń
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Seminarium pt. "Innowacyjność działań
PROGRAM LEONARDO DA VINCI Konferencja informacyjno-promocyjna Uczenie się przez całe życie. Comenius oraz Leonardo da Vinci Wrocław, 19 listopada 2010.
Prezentacja Programu Leonardo da Vinci
Polityka edukacyjna Unii Europejskiej
Charakterystyka przedsiębiorcy cz. I
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
Przedsiębiorcy a szkolnictwo zawodowe
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
Jak społeczność lokalna może wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Kreatywny Humanista Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
Od przedszkola do Technikum ZAGRANICZNA MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ W RAMACH PROJEKTÓW INSTYTUCJONALNYCH.
Szkolnictwo wyższe w krajach Unii Europejskiej
MATERIAŁ OPRACOWANY W RAMACH PROJEKTU: „INTERDYSCYPLINARNY WYMIAR KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO - JAKOŚĆ POPRZEZ MIĘDZYNARODOWĄ WSPÓŁPRACĘ SZKÓŁ ZAWODOWYCH” PROGRAMU.
TRANSFER WIEDZY II Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci VETPRO.
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
Wnioski z warsztatu Wprowadzenie na uczelnie Recognition of Prior Learning (RPL) – podejście praktyczne (III konferencja w ramach Programu doskonalenia.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Młodzież Młodzież Przewodnik po programie. Cele programu: przezwyciężanie uprzedzeń i stereotypów zakorzenionych w mentalności i kulturze przezwyciężanie.
Biblioteka pedagogiczna – sieci współpracy jako forma wspomagania szkoły DBP we Wrocławiu Szkolenie WDN Wrocław, Beata Malentowicz.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
ROZWIŃ SKRZYDŁA 18 grudnia 20151Politechnika Opolska Prezentacja jednostki Serdecznie zapraszamy Serdecznie zapraszamy.
STUDIA W JĘZYKACH OBCYCH cel czy narzędzie? na przykładzie Centrum Kształcenia Międzynarodowego Politechniki Łódzkiej Tomasz Saryusz-Wolski, Politechnika.
SPOTKANIE UPOWSZECHNIAJĄCE 21 GRUDNIA 2015 WARSZAWA.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
AKTUALNE EDUKACYJNE PROGRAMY POMOCOWE DLA SAMORZĄDÓW I ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH ZWIĄZANYCH Z SAMORZĄDEM LOKALNYM BARTŁOMIEJ KUSTOŃ.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Poddziałanie Wsparcie dla współpracy sfery nauki i przedsiębiorstw Krzysztof Krasowski Wydział Informacji i Promocji.
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Projekty zrealizowane w ZS1
Zapis prezentacji:

Program Uczenie się przez całe życie Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Jak nauczać przedsiębiorczości studentów

PROGRAM LEONARDO DA VINCI PROGRAM UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE Moderator: Andrzej Kardasz AE Wrocław Uczestnicy panelu: Matthias Eickhoff UoAS Mainz Sabine Mueller UoAS Mainz Marzena Starnawska RGU Aberdeen Jak nauczać przedsiębiorczości studentów

PROGRAM LEONARDO DA VINCI PROGRAM UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE -Wymiana opinii i doświadczeń w dziedzinie nauczania studentów przedsiębiorczości przez osoby z różnym doświadczeniem; - Wymiana opinii i doświadczeń w zakresie rozpoznanych i uświadamianych przez studentów potrzeb kształtowania kompetencji składających się na przedsiębiorczość; - Zachęcanie do skorzystania z doświadczeń projektu przez sieci innych europejskich uczelni; Cele dyskusji

PROGRAM LEONARDO DA VINCI PROGRAM UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE -Prezentacja projektu i przedstawicieli instytucji uczestniczących w projekcie jako wstęp do wymiany doświadczeń i opinii; - Przedstawienie podobieństw i różnic pomiędzy pojęciami przedsiębiorca i osoba przedsiębiorcza; - Wymiana poglądów na temat aktualnej sytuacji w dziedzinie nauczania przedsiębiorczości w szkołach wyższych i uwarunkowań prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce; - Prezentacja możliwości wykorzystania modułu BCM przez inne uczelnie; - Przedstawienie filmu z wypowiedziami studentów uczestniczących w projekcie COEUR-BCM; Przebieg dyskusji

PROGRAM LEONARDO DA VINCI PROGRAM UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE -Rozwijanie przedsiębiorczości polega na umożliwieniu osobom doskonalenia własnej kreatywności; -Istnieje potrzeba wprowadzenia do programów studiów różnych form pracy w grupach, umożliwiających naukę poprzez działanie; - Założenie i prowadzenie działalności gospodarczej w Polsce nie jest proste; - Bycie przedsiębiorczym jest potrzebne nie tylko osobie prowadzącej działalność gospodarczą; -Studenci polscy są przedsiębiorczy, ale potrzebują sprzyjających warunków do jej doskonalenia w praktyce; -Konieczność zbudowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorcy w Polsce; Wnioski z dyskusji