AND FOREIGN INVESTMENT AGENCY

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYRÓŻNIAMY 7 RODZAJÓW TRYBÓW PRZETARGU: 1. Przetargi nieograniczone; 2
Advertisements

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Branżowy Program Promocji Polskiej Branży Biotechnologicznej.
Tworzenie i rozwijanie standardów jakości usług instytucji pomocy i integracji społecznej Agnieszka Krawczyk Wspólnota Robocza Związków Organizacji Socjalnych.
Projekt „Regionalna Strategia Innowacji – RSI 2030”
Nagroda Marszałka Województwa Wielkopolskiego
Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych
AND FOREIGN INVESTMENT AGENCY
Spotkanie z mediami w Ministerstwie Gospodarki
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
Wsparcie dla sieci Centrów Obsługi Inwestorów i Eksporterów (COIE)
Celem głównym Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka jest rozwój polskiej gospodarki w oparciu o innowacyjne przedsiębiorstwa Działanie 6.1 Paszport.
Strategia wdrażania komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie pomorskim Departament Europejskiego Funduszu.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
Zlecenie i wybór wykonawcy
Możliwości zastosowania ewaluacji w procesie zarządzania sektorem publicznym. Wnioski i doświadczenia wynikające z procesu ewaluacji polityki spójności.
EWALUACJA PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH W RAMACH PODDZIAŁANIA
Rzeszów, 2 sierpnia 2006 r.. Tomasz Orczyk Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Doświadczenia wdrażania Europejskiego Funduszu.
EWALUACJA Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie warmińsko-mazurskim.
Aktualizacja Regionalnej Strategii Innowacji
POLISH INFORMATION AND FOREIGN INVESTMENT AGENCY Program Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej Departament Rozwoju Regionalnego Warszawa,
2009 Jak zaistnieć na rynkach zagranicznych? EEN jako źródło informacji o warunkach podejmowania działalności na rynkach UE Justyna Kulawik Zespół Przedsiębiorczości.
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Województwo pomorskie –
Ramowa koncepcja Programu Budowy i Promocji Marki Polska Wschodnia
Cel usługi: Wsparcie działalności nowych i istniejących już firm. Zaplanowano usługi dla przedsiębiorców Usługa dostępna do końca listopada 2011.
Polish Information and Foreign Investment Agency PL Warsaw, 12 Bagatela Street, phone: (+48 22) , fax: (+48 22) ;
Strategia rozwoju SBP na lata Sprawozdanie Maria Burchard ZG SBP.
„Narzędzia promocji miejscowości na przykładzie miasta Suwałki”
Kampania wizerunkowa Polski przed
Centrum Inwestora i Eksportera
Zasady wyboru i wytyczne do opisu dobrych praktyk Dr inż. Janusz Adamczyk.
1 Założenia projektu systemowego Ministerstwa Gospodarki realizowanego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Wsparcie.
– Twój nowy Regionalny Portal Inwestycyjny ! Założenia projektu Special Investment Care – Specjalna Opieka Inwestycyjna.
Spotkanie Grupy Sterującej Ewaluacją RPO Toruń, r. Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi, Wydział Zarządzania RPO.
POLSKA AGENCJA INFORMACJI I INWESTYCJI ZAGRANICZNYCH S.A.
KONWENT MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP - LUBELSKIE 2014 Światowe trendy marketingu terytorialnego i gospodarczego Witold Orłowski Nałęczów, 12 września 2014.
Plan konsultacji społecznych projektu Kujawsko-Pomorskiego Regionalnego Programu Operacyjnego Toruń, październik 2013 r. Departament Zarządzania.
Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza – (Wstępne) Założenia Dokumentu Strategicznego Konferencja RIS Mazovia 26 kwietnia 2007 Wojciech Dominik Wojciech.
Gdańsk, r. Departament Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJA DOT. DZIAŁAŃ EWALUACYJNYCH w ramach PO KL 2007 – 2013 w województwie pomorskim.
Sprawozdanie z działań ewaluacyjnych realizowanych przez Instytucję Pośredniczącą PO KL II stopnia – Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku w 2014 r. Gdańsk,
Strategia Marketingowa i Handlowa KW SA
Wsparcie dotacyjne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego WD na lata
Zintegrowane systemy informatyczne
Projekt Planu Ewaluacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WM na lata.
UMOWY MIĘDZYNARODOWE A WSPÓŁPRACA GOSPODARCZA – W PRAKTYCE 10 marca 2016 Warszawa.
Polish Information and Foreign Investment Agency PL Warsaw, 12 Bagatela Street, phone: (+48 22) , fax: (+48 22) ;
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
OCZEKIWANIA I MOŻLIWOŚCI WSPÓŁPRACY POMIĘDZY BRANŻĄ TURYSTYCZNĄ I POT W ZAKRESIE PROMOCJI NA WYBRANYCH RYNKACH Warszawa
Plan gospodarki niskoemisyjnej dla miasta Katowice
Projekt: „Wolontariat wart poznania” współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Lider projektuPartner projektu.
Polish Information and Foreign Investment Agency PL Warsaw, 12 Bagatela Street, phone: (+48 22) , fax: (+48 22) ;
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
POLISH INFORMATION AND FOREIGN INVESTMENT AGENCY Współpraca z Regionami Michał Borowski Dyrektor Departamentu Rozwoju Gospodarczego Polska Agencja Informacji.
Zainwestuj w Lubuskiem Elżbieta Anna Polak Marszałek Województwa Lubuskiego.
Harmonogram prac nad programowaniem Kujawsko-Pomorskiego Regionalnego Programu Operacyjnego Toruń, 16 lipca 2013 r. Departament Zarządzania Funduszami.
„Gospodarna Wielkopolska” Projekt kompleksowego wsparcia internacjonalizacji wielkopolskiej gospodarki Poznań, 17 czerwca 2016 r.
Departament Polityki Regionalnej, Wydział Zarządzania RPO, Biuro Ewaluacji RPO Informacja odnośnie stanu wdrażania rekomendacji z przeprowadzonych badań.
Departament Wdrażania RPO00 Departament Wdrażania RPO Toruń Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2007.
na opracowanie lub aktualizację programów rewitalizacji
„Fundusze europejskie dla przedsiębiorców, szansa, czy mit”
Katarzyna Matuszak Dyrektor Działu Rozwoju Przedsiębiorczości
Zasady budowania oferty inwestycyjnej przez jst
Wsparcie dotacyjne w ramach
Projekt strategiczny „Zintegrowane Inwestycje Terytorialne PLUS”
Biuro eksportowe w Tureckiej Izbie Gospodarczej
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
Potrzeby informacyjne ROT WŁ w kontekście monitorowania SRWŁ 2020 i RSI LORIS 2030 Maciej Bąk (BPPWŁ ROT)
Działania wspierające internacjonalizację polskich firm
Oferta PARP z funduszy UE w latach
Zapis prezentacji:

AND FOREIGN INVESTMENT AGENCY POLISH INFORMATION AND FOREIGN INVESTMENT AGENCY Program Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej Badania i Analizy Joanna Malara-Mikos Wicedyrektor Departament Rozwoju Regionalnego

Plan prezentacji Badania i analizy – informacja ogólna Analizy ekonomiczne – przedmiot, efekt, terminy Badania marketingowe – przedmiot efekt, terminy Tryb wyboru wykonawców

Program Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej Dwa etapy realizacji Programu Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej: I etap obejmie: prace analityczne niezbędne do prawidłowej realizacji etapu II projektu; budowę internetowego portalu gospodarczego Polski Wschodniej. II etap przewiduje wdrożenie działań z zakresu promocji wizerunku Polski Wschodniej oraz promocji bezpośredniej z uwzględnieniem rekomendacji i wniosków wynikających z badań i analiz przeprowadzonych w I etapie.

Program Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej Dwa rodzaje badań w I etapie realizacji Programu: analiza ekonomiczna potencjału gospodarczego Polski Wschodniej, której efektem będzie opracowanie Strategii przyciągania inwestycji do Polski Wschodniej oraz promocji eksportu w latach 2009-2015. Termin wykonania I-II kwartał 2009; badania marketingowe na temat wizerunku Polski Wschodniej w kraju i za granicą: Termin wykonania: badanie wyjściowe – III/IV kwartał 2009 rok, badania ewaluacyjne oceniające skuteczność wdrażania PPGPW: w 2012 oraz 2015 roku.

Program Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej Cel analizy ekonomicznej: opracowanie Strategii przyciągania inwestycji do Polski Wschodniej oraz promocji eksportu w latach 2009-2015, która zostanie wdrożona podczas II etapu realizacji Programu Cel badań marketingowych: określenie wizerunku Polski Wschodniej w kraju; określenie wizerunku Polski Wschodniej na wybranych rynkach; ewaluacja skuteczności PPGPW.

Program Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej Ramowy schemat działania Opracowanie Strategii przyciągania inwestycji do Polski Wschodniej oraz promocji eksportu w latach 2009-2015 Przeprowadzenie badań marketingowych na temat wizerunku Polski Wschodniej w sektorach oraz rynkach wskazanych w Strategii Opracowanie pełnego Programu Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej Akceptacja Programu przez Grupę Roboczą Realizacja

Program Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej Analizy ekonomiczne określenie rzeczywistej atrakcyjności inwestycyjnej województw Polski Wschodniej (rynek pracy dostępność siły roboczej, koszty produkcji, powiązania kooperacyjne, dostępność ofert inwestycyjnych, zachęty inwestycyjne, obsługa inwestorów); określenie potencjalnej atrakcyjności inwestycyjnej województw Polski Wschodniej; ustalenie sektorów tzw. najwyższej szansy w przyciąganiu inwestycji; określenie priorytetowych rynków zagranicznych dla przyciągania inwestycji określenie korelacji sektor – rynek, w celu odpowiedzi na pytania jakie sektory powinny być promowane na danych rynkach zagranicznych (przedstawienie tej korelacji w formie macierzy) identyfikacja firm – potencjalnych inwestorów (stworzenie bazy danych); określenie najskuteczniejszych sposobów dotarcia do inwestorów; analizę najlepszych praktyk w zakresie promocji inwestycji. Przedmiot analiz ekonomicznych w zakresie inwestycji:

Program Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej Analizy ekonomiczne Przedmiot analiz ekonomicznych w zakresie eksportu: diagnoza sytuacji Polski Wschodniej w zakresie eksportu (wartość eksportu, dynamika wzrostu, branże eksportu, produkty eksportowe, kierunki eksportu, bariery dla rozwoju eksportu, firmy będące liderami eksportu); ustalenie priorytetowych sektorów w zakresie promocji eksportu; określenie rynków priorytetowych dla promocji eksportu; ustalenie korelacji sektor – rynek, w celu odpowiedzi na pytania jakie produkty powinny być promowane na danych rynkach zagranicznych (przedstawienie tej korelacji w formie macierzy); opracowanie listy imprez wystawienniczo – targowych w kraju i za granicą, na których powinna być promowana Polska Wschodnia; analizę najlepszych praktyk w zakresie promocji eksportu zaobserwowanych w innych regionach za granicą.

Program Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej Analizy ekonomiczne Efekt analiz ekonomicznych: „skrojona na miarę: Strategia przyciągania inwestycji do Polski Wschodniej oraz promocji eksportu w latach 2009-2015; wskazanie sektorów najwyższej szansy; wskazanie priorytetowych rynków promocji; punkt wyjściowy dla opracowania szczegółowego Programu Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej .

Program Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej Analizy ekonomiczne Termin realizacji analiz ekonomicznych: wyłonienie wykonawcy badania w drodze procedur zamówień publicznych do końca I kwartału 2009; wykonanie badań II/III kwartał 2009. Wykonawca: firma doradczą w zakresie doradztwa strategicznego

Program Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej Badania marketingowe Cel badań wizerunku Polski Wschodniej: Celem badań wizerunkowych makroregionu Polska Wschodnia jest uzyskanie informacji na temat postrzegania tego obszaru w środowiskach gospodarczych w kraju i za granicą, w sektorach oraz na rynkach wskazanych w Strategii przyciągania inwestycji do Polski Wschodniej oraz promocji eksportu w latach 2009-2015. Badania wizerunkowe Polski Wschodniej są niezbędne do opracowania skutecznej kampanii wizerunkowej makroregionu w celu zakwestionowania niekorzystnych stereotypów na temat Polski Wschodniej oraz będą punktem wyjścia do przeprowadzenia kampanii reklamowej.

Negatywny stereotyp makroregionu w kraju

Brak wizerunku Polski Wschodniej za granicą

Program Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej Badania marketingowe Przedmiot badań wizerunkowych: określenie jak potencjalni inwestorzy krajowi postrzegają Polskę Wschodnią; określenie jak potencjalni inwestorzy zagraniczni postrzegają Polskę Wschodnią; jakie są różnice w postrzeganiu poszczególnych województw makroregionu; jak obecni oraz potencjalni importerzy oceniają Polskę Wschodnią jako partnera gospodarczego; jak skojarzenia budzi nazwa Polska Wschodnia w kręgach gospodarczych; jak oceniany jest klimat inwestycyjny w makroregionie; jakie są najważniejsze bariery dla inwestycji w makroregionie; jakie są najważniejsze bariery dla eksportu; ilu przedsiębiorców rozważa inwestycje w Polsce Wschodniej; ilu przedsiębiorców, na których rynkach, jest zainteresowanych handlem z Polską Wschodnią; jakie kanały/ narzędzia promocji są najbardziej efektywne zdaniem badanych przedsiębiorców.

Program Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej Badania marketingowe Termin badań wizerunkowych: Badania wizerunkowe zostaną przeprowadzone w trzech turach: badanie wyjściowe na początku realizacji projektu w III/IV kwartale 2009 roku; badanie ewaluacyjne średniookresowe - w trakcie realizacji projektu - w celu zbadania efektów promocji i wprowadzenia ewentualnych zmian – w 2012 roku; końcowe badanie ewaluacyjne w celu stwierdzenia końcowych rezultatów działania 1.4. – w 2015 roku

Program Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej Badania marketingowe Wyjściowe badania wizerunku Polski Wschodniej: Termin: III/IV kwartał 2009 Grupa podlegająca badaniu: firmy krajowe oraz zagraniczne oraz organizacje biznesowe w sektorach oraz na rynkach zagranicznych wskazanych w Strategii Rodzaj badań: ilościowe - za pomocą kwestionariusza na reprezentatywnej grupie badawczej; jakościowe - wywiady na podstawie kwestionariusza z przedstawicielami kierownictwa firm krajowych oraz zagranicznych; badania na podstawie źródeł wtórnych. Rezultatem badań marketingowych: raport wyjściowy na temat wizerunku Polski Wschodniej w środowiskach gospodarczych w Polsce oraz na wybranych rynkach zagranicznych w 2009;

Program Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej Badanie ewaluacyjne średniookresowe: Termin realizacji: I kwartał 2012; Grupa podlegająca badaniu: tak jak w badaniu wyjściowym Rodzaj badań: ilościowe; jakościowe; badania na podstawie źródeł wtórnych; Rezultat: raport ewaluacyjny średniookresowy, który odpowie na pytania: czy i jakie zmiany nastąpiły w postrzeganiu wizerunku Polski Wschodniej pod wypływem podejmowanych działań promocyjnych; ilu przedsiębiorców ocenia wizerunek Polski Wschodniej negatywnie, ilu pozytywnie po 2 latach kampanii; jakie skojarzenia budzi nazwa Polska Wschodnia; skąd inwestorzy czerpali informacje o Polsce Wschodniej (prasa, radio, telewizja); czy oraz ilu przedsiębiorców rozważa możliwość współpracy gospodarczej z województwami Polski Wschodniej . Program Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej Badania marketingowe

Program Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej Badanie ewaluacyjne końcowe: Termin realizacji: I kwartał 2015; Grupa podlegająca badaniu: tak jak w badaniu wyjściowym Rodzaj badań: ilościowe; jakościowe; badania na podstawie źródeł wtórnych; Rezultat: raport ewaluacyjny końcowy, który odpowie na pytania: jakie zmiany nastąpiły w postrzeganiu wizerunku Polski Wschodniej pod wypływem promocji prowadzonej w ramach działania 1.4; jak oceniany jest wizerunek makroregionu po 5 latach kampanii; czy i jakie różnice występują w postrzeganiu poszczególnych województw; czy oraz ilu przedsiębiorców rozważa możliwość współpracy gospodarczej z województwami Polski Wschodniej; jak adresaci kampanii promocyjnej oceniają jej skuteczność. Program Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej Badania marketingowe

Program Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej Wybór wykonawców badań i analiz Tryb wyboru wykonawców badań i analiz: W celu wyboru najlepszych wykonawców zamówienia na wykonanie analiz ekonomicznych oraz badań marketingowych proponuje się tryb negocjacje z ogłoszeniem, ponieważ do ostatecznego opracowania Szczególnie Istotnych Warunków Zamówienia publicznego potrzebujemy wiedzy Wykonawcy.

Program Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej Ramowy sposób procedowania w trybie negocjacji z ogłoszeniem: 1. Przygotowanie ogłoszenia z ramowym określeniem przedmiotu zamówienia oraz warunków, jakie musi spełniać Wykonawca by zostać zaproszony do złożenia ofert ze wskazaniem dokumentów jakie winien przedstawić na potwierdzenie spełniania postawionych warunków; 2. Zamieszczenie ogłoszenia oraz oczekiwanie na wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu od firm zainteresowanych wykonaniem zamówienia (min. 30 dni); 3. Kwalifikacja Wykonawców - z nadesłanych wniosków wybór minimum 5 firm, które zostaną zaproszone do złożenia oferty wstępnej ( firmy będą miały min. 10 dni na złożenie oferty wstępnej; 4. Negocjacje z Wykonawcami, którzy złożyli oferty wstępne nie podlegające odrzuceniu w celu precyzyjnego dopracowania zapisów SIWZ (co jest realne do wykonania, co nie, w jakim czasie); 5. Opracowanie ostatecznej wersji SIWZ i zaproszenie firm biorących udział w negocjacjach do złożenia ofert ( min. 10 dni); 6. Wybór Wykonawcy Program Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej Wybór wykonawców badań i analiz

Budżet Programu – 20 mln EUR Część analityczna Badania marketingowe, analizy i opracowanie strategii 1 mln EUR Promocja wizerunkowa Opracowanie księgi tożsamości 9 mln EUR Kampania medialna Działania PR (konferencje, seminaria, wizyty studyjne dziennikarzy) Materiały informacyjne i promocyjne Marketing bezpośredni Gospodarczy portal internetowy 10 mln EUR Misje gospodarcze Targi i wystawy Wizyty studyjne przedstawicieli Polski Wschodniej Rate of exchange = 3 zł

Zapraszamy do współpracy e-mail: post@paiz.gov.pl 00-585 Warszawa, ul. Bagatela 12 tel. (+48 22) 334 98 00, fax (+48 22) 334 99 99 e-mail: post@paiz.gov.pl