Reklama prasowa.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NA PODSTAWIE DANYCH FIRMY LOKALNE BADANIA SPOŁECZNE
Advertisements

URLOP W POLSCE
Komunikacja społeczna i media – mgr Katarzyna Paliwoda
System informacyjny dla organizacji pozarządowych
Charakterystyka i potencjał reklamowy serwisów
TVP GORZÓW WIELKOPOLSKI PARTNER W BIZNESIE
Krzyżówki Dodatek Super Expressu.
PSYCHOLOGIA REKLAMY wykład 4
Możliwości reklamowe widoczne dla wszystkich użytkowników.
PYRLANDIA 2010 ul. Zgoda 14/8, Poznań; tel
KOSZTY PRODUKCJI BUDOWLANEJ
Metro.Net Edukacja Pakiet Pakiety multimedialne
Tegoroczny Katowicki Sylwester z gwiazdami odbędzie się na placu przed słynnym katowickim Spodkiem. Stanie tam duża nowoczesna scena z multimedialną scenografią.
Tegoroczny Katowicki Sylwester z gwiazdami odbędzie się na placu przed słynnym katowickim Spodkiem. Stanie tam duża nowoczesna scena z multimedialną scenografią.
Gazeta i czasopismo - źródło aktualnej wiedzy.
Promocja jako element marketingu mix
Kolor i wielkość reklamy
Wydatki KPRM i ministerstw na ogłoszenia i komunikaty
Tradycyjne media w internecie
Z reklamą w Naszej Roli jest jak z trawą. Nie widać jak rośnie, ale co tydzień trzeba ją kosić.
MOBILNA REKLAMA ELE TAXI
LISTA UCZESTNIKÓW PROJEKTU (według działów czasopisma): Ważne wydarzenia, czyli co się dzieje w szkole 1. Joanna Olifierko kl. IId 2. Paulina Busa kl.
Twoje miejsce w internecie
Polska Spółka Medialna
Opracowała: Stefania Szweda
WYDAWNICTWA ZWARTE I CIĄGŁE
CZASOPISMA.
Prezentacja Agencji. Jesteś ambitny, pragniesz odnieść sukces, cenisz solidność i szanujesz swój czas Agencja Miami Design jest dla Ciebie Twoja Firma.
Dorota Janiszewska Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, Gorzów Wlkp.
DYSTRYBUCJA MATERIAŁÓW BUDOWLANYCH
Metodologia badań wydatków reklamowych
Mass media, publikatory
Beata Kozielska-Oleś SP 21 w Rybniku
Ewolucja roli tekstu i obrazu
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
Oferta czystość na wyciągnięcie ręki.
-wyszukiwanie informacji.
ZOW czytelnictwo ostatniego wydania – centrale cała Polska RMT- Retail Media Track – SMG/KRC MillwardBrown.
Mamy wieloletnie doświadczenie w zakresie świadczenia usług reklamowych z wieloma sukcesami w innych formach takich jak mailing oraz kampanie SMS. Open-AD.
Kampania promocyjna Ekonomia Społeczna - Ekonomia Sukcesu GŁÓWNYM CELEM PROJEKTU JEST PROMOCJA EKONOMII SPOŁECZNEJ I ZATRUDNIENIA W SEKTORZE EKONOMII.
OBRONY WOLNOŚCI SŁOWA Wydatki KPRM i ministerstw
Rynek e-prasy w Polsce Marcin Skrabka
REKLAMA ZEWNĘTRZNA Cechy outdooru maj 2010.
Prezentacje multimedialne
Historia reklamy Słowo reklama pochodzi z języka łacińskiego reclamo, reclamare i oznacza ogłaszać, krzyczeć. Najstarsze reklamy pojawiły się w starożytnej.
Drukarki.
Wydawnictwo reklamowo-prasowe Janusz Murynowicz Wydawca kwartalników:  Marsz Weselny  Marsz Żałobny Wydawnictwo realizuje projekt uzupełnienia łódzkiego.
Monitoring prasy dla firmy Den Braven. 1. Budujemy Dom , miesięcznik, nakład:
Zagrożenia niesione przez współczesne środki przekazu (massmedia)
Europejskie i lokalne Wyzwania regulacyjne w mediach Tadeusz Kowalski, prof.UW Warszawa, 8 grudnia 2006.
Monitoring prasy dla firmy Den Braven. 1. Ładny Dom , miesięcznik, nakład:
Multimedia To media, które wykorzystują różne formy informacji oraz różne formy ich przekazu (np. tekst, dźwięk, grafikę, animację, wideo) w celu dostarczania.
Przygotowanie składu Mariusz Dyduch.
Super Express dziennik XXI wieku. Super Express - lider w swojej klasie ! formą unikatowa wśród dzienników ogólnopolskich czytelnictwem wiodąca pozycja.
Przygotowanie materiałów reklamowych
Komunikacja.
Komunikacja.
Google AdWords.
Źródło: SMG/KRC Poland-Media, TGI, woj.. Pomorskie, fala I – VI’2002 Czytelnictwo Dziennika Bałtyckiego poniedziałekwtorekśrodaczwartekpiąteksobota.
Technik cyfrowych procesów graficznych
Czasopisma w życiu człowieka.
Agencjasukurs Oferta reklamowa 2012/13 agencjasukurs Oferta reklamowa Kwartalnik skomputeryzowanych nauczycieli bibliotekarzy OFERTA REKLAMOWA Biblioteka.
Reklama to działania, które mają na celu zachęcić klienta do zakupu towaru lub skorzystania z jakichś usług.
Reklama VIB
REKLAMA AUDIOWIZUALNA Dawid Gawryluk. CZYM JEST? Reklama audiowizualna to reklama która oddziałuje jednocześnie na nasze zmysły wzroku i słuchu. Najpopularniejsza.
Reklama akustyczna
REKLAMA PRASOWA Małgorzata Osinka Małgorzata Matuszewska Marta Gregorczyk Paulina Zazulak.
Reklama audiowizualna. Definicja reklamy Reklama jest najbardziej popularnym środkiem komunikowania się firm z odbiorcą. Jest istotnym elementem marketingu.
Copywriting Karolina Stróżyk
Maciej Leszczyński Kl. 2c
Zapis prezentacji:

Reklama prasowa

Reklama prasowa Forma reklamy, dla której środkiem przekazu jest szeroko rozumiana prasa. Do środków przekazu reklamy prasowej zalicza się zarówno „prasę” w tradycyjnym pojęciu, czyli słowo (bądź obraz) pisane i publikowane na papierze (charakteryzujący się statyczną formą), jak i jej multimedialny odpowiednik występujący w  e-gazetach lub e-wywiadach, który obok przekazu obrazu statycznego może wykorzystywać również formy ruchome (krótkie filmy, animację), dźwiękowe i interaktywne (quizy, rebusy) angażujące adresata reklamy. Również w postaci tradycyjnej obok wizualnego środka przekazu można znaleźć środki angażujące inne zmysły np.: reklamę zapachową, bądź załączane darmowe próbki produktów (kremy, szampony, przyprawy kulinarne i inne), co wyróżnia ten rodzaj reklamy, dając reklamodawcy możliwość zaprezentowania oferowanego produktu potencjalnym klientom.

Rodzaje prasy Prasa jest drugim po telewizji medium o największych wydatkach na reklamę. W Polsce przeznacza się na nią prawie 28% całości wydatków. Analizując reklamę prasową konieczne jest wyodrębnienie dwóch rodzajów prasy: czasopism i prasy codziennej.

Czasopisma Czasopisma obejmują wydawnictwa, które ukazują się raz w tygodniu lub rzadziej (tygodniki, dwutygodniki, miesięczniki itp.). Mogą mieć różny zasięg geograficzny oraz różną tematykę, a w związków z tym czytane są przez różne grupy czytelników.

Zalety i wady reklamy w czasopismach

Zalety Wady Wysoka atrakcyjność przekazu wynikająca z wysokiej jakości druku i kolorystyki Selektywność dotarcia do ściśle określonych grup czytelników Długi czas oddziaływania wynikający z wielokrotnego przeglądania i przechowywania Możliwość stosowania różnorodnych form nietypowych (wrzutki, wklejki, wszywki, sztywne strony, próbki produktów) Jeden egzemplarz jest czytany z reguły przez kilka osób Większa wiarygodność niż w przypadku reklamy telewizyjnej i radiowej Konieczność składania materiałów do druku z bardzo długim wyprzedzeniem (nawet 5-6 tygodni) Wysoki koszt umieszczania reklam Wysoki koszt czasopism ograniczający liczbę czytelników Niewielka możliwość powtarzania (np. jedynie raz w miesiącu w przypadku miesięczników) Występowanie zwrotów (niesprzedanych egzemplarzy)

Prasa codzienna Prasa codzienna dzieli się na ogólnokrajową (np. Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita, Gazeta Prawna, Dziennik Sportowy) oraz regionalną (np. Dziennik Zachodni, Dziennik Bałtycki, Głos Wielkopolski). W ostatnim czasie wzrasta znaczenie gazet bezpłatnych (np. Metropol, Metro, Dzień Dobry), które regularnie docierają do szerokiego kręgu odbiorców.

Zalety i wady reklamy w prasie codziennej

Zalety Wady Możliwość zamieszczania dużej ilości informacji, danych technicznych, teleadresowych Niskie koszty opracowania i emisji przekazów Możliwość dużej ilości powtórzeń (5 lub 6 wydań w tygodniu) Korzystnie odbierana jako źródło informacji Selektywność geograficzna (tytuły regionalne) Możliwość zamieszczania kuponów, ulotek, folderów, itp.. Możliwość dowolnego kształtowania wielkości przekazu (moduł, wielokrotność modułu, cała strona, ogłoszenia drobne) Duża aktualność (możliwość zamieszczania ogłoszeń nawet z dnia na dzień) Mało atrakcyjna forma przekazu ze względu na niską jakość druku, ograniczoną kolorystykę, słabą jakość papieru Duża ilość ogłoszeń ograniczająca zauważalność Krótki czas odziaływania

Przykłady reklam prasowych

Przykłady reklam prasowych

Formy reklamy prasowej Podstawową formą reklamy prasowej jest moduł ogłoszeniowy lub jego wielokrotność. Moduł jest to przestrzeń reklamowa w kszałcie prostokąta (np. Wymiary modułu w Gazecie Wyborczej to 45,8 mm na 57,5 mm). Moduły reklamowe mogą być umieszczane na stronach ogłoszeniowych, na których znajdują się wyłącznie ogłoszenia, oraz droższych od nich stronach redakcyjnych. Największą liczbę stanowią najtańsze ogłoszenia drobne, zamieszczane na stronach ogłoszeniowych pod nagłówkami typu Motoryzacja, Praca. Tekst tych ogłoszeń składa sama gazeta, a efekty graficzne z jakich można w tym przypadku skorzystać ograniczają się do wytłuszczenia druku, użycia ramki, ewentualnie koloru. Często wykorzystywaną formą reklamy w prasie codziennej są również inserty (wrzutki), czyli lużne ulotki dołączane do gazety.