Miejski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Opolu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Doskonalenie kompetencji pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych – na przykładzie projektu: pomoc psychopedagogiczna i terapeutyczna w poradnictwie.
Konferencja psychologów/pedagogów szkolnych w Rudzie Śląskiej
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
PROGRAM EDUKACYJNY DLA SZKÓŁ - 14.X.2005 XI Polskie Forum Kapitałowo-Finansowe TWOJE PIENIĄDZE października 2005 Pałac Kultury i Nauki, Warszawa.
Konferencja regionalna „Doradca metodyczny a jakość w edukacji”
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Dekalog dla rodziców dzieci dyslektycznych
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
Program aktywnej edukacji obywatelskiej promujący ochronę walorów przyrodniczo cennych regionów Polski Program aktywnej edukacji obywatelskiej promujący.
NIE ZAMYKAJ OCZU – RAZEM PRZECIWKO KRZYWDZENIU DZIECI
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 6 w ŁODZI,
XIX Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej Gniezno września 2013 r.
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I i II STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA.
„Dzieci i młodzież niepełnosprawna w rzeczywistości edukacyjnej”
 Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w oświacie w świetle nowego rozporządzenia materiał opracowany na podstawie rozporządzenia oraz spotkań szkoleniowych.
Gimnazjum Integracyjne w Lubinie
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA cel projektu cele szczegółowe zapewnienie każdemu dziecku realizującemu I etap edukacyjny w szkołach podstawowych.
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Konferencja Konkurenci razem po sukces
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA W SZKOLE– FUNKCJONOWANIE ZESPOŁU
Program terapeutyczny
Konferencja Pomorskiego Kuratora Oświaty
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł NR 94 W WARSZAWIE. SUKCES NA MIARĘ MOŻLIWOŚCI I POTRZEB KAŻDEGO UCZNIA BEZPIECZNA I ŻYCZLIWA SZKOŁA.
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Szkoła Podstawowa Nr 5 w Chełmie
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Nowy kierunek: PEDAGOGIKA SPECJALNA Instytut Pedagogiki Uniwersytet Wrocławski SPECJALNOŚĆ: EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ.
Konferencja Dostosowanie oferty kształcenia zawodowego do potrzeb regionalnego rynku pracy Gdańsk, 13 marca 2013 r.
Zespół Administracyjny Oświaty ul. Akademicka Słubice Tel
III MAŁOPOLSKIE FORUM PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNYCH IWONA JANEK GIMNAZJUM NR IM. B.GŁOWACKIEGO.
Prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów  Przeprowadzenie rozmów z uczniami, których tematem były m.in. sytuacja edukacyjna, motywacja do.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
„WALORY PRZYRODNICZE OZORKOWA I OKOLIC”
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
DZIAŁALNOŚĆ OŚRODKA EKONOMII SPOŁECZNEJ W OPOLU Sławomir Śliwa Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej przy Wyższej Szkole Zarządzania i Administracji w Opolu.
podniesienie jakości funkcjonowania systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Oleśnickim poprzez zrealizowanie 33 rocznych planów wspomagania (RPW)
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Wspieranie szkół i przedszkoli przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Krotoszynie Karina Bratborska Krotoszyn, dnia 25 lutego/7 marca 2014 r.
TERAPIA PEDAGOGICZNA.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
KONFERENCJA SAMORZĄDOWA z cyklu „ Straszyć czy nie ?” „OBNIŻENIE WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO – PROBLEMEM CZY WYZWANIEM DLA NAUCZYCIELA” Honorowy.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Potrzeby rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym na terenie Gminy Miejskiej Kraków Analiza w zakresie wsparcia rodzin w ramach polityki społecznej Urzędu Miasta.
Najlepsze Szkoły Województwa Podlaskiego 2017
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Programu polityki oświatowej Miasta Olsztyna na lata
Rodzicom dziękuję za zaangażowanie, pomoc i wspieranie działań szkoły.
Zapis prezentacji:

Miejski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Opolu Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji w Opolu

09:30 - 09:40 Otwarcie konferencji prof. dr hab. Marian Duczmal - Rektor WSZiA w Opolu   9:40 - 10:00 mgr Jacek Krawczyk - Dyrektor Departamentu Zwiększania Szans Edukacyjnych Ministerstwa Edukacji - Dysleksja z perspektywy Ministerstwa Edukacji 10:00 - 10:40 s. prof. dr hab. Maria Pecyna - WSZiA - Innowacyjny trend w diagnostyce dyslektycznych zasadzek (nIR - HEG w konstrukcji H. Toomima w zastosowaniu diagnostycznym) 10:40 - 10:50 Głos grupy (dyskusja)

10:50 - 11:10 dr Stanisława Włoch - WSZiA, UO - Diagnoza psychopedagogiczna wyznacznikiem działań terapeutycznych i edukacyjnych   11:10 - 11:30 dr Leokadia Wiatrowska - Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna w Brzegu - Dysleksja jako konglomerat zaburzeń rozwojowych 11:30 - 11:50 Przerwa

11:50 - 12:05 mgr Krystyna Dąbek - MODN, WSZiA - Indywidualizacja oddziaływań dydaktycznych wobec ucznia z ryzykiem dysleksji w praktyce szkolnej 12:05 - 12:25 mgr Alicja Kuss-Kondrat, mgr Ewa Mieczejko - Zespół Szkół Integracyjnych nr 1 w Białymstoku - Problemy dysleksji w szkołach woj. podlaskiego na przykładzie jednej z największych szkół miasta Białystok - Zespołu Szkół Integracyjnych nr 1  

12:25 - 12:40 mgr Jolanta Pytlik – MODN, WSZiA - Zeszyt dla każdego? Musisz go mieć! - kilka uwag o wprowadzaniu dziecka w świat pisma i pisania   12:40 – 13:00 dr Stefania Jagło, dr Bronisława Ogonowski – MODN - Jak (nie)wyprodukować dyslektyka, czyli o problemach z rozpoznawaniem ryzyka dysleksji 13:00 – 13:10 DYSKUSJA: Doświadczenia specjalistów: psychologów, pedagogów, terapeutów i nauczycieli w pracy z dziećmi i młodzieżą z objawami dysleksji 13:10 - 13:40 Przerwa

13:40 -15:10 Warsztat - Podróż w głąb mózgu - prezentacja metody nIR HEG - S. prof. dr hab. Maria Pecyna, mgr Bernadeta Głębicka