"TRZEBA ROZMAWIAĆ" SPOTKANIE WARSZTATOWE Z RODZICAMI Kraków,15 marca 2006r. Szkoła Podstawowa Nr 113.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Praca w zespole Tomasz Filipionek.
Advertisements

Negocjacje w obrocie nieruchomościami
Przedszkolak bezpieczny w środowisku
Metody poszukiwania pracy. Ważne jest: - jakiej pracy szukasz? -gdzie chcesz pracować? - jaki wymiar czasu pracy Cię interesuje? - ile czasu decydujesz.
Szczeciński Telefon Zaufania „Anonimowy Przyjaciel”
UTRACONA SZTUKA SŁUCHANIA Autor: Richard Forster
NEGOCJACJE jako proces komunikowania się
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
Spotkanie 2 Sztuka komunikacji.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Prowadzenie wywiadów grupowych MODUŁ IV Sesja 2B PROGRAM WZMOCNIENIA.
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Anna Paszkowska-Rogacz
GROMADZENIE INFORMACJI O PACJENCIE I JEGO RODZINIE
Komunikacja interpersonalna
AUTOPREZENTACJA.
Podejmowanie interwencji w sytuacjach szczególnych zagrożeń
Skuteczne wychowanie. Wychowanie dzieci może być najwspanialszą i najbardziej satysfakcjonującą pracą w naszym życiu. Jednak kiedy przychodzi do dyscypliny,
Dwa sposoby komunikowania się: sposób werbalny 35% – słowa,
Do wiernych i oddanych przyjaciół Zippiego w naszej szkole należą: dzieci z oddziału przedszkolnego działającego przy naszej szkole oraz uczniowie klasy.
KOMUNIKUJMY SIĘ.
Skuteczny savoir – vivre w biznesie,
Kompetencje komunikacyjne
warsztaty dla rodziców
Jak porozumiewać się miedzy sobą by być rozumianym?
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Debata (także: obrady) – dyskusja o sformalizowanej formie, wymiana poglądów na dany temat, najczęściej w większym gronie osób, np. na zebraniu, posiedzeniu,
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
Idea oceniania kształtującego
Umiejętność komunikowania się i pracy zespołowej
ĆWICZĘ, UCZĘ SIĘ, WYGRYWAM ZESPÓŁ SZKÓŁ W DZIEWIERZEWIE.
Spotkanie 7 Miłość w działaniu.
PROCESY KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ – MODELE ORAZ FORMY KOMUNIKACJI
KODEKS DOBREGO ZACHOWANIA
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
„GRANT ZACHODNIOPOMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY"
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
BARIERY W KOMUNIKACJI I SPOSOBY ICH PRZEZWYCIĘŻANIA
Co może zrobić szkoła, a co powinni zrobić wcześniej rodzice ?
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
Jak rozmawiać ze swoim dorastającym dzieckiem
J AK BUDOWAĆ SKUTECZNE KOMUNIKATY ? Wskazówki, które pomogą budować skuteczne komunikaty.
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
METODY KOMUNIKOWANIA SIĘ NA PRZESTRZENI WIEKÓW
Michał Nowiński 1D METody komunikacji.
Zarządzanie komunikacją Zarządzanie grupami i zespołami roboczymi
Komunikacja.
Bariery komunikacyjne
Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji między jej uczestnikami. Mogą to być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty, obrazy, dźwięki czy.
Metody komunikacji.
Metody komunikacji.
Komunikacja.
Metody komunikacji.
Aleksandra Kiełbania I G
Porozumienie bez Przemocy w Przedszkolu.
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. MATEMATYKA.
oprac. Karolina Sobierska, Iwona Nowak
Transakcje przez telefon Zygmunt Korzeniewski, UM w J.Górze.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Podstawowe umiejętności pomagania
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I segregacja śmieci 1 godz. lekcyjna.
Kodeks Etyki Dziennikarskiej
WIELCY OBYWATELE MAŁYCH SZKÓŁ
Nasza Drużyna Prezentacja programu rozwijania umiejętności społecznych realizowanego w Przedszkolu Integracyjnym nr 45.
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
RAPORT Przygotowany dla Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy
Komunikacja na różnych etapach życia – prawidłowości
RAPORT Przygotowany dla Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy
Zapis prezentacji:

"TRZEBA ROZMAWIAĆ" SPOTKANIE WARSZTATOWE Z RODZICAMI Kraków,15 marca 2006r. Szkoła Podstawowa Nr 113

"Trzeba rozmawiać" Porządek spotkania: 1.Komunikacja – porozumiewanie się. 2.Nieskuteczne style komunikowania. 3.Sztuka słuchania. 4.Komunikaty "co? dlaczego? jak? " 5.Podsumowanie. 1

Trójnóg wiary w siebie rozwijanie umiejętności szacunek dla siebie i innych odpowiedzialność w działaniu "Trzeba rozmawiać" 2

DWUKIERUNKOWY PROCES PRZEKAZYWANIA INFORMACJI Rodzice Nadawca (Nadawca)(Odbiorca) Odbiorca Dzieci komunikat zrozumiały język, jasne intencje KOMUNIKACJA "Trzeba rozmawiać" 3

(ćwiczenie w grupach) przeszkody: "słuchanie połowiczne" "ja też" "natychmiastowa rada" listen silent NIESKUTECZNE STYLE KOMUNIKOWANIA "Trzeba rozmawiać" 4

SZ szanuj rozmówcę TU tu postaraj się dostrzec jego punkt widzenia KA każdą chwilę po jego wypowiedzi poświęć na zadawanie pytań i wyrażanie uwag SZTUKA SŁUCHANIA "Trzeba rozmawiać" 5

włączanie telewizji w porze specjalnych programów, włączanie telewizji w porze specjalnych programów, a następnie wspólne ich omawianie, a następnie wspólne ich omawianie, znalezienie spokojnej chwili na rozmowę – być może znalezienie spokojnej chwili na rozmowę – być może w trakcie jazdy samochodem, w trakcie jazdy samochodem, przed snem znalezienie czasu na omawianie spraw przed snem znalezienie czasu na omawianie spraw minionego dnia, minionego dnia, wspólny wieczorny spacer, wspólny wieczorny spacer, wyjazd na rodzinny biwak. wyjazd na rodzinny biwak. Czas na wspólną rozmowę wyłączanie telewizji w trakcie posiłków, wyłączanie telewizji w trakcie posiłków, "Trzeba rozmawiać" 6

Powiedz, co cię drażni. Wyjaśnij, dlaczego cię to drażni. Zaproponuj, jak można to zmienić. KOMUNIKATY TYPU "CO? DLACZEGO? JAK?" "Trzeba rozmawiać" 7

bałagan w kuchni bałagan w kuchni niepościelone łóżko niepościelone łóżko niewyniesione śmieci niewyniesione śmieci nieodrobone lekcje nieodrobone lekcje nieprzekazana wiadomość telefoniczna nieprzekazana wiadomość telefoniczna wrzucanie brudnych rzeczy pod łóżko lub upychanie ich w szafie wrzucanie brudnych rzeczy pod łóżko lub upychanie ich w szafie (ćwiczenie w parach – komunikaty) (ćwiczenie w grupach – skuteczna komunikacja z dzieckiem) Lista przykładowych zachowań prowadzących zwykle do problemów: "Trzeba rozmawiać" 8

Rozmowa z dzieckiem jest sztuką. Rozmowa z dzieckiem jest sztuką. Klimat domu. Klimat domu. Jednoznaczność komunikatów. Jednoznaczność komunikatów. 7% słowa 38% głos 55% mimika ogólne odczucie w odbiorze komunikatów PODSUMOWANIE "Trzeba rozmawiać" 9

Dziękuję za uwagę. "Nic bardziej pożądanego a nic trudniejszego na ziemi a nic trudniejszego na ziemi jak prawdziwa rozmowa" jak prawdziwa rozmowa" Adam Mickiewicz