KIM JESTEŚ PIĘCIOLATKU?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
Advertisements

Informacja dla rodziców.
Rodzic jako doradca zawodowy
JAK RADZIĆ SOBIE ZE STRESEM
TEMPERAMENT.
Dobre zachowanie jest to zespół norm zachowania obowiązujących wszystkich ludzi niezależnie od ich wieku i okoliczności w jakich się znaleźli. Co oznacza.
„Sześciolatek w szkole”
1.
Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA?
Szkoła czy przedszkole? Sączów, 26 marca 2012 r..
6-latek w naszej szkole Podsumowanie ankiety skierowanej do Rodziców/Opiekunów prawnych dzieci, które w wieku 6 lat rozpoczęły naukę w klasie I Kwiecień.
Dostrzec innych POMOC HUMANITARNA UNICEF EDUKACJA grudzień 2010r. – styczeń 2011r.
psycholog Ewa Rubaj - Biskupska
GOTOWOŚĆ SZKOLNA siedmiolatków
Recepta na sukces nauczyciela
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
ROLA ŚWIETLICY W ZASPOKAJANIU POTRZEB DZIECI SZEŚCIOLETNICH
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
START W SZKOŁĘ.
w praktyce pedagogicznej
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
Aklimatyzacja dziecka 6-letniego w szkole
,,Moje dziecko w przedszkolu i w szkole”
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
Rozwój osobowości dziecka w wieku przedszkolnym
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
Umiejętność obserwacji.
O SPRAWIEDLIWOŚCI W OCENIANIU. PODSTAWA PRAWNA 1. Rozporządzenie 2. Statut Szkoły.
Dzień Otwarty w Szkole Podstawowej nr 1 im. T. Kościuszki w Łowiczu 10 marca 2015r. Program spotkania:  Powitanie zaproszonych gości.  Informacje warunków.
Co może zrobić szkoła, a co powinni zrobić wcześniej rodzice ?
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Gotowość szkolna Długotrwały proces przemian psychofizycznych, które prowadzi do przystosowania się dziecka do systemu nauczania początkowego. Zawsze.
Zasady pracy metodą projektu
Bierzemy udział w Programie edukacyjnym „Mamo, Tato, wolę wodę!” Jego celem jest podkreślenie roli wody w codziennej diecie oraz wspieranie rodziców w.
Dobry start w szkole jest niezwykle ważny dla rozwoju dziecka.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 30 im. BAJKOWEJ KRAINY RUDA ŚLĄSKA
Szkoła Podstawowa nr 10 w Koszalinie Autor: Dorota Kościuszko-Cienkowska.
Doradztwo zawodowe dla młodzieży – aktywność zawodowa niepełnospraw nych SOSW dla Niesłyszących im. Janusz Korczaka w Krakowie.
Małe? Duże ? Dziecko w klasie I Hanna Michalska Sokołów Podlaski,
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
O dojrzałości szkolnej kilka słów. Dojrzałość szkolna to gotowość dziecka do rozpoczęcia nauki, przyjęcia nowych obowiązków i wejścia w nowe środowisko.
GOTOWOŚĆ DZIECKA DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE – ROLA RODZICA Nauka doprowadza do takiej atomizacji wiedzy, że człowiek będzie niedługo wiedział wszystko.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Samodzielność dziecka w wieku przedszkolnym
6-LATEK W SZKOLE „Nie ta­kie ważne, żeby człowiek dużo wie­dział, ale żeby dob­ rze wie­dział, nie żeby umiał na pa­mięć, a żeby ro­zumiał, nie żeby go.
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
C ZY NASZE DZIECKO MOŻE JUŻ IŚĆ DO SZKOŁY ? Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 2 im. ks. dra S. Wilczewskiego w Katowicach.
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
Stres w pracy nauczyciela
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
„Drogi dziecka ku samodzielności: Słowa porządkują, pozwalają zrozumieć.” „Wyspa wsparcia” z cyklu.
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Zapis prezentacji:

KIM JESTEŚ PIĘCIOLATKU? opracowanie - mgr Maria Łońska 2017-03-26

Pięć lat to u większości maluchów tzw. Faza grzecznego dziecka Pięć lat to u większości maluchów tzw. Faza grzecznego dziecka. Dzieci są przyjacielskie, spokojne, bez sprzeciwu wykonują polecenia, chętnie pomagają. Są przy tym ciekawe świata, zadają liczne pytania i próbują zrozumieć wiele z tego, co je otacza Opracowanie: mgr Maria Łońska 2017-03-26

W wieku około pięciu i pół lat, ze względu na zmiany hormonalne, zaczynają mieć często skrajne, gwałtowne reakcje emocjonalne. Nierzadko wtedy odmawiają wykonywania poleceń. opracowanie - mgr Maria Łońska 2017-03-26

Ze względu na swoją fizyczność 5-latek przeważnie nie usiedzi długo na jednym miejscu, lubi ruch i woli pracować, np. leżąc na podłodze niż siedzieć przy stoliku. opracowanie - mgr Maria Łońska 2017-03-26

Ma jeszcze słaby nadgarstek, stąd kłopoty z wykonywaniem czynności manualnych. Dość szybko męczą mu się ręce, dlatego dobrze, by codziennie bawił się plasteliną, wycinał, rysował i malował, ale krótko (ok.10 min). opracowanie - mgr Maria Łońska 2017-03-26

Nie potrafi odraczać zaspokajania potrzeb biologicznych i nie uświadamia sobie do końca np. zmęczenia, głodu czy tego, że niedowidzi. opracowanie - mgr Maria Łońska 2017-03-26

Uwaga pięciolatka jest mimowolna, krótkotrwała i niepodzielna. opracowanie - mgr Maria Łońska 2017-03-26

Dziecko koncentruje się silnie na ważnym dla siebie zadaniu tak, że nie odbiera wówczas innych bodźców (np. nie słyszy, co się do niego mówi podczas zabawy). opracowanie - mgr Maria Łońska 2017-03-26

Myśli często w sposób skojarzeniowy, a myślenie życzeniowe albo magiczne jest często dla niego myśleniem prawdziwym. opracowanie - mgr Maria Łońska 2017-03-26

Dzięki rówieśnikom w przedszkolu kształtuje obraz własnej osoby - uwyraźnia się jego samoocena i poczucie własnej wartości - podstawowe mechanizmy regulacyjne osobowości. opracowanie - mgr Maria Łońska 2017-03-26

Na tym etapie rola nauczyciela jest szczególnie ważna Na tym etapie rola nauczyciela jest szczególnie ważna. To on pokaże dziecku jego dobre strony i nauczy, że nie ma dzieci lepszych ani gorszych - że każdy człowiek po prostu różni się od innych. opracowanie - mgr Maria Łońska 2017-03-26

Wyposażenie dziecka pięcioletniego w pozytywne myślenie o sobie, o uczeniu się, w przekonanie, że szkoła nie jest trudna, stanowi ważny element budowania jego gotowości do dalszej edukacji. opracowanie - mgr Maria Łońska 2017-03-26

Dojrzałość do szkoły W styczniu i kwietniu przychodzi czas na to, by według dość szczegółowych kryteriów ocenić dojrzałość szkolną. opracowanie - mgr Maria Łońska 2017-03-26

Ocenę styczniową przeprowadza się, aby wytypować dzieci, z którymi przez trzy miesiące należy pracować intensywniej - tak, by pomóc im w osiągnięciu wymaganych przez szkołę właściwości i umiejętności opracowanie - mgr Maria Łońska 2017-03-26

W kwietniu sprawdza się efekty pracy z dziećmi, które w trakcie codziennych zajęć w przedszkolu dojrzewały do szkoły. A także pracy z tymi, które wymagały pomocy. opracowanie - mgr Maria Łońska 2017-03-26

Ocena kwietniowa ma między innymi pomóc rodzicom w podjęciu decyzji, czy posłać dziecko we wrześniu do klasy I, czy poczekać jeszcze rok opracowanie - mgr Maria Łońska 2017-03-26

Jedynym rozsądnym sposobem wychowania jest oddziaływanie własnym, dobrym przykładem opracowanie - mgr Maria Łońska 2017-03-26

Dziękuję za uwagę! opracowanie - mgr Maria Łońska 2017-03-26