Karolina Mazurkiewicz,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koncepcja przestrzenna docelowego układu drogowego
Advertisements

Podczas II Wojny Światowej
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
Informacja nt rezultatu prac Zespołu do spraw przygotowania propozycji modyfikacji wspólnotowych wytycznych dotyczących rozwoju Transeuropejskiej Sieci.
GRECJA.
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
Rzeźbotwórcza działalność wiatru
Cmentarze pierwszej wojny światowej
Bezpieczeństwo Ruchu Drogowego
Moja okolica – miasto Konin
Moja okolica.
Moja okolica Izabela Śliwińska.
Moja okolica Konin– miasto na prawach powiatu w środkowej Polsce, położone w Dolinie Konińskiej nad rzeką Wartą, we wschodniej części województwa wielkopolskiego.
i narodowość francuska
Hiszpania Dominika Barańska klasa Vc.
Sztuka Starożytnego Rzymu
Morska wymiana handlowa w Europie w XVI w
EKSPANSJA EUROPY XVI-XVIII w.
W świecie starożytnych Greków
MY TEŻ MOŻEMY ODNIEŚĆ SUKCES!
Na początku I wieku za czasów Nerona, do końca III wieku n. e
metody mierzenia powierzchni ziemi
Urząd Gminy Ustronie Morskie
Oświecenie Team: Aurelia Wojtalewicz, Kacper Siemianowski,
WIECZNE MIASTO RZYM.
Fundamenty kultury europejskiej
Nasze miasteczko Krapkowice powstało w latach n.e Zdecydowały o tym dogodne naturalne warunki obronne. Dwie rzeki i mokradła. od najdawniejszych.
Machiny wojenne Archimedesa
PUSTYNIA JUSTYNA ŻELAZNA.
TYCZENIE TRAS W procesie projektowania i realizacji inwestycji liniowych (autostrad, linii kolejowych, kanałów itp.) materiałem źródłowym jest mapa sytuacyjno-wysokościowa.
Praca: Patrycji Rąkiewicz i Joanny Bulesowskiej
Darłówko Wykonał: Michał Roch.
Niektóre budowle świata w pomniejszeniu.
Wzrost znaczenia żeglugi w XVI wieku
Szlak Bursztynowy.
Norwegia Tomasz Kopera.
Ekspansja osadnictwa w Rosji
Opracowanie: Marcin i Krzysztof
Wielkie odkrycia geograficzne
Dzień COMENIUSA Kraje partnerskie
UE w skrócie.
Ekspansja Rzymu. Wojny punickie.
POWSTANIE PAŃSTWA RZYMSKIEGO
PRAKTYKI ZAWODOWE: ZASADY DOBRYCH PRAKTYK SIMON JAMES I TIM FOX.
Astro odyseja po Układzie Słonecznym
Famous trains and its lines.
Starożytny Rzym.
DROGI STAROŻYTNYCH RZYMIAN
Autor: Klaudia Rąba i Natalia Murawska
Starożytna Grecja.
Prof. Danuta Hübner Bruksela, 30 Maja 2007
INFRASTRUKTURA TRANSPORTU LOTNICZEGO
WIELKIE ODKRYCIA GEOGRAFICZNE
Click Pps Series Da - Ma.
POMPEJA.
Sztuka Starożytnego Rzymu
Moje miasto – Warszawa Paulina Cieślak kl. VIa.
Walory turystyczne Egiptu
MIĘDZYWODZIE Międzywodzie - 54°00′20″N 14°41′49″E (do 1945 niem. Heidebrink) – wieś w północnej Polsce, położona w województwie zachodniopomorskim,
Wybrane Miasta Polski Julia Sieczkowska.
OD IMPERIUM RZYMSKIEGO DO NARODZIN EUROPY Materiały pomocnicze do lekcji historii w klasie V szkoły podstawowej Opracowała: Iwona Zarębska.
Uwarunkowania Na terenie miasta Zielona istniejący układ komunikacyjny, opiera się głównie na następujących ciągach dróg: droga ekspresowa S3, droga krajowa.
Najstarsze miasta Polski
Konferencja podsumowująca projekt „Eko – turystyczne wybrzeże – rozwój sieci miast i gmin morskich przez edukację ekologiczną” Koszalin, 3 grudnia 2012.
sobota, 28 maja 2016 godz. 15:51 Zapraszam ! Nowe opracowanie graficzne i muz.: H.S. Temat muzyczny: Ivan Rebroff śpiewa „Evening bells“ Format obrazu.
Hiszpania jest znana z wielu pięknych plaż.. Ale… Świat przyrody też jest piękny.
IV FORUM KORYTARZA BAŁTYK - ADRIATYK „Rok rzeki Wisły 2017 –
Osiągnięcia starożytnych Rzymian
Słynne pociągi i ich trasy.
Zapis prezentacji:

Karolina Mazurkiewicz, 150760 Rozwój państwa rzymskiego a przebieg klasyfikacji dróg. Szlaki transkontynentalne, szlaki morskie, lokalizacje największych miast lądowej i morskiej sieci transportowej. Karolina Mazurkiewicz, 150760

Granice Rzymu (Republika 510 p.n.e.-40 p.n.e.)

Granice Rzymu (Republika 510 p.n.e.-40 p.n.e.)

Granice Rzymu (Republika 510 p.n.e.-40 p.n.e.)

Granice Rzymu (Republika 510 p.n.e.-40 p.n.e.)

Granice Rzymu (Republika 510 p.n.e.-40 p.n.e.)

Granice Rzymu (Republika 510 p.n.e.-40 p.n.e.)

Granice Rzymu (Republika 510 p.n.e.-40 p.n.e.)

Granice Rzymu (Republika 510 p.n.e.-40 p.n.e.)

Granice Rzymu (Republika 510 p.n.e.-40 p.n.e.)

Granice Rzymu (Cesarstwo 20 n.e.-360 n.e.)

Granice Rzymu (Cesarstwo 20 n.e.-360 n.e.)

Granice Rzymu (Cesarstwo 20 n.e.-360 n.e.)

Granice Rzymu (Cesarstwo 20 n.e.-360 n.e.)

Granice Rzymu (Cesarstwo 20 n.e.-360 n.e.)

Granice Rzymu (Cesarstwo 20 n.e.-360 n.e.)

Starożytne drogi rzymskie

Via Appia Budowę rozpoczęto w 312r. p.n.e. Nazwa pochodzi od imienia urzędnika odpowiedzialnego za rozpoczęcie budowy Ze względu na zakaz grzebania zmarłych w miastach (Prawo XII tablic) stała się swoistym cmentarzem.

Pierwsze zapisy prawne Pierwsze zapisy prawne w VII spośród XII Tablic (450r. p.n.e.) Drogi powinny mieć 2,45m na prostych odcinkach i 4,9m na zakrętach. Poszczególne odcinki łączyły główne miasta. Wg inwentaryzacji Dioklecjana w imperium zbudowano 372 drogi o łącznej długości blisko 80 tys. km.

Znaczenie dróg - militarne Alcantara – most rzymski Wojsko odpowiedzialne było za budowę nowych dróg Umożliwiały szybkie przemieszczanie wojsk pomiędzy obozami Drogi, jako konstrukcje inżynieryjne, pozwalały omijać przeszkody terenowe Henryk Siemiradzki Droga z Rzymu do Albano

Znaczenie dróg – rozwój miast Bałkany, drogi rzymskie w okolicy rzeki Danube

Znaczenie dróg - administracja Cursus Publicus (poczta) Dzięki zmianom koni w zajazdach możliwe było pokonanie nawet 800km w ciągu 24h Mansiones (zajazdy drogowe) Wóz konny na płaskorzeźbie Plan i widok zajazdu w Godmanchester (III w. n.e.)

Znaczenie dróg - administracja Pomiar odległości możliwy dzięki kamieniom milowym Wzdłuż drogi ustawiano specjalne znaki co 1 milę rzymską (1478,5m)

Znaczenie dróg- handel Do Rzymu sprowadzano: - z Hiszpanii wino, oliwo z oliwek, miód, solone ryby, wosk, smołę, czerwony barwnik otrzymywany z wygniecionych chrząszczy i tkaniny - z Francji wina - z Syrii materiały i szklane naczynia - z Grecji buty - z Arabii kadzidła - z Afryki i Azji marmur - z terenów bałtyckich bursztyn - z Babilonii szaty

Główne szlaki handlowe Do wojen punickich przewodnią rolę stanowił szlak z Kartaginą, który przynosiły ogromne korzyści gospodarcze. Po naprężeniu stosunków rolę dominującą zaczął odgrywać "szlak jedwabny" z Chinami

„Szlak jedwabny” z Chin sprowadzano głównie egzotyczne skorupy żółwi, rogi nosorożców oraz kości słoniowe z Indii, dla których imperium rzymskie było najważniejszym partnerem handlowym na zachodzie sprowadzano klejnoty

„Szlak bursztynowy” Nie istniał jeden konkretny trakt zwany bursztynowym szlakiem. Hasło to należy raczej rozumieć jako kierunek wymiany handlowej. Pierwsza wyprawa Rzymian po bursztyn w I w.n.e. opisana przez Piliniusz Starszego

„Szlak mirry i kadzidła”

Ostia-Port Rzymu antyczne miasto portowe, być może pierwsza kolonia Rzymu we wschodniej części mieściła się przystań od czasów starożytnych linia brzegowa odstępowała w ślad za morzem, obecnie port w dalszym ciągu znajduje się nad Tybrem, ale około 3 km od plaży.

Szlaki morskie szlaki morskie zaczęły rodzić się na masową skalę dopiero od I wieku n.e.

"Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu" Układ dróg na Półwyspie Apenińskim przyczynił się do powstania powiedzenia: "Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu". W sposób urzędowy potwierdził to powiedzenie Oktawian August, umieszczając na Forum Romanum złoty kamień milowy (milliarium aureum) w formie pokrytej pozłacaną blachą kolumny. Stała ona w miejscu, gdzie krzyżowały się Via Aurelia, Ostiensis, Flaminia, Salaria i Appia łączące Rzym z wszystkimi prowincjami imperium.

Bibliografia en.wikipedia.org pl.wikipedia.org http://www.lsg.musin.de/Geschichte/geschichte/isb/Museum/ http://www.malarze.com/ www.crystalinks.com www.godmanchester.net http://www.romanum.historicus.pl/ http://www.zaglowce.ow.pl/typy/rzym/index.php http://www.palaeos.com/Vertebrates/Units/350Aves/350.900.html http://faculty.cua.edu/pennington/Naples/LectureOne/OstiaOverview.htm John Donnelly (1975). The Cambridge History of Africa. Cambridge University Press Gary Keith (2001). Rome's Eastern Trade: International Commerce and Imperial Policy, 31 BC-AD 305. Routledge Tim Cornell, John Mathews (1995). Rzym. Penta