KIM JESTEŚ PIĘCIOLATKU? opracowanie - mgr Maria Łońska 2017-03-26
Pięć lat to u większości maluchów tzw. Faza grzecznego dziecka Pięć lat to u większości maluchów tzw. Faza grzecznego dziecka. Dzieci są przyjacielskie, spokojne, bez sprzeciwu wykonują polecenia, chętnie pomagają. Są przy tym ciekawe świata, zadają liczne pytania i próbują zrozumieć wiele z tego, co je otacza Opracowanie: mgr Maria Łońska 2017-03-26
W wieku około pięciu i pół lat, ze względu na zmiany hormonalne, zaczynają mieć często skrajne, gwałtowne reakcje emocjonalne. Nierzadko wtedy odmawiają wykonywania poleceń. opracowanie - mgr Maria Łońska 2017-03-26
Ze względu na swoją fizyczność 5-latek przeważnie nie usiedzi długo na jednym miejscu, lubi ruch i woli pracować, np. leżąc na podłodze niż siedzieć przy stoliku. opracowanie - mgr Maria Łońska 2017-03-26
Ma jeszcze słaby nadgarstek, stąd kłopoty z wykonywaniem czynności manualnych. Dość szybko męczą mu się ręce, dlatego dobrze, by codziennie bawił się plasteliną, wycinał, rysował i malował, ale krótko (ok.10 min). opracowanie - mgr Maria Łońska 2017-03-26
Nie potrafi odraczać zaspokajania potrzeb biologicznych i nie uświadamia sobie do końca np. zmęczenia, głodu czy tego, że niedowidzi. opracowanie - mgr Maria Łońska 2017-03-26
Uwaga pięciolatka jest mimowolna, krótkotrwała i niepodzielna. opracowanie - mgr Maria Łońska 2017-03-26
Dziecko koncentruje się silnie na ważnym dla siebie zadaniu tak, że nie odbiera wówczas innych bodźców (np. nie słyszy, co się do niego mówi podczas zabawy). opracowanie - mgr Maria Łońska 2017-03-26
Myśli często w sposób skojarzeniowy, a myślenie życzeniowe albo magiczne jest często dla niego myśleniem prawdziwym. opracowanie - mgr Maria Łońska 2017-03-26
Dzięki rówieśnikom w przedszkolu kształtuje obraz własnej osoby - uwyraźnia się jego samoocena i poczucie własnej wartości - podstawowe mechanizmy regulacyjne osobowości. opracowanie - mgr Maria Łońska 2017-03-26
Na tym etapie rola nauczyciela jest szczególnie ważna Na tym etapie rola nauczyciela jest szczególnie ważna. To on pokaże dziecku jego dobre strony i nauczy, że nie ma dzieci lepszych ani gorszych - że każdy człowiek po prostu różni się od innych. opracowanie - mgr Maria Łońska 2017-03-26
Wyposażenie dziecka pięcioletniego w pozytywne myślenie o sobie, o uczeniu się, w przekonanie, że szkoła nie jest trudna, stanowi ważny element budowania jego gotowości do dalszej edukacji. opracowanie - mgr Maria Łońska 2017-03-26
Dojrzałość do szkoły W styczniu i kwietniu przychodzi czas na to, by według dość szczegółowych kryteriów ocenić dojrzałość szkolną. opracowanie - mgr Maria Łońska 2017-03-26
Ocenę styczniową przeprowadza się, aby wytypować dzieci, z którymi przez trzy miesiące należy pracować intensywniej - tak, by pomóc im w osiągnięciu wymaganych przez szkołę właściwości i umiejętności opracowanie - mgr Maria Łońska 2017-03-26
W kwietniu sprawdza się efekty pracy z dziećmi, które w trakcie codziennych zajęć w przedszkolu dojrzewały do szkoły. A także pracy z tymi, które wymagały pomocy. opracowanie - mgr Maria Łońska 2017-03-26
Ocena kwietniowa ma między innymi pomóc rodzicom w podjęciu decyzji, czy posłać dziecko we wrześniu do klasy I, czy poczekać jeszcze rok opracowanie - mgr Maria Łońska 2017-03-26
Jedynym rozsądnym sposobem wychowania jest oddziaływanie własnym, dobrym przykładem opracowanie - mgr Maria Łońska 2017-03-26
Dziękuję za uwagę! opracowanie - mgr Maria Łońska 2017-03-26